Sen o vlastním DP

Archiv starých nebo neaktuálních příspěvků. Příspěvky, které přinášejí informace, jejíchž poselství již bylo naplněno v minulosti.

Moderátoři: DavidD, TRAM-FÓRUM

Uživatelský avatar
Jabberwocky
ďábelský pedagog
Příspěvky: 1849
Registrován: 27.5.2005 10:53
Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)

Příspěvek od Jabberwocky » 07.8.2006 9:23

K-M píše:Jak když se stanete podnikateli, jakbyste hned brali u huby řidiče :-)
No, konkrétně já jsem psal, že řidiči by v takovém podniku zřejmě pracovali v příjemnějším prostředí než v DP. Nelze úplně všechno přepočítat na peníze. A to braní u huby by se vztahovalo úplně na všechny, kdo by s tímhle začínali - jestliže rozjíždím podnikání, musím počítat s tím, že zpočátku halt budu do firmy fedrovat skoro vše, co vydělám. (Btw., I.am.good zmínil i údržbu, čímž mínil sám sebe.)

K-M

Příspěvek od K-M » 06.8.2006 22:16

Sorry, že vám tak bourám hru, ale víte co mě zaujalo hned v několika příspěvcích? Jak když se stanete podnikateli, jakbyste hned brali u huby řidiče :-) To je pořád řečí, ale pak sami napíšete "nejdřív všechno pro cestující a pak pro řidiče" . Zlatý socialistický DP, co admine Petře?

K-M

Příspěvek od K-M » 06.8.2006 22:13

Proč si myslíte, že by byl nějaký rozdíl v organizaci vašeho DP od provozu soukromých dopravců na autobusových linkách? Jedině v nákladech -a ty by byly mnohonásobně vyšší. Asi tolikrát, kolikrát je tramka dražší než busík - tak ta režie a provozní náklady jsou pořizovací ceně úměrné.
No a pokud vám to nestačí, tak si představte Prahu jako Česko a tramvaje jako vlaky no a uvidíte, jak byste dopadli. Uchytili byste se na pár izolovaných linkách (2,13) jako Viamont do Svobody nad Úpou nebo Kraslice, jen s tím rozdílem, že byste to nedotovali z lukrativní nákladní dopravy. No a pak byste byli rádi, kdyby vám Šrotliner nabídl, že některé spoje, na které vám nevychází obrat vaší nebohé uštvané tramky vykoná svými Vrakosami, tak jako to dělá německý dopravce na spojích na kraslické trati. :-)

I.am.good

Příspěvek od I.am.good » 06.8.2006 17:05

to Jabberwocky - mno, když na to přijde, nemuseli bychom provozovat žádnou linku, která nyní existuje. Jen bychom si zjistili, kde jsou nejsilnější přepravní tahy a m ohli jezdit tudy. Prostě nabídnout cestujícím nové spojení.
I v současné době je zcela jistě pár silných proudů, kde cestují púřestupují a pakliže bychom jim nabídli linku bez přestupu, tak by nejspíš dali přednost nám. Jinak k těm vozům - téměř veškeré nepohodlí u T3 spočívá v délce kabiny, u starších vozů není problém kabinu protáhnout, aby byla velká jako u T3RP. Je to jen kus překližky, na kterém je akorát bedna s OIS. Také pro zatraktivnění pro cestující by se daly použít např. látkové potahy na stávající lam. sedačky, případně úplně jiné sedačky, zádražná madla rovnou s reklamou (jako v DP Plzeň a dalších), temperovaná okna atd. Prostě cestující nekouká, co je pod podlahou, nekouká, jak si tam sedí řidič, ale kouká, jak sedí on, je-li uvnitř čisto, hezký interiér apod.
Prostě by bylo nutno dělat vše pro cestující a až na dalším místě pro řidiče, údržbáře apod...

Uživatelský avatar
Jabberwocky
ďábelský pedagog
Příspěvky: 1849
Registrován: 27.5.2005 10:53
Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)

Příspěvek od Jabberwocky » 06.8.2006 15:14

Mně přijde, že Radek31 vypíchnul dost důležitou věc. Tolik nadšenců, kteří by byli ochotni se staršími vozy jezdit (a dlouhodobě to vydrželi), zase není. Na obsluhu trochu lepší linky je potřeba těch vozů hodně. A nehody by při malém počtu vozů ve firmě byly problém. Začít by se muselo v malém - buď linku 2, nebo dohdonout s městem třeba nasazování každého třetího nebo čtvrtého pořadí s tím, že by naše vozy jezdily levněji. Ze zisku (byl-li by jaký) by se pak musela financovat expanse firmy, tj. rozšiřování vozového parku. Zároveň by se musely promyslet další služby, jimiž by se DP konkurovalo, aby si nová firma získala veřejnost (ono by bylo vposledku jedno, co si o ní veřejnost myslí - málokdo by čekal na "nezávislý" vůz a nechal by dvě pořadí ujet - ale veřejná podpora se může hodit). Řidiče by firma mohla aspoň zpočátku získat lepším servisem, příjemnějším "rodinným" prostředím a přátelskými vztahy. Finanční stránku ale neradno podceňovat.
Nedokážu posoudit, jak moc by řidiče odrazovalo ježděni na jedné jediné lince. Možná by zrovna tohle byl kritický zádrhel.
A pak je tu problém počátečního kapitálu - byla by nějaká banka ochotna podpořit takový podnikatelský záměr? Toť otázka...

