Zvládá PDT mimořádné situace v běžném provozu?
Moderátoři: DavidD, TRAM-FÓRUM
- Tonda Ježek
- Uživatel
- Příspěvky: 1080
- Registrován: 30.11.2003 22:54
- Kontaktovat uživatele:
No jak to tady tak čtu, tak zjišťuji, že i v tomto ohledu je systém na metru vychytaný. Vlakový dispečink má na starosti dopravu jako takovou, takže po ukončení nějaké větší MU, si řadí mašinky zpět do grafikonu a nic jiného ho nezajímá. O fíry se stará dozorčí SPO, který určuje, kdo s čím pojede (na metru funguje v plné míře oddělení fíry od soupravy), kdy kdo bude mít přestávku a podobně.
Je vidět ,že umíte o všem jen "zasvěceně" diskutovat. Já to musím prožívat live každý pracovní den.Káem píše:Petris: Tvou kvalifikaci by chtělo začít prohlubovat od poznatku, jaxe v tomto fóru dělají citace. Předpokládám, že jseš jeden z těch u DP, o kterých tu píšeme. Typ: "Nikdy se to tak přece nedělalo"
To snad nemyslíš vážně - řidič auta to napálí do tramvaje a nechá si to zaplatitAkribius píše: Je září po povodních... ...1.) pokutu 500Kč (plat tehdy 71Kč/hod)
2.) srážku 10% mzdy za zaviněnou nehodu
3.) návštěvu škodové komise z volna bez náhrady mzdy,kde se dozvídám o škodě 1500Kč,kterou musím zaplatit
A klika je,že nikdo nebyl zraněn,nebo zmrzačen či zabit
Stavovská čest je dobrá vlastnost a ve většině případů se chovám stejně, ale pokud je bordel tak neskutečnej, že vím, že se to do konce směny jen tak nesrovná, tak si o tu přestávku důrazně zažádám. Dobrý je třeba argument o porušení ZP nebo KS. Nechci dopadnout jako kolega v popisovaném případu z povodní.dušan píše:nechci být hnusný, ale právě stavovská čest mne dohnala k tomu, že jsem to vyjezdil a brblám až doma, já na dispečink nevolal a nic od nich nechtěl, čekal jsem jen na jejich krok, který nepřišel
Čekat na dispečink je sice hezké, ale když to hoří na ulici tak to hoří i na dispečinku a oni tak úplně nezvládají. Zvláště u větších případů. Systém DORIS je pouze monitorování provozu a prozatím neumí navrhovat řešení při mimořádných událostech.
Re: Zvládá PDT mimořádné situace v běžném provozu?
Začnu od zadu Wink dělám supervizora v komerčním call-centru, takže se řízením provozu něco vím Cool občas řešíme podobnější situace než by se zdálo.
Trošku doplním, co jsem napsal níže:
Řidič z vozovny by tě vystřídal třeba na NBS, aby jsi měl čas vyčerpat bezpečnostní přestávku. Xko by podle mne nebylo řešení, protože to dokáže řešit jeden vypadlý spoj, ale nikoliv rozhozenou půlku sítě.
Psal jsem o "střídaných přestávkách s přechodem na jinou soupravu dle aktuální potřeby" - tzn. že by si se po ukončení čerpání přestávky klidně nasedl na třeba úplně jinou linku, pokud by bylo potřeba. Pomocí běžného softwaru se dá jednoduše zajistit, aby to bylo pořadí, které by zhruba odpovídalo původně plánované pracovní době. Případně by se ti upravila pracovní doba, aby nebyly narušeny turnusy v další dny...
Když děláš v call centru tak zvedej telefony a nepleť se do věcí, kterým nerozumíš!! podobných lidí jako Ty je u podniku už dost.
Trošku doplním, co jsem napsal níže:
Řidič z vozovny by tě vystřídal třeba na NBS, aby jsi měl čas vyčerpat bezpečnostní přestávku. Xko by podle mne nebylo řešení, protože to dokáže řešit jeden vypadlý spoj, ale nikoliv rozhozenou půlku sítě.
Psal jsem o "střídaných přestávkách s přechodem na jinou soupravu dle aktuální potřeby" - tzn. že by si se po ukončení čerpání přestávky klidně nasedl na třeba úplně jinou linku, pokud by bylo potřeba. Pomocí běžného softwaru se dá jednoduše zajistit, aby to bylo pořadí, které by zhruba odpovídalo původně plánované pracovní době. Případně by se ti upravila pracovní doba, aby nebyly narušeny turnusy v další dny...
Když děláš v call centru tak zvedej telefony a nepleť se do věcí, kterým nerozumíš!! podobných lidí jako Ty je u podniku už dost.
