Outsorcing

Archiv starých nebo neaktuálních příspěvků. Příspěvky, které přinášejí informace, jejíchž poselství již bylo naplněno v minulosti.

Moderátoři: DavidD, TRAM-FÓRUM

Uživatelský avatar
Káem
Uživatel
Příspěvky: 904
Registrován: 03.11.2006 15:32
Bydliště: 1,8,15,25,26,51,56,AE
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Káem » 09.2.2007 9:10

Taxem ten článek přečet - no přesvědčivej moc není, určitě ne k outsourcingu jako takovému, spíš je to taková kritička nešvarů. To se stát může, docela bych i souhlasil s Yvoniným i Iamgoodovým vysvětlením.
Proxi, ty si řežeš větev a ještě na ní ani nesedíš. :roll:

Uživatelský avatar
Proxy
Moderátor
Příspěvky: 2412
Registrován: 27.11.2003 14:29
Bydliště: 7, 21, 904
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Proxy » 08.2.2007 17:27

I.am.good píše:Káeme, velký zastánče outsorcingu, přečti si tento článek a pak i ty novější, tam se dozvíš, jak se "outsorcuje" u DP :))

http://dp-arena.cz/1/index.php?option=c ... &Itemid=45
:lol: Tak jsem dnes půl hodiny strávil na osobním oddělením nejmenované jednotky nejmenovaného podniku, než přede mne personalistka navršila všechny formuláře, které musí uchazeč o zaměstnání vyplnit a začínám mít pocit, že bych věděl, kde v podniku začít s úsporami.

mmch, jsem si vyposlechl také zajímavý rozhovor, když úřednice nadávaly, že ti zaměstnanci snad vůbec neznají čtvrtý odstavec třetího článku druhé přílohy oběžníku generálního ředitele 36/2006 8-) možná si ty čísla nepamatuji správně, ale pro vytvoření základní představy mi to stačí Z:idea:

I.am.good

Příspěvek od I.am.good » 08.2.2007 16:31

Yvona píše:Když já si myslím, že porovnávat outsorcing po česku s outsorcingem ve světě vůbec nelze :wink: Jakmile Čech vezme do rukou věc světovou a chce z ní na své domácí půdě udělat velké, tak pak nastává velký průšvih, který se pak těžko vrací zpět do stavu normálu Z:idea:
Mno, já bych spíše porovnával dle druhu firem - státní (DPP, ČD apod.) -> tam to jde všechno naprd, i když náš DP vede na plné čáře v úrovni idiotskosti na úrovní vedení; - soukromé -> zde ty světové zkušenosti můžou slušně vužívat s dobrými výsledky.

Yvona

Příspěvek od Yvona » 08.2.2007 0:50

I.am.good píše:Káeme, velký zastánče outsorcingu, přečti si tento článek a pak i ty novější, tam se dozvíš, jak se "outsorcuje" u DP :))

http://dp-arena.cz/1/index.php?option=c ... &Itemid=45
Když já si myslím, že porovnávat outsorcing po česku s outsorcingem ve světě vůbec nelze :wink: Jakmile Čech vezme do rukou věc světovou a chce z ní na své domácí půdě udělat velké, tak pak nastává velký průšvih, který se pak těžko vrací zpět do stavu normálu Z:idea:

I.am.good

Příspěvek od I.am.good » 07.2.2007 16:44

Káeme, velký zastánče outsorcingu, přečti si tento článek a pak i ty novější, tam se dozvíš, jak se "outsorcuje" u DP :))

http://dp-arena.cz/1/index.php?option=c ... &Itemid=45

I.am.good

Příspěvek od I.am.good » 18.1.2007 18:54

Petr píše:Hm... Jsem ani nevěděl.
Já to taky nevím :wink: Proto jsem na začátku napsal "vyprávěl mi jeden člověk" :D

Co to video, ty bažante u DP? :lol:

Uživatelský avatar
Petr
Provozovatel
Příspěvky: 1948
Registrován: 14.11.2003 8:36
Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Petr » 18.1.2007 12:15

I.am.good píše:(...)Už se to přesně nepamatuji, ale vyprávěl mi jeden člověk na vyšším místě na vozovně o transformaci techniků jízdy (dopravní kontrola, bo co to je). Dřív bývali asi dva na jednu vozovnu a byli v jejím stavu. Po transformaci se z nich stalo samostatné středisko, kde počet techniků se snad malinko zmenšil, ale přibyl navíc vedoucí, zástupce, sekretářky, účetní.. Prostě úžasný systém.(..)
Hm... Jsem ani nevěděl. Doteď jsem žil v bláhové představě, že když jsem nastoupil k DP, byli technici jízdy součástí Dopravní kontroly, v samostatném oddělení, na každou vozovnu jeden a pak se jednou za čas protočili, aby si na sebe s řidiči nezvykli. Po transformaci oddělení zůstalo, jen sedí spíš na radaru a řeší si takové "nad věci". A technici jízdy jsou nyní v každé vozovně dva, jsou to kmenově řidiči, vykonávající však činnost dopravní kontroly a kontroly techniky jízdy. Prostě úplně jinak a něco jiného, než píšeš ty, ale jsem u DP tak krátce.... :oops:

