Sen o vlastním DP

Archiv starých nebo neaktuálních příspěvků. Příspěvky, které přinášejí informace, jejíchž poselství již bylo naplněno v minulosti.

Moderátoři: DavidD, TRAM-FÓRUM

Uživatelský avatar
Jabberwocky
ďábelský pedagog
Příspěvky: 1849
Registrován: 27.5.2005 10:53
Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)

Příspěvek od Jabberwocky » 04.8.2006 15:24

No, tady bohužel vyvstává otázka, zda by město, které je personálně či finančně propojené se stávajícími firmami, mělo o něco takového zájem. Respektive zda by neudělalo vše pro to, aby téhle malé firmičce znepříjemnilo život.
A musely by se pochopitelně udělat propočty návratnosti investic, aby se nakonec neukázalo, že provoz je při vší snaze ztrátový (pokud by se to tedy nedělalo jako koníček).
Nicméně, napadla mě i positiva - třeba by se takový soukromý vůz dal použít i pro nákladní dopravu či průběžné zásobování obchůdků na trase (nějak by se musela vymyslet vykládka, aby se neblokoval provoz). O "charterových" jízdách pro turisty ani nemluvě.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 9001 » 04.8.2006 15:17

Odděleno vzhledem k tomu že nemělo nic společného z provozem fora :wink:

I.am.good

Příspěvek od I.am.good » 04.8.2006 14:48

Radek píše:Provozovatel drážní dopravy (tedy i ten kroužek) musí splňovat předepsaná kritérie (odborně způsobilí zaměstnanci). Ale vážně: největší problém je, kde "ustájit" vozidlo/vozidla....... I to vozidlo by se asi dalo sehnat..... Achjo, hezký sen:-)
Sen to je hezký, ale v praxi s vytrvalostí a nadšením realizovatelný .) Mám vzdělání, kvalifikaci i praxi na veškeré elektroopravy tramvajových vozidel typů TI,TII, T3 včetně všech modifikací, T6 a KT8. Co se týče podvozků, tak mohu provádět údržbu. Takže chceme šikovného karosáře, lakýrníka a to je vše. Se zkušeností s proběhem oprav v DP bych si troufal sám zvládnout veškeré stupně údržby od DO po PO u vozového parku čítajícího cca 10 vozů.
Řidiče tu máme, řidičské oprávnění by jim teoreticky mělo platit nadále. Jako prostor pro deponaci vozidel zakoupíme či si pronajmeme smyčku Královka (já teda nevím, jestli to je ona, ale prostě tu, kde NEkončí 23 :D ) Tam uděláme v místě zastávek montážní jámy, prostor zastřešíme tak, aby se tam vešly tak čtyři vozy + pár ponků a malý sklad náhradních dílů.

Spousta lidí po revoluci snila sen o demokracii a blahobytu. Tito lidé dodnes dělají u pásu, prodávají v supermarketu apod. Pár jedinců z téhle skupiny ale pro ten svůj sen ale začlo něco dělat. A někteří z těchto jedinců tohoto snu legálně dosáhli. Těm moc fandím a přeji jim to. Lituji, že jsem tenkrát byl moc mladej.
Nicméně v tomto odvětví není vůbec pozdě, naopak, trh se právě otevírá..

Uživatelský avatar
vláčky87
Uživatel
Příspěvky: 171
Registrován: 12.3.2004 9:55
Bydliště: Praha

Příspěvek od vláčky87 » 04.8.2006 12:43

Myslím, že je to hloupost stejně jako privatizace jiných veřejných služeb. Podívejme se na příklad Anglie a důsledky rozkulačení BR, současný stav v Ústeckém kraji a řadu dalších. Je to možné jenom tam, kde jsou oddělené sítě a provozovatel se stará i o údržbu. Představte si v Praze tři oddělené tramvajové systémy, jejich vzájemné vazby by musel řešit nějaký "ropid" a máme tu nový DP s balíkem byrokracie. Vždyť různí OKD a Viamonty většinou zobají jen třešničky na dortu na tratích bývalého ČD, nyní SDC.Něco jiného je svěřit provozování celé sítě soukromému subjektu, který je pak náležitě kontrolován, jak efektivně plní zadání veřejné služby. Vezměte si z jiného oboru - léková vyhláška. Všichni strašili jak důležité léky podraží. Najednou dodavatelé a lékárníci "cukli" a vejdou se do úhrad z pojišťoven. Prostě platí staré- Vše stojí jen tolik, kolik je na to k dispozici, jen se to nesmí rozkrást nebo prošustrovat.
Berte to jako můj soukromý názor.

