Stránka 7 z 8

Napsal: 03.4.2007 17:03
od admirak
arny píše:No můžeš se dotknout, klidně i když bude na tom špinavém drátku, :lol: ale jen na koleji ve vozovně s vypnutou a uzemněnou sekcí. :!: @3634
Na druhý PTG T6 bych nešahal. :smt073
To je dobrý, já si šáhnu radši na PTG kterej bude někde hezky ležet na zemi...

Napsal: 03.4.2007 17:01
od arny
admirak píše:Ááá když se to nebude dotýkat toho špinavýho drátku co je nataženej nad tou tramvají tak si můšu šáhnout?? Pooosííímm... :D :D :D
No můžeš se dotknout, klidně i když bude na tom špinavém drátku, :lol: ale jen na koleji ve vozovně s vypnutou a uzemněnou sekcí. :!: @3634
Na druhý PTG T6 bych nešahal. :smt073

Napsal: 03.4.2007 17:01
od I.am.good
Admirak - šahej si na co chceš, je ti přáno, třeba zažiješ nevídané. :D


Oskar - když by na druhém voze T6 byl OTZ v poloze I a pantograf byl dole, tak je to bez napětí a vůz by ani nejel. Pro jízdu v soupravě se staženým sběračem musí být na tom voze poloha O. Plus teda přepnutej PAS, ale to už je detail. :)

Napsal: 03.4.2007 16:56
od admirak
Oskar píše:MMCH: Připomněl jsi mi, jak jsem si s jistou nedůvěrou při DOD v depu Hostivař poprvé šáhnul rukou na žehličku 81-71
Já bych si asi nešáhnul... Když mi bylo 4-5 let tak jsme bydleli v bytě kde probíjeli futra, takže jsem již několikrát těch 220V dostal. Tak nevím jak bych důvěřoval té 81-71.

Napsal: 03.4.2007 16:51
od Oskar
admirak píše:Ááá když se to nebude dotýkat toho špinavýho drátku co je nataženej nad tou tramvají tak si můšu šáhnout?? Pooosííímm... :D :D :D
No třeba v případě druhého vozu T6tky bych to taky nezkoušel... Může tam být odpojovač v poloze I.

MMCH: Připomněl jsi mi, jak jsem si s jistou nedůvěrou při DOD v depu Hostivař poprvé šáhnul rukou na žehličku 81-71

Napsal: 03.4.2007 16:48
od admirak
I.am.good píše:Přesně tak, klouby jsou namazané vazelínou a ta elektrický proud moc nevede. Z toho důvodu jsou tam měděné dracouny na přemostění těchto spojů. Pantograf je samozřejmě kompletně celý pod proudem, nedoporučuji se dotýkat :) Jinak takovéto dracouny jsou i na spodku vozu mezi skříní vozu a podvozky, akorát jsou o dost větší.
Ááá když se to nebude dotýkat toho špinavýho drátku co je nataženej nad tou tramvají tak si můšu šáhnout?? Pooosííímm... :D :D :D

Napsal: 03.4.2007 16:48
od Oskar
Sheep píše:verim ze keby elektricky jazdili na striedavy velmi by ste taketo srandicky nerobili :D :lol:
Proč ne? Střídavý proud je přece bezpečnější
@3632 nerozkládá elektrolýzou krvinky
@3632 oblouky samy zhasínají při průchodu proudu nulou

Napsal: 03.4.2007 16:37
od I.am.good
Přesně tak, klouby jsou namazané vazelínou a ta elektrický proud moc nevede. Z toho důvodu jsou tam měděné dracouny na přemostění těchto spojů. Pantograf je samozřejmě kompletně celý pod proudem, nedoporučuji se dotýkat :) Jinak takovéto dracouny jsou i na spodku vozu mezi skříní vozu a podvozky, akorát jsou o dost větší.

Napsal: 03.4.2007 16:03
od 7080
Sheep píše:no a jaky maju vyznam ked nevedu prud?sak keby celym zberacom isiel prud tak by zhorel uz pri vyssej zatazi, kedze je zelezny :wink:
Význam mají takový, že jsou vodivější než ten kloub přes který vedou. Je to kvůli kvalitnějšímu odběru, odstranění jiskření a tím následnému opalování v kloubu.

Napsal: 03.4.2007 15:41
od Pavel PS
Též si myslím, že celý ptg je pod proudem, ty dvě listy nevypadají, že jsou odizolované od zbytku a celý ptg je posazen na izolátorech. A taky se tu u Porchetry řešilo, proč má zběrač žlutý - protože je to živá část a ta podle normy musí být výrazně označena.
foto ptg http://plaminek1.ic.cz/typy/pantograf.jpg

Napsal: 03.4.2007 15:38
od Sheep
Pepa píše:to jsou měděné dracouny a ne žádné kabely...
no a jaky maju vyznam ked nevedu prud?sak keby celym zberacom isiel prud tak by zhorel uz pri vyssej zatazi, kedze je zelezny :wink:

Napsal: 03.4.2007 15:35
od Pepa
Sheep píše:pochybujem ze to su nejake kable pre srandu :wink:
to jsou měděné dracouny a ne žádné kabely...

Napsal: 03.4.2007 15:31
od Sheep
Jabberwocky píše:Pokud mně je známo, vede celé tělo ptg, žádné kabely.
pochybujem ze to su nejake kable pre srandu :wink:

Napsal: 03.4.2007 12:02
od Jabberwocky
Sheep píše:navyse nie cely zberac je pod napatim, pripojene su len dve listy a z nich vedu kable do elektricky
Pokud mně je známo, vede celé tělo ptg, žádné kabely.

Napsal: 03.4.2007 9:57
od Sheep
Pavel PS píše:Proud si naštěstí hledá cestu nejmenšího odporu a pantograf, i když bez přímého kontaktu s trolejí, bude pořád lepší vodič než moje ruka. Ono tou ventilačkou moc vidět neni, na PTG jsem vlastně neviděl, prostě jsem držel foťák nahoře a doufal, že zaberu, co chci :-)
no pokial uzavries obvod tak prud aj cez teba prejde, navyse nie cely zberac je pod napatim, pripojene su len dve listy a z nich vedu kable do elektricky, ale aj tak sa neodporuca sa ho chytat a vyskakovat prilis blizko ku vedeniu, aj ked je to jednosmerny prud moze na velmi tesnu dialku skocit iskra

verim ze keby elektricky jazdili na striedavy velmi by ste taketo srandicky nerobili :D :lol: