Reakce na článek Martina Šubrta z prt.cz

Archiv starých nebo neaktuálních příspěvků. Příspěvky, které přinášejí informace, jejíchž poselství již bylo naplněno v minulosti.

Moderátoři: DavidD, TRAM-FÓRUM

Uživatelský avatar
Petr
Provozovatel
Příspěvky: 1964
Registrován: 14.11.2003 8:36
Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Petr » 07.8.2006 19:21

Akribius píše:No ale ty "tvý" oběžníky mě poskytovaly to co jsem potřeboval.Zřejmě proto,že sám dost jezdíš a víš jaké info je podstatné a jaké ne.Ale samozřejmě práci "vlepkového odd." nekritizuji :-) jen je to další nové odd.,které je úplně zbytečné a jehož úředníci asi za malý peníz nedělají.No třeba někdo potřeboval židli,ale takhle to fakt lepší nebude...
Aby nedošlo k mýlce, ani já oddělení vlepek nekritizuji a jsem z ní dokonce nadšen, protože čekat zda se odpoledne před zahájením výluky konečně na síti objeví vlepky ke stažení je přece grandiózně šmakózní výkon (dnes /7.8./ např. ještě nemáme vlepky, dokonce ani oběžník na to, jak se bude jezdit od soboty 12.8., zlaté časy páně Kebrleho s oběžníky minimálně týden dopředu..) A pokud jde o ty vlepky - nadřízeným zřejmě tyto informace nepostačovaly, tak vzniklo to, co vzniklo :roll:

Akribius
Uživatel
Příspěvky: 196
Registrován: 16.8.2004 15:57
Bydliště: nedaleko stanice linky 5 Veitvet a přímo u stanice busu 60 Veitvetstubben

Příspěvek od Akribius » 07.8.2006 18:08

No ale ty "tvý" oběžníky mě poskytovaly to co jsem potřeboval.Zřejmě proto,že sám dost jezdíš a víš jaké info je podstatné a jaké ne.Ale samozřejmě práci "vlepkového odd." nekritizuji :-) jen je to další nové odd.,které je úplně zbytečné a jehož úředníci asi za malý peníz nedělají.No třeba někdo potřeboval židli,ale takhle to fakt lepší nebude...

Uživatelský avatar
Petr
Provozovatel
Příspěvky: 1964
Registrován: 14.11.2003 8:36
Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Petr » 07.8.2006 17:43

Akribius píše:Vlepky do JŘ je další věc na které se šetří.Zatíémco dříve jsme měli v deskách celou výluku,včetně trasy NAD a dalších výluk v síti,dnes tam máš vytištěnou jenom informaci,pro tvou linku.Tedy jen novou trasu,kod hlásiče,příp. další věci.I papír s tiskem něco stojí.
Ale ty se hluboce mýlíš. Vlepky si totiž vozovny vyráběly samy tím, že se z vydaných oběžníků kopírovaly důležité údaje. Tudíž cca 5 let jsem to byl já, kdo je vyráběl. Když jsem se domníval, že je tam třeba to a to (protože jsem na to koukal z pozice řidiče), byla "vlepka" i více stránková, s trasami autobusů a umístěním zastávek. Jenže před rokem vzniklo v DP oddělení na vlepky, jak tomu značně pejorativně spousta lidí říká, které začalo vlepky chystat univerzálně. Tudíž nyní se vlepky k tisku stahují z intranetu. Že na nich spousta věcí chybí? Ale kdeže, tam je všechno v pohodě. Výroba vlepky totiž spočívá v tom, že "někdo" zkopíruje "něco" z vydaného oběžníku a vytvoří vlepku. Tu následně odnese ke schválení svému nadřízenému. Poté jsou vlepky uvolněny na intranetu a už se tisknou. Tak si nestěžuj, jo? :lol: Vše je přece OK, všichni jsou spokojení a berevné šipky transformace mohou zase pokročit o pár polí vpřed.

Akribius
Uživatel
Příspěvky: 196
Registrován: 16.8.2004 15:57
Bydliště: nedaleko stanice linky 5 Veitvet a přímo u stanice busu 60 Veitvetstubben

Příspěvek od Akribius » 07.8.2006 17:28

Vlepky do JŘ je další věc na které se šetří.Zatíémco dříve jsme měli v deskách celou výluku,včetně trasy NAD a dalších výluk v síti,dnes tam máš vytištěnou jenom informaci,pro tvou linku.Tedy jen novou trasu,kod hlásiče,příp. další věci.I papír s tiskem něco stojí.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9883
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 9001 » 07.8.2006 15:35

Možná to řidič linky 19 mohl vyřešit takto ...
Co jsem s tímto řidičem jel, neměl žádné dotazy kudy jede.
Tato cedulka byla k vidění při výluce Anděl.

