Zvládá PDT mimořádné situace v běžném provozu?

Archiv starých nebo neaktuálních příspěvků. Příspěvky, které přinášejí informace, jejíchž poselství již bylo naplněno v minulosti.

Moderátoři: DavidD, TRAM-FÓRUM

Uživatelský avatar
Sheep
Uživatel
Příspěvky: 325
Registrován: 06.1.2006 23:37
Bydliště: Slovensko, Kosice
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvládá PDT mimořádné situace v běžném provozu?

Příspěvek od Sheep » 19.1.2007 20:04

Proxy píše:Tak tohle mi přijde, jako neoperativní a neuvěřitelně drahé řešení. A proč ještě proboha v kačenách?
preto situaciu dispecing nezvlada pretoze sa snazi okamzite navrhnut uplne inu trasu linky, pokial je na trati prekazka, v tom pripade spadnuta strecha, ja by som skor volil okamzitu nahradu autobusmi od miesta kde je prekazka po konecnu linky, alebo na linky nasadil KTcky ktore by premavali od zaciatku po danu prekazku kde by proste vodic presiel do druhej kabiny a isiel naspat, samozrejme ak by bolo mozno mohol by sa vratit aj uvratou...myslim ze toto by bol ten efektivnejsi sposob ako niekde takmer za jazdy dirigovat vodicovi ako ma jazdit a potom necudo ze je z toho cely blby a nakoniec zisti ze nema ani prestavky...

isidor: este mi to vysvetli podrobnejsie lebo o prazskych linkach ja nemam ani paru...

Uživatelský avatar
Isidor
Uživatel
Příspěvky: 291
Registrován: 03.11.2004 20:44
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvládá PDT mimořádné situace v běžném provozu?

Příspěvek od Isidor » 19.1.2007 19:43

Sheep píše:Dovolim si nesuhlasit, podla mna vodici by nechceli menit elektricky niekolko krat za sluzbu...proste by to bol chaoticky system
...ktory uz dnes na niektorych linkach (11,19) bez problemov funguje...ale to len tak na okraj.

Quetzalcoatl
Uživatel
Příspěvky: 407
Registrován: 23.6.2006 15:23
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

"Zvládá PDT mimořádné situace v běžném provozu?" &

Příspěvek od Quetzalcoatl » 19.1.2007 19:28

Proxy píše:Tak tohle mi přijde, jako neoperativní a neuvěřitelně drahé řešení. A proč ještě proboha v kačenách?
V kačenách proto, že dojede k místu havárie, zašaltuje zpátečku...
...a skončí na nejbližší križovatce. Dál jet nemůže, protože by jela v protisměru. A než by se našli řidiči, než by se vypravily vozy, tak by domek mezitím měl novou střechu.

Dispečery jsem snad viděl (teda pokud je to auto s nápisem "Nehody") dnes ve s myčce Florenc.

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3140
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od trainzjohny » 19.1.2007 19:24

arny píše:... Teď mě napadá, proč se neposílilo vypravení pro dnešek, snad se o tom vědělo už v noci. ...
Dneska jsem se bavil s jedním hloubětíňákem, a třeba z hloubětína dvě pořadí nevyjeli vůbec. A proč ?? Protože nejsou lidi, mám pocit, že o posílení provozu si může nechacht DP jen zdát, protože co vím, tak je situace krizová i jinde.

Uživatelský avatar
arny
Uživatel
Příspěvky: 370
Registrován: 20.11.2006 18:57
Bydliště: Praha je mi velká

Příspěvek od arny » 19.1.2007 19:13

Jo řidič... Ten tvrdý chleba má...

Ne nazávidím nikomu dělat řidiče tramavaje ba naopak stašně Vás za to obdivuju (sám jsem si to mohl asi na 50m zkusit jak to jede a hlavně jak to brzdí), možná proto jako řidič jen gumokola, když vidím jet tram tak se snažím jí tam nikdy nevjet na koleje naopak jí pustit...

