Zvládá PDT mimořádné situace v běžném provozu?
Moderátoři: DavidD, TRAM-FÓRUM
-
- Uživatel
- Příspěvky: 196
- Registrován: 16.8.2004 15:57
- Bydliště: nedaleko stanice linky 5 Veitvet a přímo u stanice busu 60 Veitvetstubben
Ano,mohl jsem se bránit.Ale o moji obranu se v tomhle případě měl postarat zaměstnavatel.Do té doby jsem neměl jedinou nehodu,jediný konflikt a policista i dispečer byli při mě.A tak mohlo právní odd DPP za mě spor řešit.Místo toho jsem ještě platil tramvaj (která šla za 3 měsíce na přestavbu na T3R.PV a ty 2 škrábance tam stejně zůstaly) a dostal jsem srážku z platu.Bez diskuse-byl jsem viník.
Odbory-pořádné-byly ještě v plenkách.
Ohledně záloh je to jak psal Dušan.Mě jen není jasné proč na zálohy nechodí brigádníci.Pro ně je to ideální směna-nevyjedeš,máš to jen jako PŘIVÝDĚLEK a tak může za 3h. domů.Pro řidiče znamená 3 hodinová záloha to,že ho čeká několik 10-11h. směn,aby dohnal hodiny.Navíc,pokud kolega třeba hodinu dojíždí autem,protože ničím jiným by se ani nedostal,tak vlastně za celý den nevydělal ani na cestu z/do práce.
Odbory-pořádné-byly ještě v plenkách.
Ohledně záloh je to jak psal Dušan.Mě jen není jasné proč na zálohy nechodí brigádníci.Pro ně je to ideální směna-nevyjedeš,máš to jen jako PŘIVÝDĚLEK a tak může za 3h. domů.Pro řidiče znamená 3 hodinová záloha to,že ho čeká několik 10-11h. směn,aby dohnal hodiny.Navíc,pokud kolega třeba hodinu dojíždí autem,protože ničím jiným by se ani nedostal,tak vlastně za celý den nevydělal ani na cestu z/do práce.
- dušan
- Uživatel
- Příspěvky: 655
- Registrován: 03.4.2004 10:02
- Bydliště: v roce 2015 u nové tramvajové trati, tedy dá-li Bůh,Bém a DP
řeknu Ti to asi takto - každá vozovna je tlačena, aby měl co nejméně zálohových hodin. v praxi to vypadá asi tak, že ráno od 3:30, 4:00, 5:00, 6:00 přijde asi tak 5 záloh, případně lidé po nemoci, kteří do turnusu ještě nedostali práci. a kolem osmé se začnou propouštět domů, takže kolem 10.00 - 12:00 sedí asi 2 zálohy, nebo třeba taky žádná. v poledne nastupují odpolední, propuštění kolem 16:00, poslední končí ve 23:00.Tonda Ježek píše:Tak jinak, přesuňme se do teoretických úvah, kolik by byl optimální počet záloh?
- Káem
- Uživatel
- Příspěvky: 904
- Registrován: 03.11.2006 15:32
- Bydliště: 1,8,15,25,26,51,56,AE
- Kontaktovat uživatele:
I s vědomím, že jsem tu několik sporů prohrál si myslím, že to tak není. Vystrčil jsem onehdá čumák z parkoviště (asi 30 cm přes čáru) a trefil mě do něj opilec, i když kolem byla spousta místa. Já byl jednoznačně viník nehody (1000 Kč) ovšem opilec přišel o řidičák, ale nikoliv v souvislosti s tím že narazil.demon píše:Tak pozor, tady se musím ozvat !
Když máš alkohol, tak samozřejmě nejsi automaticky viníkem nehody, ale spoluvinu máš jistou - porušení důležité povinnosti !
