Možnosti rekonstrukcí
Moderátoři: DavidD, TRAM-FÓRUM
Jabberwocky:
stručně - 08.12.2006 20:47 plný souhlas (RT6 se nevyplatí, je třeba mít velké a unifikované série, proto přestaňme plakat nad 8205 a jistě brzy i 8200); 09.12.2006 11:07 nesouhlas s T6 (jak psal Petr, zastaralé jsou, ale jak v čem; dále jde o ucelenou a unifikovanou řadu, bezproblémové a spolehlivé vozy, jejich vyřazení ve prospěch T3RP by bylo krokem zpět; mohou dojezdit bez větších nutných úprav a investic za 20 let (porovnej s T3SUCS)).
stručně - 08.12.2006 20:47 plný souhlas (RT6 se nevyplatí, je třeba mít velké a unifikované série, proto přestaňme plakat nad 8205 a jistě brzy i 8200); 09.12.2006 11:07 nesouhlas s T6 (jak psal Petr, zastaralé jsou, ale jak v čem; dále jde o ucelenou a unifikovanou řadu, bezproblémové a spolehlivé vozy, jejich vyřazení ve prospěch T3RP by bylo krokem zpět; mohou dojezdit bez větších nutných úprav a investic za 20 let (porovnej s T3SUCS)).
- Jabberwocky
- ďábelský pedagog
- Příspěvky: 1849
- Registrován: 27.5.2005 10:53
- Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)
Radek + Petr: Však taky neříkám, že musím mít pravdu :-) Ale je to základ pro diskusi. U T6 vycházím z toho, že jsou prodejné, zatímco T3 je šrot na kolečkách, který se bude vyhazovat tak jako tak. Muselo by se spočítat, zda se vyplatí T6 prodat a místo nich jako provisorium provozovat R.P, R.PV či R.PLF, nebo zda je ponechat v provozu s tím, že za cca 10-15 let už je neprodáme a půjdou do šrotu. 150 kusů je hodně, to je fakt. Nicméně stálo by za to uvažovat, zda by se nedaly v dohledné době něčím nahradit. Z prohlášení Škodovky vyplývá, že 15T by měla být "stavebnicová" tramvaj, která by se dala postavit jako krátká i dlouhá, široká i úzká. Krátká (třeba jen dvoučlánková) verse 15T by tedy T6 nejspíš dobře nahradila.
(Jsem si vědom toho, že 15T zatím existuje jenom na papíře, ale snažím se dívat do budoucnosti. Koneckonců, tramvaje se nemusejí objednávat vždy jenom z Plzně.)
(Jsem si vědom toho, že 15T zatím existuje jenom na papíře, ale snažím se dívat do budoucnosti. Koneckonců, tramvaje se nemusejí objednávat vždy jenom z Plzně.)
- Petr
- Provozovatel
- Příspěvky: 2040
- Registrován: 14.11.2003 8:36
- Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
- Kontaktovat uživatele:
Wanizaci vozů T6 vymyslelo ještě někdejší ČKD a mohlo to vypadat velmi elegantně. Nedošlo k tomu. Flotila 150-ti vozů je v Praze nezastupitelná a jejich vyřazení by bylo obrovským krokem zpět. Jsou to "morálně zastaralé" vozy, ale novější než kátéčka a zaplněné novou technikou, jak si Praha přála. Kátéčka se na np rekonstruovat budou všechna, ale ani rekonstruovaná nesmí na Malou Stranu, nesmí na Barrandov. Což ty téšestky jaksi zvládají....Jabberwocky píše:(...)2) Zbavit se T6, dokud je čas. Jsou to zastaralé vozy se zastaralou výzbrojí, není jich moc, rekonstruovat ani znízkopodlažňovat se nebudou (na to máme T3, kde už rekonstrukce jedou) a hlavně - teď by ještě šly prodat. Za deset let to půjde o dost hůř.
3) Rekonstruovat všechny kachny na np. Je to sice provisorium, ale zatím poslouží dobře.(...)
- Radek
- Uživatel
- Příspěvky: 1542
- Registrován: 19.7.2004 10:00
- Bydliště: Tento vlak tam končí
- Kontaktovat uživatele:
S tím moc nesouhlasím. Tuším že Jenki tu svého času psal, že TV3 je sice zastaralá, ale (i díky tomu) snadno opravitelná a s náhradními díly nejsou problémy, narozdíl od TV8 nebo TV14. Že nejdou znízkopodlažňovat je sice pravda, ale uvidíme, kam dojde za pár let program wana. A za třetí a to je asi nejdůležitější, pražský provoz potřebuje i vozy v kategorii 15m - dokrytí přepravní poptávky a noční linky.Jabberwocky píše: 2) Zbavit se T6, dokud je čas. Jsou to zastaralé vozy se zastaralou výzbrojí, není jich moc, rekonstruovat ani znízkopodlažňovat se nebudou .
- Jabberwocky
- ďábelský pedagog
- Příspěvky: 1849
- Registrován: 27.5.2005 10:53
- Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)
Jo, to chápu. Vůz je to hezký, sympatický. Ale jak říkám, rozhodnutí nahoře se musejí řídit jinými kritérii.demon píše:... pro mě je RT6 tak trochu "srdeční záležitost", kdykoliv za mnou někdo přijde s nějakym požadavkem týkajícim se RT6, tak se můžu přetrhnout... :D
Tohle třeba pro 14T nikdy dělat nebudu!