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník » 07.8.2006 14:32

radek31 píše:no a to je právě ten omyl
ty jsi právě řekl, že je lepší člověka přejet a pravděpodobně zabít, než naštvat - to je uhozené
í
tuhej kaštan si nestěžuje a neremcááááá :P

radek31
Moderátor
Příspěvky: 1713
Registrován: 02.7.2004 16:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Příspěvek od radek31 » 07.8.2006 13:52

K-M píše:Ta reakce řidiče devatenáctky je možná horší, než kdyby couval z předního stanoviště bez zajištění (jaxe rozebírá jinde :-) )
no a to je právě ten omyl
ty jsi právě řekl, že je lepší člověka přejet a pravděpodobně zabít, než naštvat - to je uhozené

souhlasím, že práce řidiče (mimo jiné) je i v informování cestujících a měl by se chovat profesionálně (bohužel některé dříve narozené to prostě už nenaučíš) - problém je, že řidič je často ještě hůře informovaný než cestující

K-M

Příspěvek od K-M » 07.8.2006 13:44

Jo a ještě dodám - bez ohledu na vnitřní poměry v podniku. To se ven nevynáší. To je zas o vztahu ke chlebodárci.

K-M

Příspěvek od K-M » 07.8.2006 13:41

Bohužel, tohle je to co se mění jen velmi pomalu. Řidič tu (vzhledem k tomu, že tu již nejsou průvodčí) JE i od informování cestujících a MUSÍ tak činit i POSTÉ klidně, mírně, s úsměvem, kvalifikovaně,přesně a úplně. (Samozřejmě, na slušnou otázku, nemusí na sobě nechat štípat dříví, to jistě ne). Sorry, je to tak. Je prostě reprezentantem podniku ve vztahu ke klientovi. Časem dojde i na to, že kromě školení o výhybkách budou řidiči chodit i na školení o komunikaci a asertivním jednání. Dispečeři tam již chodí, už dlouho se mi žádnýho nepovedlo rozdráždit a jeden mi to i přiznal :-) Zatímco řidiče zatím ještě dostanu, kdy si vzpomenu :twisted:
Je to úplně stejný vývoj, jako že budou prodávat jízdenky a podobně.
Ta reakce řidiče devatenáctky je možná horší, než kdyby couval z předního stanoviště bez zajištění (jaxe rozebírá jinde :-) )

Návštěvník

Re: Reakce na článek Martina Šubrta z prt.cz

Příspěvek od Návštěvník » 07.8.2006 13:13

Martin Šubrt píše:infected: Jasně, máš pravdu, ale ve městě, kde vše funguje. Bohužel v Praze to tak není, tak jsou řidiči na tom byti. Kdyby bylo vedení DP co k čemu, měli by i řidiči fungovat, jak říkáš. Ale jako šéf jim k tomu musí někdo pomoci. Mnozí z nich dělají o dost víc, než za co je platí, a přesto dostávají vynadáno. A pak jsou takoví, co to už prostě vzdali. Ale třeba ten můj článek k něčemu pomůže.

Dodatečně se hlásím taky k předpředchozímu příspěvku.
Jo to je pravda... Souhlasim.

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Reakce na článek Martina Šubrta z prt.cz

Příspěvek od Martin Šubrt » 07.8.2006 13:09

infected: Jasně, máš pravdu, ale ve městě, kde vše funguje. Bohužel v Praze to tak není, tak jsou řidiči na tom biti. Kdyby bylo vedení DP co k čemu, měli by i řidiči fungovat, jak říkáš. Ale jako šéf jim k tomu musí někdo pomoci. Mnozí z nich dělají o dost víc, než za co je platí, a přesto dostávají vynadáno. A pak jsou takoví, co to už prostě vzdali. Ale třeba ten můj článek k něčemu pomůže.

