Zvládá PDT mimořádné situace v běžném provozu?

Archiv starých nebo neaktuálních příspěvků. Příspěvky, které přinášejí informace, jejíchž poselství již bylo naplněno v minulosti.

Moderátoři: DavidD, TRAM-FÓRUM

Akribius
Uživatel
Příspěvky: 196
Registrován: 16.8.2004 15:57
Bydliště: nedaleko stanice linky 5 Veitvet a přímo u stanice busu 60 Veitvetstubben

Příspěvek od Akribius » 22.1.2007 17:35

Ano,mohl jsem se bránit.Ale o moji obranu se v tomhle případě měl postarat zaměstnavatel.Do té doby jsem neměl jedinou nehodu,jediný konflikt a policista i dispečer byli při mě.A tak mohlo právní odd DPP za mě spor řešit.Místo toho jsem ještě platil tramvaj (která šla za 3 měsíce na přestavbu na T3R.PV a ty 2 škrábance tam stejně zůstaly) a dostal jsem srážku z platu.Bez diskuse-byl jsem viník.
Odbory-pořádné-byly ještě v plenkách.
Ohledně záloh je to jak psal Dušan.Mě jen není jasné proč na zálohy nechodí brigádníci.Pro ně je to ideální směna-nevyjedeš,máš to jen jako PŘIVÝDĚLEK a tak může za 3h. domů.Pro řidiče znamená 3 hodinová záloha to,že ho čeká několik 10-11h. směn,aby dohnal hodiny.Navíc,pokud kolega třeba hodinu dojíždí autem,protože ničím jiným by se ani nedostal,tak vlastně za celý den nevydělal ani na cestu z/do práce.

Uživatelský avatar
dušan
Uživatel
Příspěvky: 655
Registrován: 03.4.2004 10:02
Bydliště: v roce 2015 u nové tramvajové trati, tedy dá-li Bůh,Bém a DP

Příspěvek od dušan » 22.1.2007 11:16

Tonda Ježek píše:Tak jinak, přesuňme se do teoretických úvah, kolik by byl optimální počet záloh?
řeknu Ti to asi takto - každá vozovna je tlačena, aby měl co nejméně zálohových hodin. v praxi to vypadá asi tak, že ráno od 3:30, 4:00, 5:00, 6:00 přijde asi tak 5 záloh, případně lidé po nemoci, kteří do turnusu ještě nedostali práci. a kolem osmé se začnou propouštět domů, takže kolem 10.00 - 12:00 sedí asi 2 zálohy, nebo třeba taky žádná. v poledne nastupují odpolední, propuštění kolem 16:00, poslední končí ve 23:00.

Uživatelský avatar
Káem
Uživatel
Příspěvky: 904
Registrován: 03.11.2006 15:32
Bydliště: 1,8,15,25,26,51,56,AE
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Káem » 22.1.2007 8:57

demon píše:Tak pozor, tady se musím ozvat !
Když máš alkohol, tak samozřejmě nejsi automaticky viníkem nehody, ale spoluvinu máš jistou - porušení důležité povinnosti !
Když vyjedeš z jednosměrky v protisměru do křižovatky a někdo ti nedá přednost zprava, tak jsi jedinej viník nehody ty ! Nikdo není povinnej předvídat tvé porušení důležitých povinností (i když je pro tebe lepší to předpokládat) - je to totéž jako kdybys chtěl po těch co jedou na zelenou, aby předvídali, že můžeš jet na červenou.
..
I s vědomím, že jsem tu několik sporů prohrál si myslím, že to tak není. Vystrčil jsem onehdá čumák z parkoviště (asi 30 cm přes čáru) a trefil mě do něj opilec, i když kolem byla spousta místa. Já byl jednoznačně viník nehody (1000 Kč) ovšem opilec přišel o řidičák, ale nikoliv v souvislosti s tím že narazil.
U tý jednosměrky to nějak obracíš. Představ si, že je jednosměrka zablokovaná, na pokyn policisty se tedy otočíš a vyjíždíš z ní - a bum. myslím, že přednost zprava prostě výjímky nemá, krom těch co jsou vyjmenovány v zákoně.

jara
Uživatel
Příspěvky: 2303
Registrován: 16.11.2003 17:38
Bydliště: Dejvice jsou pěkné bydlí nás tu víc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jara » 21.1.2007 22:49

Tonda Ježek píše:Tak jinak, přesuňme se do teoretických úvah, kolik by byl optimální počet záloh?
Ano to je správná otázka! Ale já se přiznám neznám na ní správnou odpověď.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6706
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od demon » 21.1.2007 22:36

