Fotožurnál & Scanjournál
Moderátoři: DavidD, TRAM-FÓRUM
Re: Fotožurnály
Když jsme u šotolinky 21, netušíte, zda na ní stále pravidelně jezdí sólo T6? Loni o víkendu jsem na ní viděl jenom sólo KT4 (ale je pravda, že tou dobou byla ve výluce zkrácena jen do Bersarinplatz - Lichtenberg).
- MOp
- Administrátor
- Příspěvky: 4740
- Registrován: 18.1.2007 22:38
- Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Fotožurnály
Nikoliv. Mělo být sedmistovák. Děkuji za upozornění, opraveno.
Re: Fotožurnály
Nemělo být šestitisícovák? http://foto.prazsketramvaje.cz/2009/bre ... le-l11.jpg
- syverin
- Uživatel
- Příspěvky: 947
- Registrován: 29.11.2004 14:00
- Bydliště: V noci 512
- Kontaktovat uživatele:
Re: Fotožurnály
Ne, Boxhagener Straße to není, ale je to v podstatě vedle... Wühlischstraße. Jezdí tam M13.
Re: Fotožurnály
jó 21, šotolinka prvního řádu. jezdí právě i v oblasti friedrichshainu, odkud je i inkriminované foto.
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: Fotožurnály
Nee. To v tom Berlíně jsou to BKV. Dokonce jsou tam v některých úsecích dodnes. Stoprocentně jsem v Berlíně jel po BKV asi 3 zastávky dlouhý úsek linkou 21 loni na podzim.
Re: Fotožurnály
též díky... a až budu v lepším stavu, položím možná ještě nějakou tu doplňující otázku
syverin: to vypadá na boxhagener straße... boží ulice. poměrně úzká, plná stromů, zástavba z přelomu 19./20.století. asi jako kdyby trať směrem ke zvonařce v šafaříkově(?) ul. byla dlouhá několik set metrů a hlavně pravidelně pojížděná. ale k těm panelům - nejsou to jen "zádlažbové panely", tj. kryt trati (asi jako na koněvce)?
syverin: to vypadá na boxhagener straße... boží ulice. poměrně úzká, plná stromů, zástavba z přelomu 19./20.století. asi jako kdyby trať směrem ke zvonařce v šafaříkově(?) ul. byla dlouhá několik set metrů a hlavně pravidelně pojížděná. ale k těm panelům - nejsou to jen "zádlažbové panely", tj. kryt trati (asi jako na koněvce)?
Re: Fotožurnály
Pánové MOpe a Absolute, děkuji za obšírné a vyčerpávající objasnění. Opět jste nezklamali!
- syverin
- Uživatel
- Příspěvky: 947
- Registrován: 29.11.2004 14:00
- Bydliště: V noci 512
- Kontaktovat uživatele:
Re: Fotožurnály
Omlouvám se za spam, ale když ještě nebyla debata o BKV přesunuta, tak to napíšu radši sem.
Objevil jsem fotku, podle které to vypadá, že se BKV objevily i svého času v Berlíně...
http://www.panoramio.com/photo/8469594
Objevil jsem fotku, podle které to vypadá, že se BKV objevily i svého času v Berlíně...
http://www.panoramio.com/photo/8469594
- Tonda Ježek
- Uživatel
- Příspěvky: 1080
- Registrován: 30.11.2003 22:54
- Kontaktovat uživatele:
Re: Fotožurnály
Tak, tak. Byla to ona pověstná poslední kapka.MOp píše:Mé zdroje hovoří jasně. Brzká deformace zmíněného esíčka byla klíčovým důkazem pro snahu opustit tuto technologii - a za tím si stojím. Jen jsem výklad zjednodušil, to uznávám..
- MOp
- Administrátor
- Příspěvky: 4740
- Registrován: 18.1.2007 22:38
- Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Fotožurnály
Ale to přeci není v rozporu pane A. ! Stale mne nechapete.. Nechme to byt.
