Stránka 6 z 8

Napsal: 03.4.2007 23:35
od Oskar
pan Vedoucí píše:Odhadem Stírka
JJ, měla to být hádanka, ale tady všichni všechno vědí :cry:

Napsal: 03.4.2007 23:32
od pan Vedoucí
admirak píše:Kde to je focené??
Odhadem Stírka

Napsal: 03.4.2007 23:30
od admirak
Kde to je focené??

Napsal: 03.4.2007 23:01
od Oskar
Sheep píše:no striedavy prud robi elektricke obluky, a uz na vacsiu vzdialenost ta smahne a ked utekas tak sa obluk za tebou rozsiruje navyse, neviem ako by si znasal keby tvoje srdce bylo 50x za sekundu :lol:
Nevěřím. Nevidím důvod, proč by měl střídavý proud robit oblouky a stejnosměrný ne. To, že když utíkáš, tak se oblouk natahuje, to je obecný jev - viz obrázek. Je pravda, že z hlediska poškození CNS (Centrální Nervový Systém) jsou nejhorší kmitočty 40 - 60 Hz, takže průmyslová frekvence je přesně uprostřed :?
No a ta vzdálenost na kterou přeskočí rychlost je jednoznačně dána elektrickou pevností izolantu, takže závisí pouze na přiloženém napětí, nikoli na časovém průběhu. Tak nevím, jestli nenarážíš spíš na to, že na železnici se ss používají 3kV a pro střídavý 25kV.

Napsal: 03.4.2007 22:35
od Sheep
Oskar píše:Proč ne? Střídavý proud je přece bezpečnější
@3632 nerozkládá elektrolýzou krvinky
@3632 oblouky samy zhasínají při průchodu proudu nulou
no striedavy prud robi elektricke obluky, a uz na vacsiu vzdialenost ta smahne a ked utekas tak sa obluk za tebou rozsiruje navyse, neviem ako by si znasal keby tvoje srdce bylo 50x za sekundu :lol:

ok tak uz som v tom co su tie kable na zberaci :D

Napsal: 03.4.2007 21:48
od 7080
Martin píše:Aretace, tak to mě nenapadlo, díky za vysvětlení. Jsem žil v domnění, že to stačí opravdu jen pořádně přivázat oběma provazy. A to, že se stahuje ten PTG za kloub a ne za horní část je jenom proto, aby nemusely být provazy tak dlouhé, nebo to má i jiný význam?
Možná, že je třeba menší síla na stažení panťáku, když je tam vytvořené kladkové ústrojí.

Napsal: 03.4.2007 20:15
od Martin
I.am.good píše:Druhý provaz je od aretace, která drží pantograf ve stažené poloze. Nejspíš je tam umístěná, že vždy jeden PTG je stažen a je žádoucí, aby zůstal dole a obyčejné "přivázání" jako u T3 by se mohlo postupem jízdy uvolnit.
Aretace, tak to mě nenapadlo, díky za vysvětlení. Jsem žil v domnění, že to stačí opravdu jen pořádně přivázat oběma provazy. A to, že se stahuje ten PTG za kloub a ne za horní část je jenom proto, aby nemusely být provazy tak dlouhé, nebo to má i jiný význam?

Napsal: 03.4.2007 20:03
od I.am.good
Druhý provaz je od aretace, která drží pantograf ve stažené poloze. Nejspíš je tam umístěná, že vždy jeden PTG je stažen a je žádoucí, aby zůstal dole a obyčejné "přivázání" jako u T3 by se mohlo postupem jízdy uvolnit.

Napsal: 03.4.2007 19:55
od Martin
Bych měl na odborníky taky dotaz: proč mají KT8 jiný mechanizmus stahování PTG? Resp. k čemu tam slouží dva provazy místo jednoho?

Napsal: 03.4.2007 19:33
od I.am.good
XSC - nerozumím tomu, co myslíš jako svod. Kdyby byl OTZ v O a panťák někdo dal na trolej, tak tam samozřejmě bude 600V, ale tady bylo myšleno panťák dole.

Oskar - Opět máš pravdu, jsi vyjímečně chytrý a nadaný :D Průřez si tipnu, bo si to už nepamatuju - 150mm2. Teda jestli se opravdu nemýlím, tak tam jsou dvě 70ky. Vím 100%, že 150mm2 má kabel od panťáku na T6.

Napsal: 03.4.2007 19:28
od Oskar
Oskar píše:Tak to potom jo, já to jenom hádal. Z pozice běžného kaštana nemám šanci zjistit, jak je odpojovač zapojen...
Teď jsem si vzpomněl jak jsem k tomu názoru přišel. Někde v předpisech jsem četl, že při provozování Sv. T6tek nesmí být na druhém voze navoleno uzemnění. Tak jsem z toho dedukoval, že spřáhlo je k výzbroji připojeno přímo a odpojovač pouze ten drát navíc připojí buď nikam (0) nebo na PTG (1), nebo na zem. Tak se podívám kde jsem to našel.

Edit: Našel jsem to, ovšem jako špatnou možnost :( ach ta hlava :D
56. Odpojovač-uzemňovač vozu, jehož sběrač neodebírá proud z troleje, musí být
v poloze :
a) jedna
* b) nula
c) není poloha OTZ důležitá, nesmí však být v poloze uzemněno

Napsal: 03.4.2007 19:23
od Oskar
I.am.good píše:Jsem něco nakreslil :)
Tak to potom jo, já to jenom hádal. Z pozice běžného kaštana nemám šanci zjistit, jak je odpojovač zapojen...

A propos, když má KT8D5 odpojovač jenom v A článku a navíc se v něm i volí který PTG bude sbírat proud znamená to, že někde po střeše vede dlouuuhý kabel od PTG na B článku do A. A pak zas z odpojovače další kabel pro napájení výzbroje v B článku.. Nevíte někdo, co tak má za průřez?

Napsal: 03.4.2007 19:08
od XSC
I.am.good píše:Jsem něco nakreslil :)
No, po přepnutí do polohy 0 visí pantograf jen ve vzduchu, uzemněný není. Takže je potřeba spoléhat na to, že tam nebude žádný svod.

Napsal: 03.4.2007 17:21
od trainzjohny
Toto téma bylo vyseknuto z chlívku 2217, poslední dobou se tam nějak moc mluví o všem jiném než o něčem co má něco společného s 2217 :(

Jinak se nenechte rušit a řešte si pantografy dál... je to docela zajímavá diskuze :D

Napsal: 03.4.2007 17:11
od I.am.good
Jsem něco nakreslil :)