Archiv starých nebo neaktuálních příspěvků. Příspěvky, které přinášejí informace, jejíchž poselství již bylo naplněno v minulosti.
Moderátoři: DavidD, TRAM-FÓRUM
-
Oskar
- Uživatel
- Příspěvky: 1212
- Registrován: 10.6.2006 11:17
- Bydliště: Ano
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od Oskar » 18.7.2010 15:23
P_V: Ano, to je určitě taky problém.
Bobik: Ano, přibodování nějakého palce na zrychlu hrozí.
Myslím, že se to dá shrnout tak, že „parkování jízdou“ škodí každému vozidlu (ostatně i osobnímu). U tramvají by se dala míra poškození seřadit (od nejhorších po nejméně škodlivé) asi takto:
- T6, KT8 - zcela nechlazené motory
- T3 klasika - hrozí přibodování palců zrychlovače
- T3 pulzní – měnič bez problému, motory chlazené, ale lokálně přetěžované
14T a 15T mají tuším vlastní chlazení, takže spadají do první kategorie.
-
P_V
- Uživatel
- Příspěvky: 4079
- Registrován: 23.11.2003 18:49
Příspěvek
od P_V » 17.7.2010 22:33
Když se vyluzuje moment bez otáček na ss motoru, tak proud trvale teče jen jedním vinutím na kotvě, a to se na rozdíl od jízdy zahřívá tolikrát víc, kolik má kotva pólů. Totéž se projevuje i na synchronním motoru, jen s tím rozdílem že se přehřívá jedno vinutí statoru. Asynchronu je to putna, ten se vždy ohřívá rovnoměrně.
-
Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Příspěvek
od Bobik » 17.7.2010 22:24
No, když se vrátim k původní otázce, pokud teda "stojim na zrychlu", čili nízký nášlap+kopec=téměř to nejede, co se tím ničí? Nic? Selský rozum mi řiká, že pokud to tedy taknějak ustojí motory (což se mi taky nezdá, k tomu se vrátím) tak minimálně mám velkou šanci napálit zrychlovač, ne? Osma se točí pomalu a proud teče téměř trvale přes pár palců.
A k těm motorům - vím že se u R.P nesmí "stát na motorech" bo jim to nedělá dobře (a tuším proč), nicméně u zrychlu jsem na tom víceméně stejně, sice se tady "stát na motorech" nedá, ale točí se víceméně hodně pomalu, takže asi taky nic moc. Anebo stačí že se prostě točí, jedno jak rychle?
-
P_V
- Uživatel
- Příspěvky: 4079
- Registrován: 23.11.2003 18:49
Příspěvek
od P_V » 15.7.2010 23:10
Oskar píše: neboť velikost proudu je přímo úměrná velikosti zrychlení vozu.
Je úměrná momentu, což začne být podstatné při jízdě do kopce.
-
Oskar
- Uživatel
- Příspěvky: 1212
- Registrován: 10.6.2006 11:17
- Bydliště: Ano
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od Oskar » 15.7.2010 21:05
7080 v [url=http://tram-forum.prazsketramvaje.cz/viewtopic.php?p=130215#p130215]Postřezích z terénu[/url] píše:Oskar píše:Paradoxně bych řekl že takováto pomalá jízda ničí hlavně vozy T6 a KT. T3 jsou v pohodě, mají cizí chlazení motorů i výzbroje, při malé rychlosti je zapojena velká část odporu zrychlovače, takže se lokálně nepřehřívá. Jen je to velmi nehospodárné.
U vozů T6 a KT je taková jízda vraždou pro motory - mají vlastní chlazení, takže když se skoro netočí, skoro se nechladí.
Až na to, že všem typům vozů, kromě 14T, odcházejí uhlíky. Motor je nabuzen, ne zrovna malým proudem, který jde právě přes uhlíky. Na komutátorech to pěkně jiskří.
Tohle bych si dovolil trochu upřesnit:
Budicí proud rozhodně neprochází přes uhlíky, přes uhlíky prochází proud kotvy. Nicméně v případě sériově zapojených motorů, jako má třeba stará T3 jde o jeden a tentýž proud. Velikost toho proudu vidí řidič na ampérmetru a při jízdě krokem nemůže být větší, než při běžném rozjezdu/jízdě, neboť velikost proudu je přímo úměrná velikosti zrychlení vozu.
Aby byl tvůj výrok pravdivý, muselo by platit, že při nižších otáčkách komutátor jiskří víc, než při vyšších. Nejsem si zcela jist, ale selský rozum mi radí že to bude na opak – čím víc otáček, tím víc přepnutí, tím víc jisker.
-
Oskar
- Uživatel
- Příspěvky: 1212
- Registrován: 10.6.2006 11:17
- Bydliště: Ano
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od Oskar » 17.12.2009 22:46
P_V píše:Nemohla to být třeba zkratová ochrana? Zapnout, nadproud, vypnout, zapnut, nadproud, vypnout... po x pokusech počkat déle.
To mi připadalo také jako nejpravděpodobnější. A nebo možná ani ne zkratová ochrana jako spíše doplňková ochrana před úniky proudu (proudový chránič). Na některých sloupech je nainstalována vánoční výzdoba, tak je možné že nějakou průchodkou někam něco zateklo a způsobovalo takový problém.