Káem píše:I když mám alkohol, nebudu viníkem nehody, pokud mi někdo nedá přednost. To tak prostě jednoduchý není. Jedu-li po hlavní, nemůže po mě ani chtít, abych předpokládal, že mi někdo nedá přednost. Prostě příčina následek trest. Když vyjdete z jednosměrky v protisměru do křižovatky a někdo vám nedá přednost zprava, tak nebudete viníkem nehody. Výmluva, že je to jenosměrka se neuzná.
Tak pozor, tady se musím ozvat !
Když máš alkohol, tak samozřejmě nejsi automaticky viníkem nehody, ale spoluvinu máš jistou - porušení důležité povinnosti !
Když vyjedeš z jednosměrky v protisměru do křižovatky a někdo ti nedá přednost zprava, tak jsi jedinej viník nehody ty ! Nikdo není povinnej předvídat tvé porušení důležitých povinností (i když je pro tebe lepší to předpokládat) - je to totéž jako kdybys chtěl po těch co jedou na zelenou, aby předvídali, že můžeš jet na červenou.
Akrimu mohli přišít (pokud se postupovalo dle zákona) maximálně spoluúčast na nehodě z důvodu porušení důležité povinnosti - absence bezpečnostní přestávky, ale viníkem nehody pořád zůstává ten řidič OA.
Takhle nějak jsem to řešil, když to do mě ve Š120 s tažnym zezadu narvala nějaká kikina s bávem... Protože byla sympatická, neměla hav.pojistku a mě tenkrát akorát vypověděla jediná existující pojišťovna smlouvu hav.pojištění, dohodli jsme se, že vezmu spoluvinu na sebe (že sem jako náhle brzdil a ona nedodržela bezp.vzdálenost), ona zaplatí pokutu a dostane škodu zaplacenou z mojí pojistky. Policajti schválili, všichni byli spokojeni, žádný bonusy ani malusy neexistovali...

Uživatelský avatar
Tonda Ježek
Uživatel
Příspěvky: 1080
Registrován: 30.11.2003 22:54
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tonda Ježek » 21.1.2007 22:33

Tak jinak, přesuňme se do teoretických úvah, kolik by byl optimální počet záloh?

jara
Uživatel
Příspěvky: 2303
Registrován: 16.11.2003 17:38
Bydliště: Dejvice jsou pěkné bydlí nás tu víc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jara » 21.1.2007 22:28

Tonda Ježek píše:Kolik má výpravčí v průměru k dispozici přes den záloh?
V dnešní době se výpravčí se zálohama dostávají do záporných hodnot. A dokonce se i stavá, že musí vyjet oni!!! V minulém týdnu se stalo, že z jedné vozovny dokonce prý ani 2 pořadí nevyjela!!!!

Uživatelský avatar
pan Vedoucí
Uživatel
Příspěvky: 209
Registrován: 07.12.2006 10:23
Bydliště: Praha

Příspěvek od pan Vedoucí » 21.1.2007 22:24

Tonda Ježek píše: Kolik má výpravčí v průměru k dispozici přes den záloh?
Toto číslo se limitně blíží nule.

Uživatelský avatar
Tonda Ježek
Uživatel
Příspěvky: 1080
Registrován: 30.11.2003 22:54
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tonda Ježek » 21.1.2007 22:04

dušan píše:srovnávat provoz v metru a na povrchu mi přijde dost ujeté, je to zcela neporovnatelné!
Mně ani moc ne, protože já nemluvím o provozu, ale o operativním řešení po MU a to je hodně podobné u tramvají i u metra. Nehledě na to, že to nebylo žádné srovnání, nýbrž pouhé konstatování a to je trošičku rozdíl. :wink:
Ale čistě teoreticky, šel by podobný systém zavést i u tramvají, mohly by se řidiči při podobných situacích obracet s žádostí o vystřídání na svou mateřskou vozovnu? Kolik má výpravčí v průměru k dispozici přes den záloh?

