Možnosti rekonstrukcí
Moderátoři: DavidD, TRAM-FÓRUM
Trainzjohny: Ony opravdu rekonstrukce kolejových vozidel spolu souvisí...aniž bych chtěl být na tebe příkrý jako kolega DJ
DJ- moment - tady je rozpor - v případě tramvají jsme se shodli, že neotočný podvozek opotřebovává kolejnice víc než otočný. Tak japa to že 830 by opotřebovávala víc než 810? Jinak ty ostatní výhrady beru, ale já uváděl 830 jako srovnání jízdního komfortu dvounápravového a čtyřnápravového vozidla. Ostatně už v šedesátkách měla přeci M131 nahradit M240, jenže se holt nepovedla jako nic dlouho před tim i potom Otava teď už jen Zdice-Sušice.
DJ- moment - tady je rozpor - v případě tramvají jsme se shodli, že neotočný podvozek opotřebovává kolejnice víc než otočný. Tak japa to že 830 by opotřebovávala víc než 810? Jinak ty ostatní výhrady beru, ale já uváděl 830 jako srovnání jízdního komfortu dvounápravového a čtyřnápravového vozidla. Ostatně už v šedesátkách měla přeci M131 nahradit M240, jenže se holt nepovedla jako nic dlouho před tim i potom Otava teď už jen Zdice-Sušice.
Téma je "Možnosti rekonstrukcí"trainzjohny napsal:
Teda nechci rušit vaší čilou debatu, ale tohle je TRAM forum tak se laskavě přestaňte bavit o železničních lokomotivách. Díky.
Děkuji, ale budeme se bavit i o železnici, ani nevíš, jak moc to s MHD v Praze souvisí. A určitě by nás neměl okřikovat nováček... To si zase vyprošuji já. Pardon nepodepsal jsem se.
To máš jistě pravdu, ale ČKD konkrétně dojelo na to, že nemělo nachystáno díky tehdejší politické situaci a objednávce nic jiného než T6, ale třeba sám podnik měl nachystané RT, jen prostě nebyl zájem, aby se vyvíjely, koneckonců RT měla být po určitých uprávách i na TEŽ.K-M píše: ...No on výrobce obecně zejména v osmdesátkách byl zvyklý dělat tisícové série (díky RVHP) takže i třeba do průmyslu šly jako posunovací jen nepatrně upravené traťové lokomotivy (742 - 740). No a mnohý výrobce si myslel, že u toho zůstane a leckterý na to dojel.
Jo souhlasim, ale 830 je čtyřnápravová, spotřebuje více šťávy, více opotřebovává kolejnice a svršek celkově, a na lokální tratě je zbytečná. Vhodná by byla Desira, ale to je bohužel moc velká investice. Regionova na regionální taktovou dopravu je velice vhodná, navíc k 830 nemáš řídící vozy... Skutečně na lokálky to stačí. Těch rychlíků se popravdě malinko taky bojim, ale někde jsem četl, že na zrovna Bezdrev by se měla vrátit lokomotiva plus klasická souprava, ale nevím. Na druhou stranu Přece jen Praha-Volary, nebo kam až jezdí Otava je dlouhé vozební rameno a je nesmysl si tím zazdít vozdilo jako je regionova, to se snad nestane.K-M píše: Ale jo, 814+914 se mi nakonec taky líbí, ale prostě dvounápravový vozidlo právě po těch lokálkách prostě z principu pojede pořád jako po schodech, pod podlahu se nenacpe větší motor, než kterej tak akorát zvládne to dvojité vozidlo,ale bez dalších rezerv a podobně. Svez se 814+914 a pak 830 (abysme to nesrovnávali s 854) - i ta jede klidnějc a to je šrot. To je nebe a dudy.
A vsadím se , že jakmile jich bude víc, pokusej se to nasadit přinejmenším na spěšný vlaky, a osobně si myslím, že třeba Bezdrev nebo Otava si to vyzkoušej taky.
- trainzjohny
- Moderátor
- Příspěvky: 3140
- Registrován: 10.9.2006 15:06
- Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
- Kontaktovat uživatele:
Demon: Máš bod
DJ: No on výrobce obecně zejména v osmdesátkách byl zvyklý dělat tisícové série (díky RVHP) takže i třeba do průmyslu šly jako posunovací jen nepatrně upravené traťové lokomotivy (742 - 740). No a mnohý výrobce si myslel, že u toho zůstane a leckterý na to dojel.
Díky za upřesnění časové osy kolem RT6N.
Ale jo, 814+914 se mi nakonec taky líbí, ale prostě dvounápravový vozidlo právě po těch lokálkách prostě z principu pojede pořád jako po schodech, pod podlahu se nenacpe větší motor, než kterej tak akorát zvládne to dvojité vozidlo,ale bez dalších rezerv a podobně. Svez se 814+914 a pak 830 (abysme to nesrovnávali s 854) - i ta jede klidnějc a to je šrot. To je nebe a dudy.
