KOUŘENÍ NA ZASTÁVKÁCH

Archiv starých nebo neaktuálních příspěvků. Příspěvky, které přinášejí informace, jejíchž poselství již bylo naplněno v minulosti.

Moderátoři: DavidD, TRAM-FÓRUM

Uživatelský avatar
Tonda Ježek
Uživatel
Příspěvky: 1080
Registrován: 30.11.2003 22:54
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tonda Ježek » 27.8.2006 23:18

9001 píše:Jenže magistrálu NELZE zavřít bez obchvatu města , který stálé chybí. :!: To by¨byla daleko lepší investice než pitomý metro do polí...
A jaký obchvat máš na mysli? Vnitřní nebo vnější? Vnější je celkem potřeba, ale u vnitřního si tak jistý nejsem. Nesmíme zapomínat na základní pravidlo, že kapacitnější silnice přitáhnou zase více aut. Je to efekt, který se dříve nebo později dostaví. Takže se po dokončení vnitřního obchvatu (pokud se vůbec někdy dostaví) Praha dostane za chvíli do situace, kdy ji nebudou stačit už nebudou stačit a co potom? Samozřejmně není možné okamžitě uzavřít magistrálu, to by celá MHD dosti rychle zkolabovala. Proto se musí IAD pomalu postupně regulovat (ne zakázat!). Ovšem zase město musí být schopno naoplátku něco nabídnout, kapacitnější, ale hlavně kvalitnější VHD. Velký a dosud nevyužitý potenciál bych viděl například v železnici nebo v TT typu Barrandov. Další možnosti jsou pěší zony v centru (pěší doprava je v centru většinou nejrychlejší), kvalitní cyklostezky a tak dále, a tak dále. Myslim, že na toto téma jsou tu jini mnohem povolanější než já.
A co se týče metra do polí... dnes se již dávno nepraktukuje systém, že nejdřív musí být poptávka a pak teda se dotvoří nějaká nabídka. Takhle to fungovalo dříve (například Jižní Město). Dnes se to naštěstí praktikuje naopak (například Černý Most). Nejdřív musí být pozemek v dostupnosti MHD a potom tam vzniknou teprve byty. A co se týče Letňan, přesunou se tam autobusy, vznikne tam záchytné parkoviště a časem se dostaví i zástavba (čirá moje dedukce, nemám nastudovaný Územní plán). Sice si na tom někdo asi pěkně namastí kapsu, ale to už je zase vedlejší efekt.

Někde v novinách mě zaujal jeden článek, kde se psalo, že by Praha měla lidi vychovávat, aby využívali závislost na VHD a ne je k tomu přímo nutit. To se mi zdá jako velice rozumná myšlenka, která jde třeba aplikovat i na to kouření.

K-M

Příspěvek od K-M » 27.8.2006 22:46

Sorry, ty dva pode mnou jsem já :-)

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník » 27.8.2006 22:45

9001 píše: To by¨byla daleko lepší investice než pitomý metro do polí...
U pitomýho metra do polí bude P+R parkoviště, které zastaví řadu ještě pitomějších aut. Snad si nemyslíte, že by se někdo tlouk povrchovkou z Letňan, kdo dosud jezdí autem? Autobusy ani tramvaje tohle nedokážou.

Návštěvník

Re: -

Příspěvek od Návštěvník » 27.8.2006 22:42

demon píše:No tyhle entity zas tak často neumírají na koronárních odděleních a jejich léčením zdravotní pojišťovny nepromrhají podstatnou část svých příjmů, které pak jinde chybí a přestože někoho mohou svým jednáním obtěžovat, není to pro většinu jejich spoluobčanů zdraví nebezpečné.
Ale to je právě ten chybnej přístup - nikoliv zakazovat kouření, ale nemoci z aktivního kouření nebudou pojišťovnou propláceny. Je to účinné a každý se může svobodně rozhodnout.
Jinak auta nejsou blbý, maj právo na život a pokud zavřete magistrálu, rozprostřou se vám auta ROVNOMĚRNĚ po celém městě a začnou zdržovat VHD i tam, kde teď díky magistrále jezdí VHD slušně. S obchvatem to nemá NIC společného, protože 80% aut na magistrále má start i cíl v Praze.
Pochopte už konečně, že se do města musej vejít všichni. Jen proto, že jste na šotoušském fóru, tak netušíte, kolik % lidí považuje tramvaje za blbý. Možná byste se divili. Stačí ten název: socka. Takže nebuďte moc agresivní vůči ostatním druhům dopravy.

I.am.good

Příspěvek od I.am.good » 27.8.2006 22:14

9001 píše:Jenže magistrálu NELZE zavřít bez obchvatu města , který stálé chybí. :!: To by¨byla daleko lepší investice než pitomý metro do polí...
Ano, souhlasím - viz poslední věta v předposledním příspěvku - Jen kdyby se chtělo...