Pravda, nicméně pořád to je série o desítkách kusů, a pokud bude další typ 15T, tak dokonce od stejného výrobce. A moc bych se divil, kdyby ve 14T a 15T nebyla spousta součástek shodných. K jakés takés unifikaci by provoz směřovat měl. Já bych viděl jako logický asi takovýto vývoj:9001 píše:Problém je v dnešní době se město nezmůže na série ,které budou mít stovky kusů. Holt to není jako v 60.letech kdy se nakoupilo za 7-8 let 800 tramvají. A jinak silně pochybuji , že 14T bude více jak těch objednaných dvacet. Už ted se snad uvažuje o 15T ...Problém je že rychlost doby unifikaci nepřeje.
1) Vyhodit RT6. Argumenty jsem uvedl dole.
2) Zbavit se T6, dokud je čas. Jsou to zastaralé vozy se zastaralou výzbrojí, není jich moc, rekonstruovat ani znízkopodlažňovat se nebudou (na to máme T3, kde už rekonstrukce jedou) a hlavně - teď by ještě šly prodat. Za deset let to půjde o dost hůř.
3) Rekonstruovat všechny kachny na np. Je to sice provisorium, ale zatím poslouží dobře.
4) Úbytek vozů nahrazovat masivním nákupem nových, u nichž je perspektiva, že nějakou dobu vydrží. Tzn. 14T, výhledově 15T (nebo kdo nakonec vyhraje tendr; 15T ale vypadá docela rozumně a snad by se kvůli variabilní konstrukci dala využít i pro nějaký ten pražský S-Bahn).
5) Díry "lepit" rekonstrukcemi T3. To je asi nejproblematičtější část plánu, ale dělat se to bohužel bude muset. Jen se z různých R.P, R.PV, R.PLF apod. nesmí stát vlajková loď, to by bylo špatně. Jakmile nebudou dál potřeba, pryč s nimi.
6) Postupně, jak budou přibývat nové vozy, vyřazovat i reko KT8.
Netvrdím, že mám patent na rozum nebo že tuším, na co peníze jsou a na co ne. Je to návrh. Neřídím se při tom nějakými sympatiemi k vozům či typům, pouze logickou úvahou a snahou najít optimální řešení pro dopravce i cestující.
jenže 2xwana se nevejde do zastávek, taky jich nikdy nebude tolik atd. schody překážejí, ale vlastně je to obousměrný vůz za cenu T3RP. a žádný nový typ, stejné díly atd. pokud se už DP rozhodl vydat touhle cestou (tj. unifikované T3, nové 14/15T a k tomu nějaké ty KT+T6), byly by 3W a podobné nesmysly nesmyslem (hehe, tohle sem ani nezamejšlel:)).Karotka píše:Ve vysokopodlažních obousměrkách překážejí schody. To radši wany s přidanými 1 dveřmi vlevo, a provozovat PX.
Taky by se mi líbila obousměrná trojwana, ale musely by se dořešit podvozky pod klouby, aby tam nebyl tak veliký schod.
P. S. Pokračujme zde: viewtopic.php?t=1046
No nevim, třeba je to blbost, ale někde to právě psali, ale je možné, že to mám jen z nějakého fora je to blbost. Na druhou stranu jaktože 182 (šestikolo co co) ničí více trať než 131 (2x bo bo)?? Právě mám nějak pocit, že Regionova má lepší rozložení než 830 na nápravy. Ale nevim, třeba jsem se jen spletl.K-M píše:Trainzjohny: Ony opravdu rekonstrukce kolejových vozidel spolu souvisí...aniž bych chtěl být na tebe příkrý jako kolega DJ
DJ- moment - tady je rozpor - v případě tramvají jsme se shodli, že neotočný podvozek opotřebovává kolejnice víc než otočný. Tak japa to že 830 by opotřebovávala víc než 810? Jinak ty ostatní výhrady beru, ale já uváděl 830 jako srovnání jízdního komfortu dvounápravového a čtyřnápravového vozidla. Ostatně už v šedesátkách měla přeci M131 nahradit M240, jenže se holt nepovedla jako nic dlouho před tim i potom Otava teď už jen Zdice-Sušice.
Tak kucí, regionovou jsem jel poprvé v pondělí na pražském železničním dni a fakt se mi to líbilo. Zvenku pohledné, zevnitř z hlediska cestujícího super (nízkopodlažní vstup, lepší sedačky, stahovací okna, dveře na "čudlíky"), co je pod podlahou nevím, nicméně při jízdě z Roztok to frčelo celkem pěkně, takže nevím - přišlo mi to rychlejší + výkonnější. Každopádně za ty peníze je to špičková věc.
To samé by se dalo říci o hydrách, i když ty mají původní čelo..
Shrnul bych to-
854 jako pražské erpéčko, 814 jako ostravská bulwí wana
To samé by se dalo říci o hydrách, i když ty mají původní čelo..
Shrnul bych to-
854 jako pražské erpéčko, 814 jako ostravská bulwí wana
- trainzjohny
- Moderátor
- Příspěvky: 3140
- Registrován: 10.9.2006 15:06
- Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
- Kontaktovat uživatele:
pardon, já se nechtěl nikoho dotknou, ale možná jsem se unáhlil. Já jen že je tady fórum Ostatní provozy a věm je Železniční doprava. Co se týče nováčka tak to se zase ohadím já, nejsem žádný nováček, pouze mám zatím málo příspěvků (a to neříká jak čemu rozumím víte??)DJ LA DÉFENSE píše: Téma je "Možnosti rekonstrukcí"
Děkuji, ale budeme se bavit i o železnici, ani nevíš, jak moc to s MHD v Praze souvisí. A určitě by nás neměl okřikovat nováček... To si zase vyprošuji já. Pardon nepodepsal jsem se.