A vsadím se , že jakmile jich bude víc, pokusej se to nasadit přinejmenším na spěšný vlaky, a osobně si myslím, že třeba Bezdrev nebo Otava si to vyzkoušej taky.
DJ: No on výrobce obecně zejména v osmdesátkách byl zvyklý dělat tisícové série (díky RVHP) takže i třeba do průmyslu šly jako posunovací jen nepatrně upravené traťové lokomotivy (742 - 740). No a mnohý výrobce si myslel, že u toho zůstane a leckterý na to dojel.
Díky za upřesnění časové osy kolem RT6N.
Ale jo, 814+914 se mi nakonec taky líbí, ale prostě dvounápravový vozidlo právě po těch lokálkách prostě z principu pojede pořád jako po schodech, pod podlahu se nenacpe větší motor, než kterej tak akorát zvládne to dvojité vozidlo,ale bez dalších rezerv a podobně. Svez se 814+914 a pak 830 (abysme to nesrovnávali s 854) - i ta jede klidnějc a to je šrot. To je nebe a dudy.
A vsadím se , že jakmile jich bude víc, pokusej se to nasadit přinejmenším na spěšný vlaky, a osobně si myslím, že třeba Bezdrev nebo Otava si to vyzkoušej taky.
Výrobci?? Já se domnívám za tohle může objednavatel a ne výrobce, objednavatel si má říci co chce, výrobce řekne fajn, to my neumíme, objednavatel si najde jinou firmu, takhle to chodí všude. Jenže objednavateli stačí o co už výrobce umí a na nových věcech netrvá a neshání jinde, tudíž chyba je v objednavateli, ne?K-M píše:za stav tramvají můžou především výrobci, neschopní cokoliv nového vyvinout, na druhém místě pak dopravci, že nic nového nepožadují a na koleně bastlí ve svých dílnách rekonstrukce
Ne neoddálil, pád ČKD byl už v tuchvíli jasný. Kontrakt na T6A5, ale vznikl, dle mých informací, ale už to bohužel nemohu ověřit, takže berte to s rezervou v roce 1991 po posledních T3SUCS. Pád ČKD byl jasný, takto gigantický kolos se nemohl po zániku SSSR udržet, odešel mu odběratel, ale s nějakým chytrým konsorciem a omezením provozu se mohl udržet, klidně se dala pustit metalurgie, tedy slévárny a řada jiných odvětví (něco jako dneska Zetor, ten se vrací zpět mezi elitu, díky šikovnému vedení) Bohužel projekt nízkopodlažní tramvaje byl na stole už v roce 1980, jenže tehdejší doba jej odmítla, dále projekt RT6 se začal tvořit společně s vozy KT8, bohužel nebyl pro něj odběratel a takse opět vrátil až po roce 1989, bohužel pozdě, už nebyl čas ho pořádně vyvinout, a tak DP musel odebírat vozy T6, a pak už situace nabrala rychlý spád, ČKD pohřbila její gigantnost a to, že neměly nachystanou pořádně RT6 (je to velice jednoduše řečeno nicméně je to tak)K-M píše: do důsledku vzato, konkrétně DP nákupem 150 T6 (již tehdy zastaralých) v roce 1995 jen oddálil pád ČKD Tatra. Kdyby důsledně požadoval práce na RT6N, mohlo to vypadat jinak. ČKD by padlo rychlejc a relativně čerstvý projekt někdo převzal. Po dalších 5 letech už Siemens pochopitelně neměl zájem resuscitovat
K-M píše: A teď bohužel ČD objevily jaké kreativní možnosti skýtají nebohé 810 a 010 a budeme mít spousty 914+814 přičemž dvě nápravy s jednou hnanou zůstanou navždy dvěma nápravami s jednou hnanou se všemi jejich jízdními vlastnostmi.
Regionova je velice šikovná rekonstrukce, není drahá, má nový lehce elegantěnjší vzhled (přesně takhle nějak kdyby se řešila jakákoliv rekonstrukce T3, to by bylo hezké a musí to uznat i Anonym, ne??? Ale domnívám se KM, že si nepochopil účel těchto vozů, to má být pro lehkou traťovou službu, na lokálky, kam se nehodí 4 nápravové lokomotivy se soupravami. Nedělal bych z toho pilotní vozidlo, jeklikož je to jen rekonstrukce (to stejně převezme v dohledné době řada 380, vozy WLABmz (WLABmee 826) a tipuji, že i řady 671 (údajně se chystají na vlaky Česká Třebová-Brno, Praha-Plzeň, Ústí nad Labem-Karlovy Vary) a řada 571 (Brno-Břeclav) a řada ?675 (Brno-Vídeň) ale to je zatím u těchto řad v nedohlednu), le není to špatné, s nízkopodlažní částí. Zrovna regionova si myslím, že se povedla.
Jééé, tady se to rozjelo!