- dušan
- Uživatel
- Příspěvky: 655
- Registrován: 03.4.2004 10:02
- Bydliště: v roce 2015 u nové tramvajové trati, tedy dá-li Bůh,Bém a DP
nechci být hnusný, ale právě stavovská čest mne dohnala k tomu, že jsem to vyjezdil a brblám až doma, já na dispečink nevolal a nic od nich nechtěl, čekal jsem jen na jejich krok, který nepřišelKáem píše:Dušan neměl myslet na ZP, ale na to, jak to vyjezdit. Sorry. Prostě jakási stavovská čest dědků, co celej den stáli za klikou v nevytopený tramvaji, kdy WC bylo křoví a jezdili na interval a na pokyn dispečera tu jaxi chybí.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 196
- Registrován: 16.8.2004 15:57
- Bydliště: nedaleko stanice linky 5 Veitvet a přímo u stanice busu 60 Veitvetstubben
Káeme,opět jsi mimo mísu.
Je září po povodních.Řídím l.č.9 a odbočuji k Tescu.V tramvaji sedím od 4:13 a nyní je po 13h.Město je bez metra a já neremcám a přestávku nechci,nemá je totiž nikdo,mimo úředníčků.
V oblouku najednou ucítím ránu a zjišťuji,že před prostřední dveře naráží automobil.Vylezu ven,ale řidič vozidla už z dálky huláká,že tohle si zaplatím.
Po příjezdu složek je vyhodnocen tachograf-rychlost asi 5km/h (masa lidí v těch místech bez metra) blinkr jsem měl.Policista vše chce dát řidičovi auta,ale ten kontruje,zda jsem odpočatý.Dispečer zavolá na sál a tam se dle Dorisu zjišťuje,že nikoliv,tak jako 99% mých kolegů.Policista sice říká svůj názor o zavinění nehody protistraně,ale ta je neoblomná.Nakonec mi s omluvou sděluje,že jsem neměl přestávku a musí mi to napsat.Dispečer se raději vytrácí,ale papíry mi prý nevezme.Za chvilku podepisuji protokol o zavinění nehody a dostávám tresty:
1.) pokutu 500Kč (plat tehdy 71Kč/hod)
2.) srážku 10% mzdy za zaviněnou nehodu
3.) návštěvu škodové komise z volna bez náhrady mzdy,kde se dozvídám o škodě 1500Kč,kterou musím zaplatit
A klika je,že nikdo nebyl zraněn,nebo zmrzačen či zabit
To,Vy úředníčci či supervizoři ale nevidíte....
Tak do mě jaký jsem uplakánek a ať táhnu jinam,když se mi to nelíbí.
Je září po povodních.Řídím l.č.9 a odbočuji k Tescu.V tramvaji sedím od 4:13 a nyní je po 13h.Město je bez metra a já neremcám a přestávku nechci,nemá je totiž nikdo,mimo úředníčků.
V oblouku najednou ucítím ránu a zjišťuji,že před prostřední dveře naráží automobil.Vylezu ven,ale řidič vozidla už z dálky huláká,že tohle si zaplatím.
Po příjezdu složek je vyhodnocen tachograf-rychlost asi 5km/h (masa lidí v těch místech bez metra) blinkr jsem měl.Policista vše chce dát řidičovi auta,ale ten kontruje,zda jsem odpočatý.Dispečer zavolá na sál a tam se dle Dorisu zjišťuje,že nikoliv,tak jako 99% mých kolegů.Policista sice říká svůj názor o zavinění nehody protistraně,ale ta je neoblomná.Nakonec mi s omluvou sděluje,že jsem neměl přestávku a musí mi to napsat.Dispečer se raději vytrácí,ale papíry mi prý nevezme.Za chvilku podepisuji protokol o zavinění nehody a dostávám tresty:
1.) pokutu 500Kč (plat tehdy 71Kč/hod)
2.) srážku 10% mzdy za zaviněnou nehodu
3.) návštěvu škodové komise z volna bez náhrady mzdy,kde se dozvídám o škodě 1500Kč,kterou musím zaplatit
A klika je,že nikdo nebyl zraněn,nebo zmrzačen či zabit
To,Vy úředníčci či supervizoři ale nevidíte....
Tak do mě jaký jsem uplakánek a ať táhnu jinam,když se mi to nelíbí.
- Káem
- Uživatel
- Příspěvky: 904
- Registrován: 03.11.2006 15:32
- Bydliště: 1,8,15,25,26,51,56,AE
- Kontaktovat uživatele:
Čoveče, já myslím, že to vzdáváš moc brzo. A nejen ty. Že třeba ti dědci překousli takovýhle věci poprvý a podesátý a možná i postý. A pak to něco přineslo. Pro ně i pro podnik. Já mám dvě zaměstnání a v obou mě již mnohokrát nasrali, ale stejně jsem naknec obvykle řekl - vostuda mýho zaměstnavatele je i votudou mou. nevím. Možná to fakt přichází letama. V jedný práci jsem 22 let a v druhý 15... ?
