Pantografy

Archiv starých nebo neaktuálních příspěvků. Příspěvky, které přinášejí informace, jejíchž poselství již bylo naplněno v minulosti.

Moderátoři: DavidD, TRAM-FÓRUM

Zamčeno
Uživatelský avatar
Jabberwocky
ďábelský pedagog
Příspěvky: 1849
Registrován: 27.5.2005 10:53
Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)

Příspěvek od Jabberwocky » 24.5.2007 22:53

Pěkné, pěkné, má to jiskru :-)

I.am.good

Příspěvek od I.am.good » 24.5.2007 21:57

Luxusní video k pantografům jsem našel na youtube:
http://www.youtube.com/watch?v=hxTNle8DEC8

Uživatelský avatar
Oskar
Uživatel
Příspěvky: 1212
Registrován: 10.6.2006 11:17
Bydliště: Ano
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Oskar » 23.5.2007 23:34

Jabberwocky píše:Jé, a víte, co je supr? Že ten barák v pozadí má rondokubistický dekor, který je jinak znám též jako obloučkový sloh. K fotce oblouku fakt sedne :-D
Tak to s tím asi na Stírce počítali, a přizpůsobili tomu architekturu... :D

Jinak co se týče nadproudu, hodnoty, při kterých samočinně vypínají měnírny se pohybují kolem 4500 A. Proto jsem kdesi v předchozím textu psal o proudu 1000A, který musí měnírna spolehlivě ustát (je to proud naplno se rozjíždějící odporové soupravy)

Uživatelský avatar
Jabberwocky
ďábelský pedagog
Příspěvky: 1849
Registrován: 27.5.2005 10:53
Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)

Příspěvek od Jabberwocky » 23.5.2007 22:28

DavidD píše:Našel jsem fotku toho oblouku: /files/oblouk1.jpg
Kdyby každý takový oblouk měl vyhodit měnírnu, tak by jsme asi daleko nedojeli. :wink:
Jé, a víte, co je supr? Že ten barák v pozadí má rondokubistický dekor, který je jinak znám též jako obloučkový sloh. K fotce oblouku fakt sedne :-D

Uživatelský avatar
DavidD
Uživatel
Příspěvky: 1610
Registrován: 10.5.2006 17:36

Příspěvek od DavidD » 23.5.2007 22:19

Našel jsem fotku toho oblouku: /files/oblouk1.jpg
Kdyby každý takový oblouk měl vyhodit měnírnu, tak by jsme asi daleko nedojeli. :wink:

Uživatelský avatar
DavidD
Uživatel
Příspěvky: 1610
Registrován: 10.5.2006 17:36

Příspěvek od DavidD » 23.5.2007 22:09

DJ_RADIO2 píše:A tyto běžné provozní proudy neni schopen odpojovač rozpojit? Já myslel, že jen proudy zkratové neni schopné odepnout....
No odpojovač je stavěn na odpojování bez napětí.Proto je v každém voze napsáno "Práce s odpojovečem pouze se staženým sběračem", aby se tomu zamezilo. Jinak jsem mě dojem, že jsi se ptal na oblouk mezi paňtákem a trolejí a ten jinak než za provozu tramvaje vytáhnout nemůžeš.

DJ_RADIO2
Uživatel
Příspěvky: 25
Registrován: 26.3.2005 23:51
Bydliště: Praha6
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DJ_RADIO2 » 23.5.2007 21:51

DavidD píše:No k vytažení oblouku by měl stačit normální proud(cca 200-500A) co protéká přes paňťák do vozu.A tedy žádná ochrana v měnírně nepozná, že k tomu došlo.
A tyto běžné provozní proudy neni schopen odpojovač rozpojit? Já myslel, že jen proudy zkratové neni schopné odepnout....

Uživatelský avatar
Martin
Uživatel
Příspěvky: 244
Registrován: 14.3.2007 14:37
Bydliště: Prágl - Strašnice

Příspěvek od Martin » 23.5.2007 21:38

Chtěl jsem se zeptat: je nějaký významný rozdíl mezi poloPTG Stemmann a Lekov, že se na pražské vozy montují oba typy? Nebo je to jenom otázka dodavatelů: Pars - Stemmann, Škoda - Lekov?

Uživatelský avatar
DavidD
Uživatel
Příspěvky: 1610
Registrován: 10.5.2006 17:36

Příspěvek od DavidD » 23.5.2007 21:27

DJ_RADIO2 píše:Kdyby došlo k nějakému tvrdému zkratu při kerém by tekli tak velké proudy, tak by měla zareagovat nějaká ochrana v menírně? Nebo já netušim jak a kde jsou protizkratové ochrany, ale předpokládám, že v měnírně nějaký "pojistky" budou, ne?
No k vytažení oblouku by měl stačit normální proud(cca 200-500A) co protéká přes paňťák do vozu.A tedy žádná ochrana v měnírně nepozná, že k tomu došlo.