Dá se očekávat, že VO bude mít jistící a ochranné prvky s automatickým nahazováním, jinak by asi Eltodo nic jiného nedělalo.
Další příčina, co mě napadla (ale je nepravděpodobná) je, že došlo k světelné vazbě mezi svítidlem VO a fotobuňkou měřící osvětlení. Ta by pak po rozsvícení vyhodnotila, že ještě není taková tma, a zase zhasla.
-
P_V
- Uživatel
- Příspěvky: 4079
- Registrován: 23.11.2003 18:49
Příspěvek
od P_V » 17.12.2009 22:39
Nemohla to být třeba nadproudová ochrana? Zapnout, nadproud, vypnout, zapnut, nadproud, vypnout... po x pokusech počkat déle.
-
willyjeff
- Uživatel
- Příspěvky: 1761
- Registrován: 30.11.2004 16:11
- Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od willyjeff » 17.12.2009 20:14
jsem měl teď 8. víš jaký to bylo psycho, když to blikalo? jako chvilku jsem nevěděl kde jsem
pak tam něco s tim dělali, ale nevim jestli to opravili...blikalo to okolo celého hradu na brusnici, pak dole na prašňáku až na vítězné náměstí...děs. BTW na semafor to určitě nebylo, protože to bliklo párkrát a pak chvilu tma...
-
PvvS
- Uživatel
- Příspěvky: 1403
- Registrován: 15.11.2003 20:20
- Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od PvvS » 17.12.2009 20:04
Nekdo to asi omylem prepojil na oranzovy signal pro semtamfory .
-
Oskar
- Uživatel
- Příspěvky: 1212
- Registrován: 10.6.2006 11:17
- Bydliště: Ano
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od Oskar » 17.12.2009 19:47
XSC píše:Docela se divím. Sodíková výbojka normálně blikat neumí. Po zhasnutí se hned nezapálí.
Já myslím, že se nezapálí hned po zhasnutí jen v případě, že je náplň zahřátá. Za tu sekundu svícení se ale asi zahřát nestihne, takže vlastně pořád jen startuje. Ale kdyby mi někdo ještě dnes ráno tvrdil, že se dá s výbojkou takhle blikat, taky bych mu tvrdil, že to není možné
-
XSC
- Uživatel
- Příspěvky: 1567
- Registrován: 19.11.2004 21:38
- Bydliště: 8,24,B
Příspěvek
od XSC » 17.12.2009 19:27
Oskar píše:Koukám jako blázen, nestačím se divit:
http://www.youtube.com/watch?v=-mHV0ddoyBY
Celá Svatovítská plus M. Horáková od Prašnáku k Brusnici bliká s frekvencí 0.5 Hz modulována frekvencí cca. 0.05 Hz. Nejdřív jsem si myslel, že Eltodo předvádí, co všechno umí LEDkové VO, ale při detailním zkoumání to vypadá, že jde spíše o výbojky. Těm takové blikání asi neprospívá
Docela se divím. Sodíková výbojka normálně blikat neumí. Po zhasnutí se hned nezapálí.
-
MF
- Uživatel
- Příspěvky: 4274
- Registrován: 04.3.2007 19:28
Příspěvek
od MF » 17.12.2009 17:31
Sirka píše:Neměl byste někdo nějaké podrobnější informace o firmě ČKD před rokem vzniku, tedy před r. 1927? Na jejich stránkách
http://www.ckd.cz je jen takový přehled.
Robert Mara chystá (ale bohužel to jen tak nebude) sérii knih o výrobkách Tatry Smíchov, resp. ČKD. Součástí má být i vznik a jednotlivé etapy a zánik firmy...
Zkus třeba Wikipendii...Emil Kolben atp.
-
Oskar
- Uživatel
- Příspěvky: 1212
- Registrován: 10.6.2006 11:17
- Bydliště: Ano
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od Oskar » 17.12.2009 17:10
Koukám jako blázen, nestačím se divit:
http://www.youtube.com/watch?v=-mHV0ddoyBY
Celá Svatovítská plus M. Horáková od Prašnáku k Brusnici bliká s frekvencí 0.5 Hz modulována frekvencí cca. 0.05 Hz. Nejdřív jsem si myslel, že Eltodo předvádí, co všechno umí LEDkové VO, ale při detailním zkoumání to vypadá, že jde spíše o výbojky. Těm takové blikání asi neprospívá
-
Sirka
- Uživatel
- Příspěvky: 525
- Registrován: 11.6.2005 15:55
- Bydliště: Praha 13
Příspěvek
od Sirka » 09.4.2008 18:40
Neměl byste někdo nějaké podrobnější informace o firmě ČKD před rokem vzniku, tedy před r. 1927? Na jejich stránkách
http://www.ckd.cz je jen takový přehled.
-
jara
- Uživatel
- Příspěvky: 2303
- Registrován: 16.11.2003 17:38
- Bydliště: Dejvice jsou pěkné bydlí nás tu víc
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od jara » 10.1.2008 10:24
Radek píše:Myslím, že se tvrdilo, že hlavním důvodem přechodu na digitální síť je odebrání původních frekvencí ze strany ČTÚ.
No podle mě to bylo hlavně ze strany magistrátu. Ten tetru provozuje. A přišlo mu zbytečné aby jeho organizace platila zbytečně za frekvenci.