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: Fotožurnály
Pane MOpe, nepřesvědčíte mne. Byl jsem již na jaře 2007, několik měsíců před havarijní opravou na Smíchově informován o postupu opuštění technologie BKV včetně toho, že se již na jaře 2007 některé kompletní opravy pomocí BKV rušily / přesouvaly, aby pak byly v letech 2007-2008 udělány do klasiky, vím nejméně o 3 úsecích.
Pán DPmPET, vážím si Vašich znalostí, kteréžto jsou v mnohém větší než moje.
Pán DPmPET, vážím si Vašich znalostí, kteréžto jsou v mnohém větší než moje.
Re: Fotožurnály
Tak ono jěště záleží na kvalitě kolejového materiálu,před rokem 1989 se určitě používaly kolejnice tvrdší třídy než současně používané,záleží i natom jak kolejnice B 1 v obloucích je sjetá,když se navařuje hodně materiálu,dochází lomům a deformacím kolejnic a zvedaním panelů a k bočním posunům.Ale to už odbíhám od zadaného tématu,který by se měl řešit někde jinde.
DPmPET
DPmPET
- MOp
- Administrátor
- Příspěvky: 4740
- Registrován: 18.1.2007 22:38
- Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Fotožurnály
Mé zdroje hovoří jasně. Brzká deformace zmíněného esíčka byla klíčovým důkazem pro snahu opustit tuto technologii - a za tím si stojím. Jen jsem výklad zjednodušil, to uznávám..
Jak si řekl, projekty se nepředělají ze dne na den a vady se neobjeví hned po rekonstrukci (esíčko se dělalo 13.12.2007), proto ta prodleva přes Edvarda Beneše (brezen 08), Korunní (duben), Kamenická (květen/červen), Lipanská (červen).
Jak si řekl, projekty se nepředělají ze dne na den a vady se neobjeví hned po rekonstrukci (esíčko se dělalo 13.12.2007), proto ta prodleva přes Edvarda Beneše (brezen 08), Korunní (duben), Kamenická (květen/červen), Lipanská (červen).
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: Fotožurnály
Pane MOp, to, co tady píšete, není dle mého názoru a mých dostupných informací pravda. K poruše na zmíněném opraveném esíčku došlo, avšak rozhodně se nejedná o důvod k opuštění technologie BKV, o tom bylo rozhodnuto již předtím a donoce esíčko na Smíchově se dělalo z panelů vyroběných pro jinou akci (RTT Průběžná), která byla zrušena na základě rozhodnutí o opuštění používání technologie BKV v roce 2008.
Zkušenosti s tratěmi na panelech BKV byly letité a přes obrovský pokrok v provádění prací a přesnosti pokládky v posledních cca 10 letech se vědělo, že některé vady tratí na panelech nelze zcela odstranit, zejména příčné pohyby v obloucích a rovněž tak i destrukci žlabů, která se velmi silně projevuje v posledních několika letech. Paradoxně vůz 14T, který šotouši tak nemají rádi, pomohl konci panelů BKV, které rovněž šotouši nemají rádi.
Esíčko na Smíchovském nádraží byla havarijní oprava provedená v době, kdy již bylo rozhodnuto o tom neprovádět do budoucna žádné rekonstrukce metodou BKV. Smíchovské nádraží se dělalo těsně púřed koncem roku 2007, tedy již např. po náhradě BKV klasikou v úseku Moráň - Palackého náměstí či po zastavení přípravy repanelizace několika úseků.
Z důvodu vysokého stádia rozpracovanosti a nakoupeného materiálu proběhly ještě po Vámi zmíněné opravě v roce 2008 repanelizace úseků Malostranská - Čechův most, Flora - Náměstí Míru, Strossmayerovo nám - Letenské nám a Husinecká - Lipanská. Právě poslední jmenovaná akce včetně oblouku u zast. Lipanská je doufejme posledním výkřikem technologie BKV.
Obecně bych si k technologii BKV, dnes poměrně nechvalně známé pro různé vady, dovolil poznamenat dvě věci.