No to jsem trošku utekl. Jak to bylo loni s výlukou ve Vodičkový to dispečink nezvládl týden, tak se není co divit, že ho takhle střecha rozhodila. Podle mě by ta X-ka pomohla, pamatuji si, že mi někdo z DP říkal, že když je takovýhle problém se zpožděním, tak první vlak jede až na konečnou druhý a třetí obrací dřív a čtvrtý už jede skoro na čas. Teď mě napadá, proč se neposílilo vypravení pro dnešek, snad se o tom vědělo už v noci. Podle mě je to dispečeři nezvládli. A je pravda, že jsem dneska ani jedno jejich auto neviděl a to jsem se kolem TT motal celý den. KGX 5 mělo opravdu zareagovat pružněji a řidič si na WC dojít musí a jíst taky je to jenom člověk. To je můj názor a to nejsem od DP.

Teď si sypu popel na hlavu. Dnes jsem na koleje vjel přímo před tramvaj.
Ve vratech vozovny Vokovice. Zamávali jsme na sebe z manipulákem a prohodili pár slov :lol:

Uživatelský avatar
Proxy
Moderátor
Příspěvky: 2459
Registrován: 27.11.2003 14:29
Bydliště: 4,5,12,20,94
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvládá PDT mimořádné situace v běžném provozu?

Příspěvek od Proxy » 19.1.2007 18:58

Sheep píše:proste pri takejto situacii by som najradsej zvolil nahradnu dopravu autobusmi, pokial by elektricky nemohli jazdit, alebo poslal tam KTcky ktore by sa otacali priamo na trati :wink:
Tak tohle mi přijde, jako neoperativní a neuvěřitelně drahé řešení. A proč ještě proboha v kačenách?

Uživatelský avatar
Sheep
Uživatel
Příspěvky: 325
Registrován: 06.1.2006 23:37
Bydliště: Slovensko, Kosice
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvládá PDT mimořádné situace v běžném provozu?

Příspěvek od Sheep » 19.1.2007 18:30

Proxy píše:Začnu od zadu :wink: dělám supervizora v komerčním call-centru, takže se řízením provozu něco vím 8-) občas řešíme podobnější situace než by se zdálo.
Trošku doplním, co jsem napsal níže:
Řidič z vozovny by tě vystřídal třeba na NBS, aby jsi měl čas vyčerpat bezpečnostní přestávku. Xko by podle mne nebylo řešení, protože to dokáže řešit jeden vypadlý spoj, ale nikoliv rozhozenou půlku sítě.
Psal jsem o "střídaných přestávkách s přechodem na jinou soupravu dle aktuální potřeby" - tzn. že by si se po ukončení čerpání přestávky klidně nasedl na třeba úplně jinou linku, pokud by bylo potřeba. Pomocí běžného softwaru se dá jednoduše zajistit, aby to bylo pořadí, které by zhruba odpovídalo původně plánované pracovní době. Případně by se ti upravila pracovní doba, aby nebyly narušeny turnusy v další dny...
Dovolim si nesuhlasit, podla mna vodici by nechceli menit elektricky niekolko krat za sluzbu...proste by to bol chaoticky system, nie vsetci vodici maju papiere na riadenie vsetkych typov a navyse sa "stahovat" z elektricky do elektricky, zvyknut si na iny voz propr. na ine riadenie atd...
proste pri takejto situacii by som najradsej zvolil nahradnu dopravu autobusmi, pokial by elektricky nemohli jazdit, alebo poslal tam KTcky ktore by sa otacali priamo na trati :wink:

Uživatelský avatar
Proxy
Moderátor
Příspěvky: 2459
Registrován: 27.11.2003 14:29
Bydliště: 4,5,12,20,94
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvládá PDT mimořádné situace v běžném provozu?

