Možnosti rekonstrukcí

Archiv starých nebo neaktuálních příspěvků. Příspěvky, které přinášejí informace, jejíchž poselství již bylo naplněno v minulosti.

Moderátoři: DavidD, TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
PvvS
Uživatel
Příspěvky: 1403
Registrován: 15.11.2003 20:20
Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od PvvS » 09.12.2006 22:28

Tohle si pokud vim rozhoduje DP.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 9001 » 09.12.2006 21:39

Petr píše:Počkej.... Chceš říci, že DÚ povoluje provoz konkrétní tramvaje na konkrétní trati? To snad ani nemůže být pravda... Barrandov v pohodě zvládnou vozy SUCS a neočekávám, že by pro jejich občasné výjezdy žádal podnik extra povolení. Domníval jsem se, že to co jezdí na Barrandov je vnitropodniková záležitost, protože se mi nezdá, že by vůbec někdo povolil provoz na trati, kterou nezvládnou všechny vozy. Asi jsem se mýlil, ale zůstává mi z toho rozum stát!
No hezky ses rozpovídal ,ale jaký je opravdový důvod? Váha?Nebo že podnik je tam nepustí?

Uživatelský avatar
Petr
Provozovatel
Příspěvky: 2040
Registrován: 14.11.2003 8:36
Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Petr » 09.12.2006 20:31

I.am.good píše:Nemáš pravdu, rekokáča tam nesmí proto, že jěště nikdo nežádal DÚ o povolení, prostě nějak zatím asi není potřeba je tam cpát. Ale jinak tomu nic nebrání..
Počkej.... Chceš říci, že DÚ povoluje provoz konkrétní tramvaje na konkrétní trati? To snad ani nemůže být pravda... Barrandov v pohodě zvládnou vozy SUCS a neočekávám, že by pro jejich občasné výjezdy žádal podnik extra povolení. Domníval jsem se, že to co jezdí na Barrandov je vnitropodniková záležitost, protože se mi nezdá, že by vůbec někdo povolil provoz na trati, kterou nezvládnou všechny vozy. Asi jsem se mýlil, ale zůstává mi z toho rozum stát!

I.am.good

Příspěvek od I.am.good » 09.12.2006 19:45

Nemáš pravdu, rekokáča tam nesmí proto, že jěště nikdo nežádal DÚ o povolení, prostě nějak zatím asi není potřeba je tam cpát. Ale jinak tomu nic nebrání..

Uživatelský avatar
pan Vedoucí
Uživatel
Příspěvky: 209
Registrován: 07.12.2006 10:23
Bydliště: Praha

Příspěvek od pan Vedoucí » 09.12.2006 18:59

reko KT nesmi na Barrandov z duvodu vyssi hmotnosti o nekolik malo tun oproti klasice KT...

Uživatelský avatar
Karotka
Uživatel
Příspěvky: 1180
Registrován: 09.2.2005 20:59
Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.

Příspěvek od Karotka » 09.12.2006 18:46

Proxy píše:.... Post-sovětské provozy .... preferují vozy typu, které už znají a umějí opravovat kladivem
Výzbroj TV3 byla určená k vývozu do oblastí, kde se opravuje kladivem... možná i dřevěným. T6 jezdí k plné spokojenosti např. v Taškentu. Ale stejně bych je nechtěl prodat.
P_V píše:No a proč se tedy u nás nenakupují celonízkopodlažní dlabané ingoty z CCCP, schopné jízdy po tankodromu a opravitelné kladivem, když stojí ještě méně, než tuzemská montovačka z recyklovaných nebo náhradních dílů?
Asi protože nemají razítko od EUuuu... (zatímco recyklát postavený na existující papíry nelze se zpětnou platností zakázat)

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4079
Registrován: 23.11.2003 18:49

Příspěvek od P_V » 09.12.2006 18:20

PvvS píše:Na vetsinu provozu byvalyho CCCP jsme moc drazi. NP tram odpovidajici RT6, ovsem asynchronni tam stoji od 12-18 milionu (po prepoctu).
No a proč se tedy u nás nenakupují celonízkopodlažní dlabané ingoty z CCCP, schopné jízdy po tankodromu a opravitelné kladivem, když stojí ještě méně, než tuzemská montovačka z recyklovaných nebo náhradních dílů?

