Napsal: 03.4.2007 23:35
JJ, měla to být hádanka, ale tady všichni všechno vědípan Vedoucí píše:Odhadem Stírka
Jediné fórum, které je v úpadku!
http://tram-forum.prazsketramvaje.cz/
http://tram-forum.prazsketramvaje.cz/viewtopic.php?f=20&t=1278
JJ, měla to být hádanka, ale tady všichni všechno vědípan Vedoucí píše:Odhadem Stírka
Odhadem Stírkaadmirak píše:Kde to je focené??
Nevěřím. Nevidím důvod, proč by měl střídavý proud robit oblouky a stejnosměrný ne. To, že když utíkáš, tak se oblouk natahuje, to je obecný jev - viz obrázek. Je pravda, že z hlediska poškození CNS (Centrální Nervový Systém) jsou nejhorší kmitočty 40 - 60 Hz, takže průmyslová frekvence je přesně uprostředSheep píše:no striedavy prud robi elektricke obluky, a uz na vacsiu vzdialenost ta smahne a ked utekas tak sa obluk za tebou rozsiruje navyse, neviem ako by si znasal keby tvoje srdce bylo 50x za sekundu
no striedavy prud robi elektricke obluky, a uz na vacsiu vzdialenost ta smahne a ked utekas tak sa obluk za tebou rozsiruje navyse, neviem ako by si znasal keby tvoje srdce bylo 50x za sekunduOskar píše:Proč ne? Střídavý proud je přece bezpečnější
nerozkládá elektrolýzou krvinky
oblouky samy zhasínají při průchodu proudu nulou
Možná, že je třeba menší síla na stažení panťáku, když je tam vytvořené kladkové ústrojí.Martin píše:Aretace, tak to mě nenapadlo, díky za vysvětlení. Jsem žil v domnění, že to stačí opravdu jen pořádně přivázat oběma provazy. A to, že se stahuje ten PTG za kloub a ne za horní část je jenom proto, aby nemusely být provazy tak dlouhé, nebo to má i jiný význam?
Aretace, tak to mě nenapadlo, díky za vysvětlení. Jsem žil v domnění, že to stačí opravdu jen pořádně přivázat oběma provazy. A to, že se stahuje ten PTG za kloub a ne za horní část je jenom proto, aby nemusely být provazy tak dlouhé, nebo to má i jiný význam?I.am.good píše:Druhý provaz je od aretace, která drží pantograf ve stažené poloze. Nejspíš je tam umístěná, že vždy jeden PTG je stažen a je žádoucí, aby zůstal dole a obyčejné "přivázání" jako u T3 by se mohlo postupem jízdy uvolnit.
Teď jsem si vzpomněl jak jsem k tomu názoru přišel. Někde v předpisech jsem četl, že při provozování Sv. T6tek nesmí být na druhém voze navoleno uzemnění. Tak jsem z toho dedukoval, že spřáhlo je k výzbroji připojeno přímo a odpojovač pouze ten drát navíc připojí buď nikam (0) nebo na PTG (1), nebo na zem. Tak se podívám kde jsem to našel.Oskar píše:Tak to potom jo, já to jenom hádal. Z pozice běžného kaštana nemám šanci zjistit, jak je odpojovač zapojen...
56. Odpojovač-uzemňovač vozu, jehož sběrač neodebírá proud z troleje, musí být
v poloze :
a) jedna
* b) nula
c) není poloha OTZ důležitá, nesmí však být v poloze uzemněno
Tak to potom jo, já to jenom hádal. Z pozice běžného kaštana nemám šanci zjistit, jak je odpojovač zapojen...I.am.good píše:Jsem něco nakreslil
No, po přepnutí do polohy 0 visí pantograf jen ve vzduchu, uzemněný není. Takže je potřeba spoléhat na to, že tam nebude žádný svod.I.am.good píše:Jsem něco nakreslil