Tram vs. IAD - odbočování vlevo

Archiv starých nebo neaktuálních příspěvků. Příspěvky, které přinášejí informace, jejíchž poselství již bylo naplněno v minulosti.

Moderátoři: DavidD, TRAM-FÓRUM

Zamčeno
Uživatelský avatar
Fořtík
Uživatel
Příspěvky: 2418
Registrován: 13.11.2003 22:51
Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fořtík » 04.10.2006 15:24

6432 píše:2, mám se rozhlédnout jestli nejede tramvaj a pokud žádnou nevidím, tak vjedst na pás, zastavit a čekat až můžu projet? Jenomže minuty uplynou, furt nemůžu projet a přijede tramvaj. Podle zákona jí asi omezuju-i když jsem tam byl o 3 minuty dřív??? A co teď mám dál dělat??
O pár minut později, ale téměř stejně co do významu jsem napsal já. A opravdu se může stát, že provoz v protisměru je tak silný, že zařadit se je problém. A není to o schopnostech či neschopnostech řidiče.

Tady se nemůže jednat o omezení.

Uživatelský avatar
Fořtík
Uživatel
Příspěvky: 2418
Registrován: 13.11.2003 22:51
Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fořtík » 04.10.2006 15:22

Promiňte, pánové, co by řidič k tomu můžu taky něco říct. Vnesu do diskuse třetí (? další) místo - přejezd přes tramvajový pás mezi zastávkou Přístaviště a obratištěm Dvorce u té benzínky. Častokrát se mi stane, že právě toto odbočení využiju. No a pokud jedu já okolo tímto směrem a potřebuju takto odbočit, tak věřte, že nějaká tramvaj, která teprve stojí v zastávce mě absolutně nezajímá. Když ani z druhé strany tramvaj nejede, pak si na pás najedu. A pokud by náhodou byla situace v druhém směru taková, že bych se na do druhého směru nezařadil tak, abych někoho neohrozil a neomezil, tak zkrátka na těch kolejích počkám. Pochybuju, že dle výkladu v zákoně takhle omezím v jízdě tramvaj, protože když já najížděl na tento pás, nikde po žádné tramvaji nebyla ani stopa. Nabízí se opět nechat si podat vysvětlení u zákonodárce, tak, jak jsem již předtím učinil, ohledně stanicování v zastávkách.

Přijde mi ale na hlavu postavené, abych v této konkrétní situaci omezoval v jízdě tramvaj.

Uživatelský avatar
6432
Uživatel
Příspěvky: 207
Registrován: 08.4.2004 11:33
Bydliště: Opatovské okolí, k nejbližší tram 9 nebo 10 min jízdy busem

Příspěvek od 6432 » 04.10.2006 15:12

A co když přejíždím tram. pás doleva, ale v protisměru mě žádné gumokolo nepustí, nebo je tam silný provoz, nebo je tam zácpa, tak co mám dělat?
1, mám čekat ve svém odbočovacím pruhu až se to nějak vyvrbí, třeba za 2 hodiny :lol: a zdržovat auta za mnou?
2, mám se rozhlédnout jestli nejede tramvaj a pokud žádnou nevidím, tak vjedst na pás, zastavit a čekat až můžu projet? Jenomže minuty uplynou, furt nemůžu projet a přijede tramvaj. Podle zákona jí asi omezuju-i když jsem tam byl o 3 minuty dřív??? A co teď mám dál dělat??

To se pak asi nabízí otázka, jestliže je zjevně vidět, že odbočit v tom určitém místě nemůžu,omezil bych plno účastníků provozu...tak že to prostě musím řešit jinak. (odbočit jinde, jedst na nejbližší kruh. objezd a vrátit se v protisměru aj...) Ale toto asi v zákoně 361/2000 není :idea:

radek31
Moderátor
Příspěvky: 1713
Registrován: 02.7.2004 16:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Příspěvek od radek31 » 04.10.2006 14:57

2 KM - šokuje mě, že pokaždé, když se pustíš do sporu týkajícího se provozu na poz. kom. nemáš pravdu - čekal bych, že to znáš lépe :-(

1) tramvajový pás samozřejmě není vozovka a rozhodně není určen k řazení aut při odbočování
2) definice "náhle změnit směr nebo rychlost ..." se nikdy netýkala omezení, ale vždy pouze dání přednosti v jízdě!!! omezení je definováno tak, jak píše Petr

2 themuf - jste lhář, signalizace "na křižovatce Vršovická/Sportovní u zastávky Oblouková" je v zelené vlně, takže když vám padne zelená, tak tramvaj už musíte vidět - navíc nikdo vás nenutí najíždět na koleje, protože máte nádherný přehled o obou směrech i ze silnice
tak jen zvoní, ale nebrzdí, takže posléze když začně těsně před autem brzdit, tak buď ubrzdí a nebo ne
další blbost, tramvaj má tachograf, takže každá taková nehoda by se okamžitě uzavřela jako zaviněná od řidiče tramvaje (nemluvě o tom, že tam je většinou hromada svědků)
laskavě se zamyslete nad tím, že 1 auto s 1 opruzem uvnitř zdrží až 250 lidí v tramvaji a to naprosto zbytečně, protože tím neušetří žádný čas

ad Moráň - ano, často tam jedna tramvaj pozdrží pár sekund několik aut, ale stačí porovnat stovky lidí v tramvaji vs. pár lidí v autech a hned bude jasné, jestli to je rozumné nebo ne
když na žel. přejezdu čekají auta několik minut na vlak, který veze často méně lidí než tramvaj nikomu to nepřijde, ale pár sekund v Praze a každej se může zbláznit