Příspěvek od Proxy » 19.1.2007 18:18

dušan píše:k čemu by bylo, kdyby mne vystřídal jiný řidič, který by jel se stejným zpožděním?
střídané přestávky na jinou soupravu? - ano, ale jak to chceš udělat, když se toto plánuje na dané spoje, a já ti přijedu o 40 minut pozdě a tudíž by ta moje měla být již pryč? nejlepší řešení vždy bývalo X-ko, které mohlo jet dočasně za vypadlou tramku.
Taky jsem napsal, že by mi bývalo stačilo, kdyby se ozvali z dispečinku, že o situaci vědí a že ji řeší. Hledat nějaké řešení od lidí, kteří nejsou v podniku a nevidí vnitřní pochody(neříkám, že jsou dokonalé, ale prostě nějaké pochody tam jsou) je zbytečné, neb neví, co my. :lol:
Začnu od zadu :wink: dělám supervizora v komerčním call-centru, takže se řízením provozu něco vím 8-) občas řešíme podobnější situace než by se zdálo.
Trošku doplním, co jsem napsal níže:
Řidič z vozovny by tě vystřídal třeba na NBS, aby jsi měl čas vyčerpat bezpečnostní přestávku. Xko by podle mne nebylo řešení, protože to dokáže řešit jeden vypadlý spoj, ale nikoliv rozhozenou půlku sítě.
Psal jsem o "střídaných přestávkách s přechodem na jinou soupravu dle aktuální potřeby" - tzn. že by si se po ukončení čerpání přestávky klidně nasedl na třeba úplně jinou linku, pokud by bylo potřeba. Pomocí běžného softwaru se dá jednoduše zajistit, aby to bylo pořadí, které by zhruba odpovídalo původně plánované pracovní době. Případně by se ti upravila pracovní doba, aby nebyly narušeny turnusy v další dny...

Uživatelský avatar
dušan
Uživatel
Příspěvky: 655
Registrován: 03.4.2004 10:02
Bydliště: v roce 2015 u nové tramvajové trati, tedy dá-li Bůh,Bém a DP

Re: Zvládá PDT mimořádné situace v běžném provozu?

Příspěvek od dušan » 19.1.2007 17:53

Proxy píše:Já bych to nedramatizoval - každé zaměstnání má občas krizové situace, kdy se ti z běžné desetiminutové pauzy na oddych stává minutový sprint na WC nebo z půlhodinového oběda stává 10minutová jednohubka.
nemám pocit, že bych něco hrotil - ono totiž jedna věc je, že v každém zaměstnání je svačina a svačinka, to beru, ale na druhou stranu je tady Zákoník práce, který jasně definuje pauzy v práci řidičů (pro všechny řidiče to platí)
Proxy píše:Otázka je, zda jsou řidiči v práci aby zajistili dopravní obsluhu metropole nebo proto aby seděli na přestávce? Z:idea:
samozřejmě, že mám obsluhovat město, nejsem žádný flákač, kdekdo to může dokázat
Proxy píše:Omlouvám se za ten hrubý tón, ale nemám rád remcaly, které nenabízejí žádné rozumné řešení. Případně budu rád, pokud napíšeš, jak tyto situace řešit?
hrubý tón nepociťuji a za remcala se též nepovažuji, jen jsem psal o tom, jak prostě nezafungoval dispečink
Proxy píše:>Napadá mne jedině v okamžicích, že mají tramvaje zpoždění nestíhající přestávky, aby v tu chvíli vyjeli své kolegy vystřídat záložní řidiči z vozoven...
>Druhé řešení zde několikrát popsal Káem - střídané přestávky s přechodem na jinou soupravu dle aktuální potřeby.
k čemu by bylo, kdyby mne vystřídal jiný řidič, který by jel se stejným zpožděním?
střídané přestávky na jinou soupravu? - ano, ale jak to chceš udělat, když se toto plánuje na dané spoje, a já ti přijedu o 40 minut pozdě a tudíž by ta moje měla být již pryč? nejlepší řešení vždy bývalo X-ko, které mohlo jet dočasně za vypadlou tramku.
Taky jsem napsal, že by mi bývalo stačilo, kdyby se ozvali z dispečinku, že o situaci vědí a že ji řeší. Hledat nějaké řešení od lidí, kteří nejsou v podniku a nevidí vnitřní pochody(neříkám, že jsou dokonalé, ale prostě nějaké pochody tam jsou) je zbytečné, neb neví, co my. :lol:

Uživatelský avatar
Karotka
Uživatel
Příspěvky: 1180
Registrován: 09.2.2005 20:59
Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.

