Návrh linkového vedení

Archiv starých nebo neaktuálních příspěvků. Příspěvky, které přinášejí informace, jejíchž poselství již bylo naplněno v minulosti.

Moderátoři: DavidD, TRAM-FÓRUM

Preferujete málo linek s malými intervaly nebo hodně linek s dlouhými intervaly?

Anketa končí za 21.9.2006 14:37

Preferuji málo linek s malými intervaly
14
64%
Preferuji hodně linek s dlouhými intervaly
8
36%
 
Celkem hlasů: 22

Uživatelský avatar
slimman
Uživatel
Příspěvky: 501
Registrován: 21.1.2005 20:28
Bydliště: Praha 10

Příspěvek od slimman » 11.9.2006 12:15

K-M píše:To je právě ta míra zjednodušení... :-) ano, část daní zůstává přímo v obcích a část jde do státního rozpočtu a tam odtud se vrací např. ve formě dotace na metro.
Jo asi tak jsem si to i představoval :) , ale holt nejsem ekonom. Město asi odvádí dost vysoké daně státu díky příjmům (turisti atd. atd.), ale MHD asi bude financovaná hlavně z té městské části. Ale jistě, z daní to jde. :)

Z tohohle by se snad dala založit nová místnost. :)

K-M

Re: Tramky máme narvané.

Příspěvek od K-M » 11.9.2006 12:07

XSC píše:Ale neboj, chápu to dobře. Jen právě pozoruji trend zvlášť ve státních podnicích, kdy je vyžadována vyšší efektivita po řadových zaměstnancích, ale veškerý zisk z tohoto spolyká stále bobtnající vedení. Neboť míra dotací do těchto podniků přes všechny přestavby/reorganizace/transformace rozhodně neklesá.
No... dotované státní podniky... Které? ČEZ asi ne. ČD? Už moc taky ne, že. Akciovky v moci zastupitelstev asi ano - DP a ČSAD kupříkladu, ale když to vezmeme doslova, tak to není dotace ale úhrada ztráty z provozování objednané osobní dopravy. Který státní podniky vytváří ztrátu a vyrábí něco co nepotřebujeme?
Typické je toto ale u zemědělců a nemocnic... jenže ti umějí hodně křičet.

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1567
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Tramky máme narvané.

Příspěvek od XSC » 11.9.2006 11:19

K-M píše:To je těžký, nějak se mi nedaří najít optimální polohu mezi zjednodušeným a nezjednodušeným výkladem. Vždycky se najde někdo , kdo to či ono nepochopí. :(
Ale neboj, chápu to dobře. Jen právě pozoruji trend zvlášť ve státních podnicích, kdy je vyžadována vyšší efektivita po řadových zaměstnancích, ale veškerý zisk z tohoto spolyká stále bobtnající vedení. Neboť míra dotací do těchto podniků přes všechny přestavby/reorganizace/transformace rozhodně neklesá.

K-M

Příspěvek od K-M » 10.9.2006 23:00

Ještě k tomu doplním pikantní příklad - mnoho satelitních obcí u Prahy se těšilo, jak jim vzrostou příjmy právě z těch daní zbohatlíků, co si u nich staví domy - jenže ouha - zbohatlíci mají tvalé bydliště dál v Praze, takže obec je zatížena pečí o komunikace, zvýšenými nároky na dopravu a z daní dobře situovaných nabobů nevidí ani korunu. Některé obce jsou docela rozčarovány. :P :P :P

K-M

Příspěvek od K-M » 10.9.2006 22:57

To je právě ta míra zjednodušení... :-) ano, část daní zůstává přímo v obcích a část jde do státního rozpočtu a tam odtud se vrací např. ve formě dotace na metro. Ale na principu a podstatě těch peněz to nic nemění. Odjinud se víc peněz na činnost, která je soběstačná ze čtvrtiny prostě nevezme. No a že je množství těch peněz (=daní) závislé na výdělku je snad jasné.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6705
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramky máme narvané.