Uživatelský avatar
arny
Uživatel
Příspěvky: 370
Registrován: 20.11.2006 18:57
Bydliště: Praha je mi velká

Příspěvek od arny » 09.12.2006 17:48

Uděláme to jeednoduše prodáme T6, T3 (RP(V)), KT8(N), v muzeu máme ještě nějaký dvě T1 a jednu T2. zrušíme koleje a je to! To snad ne!

Podle mě je blbost neco prodávat T6 to spíš ty T3Rp. Přece když si koupím nové auto tak prodám to starší a pro mě je pořád Šumperák starší než T6. Tím se nechni nikoho dotknout, ale připadá mi T6A5 pořád trošku modernější než T3 s desingem z 60 let. Tím se nechci říci, že je T3 špatný vůz. Špíš něž prodávat, bych se snažil rozšiřovat vozový park a kolejovou síť. V Praze máme pořád nedostatek tramvají. S těmi NP vozy, ani autobusy nejsou 100% nízkopodlažní. Takže já jsem proto T6 nechat v provozu KT8 reko na nízky podlahy, T3 na RP(V) nebo Wany. Zprovoznit RT6N2 :smt049 (ono by to šlo) a kupovat 14T a 15T. Až ji bude dost pak budeme noc vyřazovat starší vozy a začal bych jen T3 a SU(CS)

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 9001 » 09.12.2006 17:29

To Petr: reko KT8 nesmí na Barrandov??? Proč když jsou už překopané.

Sice tu máte někteří hezké vize o tom jak se zbavit T6,ale je to naprosto nereálné. Hlavně jak napsal Petr 150 vozů jen tak nenahradíš. A než Škodovka vyprodukuje 75 vozů, při dnešním tepmu...

Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2384
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Příspěvek od pawel » 09.12.2006 17:00

souhlas s proxym. sice do toho nevidím, ale řekl bych, že "užitná hodnota" vozů T6 je pro DPP podstatně větší než jejich hodnota vyjádřená penězi. tedy: máme ND, máme 2 vozovny vybavené k provozu těchto vozů, jde o tramvaje v technicky i uživatelsky takovém stavu, že nebudou muset být v příštích 20 letech nijak drasticky překopávány. a to se o T3 říct nedá - starší T3RP půjdou do šrotu dříve než T6, u T3SUCS bude nutná rekonstrukce (pokud tedy vůbec).

raději tedy z VP-vozů nechat dojezdit T6, T3RP(V) tak jak vypadají dnes, tj. do 20 let, stejně tak T3SUCS/T3M nechat dojezdit v současném stavu, tj. do 10 let.
připadá mi dost křečovité zbavovat se toho, co funguje a je v dlouhodobě přijatelném stavu, a místo toho hrr rekonstruovat další T3.

Uživatelský avatar
PvvS
Uživatel
Příspěvky: 1403
Registrován: 15.11.2003 20:20
Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od PvvS » 09.12.2006 15:44

Na vetsinu provozu byvalyho CCCP jsme moc drazi. NP tram odpovidajici RT6, ovsem asynchronni tam stoji od 12-18 milionu (po prepoctu).
http://transphoto.by.ru/tramway/aksm743/
Jinak se tam i wanizuje, jenom z jinych typu a jako novy vozy .

Uživatelský avatar
Proxy
Moderátor
Příspěvky: 2459
Registrován: 27.11.2003 14:29
Bydliště: 4,5,12,20,94
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Proxy » 09.12.2006 15:38

Tom 11 píše:Ty T6 by chtěli vyřadit co nejdříve,hlavně by se další peníze mohli použít na KT8N,R.P. a třeba R.PV. a R.PLF.Ale potom je prodávat (R.PV. a R.PLF)už (podle mě) nebude možné,protože přece jen jsou to "nové T3" a že by si je někde koupily si neumím představit
Problém tohodle nápadu vidím v tom, že prodejní cena tramvají T6 nemusí být vůbec pro DPP zajímavá. Post-sovětské provozy většinou mají zájem pouze o tramvaje ve výborném stavu, a jak Jenki uváděl na k-repu, představují si prodejní cenu někde pod 100 000 USD. Dále tyto provozy preferují vozy typu, které už znají a umějí opravovat kladivem ;-)