Příspěvek od Karotka » 19.1.2007 17:41

"Půl hodiny nic nejelo na Pankrác" - z NBS se dá přece přestoupit na bus (který odkloněn nebyl) a ve vozovně 4 se určitě nacházela nějaká provozuschopná tramvaj nebo aspoň řidič.

Výjimečná situace je sice výjimečná, ale o to víc by se mělo dbát na bezpečnost. Řidič, co bez přestávky lítá sem tam, má větší riziko, že poleví pozornost - a kdyby kvůli tomu třeba někde sejmul IGK, tak doprava zkolabuje úplně (a dispečníci si můžou v klidu vypít kafe).

Jarin Jarin
Uživatel
Příspěvky: 39
Registrován: 25.10.2006 14:06
Bydliště: Praha 1

Re: Zvládá PDT mimořádné situace v běžném provozu?

Příspěvek od Jarin Jarin » 19.1.2007 17:16

Proxy píše:Já bych to nedramatizoval - každé zaměstnání má občas krizové situace, kdy se ti z běžné desetiminutové pauzy na oddych stává minutový sprint na WC nebo z půlhodinového oběda stává 10minutová jednohubka.
Otázka je, zda jsou řidiči v práci aby zajistili dopravní obsluhu metropole nebo proto aby seděli na přestávce? Z:idea:

Omlouvám se za ten hrubý tón, ale nemám rád remcaly, které nenabízejí žádné rozumné řešení. Případně budu rád, pokud napíšeš, jak tyto situace řešit?
>Napadá mne jedině v okamžicích, že mají tramvaje zpoždění nestíhající přestávky, aby v tu chvíli vyjeli své kolegy vystřídat záložní řidiči z vozoven...
>Druhé řešení zde několikrát popsal Káem - střídané přestávky s přechodem na jinou soupravu dle aktuální potřeby.
Taky bych to tak nějak viděl! Není třeba to nikterak hrotit, není to přece pravidlo. A pak: výjimečné situace jsou přece výjimečnými! Řešit by se to mělo v okamžiku, kdyby se snad z toho mělo stát pravidlo.

Uživatelský avatar
Proxy
Moderátor
Příspěvky: 2459
Registrován: 27.11.2003 14:29
Bydliště: 4,5,12,20,94
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvládá PDT mimořádné situace v běžném provozu?

Příspěvek od Proxy » 19.1.2007 17:08

dušan píše:Bylo - nebylo
A moje odpověď na otázku v předmětu zní - PDT takové situace NEZVLÁDÁ
Já bych to nedramatizoval - každé zaměstnání má občas krizové situace, kdy se ti z běžné desetiminutové pauzy na oddych stává minutový sprint na WC nebo z půlhodinového oběda stává 10minutová jednohubka.
Otázka je, zda jsou řidiči v práci aby zajistili dopravní obsluhu metropole nebo proto aby seděli na přestávce? Z:idea:

Omlouvám se za ten hrubý tón, ale nemám rád remcaly, které nenabízejí žádné rozumné řešení. Případně budu rád, pokud napíšeš, jak tyto situace řešit?
>Napadá mne jedině v okamžicích, že mají tramvaje zpoždění nestíhající přestávky, aby v tu chvíli vyjeli své kolegy vystřídat záložní řidiči z vozoven...
>Druhé řešení zde několikrát popsal Káem - střídané přestávky s přechodem na jinou soupravu dle aktuální potřeby.