Příspěvek od demon » 10.9.2006 22:52

Káem píše:A odkud by je magistrát bral, když ne z daní?
No jde asi o výklad toho, jestli daně zaplacené v Praze (nebo kdekoliv jinde) patří státu. Skoro bych řekl, že už nějaký čas daně (nebo jejich část) vybrané v místě sídla firmy patří městu. Ale odborník přes ekonomiku jsi tu samozřejmě ty, tak mě oprav... :wink:

K-M

Re: Tramky máme narvané.

Příspěvek od K-M » 10.9.2006 22:14

XSC píše:Víc a rychlejc už dělali i stachanovci a bylo z toho velké h... Pokud je vedení neschopné, nemá cenu dělat víc, protože vše, co bude navíc vyděláno, bude tím vedením i spotřebováno.
To je těžký, nějak se mi nedaří najít optimální polohu mezi zjednodušeným a nezjednodušeným výkladem. Vždycky se najde někdo , kdo to či ono nepochopí. :(

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1567
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Tramky máme narvané.

Příspěvek od XSC » 10.9.2006 22:04

K-M píše:A to můžeme dvěma způsoby - buď v tý práci budeme dýl anebo budeme VÍC a RYCHLEJC DĚLAT.
Víc a rychlejc už dělali i stachanovci a bylo z toho velké h... Pokud je vedení neschopné, nemá cenu dělat víc, protože vše, co bude navíc vyděláno, bude tím vedením i spotřebováno.

K-M (Káem)

Příspěvek od K-M (Káem) » 10.9.2006 21:11

Peněz i řidičů je dost díky systému dotací, kdy se řekne kolik vozokm se projde , magoš na to dá prachy a když se to neprojede , taxe s těma penězma nedá nic udělat (použít na něco jiného, převést do příštího roku), než vrátit (a obvykle se za trest dostane na příští rok o to míň - když jste to dokázali ušetřit...) . Ale i za současného stavu by se se současným počtem vozů a řidičů daly dělat divy jen organizačníma opatřeníma. Jenže to znáte : s čimkoliv přijdete, tak se dozvíte, že: NIKDY se to tak nedělalo.
Ale ona ta doba samozřejmě přijde, jde jen o to, jestli ke změnám budeme donuceni nebo je aspoň pochopíme a nebo je dokonce sami provedeme (míněno obecně na jakékoliv odvětví)

Káem

Re: Tramky máme narvané.

Příspěvek od Káem » 10.9.2006 21:05

slimman píše:Magistrát dostává vše od státu ?? To bych se divil. (Sorry za OT).
A odkud by je magistrát bral, když ne z daní?

Petris
Uživatel
Příspěvky: 19
Registrován: 10.9.2006 18:08
Bydliště: Praha 7

Příspěvek od Petris » 10.9.2006 18:12

Posílení 25 není špatný nápad, ale možná by pomohl celý den stejný interval
Myslel jsem samozřejmě kratší např 8 minut @3654

radek31
Moderátor
Příspěvky: 1713
Registrován: 02.7.2004 16:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Příspěvek od radek31 » 10.9.2006 18:01

DavidD píše:No myslím si, že na posílení 25, druhým vozem, neni zapotřebí dalších řidičů.
já nemluvil o 25 (tam jde imho buď o princip nebo o vozokm), ale o celkovém posílení (hodně linek, krátké intervaly)

Uživatelský avatar
DavidD
Uživatel
Příspěvky: 1624
Registrován: 10.5.2006 17:36

Příspěvek od DavidD » 10.9.2006 17:57

radek31 píše:no za současné situace bych možná spíš řekl, že vozy jsou, ale řidiči ne
No myslím si, že na posílení 25, druhým vozem, neni zapotřebí dalších řidičů.

DJ LA DÉFENSE

Příspěvek od DJ LA DÉFENSE » 10.9.2006 17:51

K těm linkám, nebo by měl DP prodat všechny tramvaje a nechat si jen metro a busy a za ušetřené peníze koupit lidem auta... si myslím, že by to hodilo docela slušnej počet aut... :lol:

radek31
Moderátor
Příspěvky: 1713
Registrován: 02.7.2004 16:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Příspěvek od radek31 » 10.9.2006 17:47

no za současné situace bych možná spíš řekl, že vozy jsou, ale řidiči ne

Zamčeno