Tram vs. IAD - odbočování vlevo

Archiv starých nebo neaktuálních příspěvků. Příspěvky, které přinášejí informace, jejíchž poselství již bylo naplněno v minulosti.

Moderátoři: DavidD, TRAM-FÓRUM

Zamčeno
DJ LA DÉFENSE

Příspěvek od DJ LA DÉFENSE » 03.10.2006 22:48

Petr píše:...
A teď ten konrétnější poznatek - všimli jste si, jak odbočuje v Praze vlevo, přes koleje TT 95% řidičů automobilu? Neřeší nějaké koleje. Prostě to na ně střihnou, zůstanou stát a řeší až přednost automobilů. To, že se kolejích také něco jezdí je prostě nezajímá. Případně na řidiče tramvaje ještě stihnou udělat významný posunek. (Nedávno jsem spatřil jednoho umělce, který jednou rukou telefonoval, druhou držel cigaretu a volant ovládal loktem...) Jaký to protiklad vůči Německu, kde řidič auta čeká před kolejemi (i když široko daleko není žádná tramvaj), než se mu uvolní protisměr za kolejemi. Tam to na koleje bez skrupulí střihne 5% řidičů. Tedy přesný opak vůči nám....
Jenže jinak to nejde a vyhláška to umožňuje, nebudu se s tebou hádat, ale v autoškole se učí, při odobčení doleva... Podívat se do zrcátka, a naproti do kolejí, pak-li že nic nejede mohu najet na koleje a dávat přednost vozům jedoucím oproti a eventuelně chodcům. Jinak to nejde Petře, třeba úsek Želivského-Flora, nebo Evropská se jinak přejet nedá. Nemáš jinak nárok se tam vejít. To je poznatek od volantu. Avšak jak na straně automobilistů, tak i řidišů tramvají jsou prostě hovada a s tím nic neuděláš... K*retén za volantem ti to foukne pod tramvaj a ty musíš jít do magnetu, naopak k*retén tramvaják, pakliže na kolejích stojíš delší dobu a přijede po čase tramvaj, zvoní a zvoní a zvoní (třeba se v tu chvíli p*oser si myslím). V tu chvíli totiž onomu tramvajákovi ani nedochází, že ty, pokud tě někdo nepustí s tím ani nic dělat nemůžeš... Je to o lidech přátelé. A hlupáci jsou všude. :wink:

Uživatelský avatar
themuf
ovocnář
Příspěvky: 62
Registrován: 18.11.2005 22:25

Re:

Příspěvek od themuf » 03.10.2006 22:31

No, tak já sem často nepíšu, nebo lépe řečeno vůbec, ale teď už musim a nedá mi to se zapojit do týhle "only tramvaj" diskuze. U některých lidí tady mi připadá, že maj klapky na očích a vidí jen ty tramvaje a jen tramvaje vychvalují a všecku vinu hází na řidiče aut, což mi připadá dost blbý. Nevim jestli si někteří co tady píšou o tom jak řidiči aut se chovaj jak prasata (většinou to tak sice je) skusili třeba práci projektmanažera nebo stavbyvedoucího, kt-7 erý musí jezdit třeba mezi 5stavbami po celý Praze. Myslim si že ne, a měli by si to někdy vyzkoušet, jaký to je jezdit celej den po městě v provozu mezi tramvajema a někdy vidět z druhýho pohledu ostatních řidičů prozovoz tramvají ve městě. Často se řidiči tramvají chovají velmi arogantně (ne všichni) a to co dělají je už někdy demence. každý den vídám u mě před barákem dopravní situaci na křižovatce Vršovická/Sportovní u zastávky Oblouková, a je to často smutný co se tam děje při odbočování vlevo přes tram. pás. Jeden takový příklad co se mi často stává a taky ho často vídám: Člověk přijede na křižovatku a chce odbočit vlevo přes koleje, podivá se do zrcátka a vidí až skoro na zastávku Vršovické nádraží a nevidí tam žádnou tramvaj, tak odbočí na tram. pás, ale zrovna mu jedou do protisměru auta, tak musí počkat, když v tom tam náhle přiletí tramvaj (jak kdyby jela kilem) a jak se často stává, tak jen zvoní, ale nebrzdí, takže posléze když začně těsně před autem brzdit, tak buď ubrzdí a nebo ne (což bylo na denním pořádku, ikdyž to už většinou tramvaj ubrzdí). Takže pokud už zastaví, tak jsou tu zase 2 typy řidičů: první typ chápe že auto nemá kam odjet a čeká až se mu cesta uvolní a on pak pokračuje v jízdě, kdežto druhý typ řidiče (kterých není málo) stěží zastaví a začne zvonit, a nespustí z toho zvonku prst a zvoní jak "kok*t" (jinak se tento řidič nazvat nedá) třeba po dobu 10 vteřin (což je už dost dlouhá doba), ikdyž vidí, že auto nemá kam uhnout.
Tímto jsem jen chtěl ukázat těm co tady tramvaje moc privilegují, aby se občas zamysleli, že nejsou jen tramvaje a lidi co jezdí autama to s nima maj často těžký. Sice jsem asi taky "šotouš", ale dokážu vnímat automobilovou dopravu, protože jí často využívám a vidim jak je to těžký jezdit po Praze.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6706
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od demon » 03.10.2006 22:17

