Novela D 1/2

Archiv starých nebo neaktuálních příspěvků. Příspěvky, které přinášejí informace, jejíchž poselství již bylo naplněno v minulosti.

Moderátoři: DavidD, TRAM-FÓRUM

Odpovědět
P_V
Uživatel
Příspěvky: 4079
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: novela D 1/2

Příspěvek od P_V » 04.2.2008 15:22

KGX 63 píše:...(Rychlost jízdy nesmí být vyšší než 15 km/hod. při jízdě po hrotech výhybek z odbočky)...
Ano, ale na této výhybce už žádná odbočka není. Z obou stran se jede po hrotech z přímého směru.

Uživatelský avatar
KGX 63
Uživatel
Příspěvky: 470
Registrován: 30.1.2007 13:16
Bydliště: jižní konečná metra C

Re: novela D 1/2

Příspěvek od KGX 63 » 04.2.2008 15:13

Sjezdová splítka v D1/2 není, je tam jen rozjezdová, ale ani tam se nepíše nic o rychlostech zda do obou větví 10 či 15 km/hod.

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4740
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: novela D 1/2

Příspěvek od MOp » 04.2.2008 15:07

Může mi někdo poradit, kde najdu definici sjezdové splítky? Já bych se řídil dle D1/2 § 31 odst.5 písmeno f.

Uživatelský avatar
KGX 63
Uživatel
Příspěvky: 470
Registrován: 30.1.2007 13:16
Bydliště: jižní konečná metra C

Re: novela D 1/2

Příspěvek od KGX 63 » 04.2.2008 15:01

P_V píše: Jenže po tom splítkovém úseku už žádná "odbočka", z které by se jelo do výhybky, neexistuje. Na tom jazyku jsou oba směry přímé. Proto tam asi také tu splítku dávali, aby se urychlil průjezd, pro obveselení králíkům tam není. Toliko technická stránka věci.
Bylo by to logické, ale ukaž mi to černé na bílém v D1/2, kde to máš uvedený. D1/2 nic takovýho prostě nezná. Podle mě je to prostě sjezdová výhybky a podle paragrafu 31, článek 5, část f (Rychlost jízdy nesmí být vyšší než 15 km/hod. při jízdě po hrotech výhybek z odbočky). Toť strohá formulace.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4079
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: novela D 1/2

Příspěvek od P_V » 04.2.2008 14:44

Marty9122 píše:No dle mého názoru se jedná jednou o sjezdovou výhybku bez ohledu co přední nadchází, v danném případě tedy zastávka. Tudíž linky jedoucí z vnější koleje ( 26 a pod. ) jedou do 30km/h a linky jedoucí z vnitřní koleje ( 25 a pod. ) jedou do 15km/h. 8-)
Jenže po tom splítkovém úseku už žádná "odbočka", z které by se jelo do výhybky, neexistuje. Na tom jazyku jsou oba směry přímé. Proto tam asi také tu splítku dávali, aby se urychlil průjezd, pro obveselení králíkům tam není. Toliko technická stránka věci.

Marty9122
Uživatel
Příspěvky: 162
Registrován: 21.1.2008 21:36

Re: Re:

Příspěvek od Marty9122 » 04.2.2008 14:43

I.am.good píše: Mě osobně je tahle problematika fuk, nicméně spíše se přikláním k MF. Protože buďto to stihneš vycouvat (nic za tebe nenajede) a přitom o tom stejně CD ví, anebo nestihneš a jedeš mimo a i po tom se o tom ví. Význam je v tom, že skutečně bude se muset jakékoliv přehmátnutí hlásit a tím pádem máme možnou selekci chronických "sjížděčů", kteří tu skutečně nemají co dělat. Akorát pro ty "vyjímečné" to bude stát pár korun navíc, nicméně to snad řeší výpravčí a ten nemusí vždycky dát finanční postih, ne?
To že tu jsou chroniký sjížděči to je bez diskuze a pak zde jsou i tací frajeři, kteří hodí reverz a jedou vesele od panelu, to jsou pak ty MU ( nacouvání do vlaku či auta zasebou ). Ale to většinou odhalí DK a dispečeři v autech.
Ale ono samotné vjetí do špatného směru je raz dva a nemusí to být tím, že řidič neví kam má jet!! Je zde problém v tom, že pomalu každé kolo jede člověk s jiným vozem ( díky slavným přestávkám ) a každý vůz přestavuje výhybku jinak :roll: !! Jeden pomocí Apexu automaticky a druhý pomocí přepínače na panelu ( bohužel se stává, že pár vozů má na panelu přepínače přeházené, takže dost často jede vůz bez světel, protože řidič po paměti hmátnul na přpínač výhybky a ejhle on to přepínač osvětlení den - noc ) no v dílnách se prostě nedaří :roll:
Ale i tak dělat s toho všeho až takovouto vědu ... :roll: ... no fuj ... :!:
Spíše by to chtělo přejít s tohohle udávání a postihování, na změnu třeba kurzů, prodloužení nebo změnou výuky některých věcí nebo úpravou vozů, aby všade se vyhybka házela automaticky ( ale to už odbočuji ot tématu ) ...