Uživatelský avatar
Káem
Uživatel
Příspěvky: 904
Registrován: 03.11.2006 15:32
Bydliště: 1,8,15,25,26,51,56,AE
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Káem » 18.1.2007 11:02

XSC: Souhlas s popisem důsledků "vhodného" účetního rozdělení. Ale účetně by se to mělo dělit proto, aby se zjistilo, kde vznikají ztráty. Oddělení osobní dopravy a nákladní dopravy na ČD příkladně je v pořádku, protože jinak docházelo k přerozdělování.
I am good: Psal jsem "možná". Fakt dovnitř nevidím. Nevylučuju to, ale nemohu proto přestat uvažovat i opačnou možnost.
Akribius: V záležitosti toho, že v posledním roce všeobecné ekonomické prosperity a současného nedostatku řidičů tramvají jsou vám brány výhody, namísto, abyste si je zvyšovali, se obrať na odborové organizace v podniku, které (alespoň soudě podle stránek některých z nich) se zabývají vším jiným, např. kibicováním do řízení podniku, jen ne péčí o blaho zaměstnanců.
(Jinak nám je berou taky. Ale nás je moc.)
Akri II - Ale popis firmy tvého tchána celkem odpovídá - hlavní činnost dělá, vedlejší nutné outsourcuje. Stejně to dělá DP. Tak to souhlasí. Řidiče tramvají si DP neoutsourcuje, právě tak jako tchán zedníky.

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1530
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Příspěvek od XSC » 17.1.2007 20:43

Káem píše:XSC: Právě jsi popsal cíl transformace.
Jestli je tohle cíl transformace, tak je to cíl zcela zcestný. Vhodným účetním rozdělením lze totiž položit i prosperující firmu. Představ si, že bys rozdělil Škodu MB na produkci aut a prodej. Navzájem by si auta prodávali za výrobní náklady (protože kdyby za tržní cenu, ztratila by divize prodej smysl). Účetně by ta výroba fungovala zcela korektně. Prodej by se pakoval penězi, zatímco výrobě by chyběly peníze na větší investice. Protože všechny investice se provádějí ze zisku.
A stejně tak by to dopadlo i s DP po takovéto transformaci. Měli bychom chudou správu dopravy závislou pouze na dotacích, zatímco všechny navázané firmy by se pakovaly. Pokud podnik zůstane pohromadě, tak se tyto zisky divizí spojí s divizí dopravy a nároky na dotace jsou tak nižší. U velkých firem je občas dobré rozdělit účetnictví na divize kvůli přehlednosti, ale aby podnik fungoval, musí se zisky i ztráty počítat pro celý podnik dohromady.

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1530
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Příspěvek od XSC » 17.1.2007 20:24

Káem píše: Mrkněte se sem: http://www.spika.cz/outsorcing.php a dočtěte ten článek. Je samozřejmě propagační, ale jsou tam zajímavé poměry. Například ta jedna třetina nákladů ke mzdám navíc co jsme jí tu uvažovali je vlastně ve skutečnosti dvojnásobek mzdy - což rázem legitimizuje Akribiův přiklad s vrátnejma - ano, je správné je outsourcovat... A obávam se, že tak to bude ve více případech.
Přečti si ten článek pořádně. Oni, aby udělali výhodu větší, porovnávají s čistou mzdou, nikoliv s hrubou. Ale s čistou mzdou nepracuje žádná firma, tu má až zaměstnanec, jedno v jaké firmě. Když si vezmeš průměrnou daň 25% a k tomu sociální a zdravotní, které platíš, tak to sedí. V podstatě existují tři mzdy: čistá, hrubá a "superhrubá". Rozdíl mezi hrubou a čistou vidíš na pásce. Rozdíl mezi hrubou a superhrubou nikde nevidíš, nejspíše proto, aby zaměstnanec neviděl, že ve skutečnosti je zdaněn (tedy sociálním a zdravotním pojištěním) mnohem víc.
Když se vrátím k těm vrátným. Způsob zdanění je u obou firem stejný-daný zákonem (pokud tedy ta outsorcingová firma neprovozuje Švarc systém). Jestli brali 67Kč/h a nyní 65Kč/h a počet vrátných zůstal stejný, má firma cenovou výhodu právě jen z tohoto rozdílu mzdy + mimomzdových nákladů na zaměstnance v DP. Opravdu nic víc, jinak by prodělávala. DP tedy firmě musí zaplatit jejich superhrubou mzdu + zisk, to se obejít nedá. Pouze pokud je firma živnostník-fyzická osoba, neexistuje tato dvojí sazba pojištění a tím superhrubá mzda, a tím je živnostník levnější proti zaměstnanci.