9001 píše:No z tramvaje je poměrně dobrý rozhled, takže vidět by měl. :wink:
Ale já se nehádam, no tak vidí, no a co? Dává to snad řidičům IAD právo porušit zákon nedánim přednosti v jízdě? Já bych řek že nedává. Odtud už je totiž jen krůček k jízdě na červenou nebo objíždění závor... Vždyť i tady můžu argumentovat, že mě ten kamioňák jedoucí na zelenou nebo fíra s Pendolinem museli vidět.
Radek31 naprosto souhlas !
A to že by měl mít tramvaják zájem na zabránění nehodě je pravda, stejně jako by měl mít zájem na dodržování předpisů a z každodenní praxe je vidět, že bohužel nemá...

Zcela OT - Tím předpisem míním třeba JŘ (ráno mě zase piloti na l.7 hnuli žlučí - dva spoje za sebou shodně předjetí cca 90s a pak že se to nedá vyjet... :x )

radek31
Moderátor
Příspěvky: 1713
Registrován: 02.7.2004 16:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Příspěvek od radek31 » 03.10.2006 22:12

Petr píše:Jaký to protiklad vůči Německu, kde řidič auta čeká před kolejemi (i když široko daleko není žádná tramvaj), než se mu uvolní protisměr za kolejemi. Tam to na koleje bez skrupulí střihne 5% řidičů. Tedy přesný opak vůči nám....
máš naprostou pravdu, problém je, že frajerům u nás se to nedá vysvětlit - ono by stačilo všechny nahody řešit na místě stylem: byl jsi na kolejích, tak smůla, nemáš tam co dělat (má to i oporu v zákoně - tramvaj nesmí ani omezit) - během prvních pár týdnů by se obouchalo pár plechů, pak by si řidiči uvědomili, že tudy cesta nevede a byl by klid

dneska zalže, řekne, že tam už stál a řidič tramvaje má problémy
o parkování v profilu ani nemluvě

btw zahraniční návštěva nikdy nechápe pražský zvyk najet na koleje a tam čekat až se uvolní protisměr - to je něco tak neuvěřitelného, že to může procházet jen u nás - a PČR to je samozřejmě volné (možná protože jezdí autama a ne tramvajema)

2 9001 - to by mě zajímalo, jestli tyhle moudra trousíš i když jsi na návštěvě za nejmenovanou žižkovskou řidičkou - sakra, ty bys tu praxi mohl aspoň trochu znát :-( takových situací jsou každý den stovky a někdy se tomu holt zabránit nedá (odbočování na zákazech, odbočování bez blinkru a podívání do zrcátka, otáčení na světelné křižovatce atd atd) - laskavě se podívej do tabulky na zábrzdnou vzdálenost plné tramvaje a taky na jízdní doby
až budu mít v jízdním řádu 2x tolik času, klidně pojedou celou trasu 20 km/h jako Lazarská-Jindřišská (navíc se nebudu muset starat o cestující, protože tak pomalou tramvají nikdo jezdit nebude) - ale za současné situace to prostě není možné - hodně nehodám se podaří zabránit, ale když to tam řidič auta pošle nějak hodně debilně, tak holt má smůlu - kdo je takovej suverén, že může porušovat zákony a chovat se na silnici jako prase, tak může nést i důsledky

Zamčeno