Když vyjedeš z jednosměrky v protisměru do křižovatky a někdo ti nedá přednost zprava, tak jsi jedinej viník nehody ty ! Nikdo není povinnej předvídat tvé porušení důležitých povinností (i když je pro tebe lepší to předpokládat) - je to totéž jako kdybys chtěl po těch co jedou na zelenou, aby předvídali, že můžeš jet na červenou.
..
U tý jednosměrky to nějak obracíš. Představ si, že je jednosměrka zablokovaná, na pokyn policisty se tedy otočíš a vyjíždíš z ní - a bum. myslím, že přednost zprava prostě výjímky nemá, krom těch co jsou vyjmenovány v zákoně.
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6707
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Tak pozor, tady se musím ozvat !Káem píše:I když mám alkohol, nebudu viníkem nehody, pokud mi někdo nedá přednost. To tak prostě jednoduchý není. Jedu-li po hlavní, nemůže po mě ani chtít, abych předpokládal, že mi někdo nedá přednost. Prostě příčina následek trest. Když vyjdete z jednosměrky v protisměru do křižovatky a někdo vám nedá přednost zprava, tak nebudete viníkem nehody. Výmluva, že je to jenosměrka se neuzná.
Když máš alkohol, tak samozřejmě nejsi automaticky viníkem nehody, ale spoluvinu máš jistou - porušení důležité povinnosti !
Když vyjedeš z jednosměrky v protisměru do křižovatky a někdo ti nedá přednost zprava, tak jsi jedinej viník nehody ty ! Nikdo není povinnej předvídat tvé porušení důležitých povinností (i když je pro tebe lepší to předpokládat) - je to totéž jako kdybys chtěl po těch co jedou na zelenou, aby předvídali, že můžeš jet na červenou.
Akrimu mohli přišít (pokud se postupovalo dle zákona) maximálně spoluúčast na nehodě z důvodu porušení důležité povinnosti - absence bezpečnostní přestávky, ale viníkem nehody pořád zůstává ten řidič OA.
Takhle nějak jsem to řešil, když to do mě ve Š120 s tažnym zezadu narvala nějaká kikina s bávem... Protože byla sympatická, neměla hav.pojistku a mě tenkrát akorát vypověděla jediná existující pojišťovna smlouvu hav.pojištění, dohodli jsme se, že vezmu spoluvinu na sebe (že sem jako náhle brzdil a ona nedodržela bezp.vzdálenost), ona zaplatí pokutu a dostane škodu zaplacenou z mojí pojistky. Policajti schválili, všichni byli spokojeni, žádný bonusy ani malusy neexistovali...
- Tonda Ježek
- Uživatel
- Příspěvky: 1080
- Registrován: 30.11.2003 22:54
- Kontaktovat uživatele:
- pan Vedoucí
- Uživatel
- Příspěvky: 209
- Registrován: 07.12.2006 10:23
- Bydliště: Praha
- Tonda Ježek
- Uživatel
- Příspěvky: 1080
- Registrován: 30.11.2003 22:54
- Kontaktovat uživatele:
Mně ani moc ne, protože já nemluvím o provozu, ale o operativním řešení po MU a to je hodně podobné u tramvají i u metra. Nehledě na to, že to nebylo žádné srovnání, nýbrž pouhé konstatování a to je trošičku rozdíl.dušan píše:srovnávat provoz v metru a na povrchu mi přijde dost ujeté, je to zcela neporovnatelné!
Ale čistě teoreticky, šel by podobný systém zavést i u tramvají, mohly by se řidiči při podobných situacích obracet s žádostí o vystřídání na svou mateřskou vozovnu? Kolik má výpravčí v průměru k dispozici přes den záloh?