Marty9122
Uživatel
Příspěvky: 162
Registrován: 21.1.2008 21:36

Re: novela D 1/2

Příspěvek od Marty9122 » 04.2.2008 14:17

KGX 63 píše:
Fořtík píše: Už jsem to řešil s Radkem31 - jedu-li z Hradčanské směrem na Prašný most a jedu z levého nástupiště, tak jsem na sjezdové výhybce, či na sjezdové splítce??? #-o
Vzhledem k tomu, že už jsem párkrát přes ulici zahlídnul zaparkované auto DK i s osádkou, doporučuji chovat se jako na sjezdové výhybce při jízdě z odbočky... :? ...i když zrovna s tímhle místem si většina řidičů hlavu asi moc neláme a protáhne to jako z vedlejšího nástupiště. Stačí to tam chvíli pozorovat.
No dle mého názoru se jedná jednou o sjezdovou výhybku bez ohledu co přední nadchází, v danném případě tedy zastávka. Tudíž linky jedoucí z vnější koleje ( 26 a pod. ) jedou do 30km/h a linky jedoucí z vnitřní koleje ( 25 a pod. ) jedou do 15km/h. 8-)

I.am.good

Re: Re:

Příspěvek od I.am.good » 04.2.2008 14:10

Marty9122 píše:..a pak už za mnou bude kolona dalších tramvají a covat ( nebo přesněji zpětně se pohybovat ) nebudu mít kam ... :D a nastane problém větší .... :roll:
Ach jo, kam až to zde povede .... :roll:
Mě osobně je tahle problematika fuk, nicméně spíše se přikláním k MF. Protože buďto to stihneš vycouvat (nic za tebe nenajede) a přitom o tom stejně CD ví, anebo nestihneš a jedeš mimo a i po tom se o tom ví. Význam je v tom, že skutečně bude se muset jakékoliv přehmátnutí hlásit a tím pádem máme možnou selekci chronických "sjížděčů", kteří tu skutečně nemají co dělat. Akorát pro ty "vyjímečné" to bude stát pár korun navíc, nicméně to snad řeší výpravčí a ten nemusí vždycky dát finanční postih, ne?

Marty9122
Uživatel
Příspěvky: 162
Registrován: 21.1.2008 21:36

Re:

Příspěvek od Marty9122 » 04.2.2008 14:03

MF píše: Co se týká zpětného pohybu, tak bych řekl, že je to dobře. Toto ustanovení je stejně kvůli 10 pct. řidičů - pitomců, kteří když už se nevěnují řízení a vjedou do nesprávného směru, tedy NEVĚDOMĚ někam třeba odbočí a díky bohu se nic nestane, tak to zatlučou a zpětným pohybem legálně vyjedou i když je vjetí do nespr. směru MU, kterou měl za povinnost nahlásit. Takhle se bude jednat o další provinění proti D1/2, takže je možné, že se časem těchto pitomců zbavíme ve prospěch nás všech, když nás i cestující ohrožují. A když sjedu z trasy vědomě, s tím, že tedy jedu na čočky a třeba s blinkrem, ale pouze jinam, tak je to též MU s nahlašovací povinností a je to obdobné. Když něco provedu, tak si to musím vyžrat a ne někde kus cesty pozpátku vyjíždět...

Novelu jsem sice nečetl, ale nevztahuje se to i na couvání? Myslím, že to je i kvůli zvýšenému počtu nehod při provádění těchto manipulací.
No, nevím zda všechny, kteří nějakým nedopatřením jednou za rok odbočí jinam ( stane se to profíkovy, který tu jezdí 30let, stejně jak nováčkovi ) házet do jednoho pytle a nazývat je pitomci ... ??
Jak už zde psal Radek 31, pokud si dojdu na krabičku a couvnu si cca 3 až 5 metru ( samozřejmě dodržuju-li stanovené rychlosti do výhyky, jinak bych jel dál .. ) tak mám tak zvané MU většinou vyřešené dřív než za mnou dorazí další vlak 8-) !! A mohu vesele pokračovat a dovést cestující kam potřebují :D Takhle díky chorobným jedincům, že MF, budu stát na místě volat někam na sál ( kde občas mají svých starostí dost ), aby to co jsem už dávno mohl mít hotové, tak zde budu čekat, až mi to milostivě schválej :roll: a pak už za mnou bude kolona dalších tramvají a covat ( nebo přesněji zpětně se pohybovat ) nebudu mít kam ... :D a nastane problém větší .... :roll:
Ach jo, kam až to zde povede .... :roll:

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4079
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: novela D 1/2

Příspěvek od P_V » 04.2.2008 12:57

Patrně bude rozdíl mezi vyjádřením technika (konstrukční rychlost) a vyjádřením předpisáře (naše předpisy musí platit obecně a proto jsou přísné dle nejhoršího případu).

