Ne to se mýlíš, to je starost DP, kde vzít prachy a kde vzít na nové moderní vozy. Timhle nepřilákají nové zákazníky. Musí začít zlepšovat vozy. Erpéčko je pouze nepovedená rekonstrukce a na chvilku se ten problém oddálí, ale na jak dlouho? A pokud vim, DP je dost bohatý asi, když si mohl dovolit utopit metro za 7 miliard a bývalého ředitele DP to nestálo ani místo, ne?? Třeba teďka s tou vanou, to je hrozná novinka, zase se lidi snaží jen oblbnou.I.am.good píše:Jenže bohužel o to jde. Ukaž mi v tomhle státě jakýkoli odvětví, které financuje stát a ve kterém mají spoustu peněz na rozhazování.... Nejspíš by všichni rádi měli nové vozy, ale kde na to vzít? Vezmu-li, že ročně se "vyrobí" 50 erpéček, tak to je 25 vozů 14T, čili místo 250mil. korun bychom na to museli splašit někde jeden a půl miliardy a to je opravdu velikej rozdíl. Běž do parlamentu, na magistrát, prostě za politikama, ať s tím něco udělají.
Možnosti rekonstrukcí
Moderátoři: DavidD, TRAM-FÓRUM
Já jedu raději klasikou, jelikož nevím kterej blb projektoval irisbusy, ale jak bylo málo místa na nohy při sezení v citibusech, tak v irisbusu se prostě dlouhej člověk nevejde! Všude vedou statistiky, jak se lidstvo vyvíjí, prodlužuje se věk, mimo jiné se i ZVĚTŠUJE průměrná výška člověka - ale u nás se místo na jednoho člověka zmenšuje - viz obsaditelnost 8lidí na m2 (to bych chtěl vidět :D )Radek píše:Jak velkou roli hraje podle vás design tramvaje při výběru dopravního prostředku? Větší než interval, směrová nabídka, rychlost apod.? Příklad: cestující stojí v obratišti Jižní Město. Přijíždí mu klasická Karosa na lince 213. Vidí, že přístí spoj za pár minut bude nízkopodlažní. Počká podle vás?
- Radek
- Uživatel
- Příspěvky: 1542
- Registrován: 19.7.2004 10:00
- Bydliště: Tento vlak tam končí
- Kontaktovat uživatele:
Jak velkou roli hraje podle vás design tramvaje při výběru dopravního prostředku? Větší než interval, směrová nabídka, rychlost apod.? Příklad: cestující stojí v obratišti Jižní Město. Přijíždí mu klasická Karosa na lince 213. Vidí, že přístí spoj za pár minut bude nízkopodlažní. Počká podle vás?
Berte to jako námět k diskusi, na co se zaměřit v příštích letech v MHD. Otázka může stát i tak, jestli radši nízkopodlažky s delším intervalem, nebo víc klasických vozů s kratším intervalem. Vím, že se tohle teď řeší z různých kapitol rozpočtu, takže se zatím takhle nikdo neptá, ale to se může změnit.
Berte to jako námět k diskusi, na co se zaměřit v příštích letech v MHD. Otázka může stát i tak, jestli radši nízkopodlažky s delším intervalem, nebo víc klasických vozů s kratším intervalem. Vím, že se tohle teď řeší z různých kapitol rozpočtu, takže se zatím takhle nikdo neptá, ale to se může změnit.
Jenže bohužel o to jde. Ukaž mi v tomhle státě jakýkoli odvětví, které financuje stát a ve kterém mají spoustu peněz na rozhazování.... Nejspíš by všichni rádi měli nové vozy, ale kde na to vzít? Vezmu-li, že ročně se "vyrobí" 50 erpéček, tak to je 25 vozů 14T, čili místo 250mil. korun bychom na to museli splašit někde jeden a půl miliardy a to je opravdu velikej rozdíl. Běž do parlamentu, na magistrát, prostě za politikama, ať s tím něco udělají.DJ LA DÉFENSE píše:Ale ty furt azse nechápeš, že nejde o to koupit co nejlevněji...
Ev. v zimě se jede na oba, přední drtí námrazu a zadní bere proud...8729 píše:Na dráze se jezdí se zadnim sběračem také proto, že v případě provozu na předni ptgrf. by při poškození mohly trosky poškodit zadní sběrač = loko bez proudu = problém. Když se jede na zadní a on upadne, tak se zvedne přední a jede se dál.
Ano, za jednu 14T pořídíme skoro celý zbytek vozového parku, ale už dááááávno se říká, že nejsme tak bohatí, abychom kupovali levné věci, že. A že bohatí tedy nejsme vůbec....
Modernizace T3 je výsledkem neschopnosti tramvajových výrobců nabídnout moderní rozumné vozidlo za přijatelnou cenu, výsledkem nedostatku peněz ve všech rozpočtech, v českých podmínkách pak také neuvážené experimentování s "rodinným stříbrem" v devadesátých letech a rozvoj výroby takřka na koleně v každé privatizované ŽOSce a podobné opravárenské kapacitě. Jakkoliv nelze upřít snahu, tak modernizace T3 konzervuje na dalších 15 let tramvaje staré 40-50 let /(někde - v Brně? se modernizovala i T2, která se modernizovala už jednou na T3!!!) a konzervuje i koncepci starou 70 -80 let. Jinými slovy - jakkoliv to modernizátoři jistě nezamýšlejí a nechtějí, mimoděk tak přispívají k prohlubování "sockizace" MHD. no co jsme jiného, když jezdíme 40 let do práce toutéž tramvají a soused už pátým jiným autobusem a další soused už 20. jiným autem?