Uživatelský avatar
Káem
Uživatel
Příspěvky: 904
Registrován: 03.11.2006 15:32
Bydliště: 1,8,15,25,26,51,56,AE
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Káem » 21.1.2007 20:39

Jabberwocky píše:Krucinálfagot, ale o tom by se neměl člověk dovídat z diskusního fóra. Podle mě jsou přesně tohle případy (podobné je to s těmi řidiči navrhovanými úpravami 14T, o nichž psal Petr), které by se měly rozmazávat v novinách. Za prvé by se za Tebe měly postavit Vaše odbory a argumentovat mimořádností situace a za druhé by o tom mělo vědět co nejvíc lidí, aby se takové sviňárny neopakovaly.
Je jistý, že se to stalo. Ale nemohu uvěřit tomu, že by soud uznal jako příčinu nehody to že řidič neměl přestávku. Na ulici policajt možná ano.
I když mám alkohol, nebudu viníkem nehody, pokud mi někdo nedá přednost. To tak prostě jednoduchý není. Jedu-li po hlavní, nemůže po mě ani chtít, abych předpokládal, že mi někdo nedá přednost. Prostě příčina následek trest. Když vyjdete z jednosměrky v protisměru do křižovatky a někdo vám nedá přednost zprava, tak nebudete viníkem nehody. Výmluva, že je to jenosměrka se neuzná. Zákon nehovoří nikde o tom, že by přednost zprava měla nějaké výjimky, neupravují-li to značky o přednosti nebo signály. Ale jinak ano, právě na tohle by měly být odbory. A ne na to, jestli je někde semafor nebo ne.

Uživatelský avatar
Radek
Uživatel
Příspěvky: 1542
Registrován: 19.7.2004 10:00
Bydliště: Tento vlak tam končí
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Radek » 21.1.2007 20:21

Tohle vyžaduje skutečně systémové řešení. V pátek byla z cca 400 vlaků patrně zpožděná většina a kolik je dispečinku tramvají lidí? 5? Těžko v téhle situaci čekat, že budou všechny řešit individuálně. Snad by pomohl promyšlený systém střídaných přestávek (ne to, co je teď), i když těžko říct, co dělat např. při náhlém odklonu.

Uživatelský avatar
Jabberwocky
ďábelský pedagog
Příspěvky: 1849
Registrován: 27.5.2005 10:53
Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)

Příspěvek od Jabberwocky » 21.1.2007 20:21

Akribius píše:Je září po povodních...
Krucinálfagot, ale o tom by se neměl člověk dovídat z diskusního fóra. Podle mě jsou přesně tohle případy (podobné je to s těmi řidiči navrhovanými úpravami 14T, o nichž psal Petr), které by se měly rozmazávat v novinách. Za prvé by se za Tebe měly postavit Vaše odbory a argumentovat mimořádností situace a za druhé by o tom mělo vědět co nejvíc lidí, aby se takové sviňárny neopakovaly.

Uživatelský avatar
dušan
Uživatel
Příspěvky: 655
Registrován: 03.4.2004 10:02
Bydliště: v roce 2015 u nové tramvajové trati, tedy dá-li Bůh,Bém a DP

Příspěvek od dušan » 21.1.2007 19:52

7080 píše:Systém DORIS je pouze monitorování provozu a prozatím neumí navrhovat řešení při mimořádných událostech.
nikde jsem nepsal, že Doris něco navrhne. ale je tak krásně barevný, že dispečer vidí, která tram se ještě stihne otočit na konečné v čase a která ne. vím, že to nejde udělat ihned, ale jak psal pan Vedoucí, stačilo zvednout vysílačku (či zmáčknout tlačítko) a vysvětlit situaci a požádat o strpení. chci toho tak moc?

Uživatelský avatar
dušan
Uživatel
Příspěvky: 655
Registrován: 03.4.2004 10:02
Bydliště: v roce 2015 u nové tramvajové trati, tedy dá-li Bůh,Bém a DP

Příspěvek od dušan » 21.1.2007 19:47

Tonda Ježek píše:No jak to tady tak čtu, tak zjišťuji, že i v tomto ohledu je systém na metru vychytaný. Vlakový dispečink má na starosti dopravu jako takovou, takže po ukončení nějaké větší MU, si řadí mašinky zpět do grafikonu a nic jiného ho nezajímá. O fíry se stará dozorčí SPO, který určuje, kdo s čím pojede (na metru funguje v plné míře oddělení fíry od soupravy), kdy kdo bude mít přestávku a podobně.
srovnávat provoz v metru a na povrchu mi přijde dost ujeté, je to zcela neporovnatelné!

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4079
Registrován: 23.11.2003 18:49

Příspěvek od P_V » 21.1.2007 17:56

Sirka píše:To snad nemyslíš vážně - řidič auta to napálí do tramvaje a nechá si to zaplatit :?: :!: :evil: :evil: :smt078
Není to náhodou běžná praxe? Pokud jsi popil C2H5OH, nebo jsi neměl přestávku, tak jsi viník vždy ty, i kdyby se ti někdo na stopce podíval do kufru...

Zamčeno