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9680
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 9001 » 27.8.2006 21:57

I.am.good píše:Nojo, ale v centru skutečně dochází k přeplnění křižovatek i ulic, kde je souběh tramvají a aut. Například přes Pavlák víc tramvají už ani skoro neprotáhneš... Ale zavři magistrálu a jezdíme bez problémů .) Šlo by to a celkem bez problémů, samozřejmě by se muselo investovat více do výstavby metra a tramvajových tratí, obnovit TT v centru atd.. Jen kdyby se chtělo...
Jenže magistrálu NELZE zavřít bez obchvatu města , který stálé chybí. :!: To by¨byla daleko lepší investice než pitomý metro do polí...

I.am.good

Příspěvek od I.am.good » 27.8.2006 21:55

Nojo, ale v centru skutečně dochází k přeplnění křižovatek i ulic, kde je souběh tramvají a aut. Například přes Pavlák víc tramvají už ani skoro neprotáhneš... Ale zavři magistrálu a jezdíme bez problémů .) Šlo by to a celkem bez problémů, samozřejmě by se muselo investovat více do výstavby metra a tramvajových tratí, obnovit TT v centru atd.. Jen kdyby se chtělo...

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9680
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 9001 » 27.8.2006 21:46

To je k smíchu. Nelze srovnávat bs na nějakém malém městě s tramvají. Poptávka je větší už dávno (již zmínené přeplněné tramvaje).

Jinak preferenčních zasahů je už u některých linek poměrně dost ,takže autÿ jsou omezovanány velmi málo a snížení intervalu by bylo reálně.

I.am.good

Příspěvek od I.am.good » 27.8.2006 21:41

vidím to třeba na busu 423 Úvaly - Český Brod. Začlo to jezdit někdy před dvěma roky, asi třikrát denně, dnes to jedí po hodině a ve špičkách po 30ti minutách... To je nabídka/poptávka. :wink:

I.am.good

Příspěvek od I.am.good » 27.8.2006 21:39

Bude-li poptávka, zcela jistě se zvětší nabídka - to je zákon trhu. Navíc, odstranilo-li by se věčné zdržování tramvají ať už přímo auty případně jejich vlivem (krátké volno na SSZ atd.), tak by se jezdilo opět lépe...

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9680
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 9001 » 27.8.2006 21:23

Tažení na blbý auta???

Ty si jezdíš ráno v půl šestý, jenže většina lidí jede okolo 7 - 9 hodiny a tramvaje jsou narvané k prasknutí, takže si vem ,že by přesedli ještě lidi z aut. Až se zlešpí intervali třeba na 5 min. ve špicce tak se teprve dá argumentovat o omezení aut.

To samé platí například o nákupech. Například dostupnost Intersparu v Hostivaři, NC Eden atd. Přitom by nebyl naprosto žádný problém zastávky šoupnout o kousek blíž.

I.am.good

Příspěvek od I.am.good » 27.8.2006 21:16

http://aktualne.centrum.cz/zahranici/ev ... ?id=221555


Hezký......., ale já chci vidět to tažení na ty blbý AUTA!!
To ovšem ne, jelikož kouřit a chlastat můžeš alespoň v soukromí, takže to páni europoslanci přežijou, nicméně jezdit do práce tramvají a nevozit si ***** v limuzíně, to by asi nepřežili.. Sv*ně :x

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6056
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: -

Příspěvek od demon » 27.8.2006 20:58

DJ LA DÉFENSE píše:...ale tím pádem prostě nemůže udělat nekuřácké restaurace. finíto
Jó nekuřácká restaurace je můj sen a protože se téměř nevidí, tak restaurační zařízení bez zahrádek téměř nenavštěvuji. A živnostník tím přichází o vejvar. A v mým případě o dost velkej! Já děsně žeru a chlastam. :wink:
K-M píše:Po kuřácích se zakáží technaři, komunisti, evangelíci, černoši, homosexuálové...
No tyhle entity zas tak často neumírají na koronárních odděleních a jejich léčením zdravotní pojišťovny nepromrhají podstatnou část svých příjmů, které pak jinde chybí a přestože někoho mohou svým jednáním obtěžovat, není to pro většinu jejich spoluobčanů zdraví nebezpečné.

K-M

Příspěvek od K-M » 27.8.2006 20:43

Výborně je na tom vidět schizofrenie státu - na jednu stranu spotřební daň z cigaret je významnou položkou příjmu státního rozpočtu a na druhou stranu ho tentýž stát potírá. Obávám se , že cesta zákazů je cestou do pekel. Po kuřácích se zakáží technaři (obtěžují hlukem), komunisti (obtěžují názory), evangelíci (nemodlí se dost správně) černoši (něco se vymyslí), homosexuálové (toho již bylo vymyšleno) atd. atd. Bál bych se nadšného souhlasu s totuto cestou.

DJ LA DÉFENSE

Re: -

Příspěvek od DJ LA DÉFENSE » 27.8.2006 20:29

Jabberwocky píše:V případě živnostníka nepochybně. Jenže jakmile jsou tam zaměstnanci, je tenhle pohled už trochu problematičtější.
Tak zase málokdo jde dělat do hospody s tim, že by nepočítal, že se tam bude kouřit. A nebo najímat personál, kterému to nevadí. Stát nekřesťansky rejžuje na dani z cigaret (což, ale jsme ochoten pochopit), ale tím pádem prostě nemůže udělat nekuřácké restaurace. finíto

Zamčeno