Stránka 4 z 15

Re: Pluhy druhé generace (5411-5418)

Napsal: 02.12.2010 20:11
od MKzB
MF píše:Prachy nejsou nikde. Svařit radlici na vyřazený podvozek, který zatížím vyřazenými krátkými BKV a dám na něj pár reflektorů a majáček může stát tak do 50ti tisíc.
Nedivil bych se, kdybys za 50 tisíc udělal pluh a dalších 150 dal drážnímu úřadu.

Re: Pluhy druhé generace (5411-5418)

Napsal: 02.12.2010 19:52
od Karotka
Důkaz, že to jde (Most a Litvínov) http://www.mosteckamhd.cz/r38.htm

Re: Pluhy druhé generace (5411-5418)

Napsal: 02.12.2010 10:28
od MM-Mikulovsky
MF píše:Prachy nejsou nikde. Svařit radlici na vyřazený podvozek, který zatížím vyřazenými krátkými BKV a dám na něj pár reflektorů a majáček může stát tak do 50ti tisíc.
Toto se mi velmi zamlouvá a i s ostatním souhlasím.

Re: Pluhy druhé generace (5411-5418)

Napsal: 02.12.2010 9:34
od MF
demon píše:Sorry pánové, holt jsou to lehký pluhy a nejsou dělaný na metrový závěje zmrzlýho sněhu, proto má taky každá vozovna svuj pluh a ne jednu frézu jako Liberec nebo Ostrava.

Depáků s papírama je hafo a zálohy taky nemusí celej den prosedět na výpravně, ale můžou se jet projet po Praze, žejo.

Určitě víte kde uplatnit požadavek na koupi pořádnýho stroje, ale vzhledem k tomu, že nejsou chechtáky ani na daleko potřebnější kolejovej brus, tak bych to moc nedějně neviděl...
Prroto mě právě dojímá to sání MG vysoko, jako by to mělo prorážet závěje výšky 1,5m.

Musely by ovšem začít jezdit ihned při začátku sněžení, protože na odstraňování následků kalamity se stávající vůbec nehodí. Kdyby byl v noci větší provoz, tak to nestačí vůbec zapadat a pluhů by bylo netřeba.

Prachy nejsou nikde. Svařit radlici na vyřazený podvozek, který zatížím vyřazenými krátkými BKV a dám na něj pár reflektorů a majáček může stát tak do 50ti tisíc.

Re: Pluhy druhé generace (5411-5418)

