Pantografy

Archiv starých nebo neaktuálních příspěvků. Příspěvky, které přinášejí informace, jejíchž poselství již bylo naplněno v minulosti.

Moderátoři: DavidD, TRAM-FÓRUM

Odeslatod Jabberwocky v 24.5.2007 21:53

Pěkné, pěkné, má to jiskru :-)
Uživatelský avatar
Jabberwocky
ďábelský pedagog
 
Založen: 27.5.2005 9:53
Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)

Odeslatod I.am.good v 24.5.2007 20:57

Luxusní video k pantografům jsem našel na youtube:
http://www.youtube.com/watch?v=hxTNle8DEC8
I.am.good
 

Odeslatod Oskar v 23.5.2007 22:34

Jabberwocky napsal:Jé, a víte, co je supr? Že ten barák v pozadí má rondokubistický dekor, který je jinak znám též jako obloučkový sloh. K fotce oblouku fakt sedne :-D
Tak to s tím asi na Stírce počítali, a přizpůsobili tomu architekturu... :D

Jinak co se týče nadproudu, hodnoty, při kterých samočinně vypínají měnírny se pohybují kolem 4500 A. Proto jsem kdesi v předchozím textu psal o proudu 1000A, který musí měnírna spolehlivě ustát (je to proud naplno se rozjíždějící odporové soupravy)
Uživatelský avatar
Oskar
Uživatel
 
Založen: 10.6.2006 10:17
Bydliště: Ano

Odeslatod Jabberwocky v 23.5.2007 21:28

DavidD napsal:Našel jsem fotku toho oblouku: http://tram-forum.prazsketramvaje.cz//files/oblouk1.jpg
Kdyby každý takový oblouk měl vyhodit měnírnu, tak by jsme asi daleko nedojeli. :wink:

Jé, a víte, co je supr? Že ten barák v pozadí má rondokubistický dekor, který je jinak znám též jako obloučkový sloh. K fotce oblouku fakt sedne :-D
Uživatelský avatar
Jabberwocky
ďábelský pedagog
 
Založen: 27.5.2005 9:53
Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)

Odeslatod DavidD v 23.5.2007 21:19

Našel jsem fotku toho oblouku: http://tram-forum.prazsketramvaje.cz//files/oblouk1.jpg
Kdyby každý takový oblouk měl vyhodit měnírnu, tak by jsme asi daleko nedojeli. :wink:
Uživatelský avatar
DavidD
Uživatel
 
Založen: 10.5.2006 16:36

Odeslatod DavidD v 23.5.2007 21:09

DJ_RADIO2 napsal:A tyto běžné provozní proudy neni schopen odpojovač rozpojit? Já myslel, že jen proudy zkratové neni schopné odepnout....
No odpojovač je stavěn na odpojování bez napětí.Proto je v každém voze napsáno "Práce s odpojovečem pouze se staženým sběračem", aby se tomu zamezilo. Jinak jsem mě dojem, že jsi se ptal na oblouk mezi paňtákem a trolejí a ten jinak než za provozu tramvaje vytáhnout nemůžeš.
Uživatelský avatar
DavidD
Uživatel
 
Založen: 10.5.2006 16:36

Odeslatod DJ_RADIO2 v 23.5.2007 20:51

DavidD napsal:No k vytažení oblouku by měl stačit normální proud(cca 200-500A) co protéká přes paňťák do vozu.A tedy žádná ochrana v měnírně nepozná, že k tomu došlo.


A tyto běžné provozní proudy neni schopen odpojovač rozpojit? Já myslel, že jen proudy zkratové neni schopné odepnout....
DJ_RADIO2
Uživatel
 
Založen: 26.3.2005 23:51
Bydliště: Praha6

Odeslatod Martin v 23.5.2007 20:38

Chtěl jsem se zeptat: je nějaký významný rozdíl mezi poloPTG Stemmann a Lekov, že se na pražské vozy montují oba typy? Nebo je to jenom otázka dodavatelů: Pars - Stemmann, Škoda - Lekov?
Uživatelský avatar
Martin
Uživatel
 
Založen: 14.3.2007 14:37
Bydliště: Prágl - Strašnice

Odeslatod DavidD v 23.5.2007 20:27

DJ_RADIO2 napsal:Kdyby došlo k nějakému tvrdému zkratu při kerém by tekli tak velké proudy, tak by měla zareagovat nějaká ochrana v menírně? Nebo já netušim jak a kde jsou protizkratové ochrany, ale předpokládám, že v měnírně nějaký "pojistky" budou, ne?
No k vytažení oblouku by měl stačit normální proud(cca 200-500A) co protéká přes paňťák do vozu.A tedy žádná ochrana v měnírně nepozná, že k tomu došlo.
Uživatelský avatar
DavidD
Uživatel
 
Založen: 10.5.2006 16:36

Odeslatod DJ_RADIO2 v 23.5.2007 20:12

XSC napsal:Oblouk se vytáhne mezi trolejí a lištou, případně konstrukcí pantografu, provaz tedy nemá od čeho začít hořet.


