Tram vs. IAD - odbočování vlevo

Archiv starých nebo neaktuálních příspěvků. Příspěvky, které přinášejí informace, jejíchž poselství již bylo naplněno v minulosti.

Moderátoři: DavidD, TRAM-FÓRUM

Zamčeno
DJ LA DÉFENSE

Příspěvek od DJ LA DÉFENSE » 03.10.2006 23:59

A ještě osobní zkušenost, na mé oblíbené Moráni. Jeden známý přejížděl takto koleje rovně na Slupi, tramvaj 24 rovně, asi se mu podhodila vexle, nebo nepozornost začal odbočovat, když na to přišel vystřelil blinkr... bohužel pozdě, hádejte přátelé čí to byla zaviněná nehoda. Ale nebudu dramatizovat to je tak 5 let zpátky. A vidět tam ta tramvaj sice je, ale když odbočuju například na Hagiboru, tak je mi tramvaj jedoucí do zastávky Želivského v oblouku od Želivského ulice mírně u řiti... Přece tam nebudu stát do 8 do večera než začne interval 20 minut. Toť vše končim tuhle smysl postrádající debatu, neb jsem azpomněl, že si píšu s šotoušema, kterou jinou dopravu než městskou neznají... :wink:

DJ LA DÉFENSE

Příspěvek od DJ LA DÉFENSE » 03.10.2006 23:51

Isidor píše:Co ty?
Já bohužel vyhlášku doma nevedu, ale každopádně máš pravdu. Ovšem je, jak poznáš zda omezíš tramvaj? Když tam vjedeš a pak musíš čekat. Přece nebudu blokovat auta za sebou, když širokodaleko neni žádná tramvaj, tak nejedeš na koleje tak, abys neblokoval zbytečně provoz za sebou. Pakliže mezitím přijede tramvaj, tak má tramvaják smůlu. Tohle je běžná praxe, takhle se to učí v autoškole a takhle je to i správně posouzený krok od komisaře. Teda platilo to před dvěma a půl lety, když jsem dělal řidičák. A fkat nevim co dotyčný řidič tramvaje vyřeší pakliže takto přijede ke křižovatce a někdo tam už stojí tím, že zvoní?? Nic dělá si nervy a bordel zbytečně. V horším případě, vytváří stresovou situaci na někoho jiného, koho to rozhodí, že nějaký hovado se vyzvonilo a pak třeba někoho přejede... Je to o lidech. :)

DJ LA DÉFENSE

Příspěvek od DJ LA DÉFENSE » 03.10.2006 23:43

demon píše:Trošku přeháníš vzdálenost (asi o půl kiláku :wink: ), ale jo, dělá se to tak...
Nepřehánim nejčastější zkušenost s dvojicí 4 a 16 tuším. Pravda je, že to je extrém ty dvě, ale jedna se tam vykrejvá pořád a tyhla dvojice 4 a 16 se mi stala nejedenkrát. Tak vidíš to je to samý, taky je to zhovadilosti některých lidí... :cry:

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6706
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od demon » 03.10.2006 23:40

DJ LA DÉFENSE píše:...a vykreje až dvě soupravy jedoucí odspoda, která jedna je polovině a druhá ještě dole na Palackého náměstí stanicuje. A taky tam nikdo netroubí!!!
Trošku přeháníš vzdálenost (asi o půl kiláku :wink: ), ale jo, dělá se to tak...
Pokud v úseku Černokostelecká-Flóra najedeš na koleje a zdržuješ tam tramvaj, není to nic jinýho než nedání přednosti v jízdě a máš to za 4 bodíky, protože tady je přijíždějící tramvaj vidět kilometr daleko. Těch 30vteřin jsi dost přehnal, takhle dlouho tady nikde zelená na odbočení vlevo nesvítí, navíc téměř žádný provoz... Do deseti vteřin musíš odbočit v pohodě !
Naposledy upravil(a) demon dne 03.10.2006 23:45, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Isidor
Uživatel
Příspěvky: 291
Registrován: 03.11.2004 20:44
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Isidor » 03.10.2006 23:35