Napsal: 01.12.2010 22:27
od MM-Mikulovsky
To já měl jednou (asi 10.1. - jediná nedělní dopolední záloha v mém notesu v odpovídající době) tu "čest" vyjet s naším PA kabrioletem. S depákem (manipulačním řidičem) jsme s ním vyjely objet předepsanou trasu vyznačenou vyjmenováním obratišť, k nimž mi výpravčí zdůraznil v nich neprojeté koleje. Vyloženě jsme proráželi běžně nepojížděnou (tehdy vnější) kolej na Spořilově, vnitřní na Smíchovském nádraží, Hlubočepy a vnitřní na Barrandově, od pátku viditelně neprojetý nájezd od Obloukové k nástupní Čechovo náměstí a na závěr i dlouho neprojetou kusou kolej před vozovnou. Ve všech těchto případech to bylo - jeden z nás jel pár metrů vpřed, pak otočil reverz a zapnul zadní panel a druhý jel vzad. Po takovém cukavém prvním průjezdu, během nějž přišly ke slovu i hrabla (ať již na ubrání kupy před vozem či "rýpnutí" do ulpěného sněhu na radlici pod ním) následoval ještě jeden v kuse. Navíc zejména do té Minské (Oblouková - Čechovo nám.) se kolegovi moc nechtělo - prý to nebude potřeba (vždyť ani večerní záloha to s pluhem neprojela) stačí, že pravidelný obratový směr projel jiný pluh a my se jen otočíme po protějším na němž ležel zejména BUSY rozježděný sníh. Rád bych viděl jak by tím někdo dokázal projet později (ať již s pluhem odpoledne či dokonce až následující den s vyjíždějící 4) jsem přesvědčen, že již by neměl sebemenší šanci.
demon píše:Sorry pánové, holt jsou to lehký pluhy a nejsou dělaný na metrový závěje zmrzlýho sněhu, proto má taky každá vozovna svuj pluh a ne jednu frézu jako Liberec nebo Ostrava.
Depáků s papírama je hafo a zálohy taky nemusí celej den prosedět na výpravně, ale můžou se jet projet po Praze, žejo.
Určitě víte kde uplatnit požadavek na koupi pořádnýho stroje, ale vzhledem k tomu, že nejsou chechtáky ani na daleko potřebnější kolejovej brus, tak bych to moc nadějně neviděl...
Prostě, z výše mnou uvedeného, neprakticky nedostatečná účinnost současných pluhů, protože žádný metr ani na ty Minský a kusé koleji před PA nebyl!!! Bylo tam asi 30 čísel sice cca dolní půle již přimrzlá. Jenže ani na těch ostatních ani ne půl dne (večerní záloha s pluhem zatáhla kolem druhé ráno a my jezdily cca od 8:30 do 13:30) neprojetých kolejích to s těmi jen 15 cm mokrého na radlici se lepícího sněhu nebylo lehčí.
Kde a jak uplatnit požadavek nevím a myslím, že dle zákoníku práce to není ani mou povinností - zajistit dostatečné pracovní podmínky má zaměstnavatel. Sice jsem již ukázal, že jsem schopný jít hlavou proti zdi či bojovat s větrnými mlýny (např. posunuté čočky na Kobylisy ZC, či jsem snad alespoň trochu přispěl k úpravě stavění výhybek do obratiště Kotlářka,...), ale dodávám, že musím být sám přesvědčen alespoň o vlastní znalosti velmi slušného argumentu - tady mi dosud chybí.

Re: Pluhy druhé generace (5411-5418)

Napsal: 01.12.2010 22:25
od kruťák
Tak ať se dovnitř dá těch 20 tun železa, co bylo v 15T při zkouškách :D

Re: Pluhy druhé generace (5411-5418)

Napsal: 01.12.2010 21:51
od demon
Sorry pánové, holt jsou to lehký pluhy a nejsou dělaný na metrový závěje zmrzlýho sněhu, proto má taky každá vozovna svuj pluh a ne jednu frézu jako Liberec nebo Ostrava.
Depáků s papírama je hafo a zálohy taky nemusí celej den prosedět na výpravně, ale můžou se jet projet po Praze, žejo.
Určitě víte kde uplatnit požadavek na koupi pořádnýho stroje, ale vzhledem k tomu, že nejsou chechtáky ani na daleko potřebnější kolejovej brus, tak bych to moc nedějně neviděl...

Re: Pluhy druhé generace (5411-5418)

Napsal: 01.12.2010 20:41
od MF
Brejšín píše:Hmmm, tak si měl mít se mnou v lednu 5413 když jsem přijel na Braník kde celý víkend nic nejelo a prostě vždy po deseti metrech mě to nadzvedlo ze žlábku, moc príma. A celou smyčku jsme nejdřív museli obejít s hrablem, to samé na kotlářce.
Jel jsem začátkem letošního roku s 5419 a tedy žádná sláva. Abych našel pod podlahou čtyřhran, na který se má nasadit klika, tak jsem musel pod vůz hodit zapálený noviny, abych se na něj trefil. Po pár metrech jízdy po vnitřní koleji na Vypichu jsem si musel couvnout a znou se rozjet, protože prostě stávající pluhy jsou na ho..o. Je to tak na maximálně 10 cm sněhu, který nebude mokrý a bude hned odlítávat od radlice a ne, že se na ní bude lepit až tak, že máš pod kabinou 1m3 sněhu.

Re: Pluhy druhé generace (5411-5418)

Napsal: 01.12.2010 20:26
od Brejšín
Hmmm, tak si měl mít se mnou v lednu 5413 když jsem přijel na Braník kde celý víkend nic nejelo a prostě vždy po deseti metrech mě to nadzvedlo ze žlábku, moc príma. A celou smyčku jsme nejdřív museli obejít s hrablem, to samé na kotlářce.