Ale ty furt azse nechápeš, že nejde o to koupit co nejlevněji, ještěže tramvaje neprodávaj vietnamci, i když ty maj slušnej záběr. Jde o to koupit už i něco do budoucna ne jen zatracenou pixlu na T3, protože jestli se to neobmění, čelo T3 nám tu bude strašit dalších 40 let a nezlobte se, ale z 60. let kdy to byl nadčasový design zbyl jen prach... A tvrdim, že já ani KM, nejsme šotouši. Pokud ti to hlava nebere, tramvaj musí i zvenku lidi přitahovat, ale myslim, že dole jsem ti to vysvětlil už jasně. 11 erpéček, je furt argument proti, protože těmahle modernizacema se jich nikdy nezbavíme, jsme opět na počátku 70. let minulého století, kdy přišel razantní krok výměny starých vozů za T3, teďka se musí vyměnit T3 za něco nového. A nalákat veřejnost, aby cestovala tramvají. Nebo nám dodnes jezdí něco jako "Ponorka.R.PV" nebo krasin.LF????demon píše:Nevim kde berete pořád tu jistotu, že T3 se opravují jen kvůli tomu, aby se jimi mohli šotouši kochat. Za cenu jedné 14T si pořídím 11 kusů erpéček nebo 8 wan a to je hodně silnej argument. Tramvaje fakt nekupujou tramvajáci, ale politici.
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6706
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Nevim kde berete pořád tu jistotu, že T3 se opravují jen kvůli tomu, aby se jimi mohli šotouši kochat. Za cenu jedné 14T si pořídím 11 kusů erpéček nebo 8 wan a to je hodně silnej argument. Tramvaje fakt nekupujou tramvajáci, ale politici.K-M píše:Bohužel, musím s D-J... souhlasit. To srovnání se Š120 sedí.
Z tohoto pohledu je 14T vlastně zlatá.
- fricoolinek2
- Uživatel
- Příspěvky: 2600
- Registrován: 23.3.2005 21:38
- Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
- Kontaktovat uživatele:
Myslim, že se neříká opticky, nýbrž "rekostrukce" prováděné DP jsou morálně zastaralé. Je to něco jako, když si Čenda z vesnice votuní Škodu 120, dá do ni "saund systém", "laďák na motor", zvedne prahy drnsně, atd... Prostě myslí si, že nemá kdoví jakej poklad, jenže když se mu na to podiváme z blízka už vidíme, jak mu kvetou blatníky, že se mu odlupuje zrcátko,... atd. Prostě T3R.x-xx a jakákoliv modernizace, je z nouze cnost a je to skutečně pořád jen a jen starej krám. A pravda je taková i laikovi dojde, na první pohled, že ten design už je tu hafo dlouho, že ten pantograf co to má na střeše, už taky ty "novž" věci nemaj, ty dveře, co se dají roztrhnout už tu taky nějakej pátek jsou, že tam drobec chybí klimoška, se pozná hned v létě, že to v zimě opaluje nohy, je taky "výhoda"... zkrátka i laik pozná, že to vozdilo až na tu svítící ceduli, nemá nic nového a že se ho někdo snaží oblafnout, hele jakou máme pěknou tramvaj, ale přitom je to 40 a více let "votuněj" veterán. Obal prodává produkt přátelé.demon píše:No myslim že jsme se tu shodli na faktu, že polopant. kloubem vpřed není zlešení (vyjma estetického dojmu). Reko v DPP - zastaralé jsou maximálně opticky, nikoli technicky.
Wana už se nakládá, takže pošupajdí dom, ale v ÚD asi působí nějaké geopatogenní zóny...
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6706
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
No myslim že jsme se tu shodli na faktu, že polopant. kloubem vpřed není zlešení (vyjma estetického dojmu). Reko v DPP - zastaralé jsou maximálně opticky, nikoli technicky.PvvS píše:...kdyz se tady navrhne moznost zlepseni, tak se najednou vyroji hromada nazoru proti...
Wana už se nakládá, takže pošupajdí dom, ale v ÚD asi působí nějaké geopatogenní zóny...
- PvvS
- Uživatel
- Příspěvky: 1403
- Registrován: 15.11.2003 20:20
- Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
- Kontaktovat uživatele:
Nejak si nemuzu vzpomenout na elektrickej stahovak na nuzkac u T3 .. (myslim aktualne) .
Furt se tady mluvi o tom jak jsou prazsky modernizace zastaraly , ale kdyz se tady navrhne moznost zlepseni, tak se najednou vyroji hromada nazoru proti.
Ted uz se prestavam divit supersocka wane. Mozna by bylo nejlepsi ji dat na strechu zrychlovac, do interieru gumu a lamino sedacky. Misto buse , obyc cedule. Pak by tam byly jenom overeny veci a bylo by to taaak levne.
Proc se o neco snazit a vylepsovat , kdyz stavajici staci ?
Furt se tady mluvi o tom jak jsou prazsky modernizace zastaraly , ale kdyz se tady navrhne moznost zlepseni, tak se najednou vyroji hromada nazoru proti.
Ted uz se prestavam divit supersocka wane. Mozna by bylo nejlepsi ji dat na strechu zrychlovac, do interieru gumu a lamino sedacky. Misto buse , obyc cedule. Pak by tam byly jenom overeny veci a bylo by to taaak levne.
Proc se o neco snazit a vylepsovat , kdyz stavajici staci ?