- Káem
- Uživatel
- Příspěvky: 904
- Registrován: 03.11.2006 15:32
- Bydliště: 1,8,15,25,26,51,56,AE
- Kontaktovat uživatele:
Je jistý, že se to stalo. Ale nemohu uvěřit tomu, že by soud uznal jako příčinu nehody to že řidič neměl přestávku. Na ulici policajt možná ano.Jabberwocky píše:Krucinálfagot, ale o tom by se neměl člověk dovídat z diskusního fóra. Podle mě jsou přesně tohle případy (podobné je to s těmi řidiči navrhovanými úpravami 14T, o nichž psal Petr), které by se měly rozmazávat v novinách. Za prvé by se za Tebe měly postavit Vaše odbory a argumentovat mimořádností situace a za druhé by o tom mělo vědět co nejvíc lidí, aby se takové sviňárny neopakovaly.
I když mám alkohol, nebudu viníkem nehody, pokud mi někdo nedá přednost. To tak prostě jednoduchý není. Jedu-li po hlavní, nemůže po mě ani chtít, abych předpokládal, že mi někdo nedá přednost. Prostě příčina následek trest. Když vyjdete z jednosměrky v protisměru do křižovatky a někdo vám nedá přednost zprava, tak nebudete viníkem nehody. Výmluva, že je to jenosměrka se neuzná. Zákon nehovoří nikde o tom, že by přednost zprava měla nějaké výjimky, neupravují-li to značky o přednosti nebo signály. Ale jinak ano, právě na tohle by měly být odbory. A ne na to, jestli je někde semafor nebo ne.
- Radek
- Uživatel
- Příspěvky: 1542
- Registrován: 19.7.2004 10:00
- Bydliště: Tento vlak tam končí
- Kontaktovat uživatele:
Tohle vyžaduje skutečně systémové řešení. V pátek byla z cca 400 vlaků patrně zpožděná většina a kolik je dispečinku tramvají lidí? 5? Těžko v téhle situaci čekat, že budou všechny řešit individuálně. Snad by pomohl promyšlený systém střídaných přestávek (ne to, co je teď), i když těžko říct, co dělat např. při náhlém odklonu.
- Jabberwocky
- ďábelský pedagog
- Příspěvky: 1849
- Registrován: 27.5.2005 10:53
- Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)
Krucinálfagot, ale o tom by se neměl člověk dovídat z diskusního fóra. Podle mě jsou přesně tohle případy (podobné je to s těmi řidiči navrhovanými úpravami 14T, o nichž psal Petr), které by se měly rozmazávat v novinách. Za prvé by se za Tebe měly postavit Vaše odbory a argumentovat mimořádností situace a za druhé by o tom mělo vědět co nejvíc lidí, aby se takové sviňárny neopakovaly.Akribius píše:Je září po povodních...
- dušan
- Uživatel
- Příspěvky: 655
- Registrován: 03.4.2004 10:02
- Bydliště: v roce 2015 u nové tramvajové trati, tedy dá-li Bůh,Bém a DP
nikde jsem nepsal, že Doris něco navrhne. ale je tak krásně barevný, že dispečer vidí, která tram se ještě stihne otočit na konečné v čase a která ne. vím, že to nejde udělat ihned, ale jak psal pan Vedoucí, stačilo zvednout vysílačku (či zmáčknout tlačítko) a vysvětlit situaci a požádat o strpení. chci toho tak moc?7080 píše:Systém DORIS je pouze monitorování provozu a prozatím neumí navrhovat řešení při mimořádných událostech.
- dušan
- Uživatel
- Příspěvky: 655
- Registrován: 03.4.2004 10:02
- Bydliště: v roce 2015 u nové tramvajové trati, tedy dá-li Bůh,Bém a DP
srovnávat provoz v metru a na povrchu mi přijde dost ujeté, je to zcela neporovnatelné!Tonda Ježek píše:No jak to tady tak čtu, tak zjišťuji, že i v tomto ohledu je systém na metru vychytaný. Vlakový dispečink má na starosti dopravu jako takovou, takže po ukončení nějaké větší MU, si řadí mašinky zpět do grafikonu a nic jiného ho nezajímá. O fíry se stará dozorčí SPO, který určuje, kdo s čím pojede (na metru funguje v plné míře oddělení fíry od soupravy), kdy kdo bude mít přestávku a podobně.