I.am.good

Příspěvek od I.am.good » 17.1.2007 18:43

Káem píše:To ještě nemusí být znak, že se nepovedla. Možná že se povedla a lidi nadávaj, že jim to vzalo letité jistoty "takhle se to vždycky..."
Teď už ale kecáš - nikdo nemůže nadávat, že mu to něco vzalo, protože když to vezmu kolem a kolem, tak to nevzalo nikomu nic!! A to je právě ten obrovský neúspěch. Vše je téměř při starém, změnilo se pár věcí a to většinou k horšímu.
Už se to přesně nepamatuji, ale vyprávěl mi jeden člověk na vyšším místě na vozovně o transformaci techniků jízdy (dopravní kontrola, bo co to je). Dřív bývali asi dva na jednu vozovnu a byli v jejím stavu. Po transformaci se z nich stalo samostatné středisko, kde počet techniků se snad malinko zmenšil, ale přibyl navíc vedoucí, zástupce, sekretářky, účetní.. Prostě úžasný systém. To samé jsem někde teď četl sna na nástěnce, nebo kde: zrušilo se v rámci transformace několik pracovních míst. Lidé z nich ale neodešli do DP, neboť byli přesunuti na jiná pracovní místa. (to ta pracovní místa do té doby neexistovala, nebo jak tomu mám rozumět - počet míst ve firmě třeba 100, zruším 3, takže momentálně míst 97, z těch 3 zrušenejch ty zaměstnance převedu na jiná místa, takže podle mě je to zase 100, ne? Tak kde je to ušetření?)
Nejvyšší se chlubí 200mil ušetřením, to už jsem tu psal, kolik to je při přepočtení na procenta. Jsou to pouhopouhá 2 (dvě) procenta. To je fakt úžasný výsledek.
----------------------------------------------------
Na tohle lidé nadávají, ne na to, že jim někdo něco vzal - taky se tací určitě najdou, ale těch moc nebude. Jistli ti tohle, milý KM přijde jako povedená transformace firmy, tak pak si o tvých ekonomických znalostech myslím své.

Akribius
Uživatel
Příspěvky: 196
Registrován: 16.8.2004 15:57
Bydliště: nedaleko stanice linky 5 Veitvet a přímo u stanice busu 60 Veitvetstubben

Příspěvek od Akribius » 17.1.2007 18:39

Stále jsi mě nepřesvědčil.Ta bezp. ag. má příspěvek na ubytovnu do 2500/měs.(30.000/rok-to v DPP nikdo nemá)+příspěvek za přivedení nového zaměstnance.O to víc si musí vzít za hodinovou sazbu od objednavatele-DPP.
Vrátní by od DPP letos měli k platu nárok na Flexipassy za 4.500/rok nebo příspěvek na penzijní připojištění 3.000/rok.Niv víc,všechny další výhody jsou okleštěny ke Tvé spokojenosti.Nemáme žádně odměny ani na vánoce,ani výkonostní.
Můj tchán se zabývá stavební činností a své dělníky zaměstnává on.Outsourcuje mzdové (jednou za měsíc) a daňové (jednou v roce) činnosti.Víc se prý nemůže vyplatit-jako,že by si od jiné firmy najal i zedníky.To by byl totiž tak drahý,že by ho konkurence udupala.

Uživatelský avatar
Káem
Uživatel
Příspěvky: 904
Registrován: 03.11.2006 15:32
Bydliště: 1,8,15,25,26,51,56,AE
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Káem » 17.1.2007 15:52

Radek píše:I mladí nadávají...
Někteří mladí jsou víc staří než někteří staří. A to i tady... :wink:

Uživatelský avatar
Radek
Uživatel
Příspěvky: 1386
Registrován: 19.7.2004 10:00
Bydliště: Tento vlak tam končí
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Radek » 17.1.2007 15:17

Káem píše:To ještě nemusí být znak, že se nepovedla. Možná že se povedla a lidi nadávaj, že jim to vzalo letité jistoty "takhle se to vždycky..."
I mladí nadávají...

Uživatelský avatar
Káem
Uživatel
Příspěvky: 904
Registrován: 03.11.2006 15:32
Bydliště: 1,8,15,25,26,51,56,AE
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Káem » 17.1.2007 15:07

Radek píše:Jinak k transformaci DPP obecně: je zajímavé, že na ní všichni (opravdu všichni do jednoho) moji známí v podniku nadávají. To vypovídá minimálně o špatné komunikaci, když už o ničem jiném.
To ještě nemusí být znak, že se nepovedla. Možná že se povedla a lidi nadávaj, že jim to vzalo letité jistoty "takhle se to vždycky..."

Zamčeno