Re: Pluhy druhé generace (5411-5418)

Napsal: 01.12.2010 20:19
od demon
Trvám na tom, že současná podoba radlice je plně funční a pro Prahu naprosto dostačující.
Širší i výškově nastavitelná je, jen je třeba trochu zapojit hlavu.

Re: Pluhy druhé generace (5411-5418)

Napsal: 01.12.2010 20:17
od MM-Mikulovsky
Tady na 100% souhlasím s MF a uvádím, že na konci minulé zimy jsem myslel, že (tady na TF zmiňovaná) úprava pluhů kvůli 15T se rovná právě nová větší a rozhodně výškově nastavitelná radlice před vůz. Rozhodně velká škoda, že skutečnost je úplně jiná.

Re: Pluhy druhé generace (5411-5418)

Napsal: 01.12.2010 19:25
od MF
demon píše:A oni snad naše pluhy neplní svůj účel ?
Větší radlice bude do města pochopitelně nebezpečnější a stejně ty vozy větší příval sněhu nezvládnou a v pražských podmínkách to většinou ani nepotřebují.
v Liberci i v Ostravě je výrazně větší podíl otevřeného svršku mimo město, kde to můžeš víc rozkulit a sníh odházet dál od kolejí, ale v Praze ?
Navíc tady na dost místech drhneš o zem i košťatama, který máš pod vozem, radlice 2 metry před vozem by k tomu byla ještě náchylnější...
No žádná sláva s tou účinností to teda není. Radlice je samosebou rizikovější, ale asi vyjde nastejno, jestli to auto ohne před samotný vůz či před radlici. Radlice stejně musí mít obdobný průjezdní profil. Pokud s ní budu plužit ve městě, kde je méně sněhu, tak ten sníh bude tak jako tak odhazován do stan jako u dnešních pluhů. Jen to bude více nápadné. ¨Praha má přeci také dost velké procento OKS (Řepy, Modřany, Lehovec, Krejcárek) a na periferiích to klidně může valit taky (Hostivař, Balabenka směr ven, Ďáblice, atp.). No a autopluhy také nemají radlice pod kabinou a hrnou to kam to jde.

Radlicí před vozem nemyslím tu namontovanou na čelo, ale na samostatný podvozek, který se sune před vozem. Takovou radlici je možno lépe kontrolovat a případně nastavovat. Tady pod vůz není pořádně vidět a ta regulace klikou, kde hledáš v díře čtyřhran... Nedivím se, že spousta řidičů jen projíždí úseky koly a radlici nespouští. Buď to neumí a když snaha je, tak je to těžko realizovatelné.

Re: Pluhy druhé generace (5411-5418)

Napsal: 01.12.2010 19:14
od demon
A oni snad naše pluhy neplní svůj účel ?
Větší radlice bude do města pochopitelně nebezpečnější a stejně ty vozy větší příval sněhu nezvládnou a v pražských podmínkách to většinou ani nepotřebují.
v Liberci i v Ostravě je výrazně větší podíl otevřeného svršku mimo město, kde to můžeš víc rozkulit a sníh odházet dál od kolejí, ale v Praze ?
Navíc tady na dost místech drhneš o zem i košťatama, který máš pod vozem, radlice 2 metry před vozem by k tomu byla ještě náchylnější...

Re: Pluhy druhé generace (5411-5418)

Napsal: 01.12.2010 18:58
od MF
Já hlavně nechápu, proč se neustále montuje ta trapná rádoby radlička pod vůz. Proč se neudělá nějaký pořádný šíp před vůz? Jistě, kdyby před pluhem něco chcíplo, tak se to pak těžko kupluje a sune, ale tohle je o ničem (stejně jezdí sólo a když už chcípne celá souprava, tak je sólo málo). Asi v Ostravě a Liberci vědí proč mají předvěsné pluhy...

Hlavně, že sání MG je pomalu na střeše #-o

Re: Pluhy druhé generace (5411-5418)

Napsal: 01.12.2010 15:11
od demon
Neztrácej naději, úpravy budou pokračovat...