První je fakt, že panely BKV, tvořící zároveň konstrukci svršku trati a pojížděný kryt, byly v 80. letech na mnoha tratích skutečně zlepšením stavu trati i vozovky v řádu desítek procent. Dnes (doufejme) umíme udělat TT na betonové desce nebo příčných pražcích tak, aby její geometrie skutečně vydržela a rovněž tak (doufejme) umíme udělat živičný kryt tak, aby v něm nebyly po první zimě a půlroce provozu díry. To nebyla před zavedením BKV samozřejmost. Někde najdu fotku z Vyšehradského tunelu pár let po rekonstrukci r. 1974 před panelizací r. 1982. Byla to proti stavu při dopžívání panelů fakt hrůza.
Druhá poznámka se týká rušení tramvajových tratí se zaváděním metra. Dovolím si konstatovat, že pokud by neexistovala v CZ tak rychlá a na první pohled efektivně a socialisticky pokrokově se tvářící metoda rekonstrukce TT, pak by zřejmě došlo ke zrušení více úseků TT v centru. No a je otázka, zda by se třeba obyvatelé sídliště Řepy nevozili autobusem na metro...
Přestože technologii panelů BKV po 30 letech opouštíme a již nebude používána k rekonstrukcím ani novostavbám, měli bychom panelu BKV spíše poděkovat za to, co nám přinesl, než plakat nad tím, co nám udělal nepěkného.
Zkušenosti s tratěmi na panelech BKV byly letité a přes obrovský pokrok v provádění prací a přesnosti pokládky v posledních cca 10 letech se vědělo, že některé vady tratí na panelech nelze zcela odstranit, zejména příčné pohyby v obloucích a rovněž tak i destrukci žlabů, která se velmi silně projevuje v posledních několika letech. Paradoxně vůz 14T, který šotouši tak nemají rádi, pomohl konci panelů BKV, které rovněž šotouši nemají rádi.
Esíčko na Smíchovském nádraží byla havarijní oprava provedená v době, kdy již bylo rozhodnuto o tom neprovádět do budoucna žádné rekonstrukce metodou BKV. Smíchovské nádraží se dělalo těsně púřed koncem roku 2007, tedy již např. po náhradě BKV klasikou v úseku Moráň - Palackého náměstí či po zastavení přípravy repanelizace několika úseků.
Z důvodu vysokého stádia rozpracovanosti a nakoupeného materiálu proběhly ještě po Vámi zmíněné opravě v roce 2008 repanelizace úseků Malostranská - Čechův most, Flora - Náměstí Míru, Strossmayerovo nám - Letenské nám a Husinecká - Lipanská. Právě poslední jmenovaná akce včetně oblouku u zast. Lipanská je doufejme posledním výkřikem technologie BKV.
Obecně bych si k technologii BKV, dnes poměrně nechvalně známé pro různé vady, dovolil poznamenat dvě věci.
První je fakt, že panely BKV, tvořící zároveň konstrukci svršku trati a pojížděný kryt, byly v 80. letech na mnoha tratích skutečně zlepšením stavu trati i vozovky v řádu desítek procent. Dnes (doufejme) umíme udělat TT na betonové desce nebo příčných pražcích tak, aby její geometrie skutečně vydržela a rovněž tak (doufejme) umíme udělat živičný kryt tak, aby v něm nebyly po první zimě a půlroce provozu díry. To nebyla před zavedením BKV samozřejmost. Někde najdu fotku z Vyšehradského tunelu pár let po rekonstrukci r. 1974 před panelizací r. 1982. Byla to proti stavu při dopžívání panelů fakt hrůza.
Druhá poznámka se týká rušení tramvajových tratí se zaváděním metra. Dovolím si konstatovat, že pokud by neexistovala v CZ tak rychlá a na první pohled efektivně a socialisticky pokrokově se tvářící metoda rekonstrukce TT, pak by zřejmě došlo ke zrušení více úseků TT v centru. No a je otázka, zda by se třeba obyvatelé sídliště Řepy nevozili autobusem na metro...
Přestože technologii panelů BKV po 30 letech opouštíme a již nebude používána k rekonstrukcím ani novostavbám, měli bychom panelu BKV spíše poděkovat za to, co nám přinesl, než plakat nad tím, co nám udělal nepěkného.