DJ_RADIO2
Uživatel
Příspěvky: 25
Registrován: 26.3.2005 23:51
Bydliště: Praha6
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DJ_RADIO2 » 23.5.2007 21:12

XSC píše:Oblouk se vytáhne mezi trolejí a lištou, případně konstrukcí pantografu, provaz tedy nemá od čeho začít hořet.
Kdyby došlo k nějakému tvrdému zkratu při kerém by tekli tak velké proudy, tak by měla zareagovat nějaká ochrana v menírně? Nebo já netušim jak a kde jsou protizkratové ochrany, ale předpokládám, že v měnírně nějaký "pojistky" budou, ne?

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Příspěvek od MF » 14.5.2007 16:01

Tak pošli číslo taky. Nějak se dohodneme.

Uživatelský avatar
Oskar
Uživatel
Příspěvky: 1212
Registrován: 10.6.2006 11:17
Bydliště: Ano
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Oskar » 14.5.2007 11:46

I.am.good píše:Teda napsal jsi to fakt dosti nepochopitelně. :)
Ale u T3 se natahuje stykač řízení druhou polohou, má přídržné doteky, takže pak už drží sám.
0 = 0
I = při vypnutém voze-nic, při zapnutém voze-přidržuje stykač řízení sepnutý
II = spíná stykač řízení

Je to srozumitelné??
Jo, přesně tak jsem to myslel. Ještě nakreslím ladder diagram:

Kód: Vybrat vše

         STOP       START                                     K1
+ -------|/|-----+---| |--+-----------------------------------( )------- -
                 |        |
                 +---| |--+
                   K1.1
Kde kontakt stop je rozepnut v pol. 0 a jinak sepnut a kontakt start sepnut v poloze 2 a v ostatních rozepnut... K1 je stykač a K1.1 jeho pomocný spínací kontakt... Už jsem to pozapomněl, tak snad je to správně.
Takhle jsem to myslel předtím.

MF: To zavání nějakou exkurzí. Já chci taky :D

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Příspěvek od MF » 14.5.2007 8:22

Až budu jezdit T6, nebo nízké KT, tak není problém abychom se dohodli a vyzkoušeli to. Škoda, nízké KT jsem jezdil teď ve středu a ve čtvrtek a dokonce v tu středu jsem byl přímo v UD před skladem a byl si nafasovat mundůr. Ještě bych chtěl uvést, že u T3 jsem za jízdy tlačítko OTZ nikdy nemačkal - nebyl důvod. Stejně tak u KTklasik. Ale určitě jak píšeš by u T3 došlo k zastavení na ČB ztrátou řízení.

Budeš-li mít zájem, tak napiš soukromou zprávou na sebe mobil a já Ti dám dopředu vědět, kdy budu s uvedenými vozy jezdit.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

I.am.good

Příspěvek od I.am.good » 13.5.2007 21:51

Oskar píše:Je to tak, že stykač řízení..
Teda napsal jsi to fakt dosti nepochopitelně. :)
Ale u T3 se natahuje stykač řízení druhou polohou, má přídržné doteky, takže pak už drží sám.
0 = 0
I = při vypnutém voze-nic, při zapnutém voze-přidržuje stykač řízení sepnutý
II = spíná stykač řízení

Je to srozumitelné??

I.am.good

Příspěvek od I.am.good » 13.5.2007 21:45

MF píše:Nesmíš to brát ale podle T3, tam se skutečně vše rozpojuje -
Mno, já to tak beru, protože jiné typy zase tolik neznám. :) Ale ani u ostatních typů se mi to nezdá. Vezměmě tedy T6 jako příklad. Sám uznáváš, že na tu chvilku stisknutí tlačítka řízení vypne. Pak, píšeš, samo naskočí, ale nás teď zajímá to vypnutí. Takže řízení vypne. Nezajímá mne, co se vše stane, mne zajímá jenom čelisťová brzda. Ta působí, je-li bez napětí. Naprosto bezpečně se zaručím, že vypne-li se na jakémkoliv voze z produkce ČKD (14T vůbec neznám, tak nevím, ale asi taky jo) řízení, tak v tom okamžiku čelisťová brzda zabrzdí. Takže v okamžiku zmáčknutí tlačítka OTZ mi naskočí čelisťovka. Ty se zmiňuješ, že po uvolnění tl. OTZ to řízení naskočí - mno, nechce se mi tomu věřit, ale budiž. Řízení se tedy zapnulo, nicméně brzda sytále brzdí, neboť páka při výběhu je v poloze nula, čili sama od sebe tu brzdu neodbrzdí. Tramvaj by tedy během chvíle zastavila. O tom se nezmiňuješ, a jak říkám, stejně se mi nechce absolutně věřit tomu, že by to řízení naskočilo samo zpět, samozřejmě by se to mohlo stát při závadě, ale při správně funkčním voze by to určitě tak být nemělo.
Když si vzpomenu, tak se zeptám, případně zkusím. :)

Zamčeno