Pantografy
Moderátoři: DavidD, TRAM-FÓRUM
- Jabberwocky
- ďábelský pedagog
- Příspěvky: 1849
- Registrován: 27.5.2005 10:53
- Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)
Luxusní video k pantografům jsem našel na youtube:
http://www.youtube.com/watch?v=hxTNle8DEC8
http://www.youtube.com/watch?v=hxTNle8DEC8
Tak to s tím asi na Stírce počítali, a přizpůsobili tomu architekturu...Jabberwocky píše:Jé, a víte, co je supr? Že ten barák v pozadí má rondokubistický dekor, který je jinak znám též jako obloučkový sloh. K fotce oblouku fakt sedne
Jinak co se týče nadproudu, hodnoty, při kterých samočinně vypínají měnírny se pohybují kolem 4500 A. Proto jsem kdesi v předchozím textu psal o proudu 1000A, který musí měnírna spolehlivě ustát (je to proud naplno se rozjíždějící odporové soupravy)
- Jabberwocky
- ďábelský pedagog
- Příspěvky: 1849
- Registrován: 27.5.2005 10:53
- Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)
Jé, a víte, co je supr? Že ten barák v pozadí má rondokubistický dekor, který je jinak znám též jako obloučkový sloh. K fotce oblouku fakt sedne :-DDavidD píše:Našel jsem fotku toho oblouku: /files/oblouk1.jpg
Kdyby každý takový oblouk měl vyhodit měnírnu, tak by jsme asi daleko nedojeli. :wink:
Našel jsem fotku toho oblouku: /files/oblouk1.jpg
Kdyby každý takový oblouk měl vyhodit měnírnu, tak by jsme asi daleko nedojeli.
Kdyby každý takový oblouk měl vyhodit měnírnu, tak by jsme asi daleko nedojeli.
No odpojovač je stavěn na odpojování bez napětí.Proto je v každém voze napsáno "Práce s odpojovečem pouze se staženým sběračem", aby se tomu zamezilo. Jinak jsem mě dojem, že jsi se ptal na oblouk mezi paňtákem a trolejí a ten jinak než za provozu tramvaje vytáhnout nemůžeš.DJ_RADIO2 píše:A tyto běžné provozní proudy neni schopen odpojovač rozpojit? Já myslel, že jen proudy zkratové neni schopné odepnout....
No k vytažení oblouku by měl stačit normální proud(cca 200-500A) co protéká přes paňťák do vozu.A tedy žádná ochrana v měnírně nepozná, že k tomu došlo.DJ_RADIO2 píše:Kdyby došlo k nějakému tvrdému zkratu při kerém by tekli tak velké proudy, tak by měla zareagovat nějaká ochrana v menírně? Nebo já netušim jak a kde jsou protizkratové ochrany, ale předpokládám, že v měnírně nějaký "pojistky" budou, ne?
-
- Uživatel
- Příspěvky: 25
- Registrován: 26.3.2005 23:51
- Bydliště: Praha6
- Kontaktovat uživatele:
Kdyby došlo k nějakému tvrdému zkratu při kerém by tekli tak velké proudy, tak by měla zareagovat nějaká ochrana v menírně? Nebo já netušim jak a kde jsou protizkratové ochrany, ale předpokládám, že v měnírně nějaký "pojistky" budou, ne?XSC píše:Oblouk se vytáhne mezi trolejí a lištou, případně konstrukcí pantografu, provaz tedy nemá od čeho začít hořet.
Jo, přesně tak jsem to myslel. Ještě nakreslím ladder diagram:I.am.good píše:Teda napsal jsi to fakt dosti nepochopitelně.
Ale u T3 se natahuje stykač řízení druhou polohou, má přídržné doteky, takže pak už drží sám.
0 = 0
I = při vypnutém voze-nic, při zapnutém voze-přidržuje stykač řízení sepnutý
II = spíná stykač řízení
Je to srozumitelné??
Kód: Vybrat vše
STOP START K1
+ -------|/|-----+---| |--+-----------------------------------( )------- -
| |
+---| |--+
K1.1
Takhle jsem to myslel předtím.
MF: To zavání nějakou exkurzí. Já chci taky
Až budu jezdit T6, nebo nízké KT, tak není problém abychom se dohodli a vyzkoušeli to. Škoda, nízké KT jsem jezdil teď ve středu a ve čtvrtek a dokonce v tu středu jsem byl přímo v UD před skladem a byl si nafasovat mundůr. Ještě bych chtěl uvést, že u T3 jsem za jízdy tlačítko OTZ nikdy nemačkal - nebyl důvod. Stejně tak u KTklasik. Ale určitě jak píšeš by u T3 došlo k zastavení na ČB ztrátou řízení.
Budeš-li mít zájem, tak napiš soukromou zprávou na sebe mobil a já Ti dám dopředu vědět, kdy budu s uvedenými vozy jezdit.
Budeš-li mít zájem, tak napiš soukromou zprávou na sebe mobil a já Ti dám dopředu vědět, kdy budu s uvedenými vozy jezdit.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Teda napsal jsi to fakt dosti nepochopitelně.Oskar píše:Je to tak, že stykač řízení..
Ale u T3 se natahuje stykač řízení druhou polohou, má přídržné doteky, takže pak už drží sám.
0 = 0
I = při vypnutém voze-nic, při zapnutém voze-přidržuje stykač řízení sepnutý
II = spíná stykač řízení
Je to srozumitelné??
Mno, já to tak beru, protože jiné typy zase tolik neznám. Ale ani u ostatních typů se mi to nezdá. Vezměmě tedy T6 jako příklad. Sám uznáváš, že na tu chvilku stisknutí tlačítka řízení vypne. Pak, píšeš, samo naskočí, ale nás teď zajímá to vypnutí. Takže řízení vypne. Nezajímá mne, co se vše stane, mne zajímá jenom čelisťová brzda. Ta působí, je-li bez napětí. Naprosto bezpečně se zaručím, že vypne-li se na jakémkoliv voze z produkce ČKD (14T vůbec neznám, tak nevím, ale asi taky jo) řízení, tak v tom okamžiku čelisťová brzda zabrzdí. Takže v okamžiku zmáčknutí tlačítka OTZ mi naskočí čelisťovka. Ty se zmiňuješ, že po uvolnění tl. OTZ to řízení naskočí - mno, nechce se mi tomu věřit, ale budiž. Řízení se tedy zapnulo, nicméně brzda sytále brzdí, neboť páka při výběhu je v poloze nula, čili sama od sebe tu brzdu neodbrzdí. Tramvaj by tedy během chvíle zastavila. O tom se nezmiňuješ, a jak říkám, stejně se mi nechce absolutně věřit tomu, že by to řízení naskočilo samo zpět, samozřejmě by se to mohlo stát při závadě, ale při správně funkčním voze by to určitě tak být nemělo.MF píše:Nesmíš to brát ale podle T3, tam se skutečně vše rozpojuje -
Když si vzpomenu, tak se zeptám, případně zkusím.