Máš pravdu, ALE. V těch časech, co cituješ, taky byly jiné vztahy zaměstnance=zaměstnavatel. Určitě potom byli ti řidiči nějak ohodnoceni (třeba nejen finančně) a bylo jim to nějak kompenzováno. Jak to je dneska? DP když něco potřebuješ se na tebe vykašle a pošle tě někam. Já bych dobrovolně nehnul pro podnik ani prstem. Třeba bych i kolikrát chtěl, ale když vidím, že odezva je většinou nulová, nebo dokonce jseš za to zjebanej? To si člověk rozmyslíKáem píše:N Sorry. Prostě jakási stavovská čest dědků, co celej den stáli za klikou v nevytopený tramvaji,
Blbej příklad - něco rozeberu, pak to dávám zpět a když už je to opraveé a zase to nějakou dobu by to mělo 100%sloužit, tak bych tam například dal nový spojovací materiál. Ovšem ne, jsem slovně napaden, proč plýtvám, že mám šetřit. Ne, vážně nemá cenu se nějak v tomhle podniku snažit
- Káem
- Uživatel
- Příspěvky: 904
- Registrován: 03.11.2006 15:32
- Bydliště: 1,8,15,25,26,51,56,AE
- Kontaktovat uživatele:
Nezvládá. Je to tím, že tam evidentně jsou buď 1) rychlokvašky se vzděláním ale bez praxe , nebo 2) lidi, kteří se v provozu neosvědčili, tak tam byli uklizni tzv. vykopnutím vzhůru. Ale ani oni nejsou na vině sami. Nezvládají proto, že musej pracovat s lidma, kteří se při první potíži ptají po svých právech a citují ZP. O povinnostech mlčí a že by nabídli něco navrch, to už vůbec. Dispečeři se pak bojí, že při sebemenším překročení ZP je tito budou za vydatné pomoci odborů vláčet kdečím. Na oplátku pak i dispečeři a kontrolní orgány lpějí na každém prdu a kruh se uzavírá. Je mi líto, ale při takové mimořádné situaci by např. Dušan neměl myslet na ZP, ale na to, jak to vyjezdit. Sorry. Prostě jakási stavovská čest dědků, co celej den stáli za klikou v nevytopený tramvaji, kdy WC bylo křoví a jezdili na interval a na pokyn dispečera tu jaxi chybí. Možná proto, že u toho každej vydrží 5 let a jde jinam. Čím víc tyhle diskuse sleduji, tím víc si to myslím. Asi to vyvolá vlnu nesouhlasu, ale nemůžu si pomoct, funguje to totiž všude. Z jiných profesí znám lidi, kteří neřešitelné problémy prostě nepovažují za neřešitelné problémy, ale za výzvy. a všichni u té profese jsou nejméně polovinu svého pracovního života.
- pan Vedoucí
- Uživatel
- Příspěvky: 209
- Registrován: 07.12.2006 10:23
- Bydliště: Praha
Zvládnutí situace na lince 18 je o to jednodušší, že alespoň v části trasy jezdí bus 193 ..
Mělo tedy ze všeho nejdříve proběhnout - tururum tururum -
dispečer: Pane řidiči, víme že jste značně opožděn stejně jako ostatní vlaky v síti, ale jste ochotný i přesto projet celou trasu až k vozovně Pankrác a zde se ihned vrátit?
řidič:
a/ Ano jsem -> neremcá a jede
b/ Nikoliv, navrhuji se otočit přes Zámeckou a vrátit se do času.
dispečer: Rozumím, poznamenávám si.
Při variantě a/ mělo následovat cestou z Petřin - tururum tururum - D: Vzhledem k dodržení přestávek BP se otočte přes Zámeckou, cestou informujte, že v případě cesty na Pankrác využijte bus linky 193.
Jinak potvrzuji, jedno Kgx autíčko bylo skované v dopoledních hodinách na Florenci pod magistrálou na svém oblíbeném místě.
Mělo tedy ze všeho nejdříve proběhnout - tururum tururum -
dispečer: Pane řidiči, víme že jste značně opožděn stejně jako ostatní vlaky v síti, ale jste ochotný i přesto projet celou trasu až k vozovně Pankrác a zde se ihned vrátit?
řidič:
a/ Ano jsem -> neremcá a jede
b/ Nikoliv, navrhuji se otočit přes Zámeckou a vrátit se do času.
dispečer: Rozumím, poznamenávám si.
Při variantě a/ mělo následovat cestou z Petřin - tururum tururum - D: Vzhledem k dodržení přestávek BP se otočte přes Zámeckou, cestou informujte, že v případě cesty na Pankrác využijte bus linky 193.
Jinak potvrzuji, jedno Kgx autíčko bylo skované v dopoledních hodinách na Florenci pod magistrálou na svém oblíbeném místě.