DJ LA DÉFENSE píše:Ty asi nemáš řidičák, ohánim se tu vyhláškou, takhle se to učí, takhle jsem i dostal řidičák od komisaře. Dělá to tak každej, a dělat se to bude, jinak křižovatku neprojedeš je to o ohleduplnosti, a ono spousta věcí se měnila víš, tak se schávlně podivám, co píšou konkrétně o přejíždění tramvajového pásu.
Já jsem našel jen toto....
§ 13, (2) Na tramvajový pás v úrovni vozovky se smí v podélném směru vjet jen při objíždění, předjíždění, odbočování, otáčení, vjíždění na pozemní komunikaci, nebo vyžadují-li to zvláštní okolnosti, například není-li mezi tramvajovým pásem a okrajem vozovky dostatek místa; tramvajový pás zvýšený nad nebo snížený pod úroveň vozovky nebo od vozovky jinak oddělený například obrubníkem se smí přejíždět jen příčně, a to na místě k tomu přizpůsobeném. Při vjíždění na tramvajový pás nesmí řidič ohrozit ani omezit v jízdě tramvaj.
a taky
§ 21, (5) Řidič odbočující vlevo musí dát přednost v jízdě protijedoucím motorovým i nemotorovým vozidlům, jezdcům na zvířeti, protijdoucím organizovaným útvarům chodců a průvodcům hnaných zvířat se zvířaty, tramvajím jedoucím v obou směrech a vozidlům jedoucím ve vyhrazeném jízdním pruhu, pro něž je tento jízdní pruh vyhrazen.
Co ty?

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6706
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od demon » 03.10.2006 23:35

DJ LA DÉFENSE píše:Ty asi nemáš řidičák, ohánim se tu vyhláškou, takhle se to učí, takhle jsem i dostal řidičák od komisaře. Dělá to tak každej, a dělat se to bude, jinak křižovatku neprojedeš je to o ohleduplnosti, a ono spousta věcí se měnila víš, tak se schávlně podivám, co píšou konkrétně o přejíždění tramvajového pásu. A pakliže tam čekám, 30 vteřin a mezitím se přiřítí tramvaj... a zvoní?? Tak ať tam s nim třeba jebne, mě je v tu chvíli k smíchu, přece nepřijdu o nervy kvůli nějakýmu teleti se zvonečkem. :lol: :lol: Neomlouvám ty, co to tam fouknou tramvaji před a čumí, ale takhle...
Oháníš se vyhláškou, ale nevíš kterou... :wink: Řidičák mam o dost dýl než ty, neřikam že se vždycky držim zákona, ale to že "to tak dělá každej" neznamená, že je to správně!
Naposledy upravil(a) demon dne 03.10.2006 23:35, celkem upraveno 1 x.

DJ LA DÉFENSE

Re:

Příspěvek od DJ LA DÉFENSE » 03.10.2006 23:34

demon píše:Budeš se možná divit, ale většina těch co v práci jezdí tramvají, používají mimo pracovní dobu také auto, takže tyhle situace velmi dobře znají. Nevim samozřejmě jak ostatní, ale já najezdim týdně po Praze nějakých 100 - 200 km a problémy s odbočováním vlevo rozhodně nemam. Ono je to hodně o zkušenosti, rozhodnosti a pohotovosti a když vidím styl jízdy některých váhavých střelců, kteří se nejsou s OA schopni zařadit na místo kam se vejde autobus, není se co divit netrpělivosti ostatních účastníků silničního provozu. Odbočení doleva přes koleje mi NIKDY netrvá dýl než 10-15 vteřin v případě že v protisměru auta JEZDÍ. Když auta v protisměru stojí, není mezi nimi díra a není pravděpodobný, že tam v rozumný době vznikne, tak na koleje VŮBEC NENAJÍŽDIM.
Zkušenost jo... Olšanské náměstí směr Ondříčkova 30 vteřin a víc, kdekoliv Vinohradská v úseku Flora-Černokostelecká, to je taky na dlouho...

DJ LA DÉFENSE

Příspěvek od DJ LA DÉFENSE » 03.10.2006 23:31

A Demone, víš jakým nešvarem na toto kontrují tramvajátoři?? Viz. křižovatka Moráň, tramvaj jedoucí od zastávky Moráň najede do křižovatky bo má přednost tam neuvěřitelně zpomalí, zastaví a vykreje až dvě soupravy jedoucí odspoda, která jedna je polovině a druhá ještě dole na Palackého náměstí stanicuje. A taky tam nikdo netroubí!!!