Uživatelský avatar
Jabberwocky
ďábelský pedagog
Příspěvky: 1849
Registrován: 27.5.2005 10:53
Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)

Příspěvek od Jabberwocky » 09.12.2006 15:27

S tím prodejem R.PV a R.PLF to je otázka. Možná by to někde na území bývalého SSSR ještě rádi vzali. Ale třeba je podceňuji...

Uživatelský avatar
Tom 11
Uživatel
Příspěvky: 774
Registrován: 19.8.2006 18:17
Bydliště: Byla doba, kdy se mé bydliště nacházelo u linky, jejíž číslo mám v nicku.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tom 11 » 09.12.2006 15:23

Jabberwocky píše:To záleží na tom, co chceme mít na kolejích. Moje představa je taková, že ne-np vozy by měly zmizet, jak jen to půjde. Proto bych prodal neperspektivní T6 a nechal jezdit R.P atd. Stržené peníze by se pak investovaly do nákupu np vozů, přičemž R.P by stejně byly určeny do šrotu, tak co. V konečném důsledku by se daly prodat jak T6 (teď), tak R.PV a R.PLF (až přijde jejich čas). Navíc si tuším I.am.good pochvaloval Progress, jak je spolehlivý a takřka bezúdržbový. Nebyly by úspory takového řešení (údržba, spotřeba) nakonec větší než cena za provoz T6 až do roztrhání těla a jejich následnou likvidaci? Z pohledu cestujícího je rozdíl mezi T6 a R.PV minimální - já třeba raději jezdím alstomem, protože zvuk TV3 je mi protivný (to ovšem není důvod, proč navrhuji likvidaci T6, věřte mi :-)
Ty T6 by chtěli vyřadit co nejdříve,hlavně by se další peníze mohli použít na KT8N,R.P. a třeba R.PV. a R.PLF.Ale potom je prodávat (R.PV. a R.PLF)už (podle mě) nebude možné,protože přece jen jsou to "nové T3" a že by si je někde koupily si neumím představit->R.PLF se teprve vyrábí a taky tady budou nějaký rok jezdit...takže spíš je čeká šrot,ale je to můj návrh..
A mezitím by se prostě při financích kupovali 14T(možná 15T)...

a RT6N prostě vyřadit,nic jiného je nečeká

Uživatelský avatar
Jabberwocky
ďábelský pedagog
Příspěvky: 1849
Registrován: 27.5.2005 10:53
Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)

Příspěvek od Jabberwocky » 09.12.2006 15:07

pawel píše:... nesouhlas s T6 (jak psal Petr, zastaralé jsou, ale jak v čem; dále jde o ucelenou a unifikovanou řadu, bezproblémové a spolehlivé vozy, jejich vyřazení ve prospěch T3RP by bylo krokem zpět; mohou dojezdit bez větších nutných úprav a investic za 20 let (porovnej s T3SUCS)).
To záleží na tom, co chceme mít na kolejích. Moje představa je taková, že ne-np vozy by měly zmizet, jak jen to půjde. Proto bych prodal neperspektivní T6 a nechal jezdit R.P atd. Utržené peníze by se pak investovaly do nákupu np vozů, přičemž R.P by stejně byly určeny do šrotu, tak co. V konečném důsledku by se daly prodat jak T6 (teď), tak R.PV a R.PLF (až přijde jejich čas). Navíc si tuším I.am.good pochvaloval Progress, jak je spolehlivý a takřka bezúdržbový. Nebyly by úspory takového řešení (údržba, spotřeba) nakonec větší než cena za provoz T6 až do roztrhání těla a jejich následnou likvidaci? Z pohledu cestujícího je rozdíl mezi T6 a R.PV minimální - já třeba raději jezdím alstomem, protože zvuk TV3 je mi protivný (to ovšem není důvod, proč navrhuji likvidaci T6, věřte mi :-)

Odpovědět