1) nejsem anonym, co se s vámi hádal včera večer, tou dobou jsem prokazatelně cestoval MHD
2) anonymovo vysvětlení úvěru je možná pasující na ziskovou organizaci, ale ne na rozpočtovku
3) za stav tramvají můžou především výrobci, neschopní cokoliv nového vyvinout, na druhém místě pak dopravci, že nic nového nepožadují a na koleně bastlí ve svých dílnách rekonstrukce
4) do důsledku vzato, konkrétně DP nákupem 150 T6 (již tehdy zastaralých) v roce 1995 jen oddálil pád ČKD Tatra. Kdyby důsledně požadoval práce na RT6N, mohlo to vypadat jinak. ČKD by padlo rychlejc a relativně čerstvý projekt někdo převzal. Po dalších 5 letech už Siemens pochopitelně neměl zájem resuscitovat
5) Díky bohu, že prorezlé a zkřivené rámy 451 neumožňují rekonstrukci, protože jedině proto máme 471. Kdyby byly první hydry (850,851) vyrobeny kvalitněji, budou je ČD jistě taky rekonstruovat jako později a pevněji postavené 852,853 na 854 (ne že by 854 nebyly hezký, ale jako by v šedesátkách z dílen vyjely, tak vypadaj). A kdyby ČD přišly na to, že 852,3 jde rekonstruovat už před deseti lety , nikdy bychom neměli 842 a 843. A teď bohužel ČD objevily jaké kreativní možnosti skýtají nebohé 810 a 010 a budeme mít spousty 914+814 přičemž dvě nápravy s jednou hnanou zůstanou navždy dvěma nápravami s jednou hnanou se všemi jejich jízdními vlastnostmi.
1) nejsem anonym, co se s vámi hádal včera večer, tou dobou jsem prokazatelně cestoval MHD
2) anonymovo vysvětlení úvěru je možná pasující na ziskovou organizaci, ale ne na rozpočtovku
3) za stav tramvají můžou především výrobci, neschopní cokoliv nového vyvinout, na druhém místě pak dopravci, že nic nového nepožadují a na koleně bastlí ve svých dílnách rekonstrukce
4) do důsledku vzato, konkrétně DP nákupem 150 T6 (již tehdy zastaralých) v roce 1995 jen oddálil pád ČKD Tatra. Kdyby důsledně požadoval práce na RT6N, mohlo to vypadat jinak. ČKD by padlo rychlejc a relativně čerstvý projekt někdo převzal. Po dalších 5 letech už Siemens pochopitelně neměl zájem resuscitovat
5) Díky bohu, že prorezlé a zkřivené rámy 451 neumožňují rekonstrukci, protože jedině proto máme 471. Kdyby byly první hydry (850,851) vyrobeny kvalitněji, budou je ČD jistě taky rekonstruovat jako později a pevněji postavené 852,853 na 854 (ne že by 854 nebyly hezký, ale jako by v šedesátkách z dílen vyjely, tak vypadaj). A kdyby ČD přišly na to, že 852,3 jde rekonstruovat už před deseti lety , nikdy bychom neměli 842 a 843. A teď bohužel ČD objevily jaké kreativní možnosti skýtají nebohé 810 a 010 a budeme mít spousty 914+814 přičemž dvě nápravy s jednou hnanou zůstanou navždy dvěma nápravami s jednou hnanou se všemi jejich jízdními vlastnostmi.
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6706
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Radši už neprovokuj, že tobě je líto že to konečně utichlo, viď ? Někomu to holt stačí vysvětlit jednou a někdo to nepochopí celej život. Metalíza bude fajn, ale hlavně by se měly otevírat dveře každou zastávku, páč jinak je to hrozná buzerace, mačkat ten čudlík...PvvS píše:Takze aby pan anonym byl spokojeny, tak mu udelame T3SUCS s peilakana, v interieru gumu a lamino sedacky. Topen nechame puvodni ckd (zapojeny ob sedadlo). Vozu ale dame BUSE , aby to nejak vypadalo a super hyper nater, trebas metalizu. To bude krasa. A vlezem se bez opiskovani ramu mozna i pod mylion.
- PvvS
- Uživatel
- Příspěvky: 1403
- Registrován: 15.11.2003 20:20
- Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
- Kontaktovat uživatele:
Takze aby pan anonym byl spokojeny, tak mu udelame T3SUCS s peilakana, v interieru gumu a lamino sedacky. Topen nechame puvodni ckd (zapojeny ob sedadlo). Vozu ale dame BUSE , aby to nejak vypadalo a super hyper nater, trebas metalizu. To bude krasa. A vlezem se bez opiskovani ramu mozna i pod mylion.
Když máš takové názory a tvrdě si za nimi stojíš, proč jsi pořád anonym? Stydíš se za sebe? :D:DAnonymous píše:O RT 6 jsem měl spoustu materiálů, bohužel byla dělána v době, kdy se už vědělo, že ČKD bude rozkradeno a dělala se na honem... To je pravda. A je škoda tohoto projektu, možná i toto byla příčina vzniku vozu T3R.P (jak ho tu vehementně brání demon-i když to chápu, když je to vlastně jeho konstruktér, přeci by si nepomlouval svoji práci)