Možnosti rekonstrukcí

Archiv starých nebo neaktuálních příspěvků. Příspěvky, které přinášejí informace, jejíchž poselství již bylo naplněno v minulosti.

Moderátoři: DavidD, TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník » 18.9.2006 14:36

I.am.good píše:Jenže bohužel o to jde. Ukaž mi v tomhle státě jakýkoli odvětví, které financuje stát a ve kterém mají spoustu peněz na rozhazování.... Nejspíš by všichni rádi měli nové vozy, ale kde na to vzít? Vezmu-li, že ročně se "vyrobí" 50 erpéček, tak to je 25 vozů 14T, čili místo 250mil. korun bychom na to museli splašit někde jeden a půl miliardy a to je opravdu velikej rozdíl. Běž do parlamentu, na magistrát, prostě za politikama, ať s tím něco udělají.
Ne to se mýlíš, to je starost DP, kde vzít prachy a kde vzít na nové moderní vozy. Timhle nepřilákají nové zákazníky. Musí začít zlepšovat vozy. Erpéčko je pouze nepovedená rekonstrukce a na chvilku se ten problém oddálí, ale na jak dlouho? A pokud vim, DP je dost bohatý asi, když si mohl dovolit utopit metro za 7 miliard a bývalého ředitele DP to nestálo ani místo, ne?? Třeba teďka s tou vanou, to je hrozná novinka, zase se lidi snaží jen oblbnou.

I.am.good

Příspěvek od I.am.good » 18.9.2006 14:36

Radek píše:Jak velkou roli hraje podle vás design tramvaje při výběru dopravního prostředku? Větší než interval, směrová nabídka, rychlost apod.? Příklad: cestující stojí v obratišti Jižní Město. Přijíždí mu klasická Karosa na lince 213. Vidí, že přístí spoj za pár minut bude nízkopodlažní. Počká podle vás?
Já jedu raději klasikou, jelikož nevím kterej blb projektoval irisbusy, ale jak bylo málo místa na nohy při sezení v citibusech, tak v irisbusu se prostě dlouhej člověk nevejde! Všude vedou statistiky, jak se lidstvo vyvíjí, prodlužuje se věk, mimo jiné se i ZVĚTŠUJE průměrná výška člověka - ale u nás se místo na jednoho člověka zmenšuje - viz obsaditelnost 8lidí na m2 (to bych chtěl vidět :D:D )

Uživatelský avatar
Radek
Uživatel
Příspěvky: 1542
Registrován: 19.7.2004 10:00
Bydliště: Tento vlak tam končí
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Radek » 18.9.2006 14:33

Jak velkou roli hraje podle vás design tramvaje při výběru dopravního prostředku? Větší než interval, směrová nabídka, rychlost apod.? Příklad: cestující stojí v obratišti Jižní Město. Přijíždí mu klasická Karosa na lince 213. Vidí, že přístí spoj za pár minut bude nízkopodlažní. Počká podle vás?
Berte to jako námět k diskusi, na co se zaměřit v příštích letech v MHD. Otázka může stát i tak, jestli radši nízkopodlažky s delším intervalem, nebo víc klasických vozů s kratším intervalem. Vím, že se tohle teď řeší z různých kapitol rozpočtu, takže se zatím takhle nikdo neptá, ale to se může změnit.

I.am.good

Příspěvek od I.am.good » 18.9.2006 14:32

DJ LA DÉFENSE píše:Ale ty furt azse nechápeš, že nejde o to koupit co nejlevněji...
Jenže bohužel o to jde. Ukaž mi v tomhle státě jakýkoli odvětví, které financuje stát a ve kterém mají spoustu peněz na rozhazování.... Nejspíš by všichni rádi měli nové vozy, ale kde na to vzít? Vezmu-li, že ročně se "vyrobí" 50 erpéček, tak to je 25 vozů 14T, čili místo 250mil. korun bychom na to museli splašit někde jeden a půl miliardy a to je opravdu velikej rozdíl. Běž do parlamentu, na magistrát, prostě za politikama, ať s tím něco udělají.