Uživatelský avatar
Radek
Uživatel
Příspěvky: 1542
Registrován: 19.7.2004 10:00
Bydliště: Tento vlak tam končí
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Radek » 04.8.2006 12:33

Mám dojem, že majitel tratí musí jiné dopravce na své tratě pustit. Takhle to třeba funguje v Pardubicích, kde jezdí po drátech DPMP soukromý trolejbus 9Tr (majetek kroužku přátel dopravy). Provozovatel drážní dopravy (tedy i ten kroužek) musí splňovat předepsaná kritérie (odborně způsobilí zaměstnanci). Ale vážně: největší problém je, kde "ustájit" vozidlo/vozidla. Třeba pražský dopravní podnik by do toho z nedostatku kapacity rozhodně nešel, v Pardubicích se dobrá vůle našla. I to vozidlo by se asi dalo sehnat, svého času v Německu nabízeli T4 za odvoz a možná ještě nabízejí. Taky tuším DP Most nabízí nějaké nepotřebné T3. Achjo, hezký sen:-)

Uživatelský avatar
Jabberwocky
ďábelský pedagog
Příspěvky: 1849
Registrován: 27.5.2005 10:53
Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)

Příspěvek od Jabberwocky » 04.8.2006 12:16

Teď ale vážně: jak moc je realistická představa konkurence v rámci tramvajového provozu? Já si to nedokážu představit, ale nic o tom nevím. Nějak tak, že město by spravovalo tratě (nebo by je dávalo spravovat ve výběrovém řízení) a jednotlivé linky by pronajímalo dvěma či třem navzájem si konkurujícím dopravcům. Těm by koneckonců mohlo pronajímat i vozy, pokud by takový dopravce neměl vlastní vozový park. Jak moc velká je to blbost?

Uživatelský avatar
Jabberwocky
ďábelský pedagog
Příspěvky: 1849
Registrován: 27.5.2005 10:53
Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)

Příspěvek od Jabberwocky » 04.8.2006 12:11

Sociální zařízení na konečných už je. Řídit budem sami. Opravovat tramky budeme u I.am.gooda doma. Náklady na provoz tramvají budeme hradit z dosahovaných zisků. A kdyby bylo nákladů moc, uložíme nějaké dočasně na nákladovém nádraží ;-)

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 9001 » 04.8.2006 12:02

Myslím že Vás to nadšení brzy přejde ,až zjisíte jaké musíte mít podmínky pro provoz. Sociální zařízení na každé konečné, platy řidičů ,aby Vám neutekli, dalé nějakou halu minimálně o třech kolejích na údržbu atd. Vy si myslíte ,že Dp má zbytečně úředníků ,ale vzhledem k byrokracii jsou potřeba. A to ani nepočítám náklady na samotný provoz tramvají. :wink:

Uživatelský avatar
Jabberwocky
ďábelský pedagog
Příspěvky: 1849
Registrován: 27.5.2005 10:53
Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)

Příspěvek od Jabberwocky » 03.8.2006 23:52

I.am.good píše:Pojďte, složíme se, koupíme pár vozů a začnem provozovat tramvajovou dopravu taky.
Herdek, to je dobrej nápad. Koupit pár vozů a pronajmout se městu k obsluze jedné linky (časem třeba i více). Představte si, že buď budete moci jet červenou tramkou za 20 Kč, nebo modrou (dosaďte si barvu podle libosti) za polovic. Teď jen která linka by byla nejlepší? Což 22? S průvodcovskou službou cizincům a návazností na vlaky v Hostivaři. Já do toho jdu :-)

I.am.good

Příspěvek od I.am.good » 03.8.2006 19:44

Jste skvělí, hoši... Pojďte, složíme se, koupíme pár vozů a začnem provozovat tramvajovou dopravu taky. A za poloviční cenu, jelikož jeden dělník (řidič) nebude muset živit dvě kancelářský netáhla (přibližný poměr v DP). :wink:

A teď si všímám, že s tím časem to není tak žhavé, je třičtvrtě na osm a u příspěvku to napsalo 18:44 :D

Zamčeno