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6705
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od demon » 04.10.2006 14:32

K-M píše:ad Petr: Hele, ale teď tu prohlížím, a při odbočování není nikde ani slovo o omezení/neomezení a je tam jen "dát přednost" a neohrozit...
§ 13 (2) Na tramvajový pás v úrovni vozovky se smí v podélném směru vjet...Při vjíždění na tramvajový pás nesmí řidič ohrozit ani omezit v jízdě tramvaj.
§ 2 aa) tramvajový pás je část pozemní komunikace určená především pro provoz tramvají,
§ 21 (5) Řidič odbočující vlevo musí dát přednost v jízdě protijedoucím motorovým i nemotorovým vozidlům,...tramvajím jedoucím v obou směrech a vozidlům jedoucím ve vyhrazeném jízdním pruhu, pro něž je tento jízdní pruh vyhrazen.
§ 2 q) dát přednost v jízdě znamená povinnost řidiče nezahájit jízdu nebo jízdní úkon nebo v nich nepokračovat, jestliže by řidič, který má přednost v jízdě, musel náhle změnit směr nebo rychlost jízdy,
§ 21 (3) Před odbočováním vlevo se musí řidič zařadit co nejdále vlevo v části vozovky určené pro jeho směr jízdy...

Definici vozovky jsem nenašel, ale tramvajový pás logicky nebude vozovka.

K-M

Příspěvek od K-M » 04.10.2006 13:44

ad Petr: Hele, ale teď tu prohlížím, a při odbočování není nikde ani slovo o omezení/neomezení a je tam jen "dát přednost" a neohrozit... A "dát přednost" je definováno tak , jak jsem myslel, že je to neomezení - tedy to o té náhlé změně směru a rychlosti. Čili ta moje úvodní replika, která odstartovala tuhle diskusi měla znít: Koukněte se na definici "dát přednost v jízdě" a navíc díky tomu slovu "náhle" je jasné, že když pomalu dobrzdíš k místu, kde já stojím na kolejích , tak jsem já v právu a ty zvoníš neoprávněně :-)
(že já se nechám dycky zmást různými "znalci" :-) )

K-M

Příspěvek od K-M » 04.10.2006 13:36

Petr píše:§ 2
Vymezení základních pojmů
m) nesmět omezit znamená povinnost řidiče počínat si tak, aby jinému účastníku provozu na pozemních komunikacích nijak nepřekážel,


....
V minulých zákonech bylo definováno neomezit jako nedonutit k náhlé změně rychlosti nebo směru jízdy...
Osobně myslím, že když se chovám podle pravidel, tak nepřekážím. To by totiž každé auto stojící v koloně přede mnou překáželo mě a omezovalo mě a dělalo přestupek a takovýto výklad je už od pohledu volovina, že :-)

K-M

Příspěvek od K-M » 04.10.2006 13:32

demon píše:Skoro bych řek, že si řikáš o třetí prohru...
Citace: "...kde není zvýšený pás nebo souvislá bílá čára vedle kolejí se doleva musí podle zákona odbočovat právě z kolejí!" To je podle kterého zákona ? Podle 361/2000Sb. určitě ne, tohle se na proškolování probírá !!!
Paragraf 21, odst.3: Před odbočováním vlevo se musí řidič zařadit co nejdále vlevo v části vozovky určené pro jeho směr jízdy...
To není nic nového, to platí nejméně 30 let (tak dlouho mám řidičák :-) )

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6705
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od demon » 04.10.2006 13:13

K-M píše:Já už jsem,pravda, jeden až dva spory o zákon prohrál (znamení o změně směru jízdy při stanicování a průjezd na červenou), ale stejně si myslím, že vjet na koleje dávno před tím, než se tam objeví tramvaj není proti zákonu. Zejména to odbočování vlevo tam kde není samostatný tram.pás je zřetelný... Možná nehledáme na správnym místě (jako s tou červenou) nebo je nějaký výklad (jako s tím blinkrem). :?:
Skoro bych řek, že si řikáš o třetí prohru...
Citace: "...kde není zvýšený pás nebo souvislá bílá čára vedle kolejí se doleva musí podle zákona odbočovat právě z kolejí!" To je podle kterého zákona ? Podle 361/2000Sb. určitě ne, tohle se na proškolování probírá !!!