Uživatelský avatar
Radek
Uživatel
Příspěvky: 1542
Registrován: 19.7.2004 10:00
Bydliště: Tento vlak tam končí
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Radek » 19.1.2007 17:00

Když jezdil v Počernicích Hotliner, tak nastával problém v odpolední špičce v pátek - zácpy, nestíhaly se obraty. Firma, světe div se, za své nasadila pravidelně na pátek odpoledne o vůz navíc, aby se to stihlo. Jenže u JPT už nemáme ani xko...

Uživatelský avatar
dušan
Uživatel
Příspěvky: 655
Registrován: 03.4.2004 10:02
Bydliště: v roce 2015 u nové tramvajové trati, tedy dá-li Bůh,Bém a DP

Zvládá PDT mimořádné situace v běžném provozu?

Příspěvek od dušan » 19.1.2007 16:43

Bylo - nebylo

Dnes díky spadlé střeše byly odkloněny linky 5, 8, 12, 14, 17 a nejezdily přes zastávku Nábřeží kpt. Jaroše. Linky 8 a 12 tak byly odkloněny přes Chotkovu a Badeniho ulici. Díko tomu se zvedl provoz tramvají v těchto ulicích, což mělo za následek )ale nejenom to) dnešní dopravní kalamitu na křižovatkách Hradčanská, Prašný most, Brusnice, Voctárna. Hlavním viníkem ale byla IAD, neb řidiči aut opět ukázali, že pravidla nejsou pro ně, protože potom by jistě respektovali, že se nevjíždí do plné křižovatky a nechává se volný průjezd. Díky tomu tramvaje místo jízdy poskakovaly a začaly se hromadit na zmíněných křižovatkách. Extrémní to bylo hlavně ve směru od Hlávkova/zastávky Sibeliova, kdy tramvaje v tomto směru vytvořily souvislou kolonu a nabíraly neskutečné zpoždění, například linka 18 na Národní třídu dorazila o 45 minut pozdě. Díky tomu řidiči tram začali přicházet o bezpečnostní přestávky, protože Provozní Dispečink Tramvají selhal. Například má linka 18 - cestou jsem si myslel, že mne třeba otočí na Otakorové a já se na NBS vrátím do času se třímonutovým zpožděním. Nestalo se tak, místo toho jsem si vyslech něco na téma, že půl hodiny nic nejelo na Pankrác, a já tak přišel o Bezpečností Přestávku. No nic, říkal jsem si, že pro mně mají jiné řešení, například ve vozovně Střešovice, tak jsem tedy pouze projel smyčkou a zpoždění 45 minut srazil na 19 minut, ale mýlil jsem se. Při dojetí na konečnou Petřiny a jejího průjezdu jsem zkrátil zpoždění o dalších 10 minut na 9, jsem začal doufat ve vybrání BP na Zámecké. Jak krutě jsem se mýlil, tudíž jsem na konečné u pankrácké vozovny přišel i o druhou BP. Kolega přede mnou byl sice na svou žádost otočen přes NBS, ale při dotazu na čerpání BP se mu nedostalo odpovědi a tak to raději nechal být.
A já se tedy ptám
- na co mají zaměstnanci před sebou počítače se supermoderním systémem Doris (tak se to přeci prezentuje), když nejsou ochotni ho používat ve prospěch řidičů? Vždyť se o PDT mluví jako o servisu pro řidiče.
- proč pomocí vysílačky nedali z dispečinku vědět, že nastalou situaci budou řešit a abychom měli strpení, že je toho více nelze řešit vše najednou? což bych naprosto pochopil, místo toho, aby čekali,jestli se někdo ozve a bude to chtít řešit
- proč nebyli o pomoc požádány složky Policie, když nikdo jiný nemůže usměrňovat provoz na křižovatkách?
- a kde se nacházela naše dispečerská auta? neviděl jsem v okolí ani jedno jediné


A moje odpověď na otázku v předmětu zní - PDT takové situace NEZVLÁDÁ

Zamčeno