I.am.good

Příspěvek od I.am.good » 06.8.2006 10:13

9001 a ostatní - jsem rád, že tu takto pokládáš námitky, aspoň je moižnmo se nad nimi zamyslet a vymyslet řešení, ale neodpustím si jednu věc :twisted: .
Připomínáte mi lidi ve vedení DP, protože pořád skuhráte, že to nejde, nebo že by to bylo naprd, a tím to pro vás končí. Ale vymyslet způsob, jakým by to šlo, to se vám už nechce. Tohle přesně je přístup většiny lidí v DP. :D:D:D
Hlavně mě nelynčujte, názor svůj snad říct můžu :) A nemyslím to ve zlém.

I.am.good

Příspěvek od I.am.good » 06.8.2006 10:08

9001 píše:Ale tím se opět zváší náklady...
Ono by se opět dal udělat rozbor, před čím je třeba ty vozy chránit. A určitě se všichni shodneme, že především před sprejery. V tramvaji není víceméně co ukrást a něco z ní rozebrat - to nevím, co by někomu na něco bylo :)) Takže ti sprejeři = to bych vyřešil tím, že bych dal hlášku do té jejich komunity a rovnou bych jim ty vozy nabídl na posprejování dobrovolně. Jako to před pár lety udělali s jedním trolejbusem v ?Pardubicích?. A viděl jsem fotku a vypadalo to hezky. Takže oni by se nám postarali o výrazný a poutavý lak a takoví ti debílkové, co tam dají svůj podpis a kurví to, tak by si to nedovolili, jelikož uvnitř jejich komunity se znají a báli by se. Výsledek rovná se novému laku na vozy, žádné náklady na hlídání, atraktivita tramvaje.

Další námitky na vyvrácení?? :D

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10209
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 9001 » 05.8.2006 22:22

adam_r píše:Toto je naprosto nepodstatne a pokud by se vyresily ostatni veci, tak toto by uz byla pouze tresnicka na doru. Klidne muze stat nekolik vozu v Hostivari ve smycce hlidane cernymi serify pres noc
Ale tím se opět zváší náklady...

I.am.good

Příspěvek od I.am.good » 05.8.2006 22:15

Petr píše:A to já si myslím, že tedy není... Představme si, že dojde k nějaké hypotetické výluce, která nepůjde řešit jinak, než dočasným zrušením linky 22. Co pak?
Mno, zcela jistě by tohle nebylo moc často. A kdyby se to vyjímečně stalo, nebyl by problém buď si vzít dovolenou, anebo věnovat čas nadstandardní prohlídce vozů všemi zaměstnanci (neustále mám na mysli zdejší přispěvatele, kteří by se tedy zcela jistě rádi dozvěděli něco o technické údržbě tramvaje). Také by se dalo tohoto využít pro smluvní jízdy (a nemuseli bychom dávat zrovna cenu 2000 korun za hodinu jako DP :wink: ) Věř mi, že s dobrým managementem by se dalo zvládnout vše.

Uživatelský avatar
Petr
Provozovatel
Příspěvky: 2040
Registrován: 14.11.2003 8:36
Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Petr » 05.8.2006 22:05

adam_r píše:(...)Jako nejvetsi problem bych videl presvedcit mesto (vlastnik infrastrukruty + objednavatel dopravy), ze je to dobry napad.
A to já si myslím, že tedy není... Představme si, že dojde k nějaké hypotetické výluce, která nepůjde řešit jinak, než dočasným zrušením linky 22. Co pak?

Uživatelský avatar
adam_r
Uživatel
Příspěvky: 451
Registrován: 17.6.2004 10:23
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od adam_r » 05.8.2006 21:59

9001 píše:No jasně, jenže 22 nelze jen tak zajistit. Řekněme že budeš mít depo na Královce. Jak zajistíš první ranní výjezdy třeba okolo 5 hodiny z Hostivaře :wink: To by byly hodně brzké ranní výjezdy a ty nároky na mzdu řidiče :wink:
Svěřil bych Vám maximálně lokální linku 2 nebo 13 :wink:
Toto je naprosto nepodstatne a pokud by se vyresily ostatni veci, tak toto by uz byla pouze tresnicka na doru. Klidne muze stat nekolik vozu v Hostivari ve smycce hlidane cernymi serify pres noc.

Jako nejvetsi problem bych videl presvedcit mesto (vlastnik infrastrukruty + objednavatel dopravy), ze je to dobry napad.

Uživatelský avatar
Tonda Ježek
Uživatel
Příspěvky: 1080
Registrován: 30.11.2003 22:54
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tonda Ježek » 05.8.2006 19:26

9001 píše:To je sporný. Neprohazujou se mezi linkama A,B,C???
Ne!

Uživatelský avatar
Radek
Uživatel
Příspěvky: 1542
Registrován: 19.7.2004 10:00
Bydliště: Tento vlak tam končí
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Radek » 05.8.2006 18:45

I.am.good píše:Strojvedoucí metra jezdí tu samou linku třeba 20 let a jde to .) :D
A při četnosti výluk v síti by se "naši tramvajáci" stejně podívali do celé Prahy :D

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10209
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 9001 » 05.8.2006 13:03

I.am.good píše:Strojvedoucí metra jezdí tu samou linku třeba 20 let a jde to .) :D
To je sporný. Neprohazujou se mezi linkama A,B,C???

I.am.good

Příspěvek od I.am.good » 05.8.2006 10:23

radek31 píše: btw kolik dobrých řidičů bude mít zájem jezdit každý den celý rok tu samou linku? většinou je pravidlem, že každý má rád změnu a jezdit týden tu samou linku je otrava (zažil jsem), 2 týdna jsou na hlavu (téměř 2 týdny l. 6) a déle na provaz (s tím jsem naštěstí ještě neměl tu čest)
rok a víc tu samou linku? to ti vydrží tak 1 řidič ze sta
Strojvedoucí metra jezdí tu samou linku třeba 20 let a jde to .) :D

Zamčeno