K-M

Příspěvek od K-M » 18.9.2006 14:25

8729 píše:Na dráze se jezdí se zadnim sběračem také proto, že v případě provozu na předni ptgrf. by při poškození mohly trosky poškodit zadní sběrač = loko bez proudu = problém. Když se jede na zadní a on upadne, tak se zvedne přední a jede se dál.
Ev. v zimě se jede na oba, přední drtí námrazu a zadní bere proud...:-)
Ano, za jednu 14T pořídíme skoro celý zbytek vozového parku, ale už dááááávno se říká, že nejsme tak bohatí, abychom kupovali levné věci, že. A že bohatí tedy nejsme vůbec....
Modernizace T3 je výsledkem neschopnosti tramvajových výrobců nabídnout moderní rozumné vozidlo za přijatelnou cenu, výsledkem nedostatku peněz ve všech rozpočtech, v českých podmínkách pak také neuvážené experimentování s "rodinným stříbrem" v devadesátých letech a rozvoj výroby takřka na koleně v každé privatizované ŽOSce a podobné opravárenské kapacitě. Jakkoliv nelze upřít snahu, tak modernizace T3 konzervuje na dalších 15 let tramvaje staré 40-50 let /(někde - v Brně? se modernizovala i T2, která se modernizovala už jednou na T3!!!) a konzervuje i koncepci starou 70 -80 let. Jinými slovy - jakkoliv to modernizátoři jistě nezamýšlejí a nechtějí, mimoděk tak přispívají k prohlubování "sockizace" MHD. no co jsme jiného, když jezdíme 40 let do práce toutéž tramvají a soused už pátým jiným autobusem a další soused už 20. jiným autem?

DJ LA DÉFENSE

Příspěvek od DJ LA DÉFENSE » 18.9.2006 14:15

demon píše:Nevim kde berete pořád tu jistotu, že T3 se opravují jen kvůli tomu, aby se jimi mohli šotouši kochat. Za cenu jedné 14T si pořídím 11 kusů erpéček nebo 8 wan a to je hodně silnej argument. Tramvaje fakt nekupujou tramvajáci, ale politici.
Ale ty furt azse nechápeš, že nejde o to koupit co nejlevněji, ještěže tramvaje neprodávaj vietnamci, i když ty maj slušnej záběr. Jde o to koupit už i něco do budoucna ne jen zatracenou pixlu na T3, protože jestli se to neobmění, čelo T3 nám tu bude strašit dalších 40 let a nezlobte se, ale z 60. let kdy to byl nadčasový design zbyl jen prach... A tvrdim, že já ani KM, nejsme šotouši. Pokud ti to hlava nebere, tramvaj musí i zvenku lidi přitahovat, ale myslim, že dole jsem ti to vysvětlil už jasně. 11 erpéček, je furt argument proti, protože těmahle modernizacema se jich nikdy nezbavíme, jsme opět na počátku 70. let minulého století, kdy přišel razantní krok výměny starých vozů za T3, teďka se musí vyměnit T3 za něco nového. A nalákat veřejnost, aby cestovala tramvají. Nebo nám dodnes jezdí něco jako "Ponorka.R.PV" nebo krasin.LF????

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6706
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od demon » 18.9.2006 13:41

K-M píše:Bohužel, musím s D-J... souhlasit. To srovnání se Š120 sedí.
Z tohoto pohledu je 14T vlastně zlatá.
Nevim kde berete pořád tu jistotu, že T3 se opravují jen kvůli tomu, aby se jimi mohli šotouši kochat. Za cenu jedné 14T si pořídím 11 kusů erpéček nebo 8 wan a to je hodně silnej argument. Tramvaje fakt nekupujou tramvajáci, ale politici.

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2600
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od fricoolinek2 » 18.9.2006 13:17

K-M píše:Bohužel, musím s D-J... souhlasit. To srovnání se Š120 sedí.
Z tohoto pohledu je 14T vlastně zlatá.
Zlatá - to sedí. když se člověk podívá na ceny, tak to vypadá jako by 14T musela opravdu bejt celá ze zlata...