Kdyby došlo k nějakému tvrdému zkratu při kerém by tekli tak velké proudy, tak by měla zareagovat nějaká ochrana v menírně? Nebo já netušim jak a kde jsou protizkratové ochrany, ale předpokládám, že v měnírně nějaký "pojistky" budou, ne?
DJ_RADIO2
Uživatel
 
Založen: 26.3.2005 23:51
Bydliště: Praha6

Odeslatod MF v 14.5.2007 15:01

Tak pošli číslo taky. Nějak se dohodneme.
MF
Uživatel
 
Založen: 04.3.2007 19:28

Odeslatod Oskar v 14.5.2007 10:46

I.am.good napsal:Teda napsal jsi to fakt dosti nepochopitelně. :)
Ale u T3 se natahuje stykač řízení druhou polohou, má přídržné doteky, takže pak už drží sám.
0 = 0
I = při vypnutém voze-nic, při zapnutém voze-přidržuje stykač řízení sepnutý
II = spíná stykač řízení

Je to srozumitelné??


Jo, přesně tak jsem to myslel. Ještě nakreslím ladder diagram:
Kód: Vybrat vše
         STOP       START                                     K1
+ -------|/|-----+---| |--+-----------------------------------( )------- -
                 |        |
                 +---| |--+
                   K1.1

Kde kontakt stop je rozepnut v pol. 0 a jinak sepnut a kontakt start sepnut v poloze 2 a v ostatních rozepnut... K1 je stykač a K1.1 jeho pomocný spínací kontakt... Už jsem to pozapomněl, tak snad je to správně.
Takhle jsem to myslel předtím.

MF: To zavání nějakou exkurzí. Já chci taky :D
Uživatelský avatar
Oskar
Uživatel
 
Založen: 10.6.2006 10:17
Bydliště: Ano

Odeslatod MF v 14.5.2007 7:22

Až budu jezdit T6, nebo nízké KT, tak není problém abychom se dohodli a vyzkoušeli to. Škoda, nízké KT jsem jezdil teď ve středu a ve čtvrtek a dokonce v tu středu jsem byl přímo v UD před skladem a byl si nafasovat mundůr. Ještě bych chtěl uvést, že u T3 jsem za jízdy tlačítko OTZ nikdy nemačkal - nebyl důvod. Stejně tak u KTklasik. Ale určitě jak píšeš by u T3 došlo k zastavení na ČB ztrátou řízení.

Budeš-li mít zájem, tak napiš soukromou zprávou na sebe mobil a já Ti dám dopředu vědět, kdy budu s uvedenými vozy jezdit.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory..
MF
Uživatel
 
Založen: 04.3.2007 19:28

Odeslatod I.am.good v 13.5.2007 20:51

Oskar napsal:Je to tak, že stykač řízení..

Teda napsal jsi to fakt dosti nepochopitelně. :)
Ale u T3 se natahuje stykač řízení druhou polohou, má přídržné doteky, takže pak už drží sám.
0 = 0
I = při vypnutém voze-nic, při zapnutém voze-přidržuje stykač řízení sepnutý
II = spíná stykač řízení

Je to srozumitelné??
I.am.good
 

Odeslatod I.am.good v 13.5.2007 20:45

MF napsal:Nesmíš to brát ale podle T3, tam se skutečně vše rozpojuje -

Mno, já to tak beru, protože jiné typy zase tolik neznám. :) Ale ani u ostatních typů se mi to nezdá. Vezměmě tedy T6 jako příklad. Sám uznáváš, že na tu chvilku stisknutí tlačítka řízení vypne. Pak, píšeš, samo naskočí, ale nás teď zajímá to vypnutí. Takže řízení vypne. Nezajímá mne, co se vše stane, mne zajímá jenom čelisťová brzda. Ta působí, je-li bez napětí. Naprosto bezpečně se zaručím, že vypne-li se na jakémkoliv voze z produkce ČKD (14T vůbec neznám, tak nevím, ale asi taky jo) řízení, tak v tom okamžiku čelisťová brzda zabrzdí. Takže v okamžiku zmáčknutí tlačítka OTZ mi naskočí čelisťovka. Ty se zmiňuješ, že po uvolnění tl. OTZ to řízení naskočí - mno, nechce se mi tomu věřit, ale budiž. Řízení se tedy zapnulo, nicméně brzda sytále brzdí, neboť páka při výběhu je v poloze nula, čili sama od sebe tu brzdu neodbrzdí. Tramvaj by tedy během chvíle zastavila. O tom se nezmiňuješ, a jak říkám, stejně se mi nechce absolutně věřit tomu, že by to řízení naskočilo samo zpět, samozřejmě by se to mohlo stát při závadě, ale při správně funkčním voze by to určitě tak být nemělo.
Když si vzpomenu, tak se zeptám, případně zkusím. :)
I.am.good
 

PředchozíDalší

Zpět na Archiv

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků

cron