Dodatečně se hlásím taky k předpředchozímu příspěvku.
Naposledy upravil(a) Martin Šubrt dne 07.8.2006 13:24, celkem upraveno 1 x.

radek31
Moderátor
Příspěvky: 1713
Registrován: 02.7.2004 16:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Příspěvek od radek31 » 07.8.2006 12:59

ano, to tu padlo poprvé - řidič často ani neví, jak to vlastně jede (a teď myslím převážně NAD) - když je to v části Prahy, kde to neznám a někdo se mě ptá, kde má zastávku ten náhradní autobus, co mu mám říct? informovanost řidičů je snad ještě horší než cestujících, protože nemáme čas číst si ty žluté tabule a ve vlepce to není

Návštěvník

Re: Reakce na článek Martina Šubrta z prt.cz

Příspěvek od Návštěvník » 07.8.2006 12:57

Anonymous píše:Oni to mají řidiči těžké. V tom článku o tom i píšu. Ona je vstřícnost a vstřícnost. Ten řidič celý den dělá dobře svou práci a on v té tramvaji není od informování lidí. Jednak ho to rozptyluje, zdržuje, hrozí mu odebrání části prémíí apod. Kromě toho dostane často vynadáno, i když je vstřícný. Takže slušně poradí jednou, dvakrát, pak člověka už odbyde a nakonec vybuchne taky a někomu pak může připadat jako hulvát. Osobně bych od řidičů vyžadoval jistou míru schopnosti informovat, ale oplátkou bych musel na zastávkách zařídit informační systém, který funguje a info od řidičů není potřeba 2x na každé zastávce.

Opět o tom píšu. Když lidé řidiči nadávají od rána do večera, že jede pozdě, jinak a jinudy, těžko se po 5 hodinách v kabině bude pořád usmívat a trpělivě vysvětlovat něco, co ani vzhledem k tragické práci ostatních složek DP, vysvětlit nejde. Sám jsem minulé týdny viděl řidiče, kteří museli snášet takové nadávky, že se to ani nedá popsat. A někdy si o ně řekli tím, že se vyklonili z kabiny a pokusili se cestujícícm na zastávce něco říct, aby třeba zbytečně nečekali.

Navíc DP o informovanost řidičů také moc nedbá, mnozí nevědí odkud odjíždí náhradní doprava apod. Dostanou třeba jen část oběžníku, takže jsou na tom mnohdy stejně jako ti cestujícíc na zastávce. Nelze mít tisíc řidičů, co budou mít v malíku každý den provozní situaci. Jejich práce je řídit, mají rodiny, svoje starosti, přece nemůžeme chtít, aby se večer učili přestupní vazby a přemýšleli, jak se odkud kam jde ten další den dostat. K tomu mají také mít pořádné vedení, které jim na vůz připraví odpovídající materiál s odpověďmi na předvídatelné dotazy. Nemusí pak moc přemýšlet, neztrácejí koncentraci na řízení, jen třeba mrknou do papíru.

Ono je to fakt nebezpečný přetěžovat řidiče, pak se třeba nemrkne na zrcátko, někoho přivře, něco přehlídne, nebo si jen tu frustraci z nadávek vybíjí agresivnější a nebezpečnější jízdou. To snad ale nemůžeme v Praze chtít, bohužel aktuálně to je lidem na DP fuk.
Řidič je profesionál a výbuchy neexistují, musí se tak chovat. Ano máš naprostou pravdu, chyba byla jindea řidiči za to nemohli, ale pakliže je někde chyba, řidič je spojovacím článkem, koho se zeptáš kam jede určitá tramvaj, když je v tom bordel nad bordel? Řidiče. Řidič to nemá v kompetenci, ale prostě pokud byvstane takovýto problém nelze se tvářit "naštvaně" a cestujícímu to stěžovat. Koneckonců cestující ho z části také platí. Náš zákazník náš pán, ikdyž máš pravdu, toto není vina řidičů! Chybou bylo něco jiného někde jinde a řidič měl tu moc pouze pomoci. Na tom nemění nic to, že jen ***** se pousmívá nad informačními tabulkami.