DJ LA DÉFENSE

Příspěvek od DJ LA DÉFENSE » 18.9.2006 12:51

8729 píše:Na dráze se jezdí se zadnim sběračem také proto, že v případě provozu na předni ptgrf. by při poškození mohly trosky poškodit zadní sběrač = loko bez proudu = problém. Když se jede na zadní a on upadne, tak se zvedne přední a jede se dál.
Sem psal totéž... :lol:

8729
Uživatel
Příspěvky: 26
Registrován: 01.9.2004 19:46

Příspěvek od 8729 » 18.9.2006 12:45

Na dráze se jezdí se zadnim sběračem také proto, že v případě provozu na předni ptgrf. by při poškození mohly trosky poškodit zadní sběrač = loko bez proudu = problém. Když se jede na zadní a on upadne, tak se zvedne přední a jede se dál.

K-M

Příspěvek od K-M » 18.9.2006 11:47

Bohužel, musím s D-J... souhlasit. To srovnání se Š120 sedí.
Z tohoto pohledu je 14T vlastně zlatá.

DJ LA DÉFENSE

Příspěvek od DJ LA DÉFENSE » 18.9.2006 10:49

demon píše:No myslim že jsme se tu shodli na faktu, že polopant. kloubem vpřed není zlešení (vyjma estetického dojmu). Reko v DPP - zastaralé jsou maximálně opticky, nikoli technicky.
Wana už se nakládá, takže pošupajdí dom, ale v ÚD asi působí nějaké geopatogenní zóny...
Myslim, že se neříká opticky, nýbrž "rekostrukce" prováděné DP jsou morálně zastaralé. Je to něco jako, když si Čenda z vesnice votuní Škodu 120, dá do ni "saund systém", "laďák na motor", zvedne prahy drnsně, atd... Prostě myslí si, že nemá kdoví jakej poklad, jenže když se mu na to podiváme z blízka už vidíme, jak mu kvetou blatníky, že se mu odlupuje zrcátko,... atd. Prostě T3R.x-xx a jakákoliv modernizace, je z nouze cnost a je to skutečně pořád jen a jen starej krám. A pravda je taková i laikovi dojde, na první pohled, že ten design už je tu hafo dlouho, že ten pantograf co to má na střeše, už taky ty "novž" věci nemaj, ty dveře, co se dají roztrhnout už tu taky nějakej pátek jsou, že tam drobec chybí klimoška, se pozná hned v létě, že to v zimě opaluje nohy, je taky "výhoda"... zkrátka i laik pozná, že to vozdilo až na tu svítící ceduli, nemá nic nového a že se ho někdo snaží oblafnout, hele jakou máme pěknou tramvaj, ale přitom je to 40 a více let "votuněj" veterán. Obal prodává produkt přátelé.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6706
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od demon » 18.9.2006 10:32

PvvS píše:...kdyz se tady navrhne moznost zlepseni, tak se najednou vyroji hromada nazoru proti...
No myslim že jsme se tu shodli na faktu, že polopant. kloubem vpřed není zlešení (vyjma estetického dojmu). Reko v DPP - zastaralé jsou maximálně opticky, nikoli technicky.
Wana už se nakládá, takže pošupajdí dom, ale v ÚD asi působí nějaké geopatogenní zóny...

Uživatelský avatar
PvvS
Uživatel
Příspěvky: 1403
Registrován: 15.11.2003 20:20
Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od PvvS » 18.9.2006 10:10

Nejak si nemuzu vzpomenout na elektrickej stahovak na nuzkac u T3 .. (myslim aktualne) .

Furt se tady mluvi o tom jak jsou prazsky modernizace zastaraly , ale kdyz se tady navrhne moznost zlepseni, tak se najednou vyroji hromada nazoru proti.
Ted uz se prestavam divit supersocka wane. Mozna by bylo nejlepsi ji dat na strechu zrychlovac, do interieru gumu a lamino sedacky. Misto buse , obyc cedule. Pak by tam byly jenom overeny veci a bylo by to taaak levne.

Proc se o neco snazit a vylepsovat , kdyz stavajici staci ?

Uživatelský avatar
tramvajak
Uživatel
Příspěvky: 339
Registrován: 02.11.2004 14:03
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od tramvajak » 18.9.2006 10:04

PvvS píše:Navic elektricky stahovani nejni taky k zahozeni .
Kvůli elektrickému stahováku nebudu zbytečně utrácet za celý polopantograf, ale pořídím si jenom samotný stahovák k nůžkáči (třeba Lekov)... -> pořád mě nikdo nepřesvědčil o nutnosti nahrazení nůžkáče polopantografem u našich modernizací. @3648

Odpovědět