DJ LA DÉFENSE

Příspěvek od DJ LA DÉFENSE » 03.10.2006 23:29

MOp píše:Bylo to zde již několikrát řečeno - je to o ohleduplnosti, předvídání a hlavně výchově.

Pakliže kouknu do zrcátka a nic nejede, tak samozřejmě na koleje vjedu, ale měl bych tam stát tak, abych vadil případně pouze protijedoucí tramce, nikoliv šejdrem přes celý tramvajový pás. Samozřejmě pakliže něco jede, je třeba vyčkat již v odbočovacím pruhu, o tom není debaty..

Dále je to také o fištronu inženýrů a policajtů, kteří projektují a schvalují signalizace + fázová schemata. Zmíněný příklad z Německa jasně také ukázal největší problematické místo - tím jsou kolizní fáze v signalizacích. V německu se nestane, že by byla dělaná signalizace na krev a nebyl dostatečný vyklizovací mezičas. Zároveň se projektuje tak, aby levé odbočení většinou nebylo v kolizi s tramvají - zde máme mohutné rezervy. Případně upravují proudy vozidel na křižovatkách tak, že se snaží počty levých odbočení eliminovat či přesouvat na významnější křižovatky. Ale to jsme již trošičku někde jinde..
Úplně přesně řečeno... =D> =D>

DJ LA DÉFENSE

Příspěvek od DJ LA DÉFENSE » 03.10.2006 23:26

demon píše:Možná že to co popisuješ nějaká vyhláška opravdu umožňuje, ale provoz na silnicích se už nějakej pátek řídí Zákonem o provozu na pozemních komunikacích č.361 a ten ti říká, že do křižovatky nesmíš vjet, pokud ti situace v křižovatce a za křižovatkou nedovoluje pokračovat v jízdě, takže by jsi byl nucen zastavit vozidlo v křižovatce. Při vjíždění na tramvajový pás navíc nesmí řidič ohrozit ani omezit v jízdě tramvaj!
Já vim, že by to kolikrát znamenalo totální nemožnost křižovatkou projet, ale zákonem (vyhláškou) se fakt neoháněj! Navíc pokud najedeš do křižovatky a zablokuješ tam tramvaj, sice projedeš ty, posléze tramvaj, ale auta stojící za tebou už mají většinou smůlu, takže tímto jsi pomohl jen sobě a VŠEM ostatním (včetně plynulosti dopravy) jsi uškodil.
Ty asi nemáš řidičák, ohánim se tu vyhláškou, takhle se to učí, takhle jsem i dostal řidičák od komisaře. Dělá to tak každej, a dělat se to bude, jinak křižovatku neprojedeš je to o ohleduplnosti, a ono spousta věcí se měnila víš, tak se schávlně podivám, co píšou konkrétně o přejíždění tramvajového pásu. A pakliže tam čekám, 30 vteřin a mezitím se přiřítí tramvaj... a zvoní?? Tak ať tam s nim třeba jebne, mě je v tu chvíli k smíchu, přece nepřijdu o nervy kvůli nějakýmu teleti se zvonečkem. :lol: :lol: Neomlouvám ty, co to tam fouknou tramvaji před a čumí, ale takhle...

MOp

Příspěvek od MOp » 03.10.2006 23:19

Bylo to zde již několikrát řečeno - je to o ohleduplnosti, předvídání a hlavně výchově.

Pakliže kouknu do zrcátka a nic nejede, tak samozřejmě na koleje vjedu, ale měl bych tam stát tak, abych vadil případně pouze protijedoucí tramce, nikoliv šejdrem přes celý tramvajový pás. Samozřejmě pakliže něco jede, je třeba vyčkat již v odbočovacím pruhu, o tom není debaty..

Dále je to také o fištronu inženýrů a policajtů, kteří projektují a schvalují signalizace + fázová schemata. Zmíněný příklad z Německa jasně také ukázal největší problematické místo - tím jsou kolizní fáze v signalizacích. V německu se nestane, že by byla dělaná signalizace na krev a nebyl dostatečný vyklizovací mezičas. Zároveň se projektuje tak, aby levé odbočení většinou nebylo v kolizi s tramvají - zde máme mohutné rezervy. Případně upravují proudy vozidel na křižovatkách tak, že se snaží počty levých odbočení eliminovat či přesouvat na významnější křižovatky. Ale to jsme již trošičku někde jinde..