Uživatelský avatar
Fořtík
Uživatel
Příspěvky: 2418
Registrován: 13.11.2003 22:51
Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
Kontaktovat uživatele:

Re: novela D 1/2

Příspěvek od Fořtík » 04.2.2008 11:20

KGX 63 píše:Vzhledem k tomu, že už jsem párkrát přes ulici zahlídnul zaparkované auto DK i s osádkou, doporučuji chovat se jako na sjezdové výhybce při jízdě z odbočky... :? ...i když zrovna s tímhle místem si většina řidičů hlavu asi moc neláme a protáhne to jako z vedlejšího nástupiště. Stačí to tam chvíli pozorovat.
Já se tam tak chovám, otázka zůstává, jestli to dělám dobře, nebo ne? To, že si s tím řidiči moc hlavu nelámou, může vyplývat z mé teorie o sjezdové splítce a tedy Vmax=30km/h; Hodilo by se, kdyby k tomu řekl nějaký odborník odborné sloveso.

Uživatelský avatar
KGX 63
Uživatel
Příspěvky: 470
Registrován: 30.1.2007 13:16
Bydliště: jižní konečná metra C

Re: novela D 1/2

Příspěvek od KGX 63 » 04.2.2008 9:38

Fořtík píše: Už jsem to řešil s Radkem31 - jedu-li z Hradčanské směrem na Prašný most a jedu z levého nástupiště, tak jsem na sjezdové výhybce, či na sjezdové splítce??? #-o
Vzhledem k tomu, že už jsem párkrát přes ulici zahlídnul zaparkované auto DK i s osádkou, doporučuji chovat se jako na sjezdové výhybce při jízdě z odbočky... :? ...i když zrovna s tímhle místem si většina řidičů hlavu asi moc neláme a protáhne to jako z vedlejšího nástupiště. Stačí to tam chvíli pozorovat.

Uživatelský avatar
Fořtík
Uživatel
Příspěvky: 2418
Registrován: 13.11.2003 22:51
Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
Kontaktovat uživatele:

Re: novela D 1/2

Příspěvek od Fořtík » 04.2.2008 0:06

I já jsem si s tím lámal hlavu, ale raději (právě na tom kohinoru) tam těch 10 jezdím, i když si myslím, že pro přímý směr neplatí. Když se podívám, jak vypadá značení omezenek třeba na Floře (od Radhošťské/Orionky/Olšanského náměstí), nebo u Vysočanské (ze smyčky/od Špitálské) - pro každý směr jedna cedulka, tak docházím k závěru, že pro přímý směr tato OR neplatí. V každém případě to znamená nepřehledné a nesystematické vyvěšování OR.

Ještě dotaz ode mě ohledně splítek. Už jsem to řešil s Radkem31 - jedu-li z Hradčanské směrem na Prašný most a jedu z levého nástupiště, tak jsem na sjezdové výhybce, či na sjezdové splítce??? #-o

I.am.good

Re: novela D 1/2

Příspěvek od I.am.good » 03.2.2008 23:17

"Hádací" obrázek v jiném vláknu mne přivedl k už dlouho si pokládané otázce.

- Když je nad sjezdovou výhybkou vyvěšená nějaká omezená rychlost (a že jich není málo v Praze :( ) a ta cedulka visí na příčném drátě tak, že vypadá, jako by platila pouze z prava (konkrétně Koh-i-noor, je vidět na snímku od uživ. Matošo download.php?id=4515&mode=view), tak platí i v přímém směru? Já teda tam i přímo jedu raději 10, ale je to správně, či ne? Je vůbec někde v D1/2 definován tento stav? Protože logicky by od přímého směru měla také viset jedna cedulka... 8-[

Uživatelský avatar
7080
Uživatel
Příspěvky: 1084
Registrován: 02.12.2005 13:40
Bydliště: V kopci mezi M 135 a M 22

Příspěvek od 7080 » 05.8.2007 21:01

MF píše:Jestli to bude tak, jak píšeš, tak i potom služební příkaz nepotřebuješ, protože manipulaci v trojúhelníkových obratištích řeší pokyn DN (nebo už pokyn ved. JPT, SVT, JHV).....
Tam je samozřejmě napsáno, jakým způsobem se v obratišti manipuluje... Platnost tohoto materiálu určitě nebude dotčena, tudíž ani obracení na trojúhelníku zpětným pohybem. Ohledně kaliforňanů, tak pokud je toto obratiště použito, tak vždy v příslušném oběžníku DŘ je psán postup manipulace: "Přijede, blabla, stáhne sběrač, blabla, zvedne sběrač, blabla, odjede"... apod.
Navíc když jedeš na trojúhelník, tak buď na něčí příkaz, ale otáčet na Zvonařku tě stejně jen tak nepošlou. A když pošlou pravidelnou linku ve výluce na Zvonařku, tak už to je příkaz. Ono jde nejspíš o vlaky neurčené jízdním řádem, které se mohou volně pohybovat po kolejové síti.

Odpovědět