K-M

Příspěvek od K-M » 04.10.2006 10:47

Já už jsem,pravda, jeden až dva spory o zákon prohrál (znamení o změně směru jízdy při stanicování a průjezd na červenou), ale stejně si myslím, že vjet na koleje dávno před tím, než se tam objeví tramvaj není proti zákonu. Zejména to odbočování vlevo tam kde není samostatný tram.pás je zřetelný... Možná nehledáme na správnym místě (jako s tou červenou) nebo je nějaký výklad (jako s tím blinkrem). :?:

Uživatelský avatar
Petr
Provozovatel
Příspěvky: 2040
Registrován: 14.11.2003 8:36
Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Petr » 04.10.2006 10:27

K-M píše:Dočtěte si ještě definici "ohrožení" a "omezení" a zjistíte, proč, když tramvaj není v dohledu a řidič IGK tedy vjede na koleje a pak teprve přijede tramvaj a zastaví před překážkou, není to ani "omezení". Ono totiž navíc to není jen o přejíždění kolejí při odbočování, ale tam, kde není zvýšený pás nebo souvislá bílá čára vedle kolejí se doleva musí podle zákona odbočovat právě z kolejí!
§ 2
Vymezení základních pojmů
Pro účely tohoto zákona
(...)
l) nesmět ohrozit znamená povinnost řidiče počínat si tak, aby jinému účastníku provozu na pozemních komunikacích nevzniklo žádné nebezpečí,
m) nesmět omezit znamená povinnost řidiče počínat si tak, aby jinému účastníku provozu na pozemních komunikacích nijak nepřekážel,


A pokud někdo stojí na kolejích a já musím přibrzdit, la pardon, ale to je - dle tohoto zákona (nikoliv z mé hlavy) omezení....

K-M

Příspěvek od K-M » 04.10.2006 9:32

Dočtěte si ještě definici "ohrožení" a "omezení" a zjistíte, proč, když tramvaj není v dohledu a řidič IGK tedy vjede na koleje a pak teprve přijede tramvaj a zastaví před překážkou, není to ani "omezení". Ono totiž navíc to není jen o přejíždění kolejí při odbočování, ale tam, kde není zvýšený pás nebo souvislá bílá čára vedle kolejí se doleva musí podle zákona odbočovat právě z kolejí!

Uživatelský avatar
Mapl
Uživatel
Příspěvky: 622
Registrován: 11.5.2005 20:42
Bydliště: Praha 2 - Vinohrady
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mapl » 04.10.2006 6:28

Co se týče provozu automobilů vs. tramvají v Praze, tak leckde existují místa, kde může mít řidič auta problém a kolikrát docela velký. :wink:
Na druhou stranu mi přijde zákon adekvátní a jak zde někde nastiňoval, tak mě nepřijde těžké se jím řídit. Ač nejsem řidič, tak i tak znám x způsobů, jak "nedělat tramvaji problémy".
Na tý Černokostelecký buď tramvaj o 100 metrů předjet a pak se to bez problému stihnout dá nebo holt v odbočovacím pruhu chvilku počkat. Že už troubí nervózní řidiči za vámi je jejich problém - vy byste v tu chvíli dodržovali zákon, pokud jsem zákkon adekvátně pochopil. :)
A když na vás tramvaják zvoní, tak mi to rozhodně nepřijde vtipné, spíš by se v ten daný okamžik měl nad sebou člověk zamyslet, jak to vlastně jezdí... :roll:

DJ LA DÉFENSE

Příspěvek od DJ LA DÉFENSE » 04.10.2006 0:08

demon píše:Ad1) Tak znovu - není vyhláška, je zákon !
ad2) Je to opravdu o lidech. Možná ti ten tramvaják tím zvoněním chce jen naznačit, že svým jednáním porušuješ zákon. Ale tobě to zjevně nevadí, protože to tak přece dělá každý.... :D
Ad3) Ano, může ti být u řiti, protože než k tobě dojede, máš asi 380 možností tu křižovatku opustit a pokud toho nejsi schopen, nemáš za volantem co pohledávat. To bez urážky, ale tak to prostě je !
Dobrou noc.
:lol: :lol: Já jen říkám, že se občas nezadaří, tak jak si představuješ... A nemusí se ti podařit, to projet, pak je mi tramvaj... tsssss a myslim, že mám co dělat za volantem, možná mám naježděno za svejch dva a půl roku víc než ty za těch 30 let :wink: :lol: :lol:

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6705
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od demon » 03.10.2006 23:59

DJ LA DÉFENSE píše:Já bohužel vyhlášku doma nevedu... Je to o lidech. :)...když odbočuju například na Hagiboru, tak je mi tramvaj jedoucí do zastávky Želivského v oblouku od Želivského ulice mírně u řiti... Přece tam nebudu stát do 8 do večera než začne interval 20 minut.
Ad1) Tak znovu - není vyhláška, je zákon !
ad2) Je to opravdu o lidech. Možná ti ten tramvaják tím zvoněním chce jen naznačit, že svým jednáním porušuješ zákon. Ale tobě to zjevně nevadí, protože to tak přece dělá každý.... :D
Ad3) Ano, může ti být u řiti, protože než k tobě dojede, máš asi 380 možností tu křižovatku opustit a pokud toho nejsi schopen, nemáš za volantem co pohledávat. To bez urážky, ale tak to prostě je !
Dobrou noc.

Zamčeno