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6706
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od demon » 03.10.2006 23:18

DJ LA DÉFENSE píše:Jenže jinak to nejde a vyhláška to umožňuje, nebudu se s tebou hádat, ale v autoškole se učí, při odobčení doleva... Podívat se do zrcátka, a naproti do kolejí, pak-li že nic nejede mohu najet na koleje a dávat přednost vozům jedoucím oproti a eventuelně chodcům.
Možná že to co popisuješ nějaká vyhláška opravdu umožňuje, ale provoz na silnicích se už nějakej pátek řídí Zákonem o provozu na pozemních komunikacích č.361 a ten ti říká, že do křižovatky nesmíš vjet, pokud ti situace v křižovatce a za křižovatkou nedovoluje pokračovat v jízdě, takže by jsi byl nucen zastavit vozidlo v křižovatce. Při vjíždění na tramvajový pás navíc nesmí řidič ohrozit ani omezit v jízdě tramvaj!
Já vim, že by to kolikrát znamenalo totální nemožnost křižovatkou projet, ale zákonem (vyhláškou) se fakt neoháněj! Navíc pokud najedeš do křižovatky a zablokuješ tam tramvaj, sice projedeš ty, posléze tramvaj, ale auta stojící za tebou už mají většinou smůlu, takže tímto jsi pomohl jen sobě a VŠEM ostatním (včetně plynulosti dopravy) jsi uškodil.

Uživatelský avatar
Karotka
Uživatel
Příspěvky: 1180
Registrován: 09.2.2005 20:59
Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.

Příspěvek od Karotka » 03.10.2006 23:04

Tam, kde jsou vedle tram. pásu ještě 2 pruhy pro daný směr (nejlépe jeden z nich vyhrazen pro odbočení vlevo), může řidič jet takto: na tram. pás by měl vjet jen v případě, že může pokračovat dál, tj. zastaví ještě před kolejemi a tam čeká, než přejedou auta z protisměru.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6706
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re:

Příspěvek od demon » 03.10.2006 23:03

themuf píše:Tímto jsem jen chtěl ukázat těm co tady tramvaje moc privilegují, aby se občas zamysleli, že nejsou jen tramvaje a lidi co jezdí autama to s nima maj často těžký. Sice jsem asi taky "šotouš", ale dokážu vnímat automobilovou dopravu, protože jí často využívám a vidim jak je to těžký jezdit po Praze.
Budeš se možná divit, ale většina těch co v práci jezdí tramvají, používají mimo pracovní dobu také auto, takže tyhle situace velmi dobře znají. Nevim samozřejmě jak ostatní, ale já najezdim denně po Praze nějakých 100 - 200 km a problémy s odbočováním vlevo rozhodně nemam. Ono je to hodně o zkušenosti, rozhodnosti a pohotovosti a když vidím styl jízdy některých váhavých střelců, kteří se nejsou s OA schopni zařadit na místo kam se vejde autobus, není se co divit netrpělivosti ostatních účastníků silničního provozu. Odbočení doleva přes koleje mi NIKDY netrvá dýl než 10-15 vteřin v případě že v protisměru auta JEZDÍ. Když auta v protisměru stojí, není mezi nimi díra a není pravděpodobný, že tam v rozumný době vznikne, tak na koleje VŮBEC NENAJÍŽDIM.
Naposledy upravil(a) demon dne 04.10.2006 13:14, celkem upraveno 1 x.

DJ LA DÉFENSE

Re: Je potřeba složité řešení?

Příspěvek od DJ LA DÉFENSE » 03.10.2006 22:49

Quetzalcoatl píše:Jde o to, že tam žádné tlačítko nebude. Bude stále svítit zelená, až do okamžiku kdy se přiblíží tramvaj -- tehdy se nahodí červená. Jakmile tramvaj odjede z dosahu přechodu, rozsvítí se červená.
Jo a tohle by stačilo a tolik to nestálo...

Zamčeno