Návštěvník

Re: Reakce na článek Martina Šubrta z prt.cz

Příspěvek od Návštěvník » 07.8.2006 12:47

infected.bass píše:Radku, ano odnese, ale moje zkušenost z 19 ukazuje, že řidič je spojovací článek mezi cestujícím a DP a pakliže se chová jako hulvát, je u mne hlupák, za takovéto situace musí být řidič nejvíc ochotný, pakliže ví, že je kdesi nedostatek. A ne lamentovat nad tím, že už to vysvětluje po pátý... Bylo to myšleno tak, že pouze hlupák se vysmívá práci Martina Šubrta. A pakliže se jí někdo vysmívá, je to buď řidič-hulvát, ***** a nebo někdo, pracuje v DP na vyšším místě, eventuelně u zastávkové služby, kde jak víme asi těžko budou vysokoškoláci. Vůbec to nebylo myšleno proti řidičům, byl to jen příklad,... Špatně jsme se pochopili. Doufám, že jsem to uvedl na správnou rovinu.
Oni to mají řidiči těžké. V tom článku o tom i píšu. Ona je vstřícnost a vstřícnost. Ten řidič celý den dělá dobře svou práci a on v té tramvaji není od informování lidí. Jednak ho to rozptyluje, zdržuje, hrozí mu odebrání části prémíí apod. Kromě toho dostane často vynadáno, i když je vstřícný. Takže slušně poradí jednou, dvakrát, pak člověka už odbyde a nakonec vybuchne taky a někomu pak může připadat jako hulvát. Osobně bych od řidičů vyžadoval jistou míru schopnosti informovat, ale oplátkou bych musel na zastávkách zařídit informační systém, který funguje a info od řidičů není potřeba 2x na každé zastávce.

Opět o tom píšu. Když lidé řidiči nadávají od rána do večera, že jede pozdě, jinak a jinudy, těžko se po 5 hodinách v kabině bude pořád usmívat a trpělivě vysvětlovat něco, co ani vzhledem k tragické práci ostatních složek DP, vysvětlit nejde. Sám jsem minulé týdny viděl řidiče, kteří museli snášet takové nadávky, že se to ani nedá popsat. A někdy si o ně řekli tím, že se vyklonili z kabiny a pokusili se cestujícícm na zastávce něco říct, aby třeba zbytečně nečekali.

Navíc DP o informovanost řidičů také moc nedbá, mnozí nevědí odkud odjíždí náhradní doprava apod. Dostanou třeba jen část oběžníku, takže jsou na tom mnohdy stejně jako ti cestujícíc na zastávce. Nelze mít tisíc řidičů, co budou mít v malíku každý den provozní situaci. Jejich práce je řídit, mají rodiny, svoje starosti, přece nemůžeme chtít, aby se večer učili přestupní vazby a přemýšleli, jak se odkud kam jde ten další den dostat. K tomu mají také mít pořádné vedení, které jim na vůz připraví odpovídající materiál s odpověďmi na předvídatelné dotazy. Nemusí pak moc přemýšlet, neztrácejí koncentraci na řízení, jen třeba mrknou do papíru.

Ono je to fakt nebezpečný přetěžovat řidiče, pak se třeba nemrkne na zrcátko, někoho přivře, něco přehlídne, nebo si jen tu frustraci z nadávek vybíjí agresivnější a nebezpečnější jízdou. To snad ale nemůžeme v Praze chtít, bohužel aktuálně to je lidem na DP fuk.

infected.bass

Re: Reakce na článek Martina Šubrta z prt.cz

Příspěvek od infected.bass » 07.8.2006 12:20

radek31 píše:máte to v hlavě v pořádku? řidič tramvaje je ten, kdo nejvíc odnese jakoukoliv závadu v informování cestujících a tím pádem je to také ten, kdo nejvíc ocení práci M. Šubrta
musel jsem se hodně držet, abych vás za ty řeči neposlal do .......
Radku, ano odnese, ale moje zkušenost z 19 ukazuje, že řidič je spojovací článek mezi cestujícím a DP a pakliže se chová jako hulvát, je u mne hlupák, za takovéto situace musí být řidič nejvíc ochotný, pakliže ví, že je kdesi nedostatek. A ne lamentovat nad tím, že už to vysvětluje po pátý... Bylo to myšleno tak, že pouze hlupák se vysmívá práci Martina Šubrta. A pakliže se jí někdo vysmívá, je to buď řidič-hulvát, ***** a nebo někdo, pracuje v DP na vyšším místě, eventuelně u zastávkové služby, kde jak víme asi těžko budou vysokoškoláci. Vůbec to nebylo myšleno proti řidičům, byl to jen příklad,... Špatně jsme se pochopili. Doufám, že jsem to uvedl na správnou rovinu.

Zamčeno