Novela D 1/2

Archiv starých nebo neaktuálních příspěvků. Příspěvky, které přinášejí informace, jejíchž poselství již bylo naplněno v minulosti.

Moderátoři: DavidD, TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
DavidD
Uživatel
Příspěvky: 1624
Registrován: 10.5.2006 17:36

Re: novela D 1/2

Příspěvek od DavidD » 03.8.2007 10:07

radek31 píše:http://www.ospea.info/modules.php?name= ... cle&sid=88
Vážení kolegové,dopravní podnik připravuje celkovou novelizaci předpisu D1/2.

Nová D1/2 má několik nových návěstí např. místo s omezenou rychlostí (jen pro čelo vlaku) nebo začátek (konec) úseku s povolenou provozní rychlostí 60.km/h.

Textová část např.upravuje některé základní pojmy nebo služební náležitosti.
Novinkou je ustanovení „stojí-li u sloupku osoba o dvou holích musí řidič,který stanicoval jako druhý,znovu zastavit u označníku zastávky a umožnit jí nástup“
nebo pokud je stání v obratišti delší jak tři minuty musí řidič vypnout řízení.
Nově je povolen zpětný pohyb mimo uzavřené objekty DP jen na služební příkaz.
nevím co si o tom myslet - na jednu stranu nové návěsti jsou opravdu velmi rozumné a dlouho očekávané - snad zůstanou i ve finální verzi
ale ten zákaz zpětného pohybu? to je škoda
dnes je povoleno 30 metrů a když se řidič jednou za rok/dva/tři spletl, tak si došel na krabičku a svojí chybu bezpečně napravil - nebavíme se o couvání od panelu, ale o zpětném pohybu
doufám v zastávky na znamení, mluví se o nich už dlouho (nemám zatím čas to celé číst, takže nevím jestli to tam je)
to stanicování je snad logické a automatické už dnes, v takovém případu nezastaví jen ***** (ale proboha proč zrovna 2 hole, jedna nestačí?)
vypínání vlaků v obratišti - to je teda pěkná hovadina (samozřejmě pokud to neplatí jen pro vlaky s MG) - nedovedu si představit, že by někdo ve smyčce vypínal alstoma
Teda je fakt, že to vypínáni soupravy je pěkná hovadina...vždyť je to samá elektronika (mimo T3/SU) a ta to nemá pěkně ráda. To je jako by někdo řekl, když nebudete 3 minuty na pc pracovat, tak ho vypněte. Mam pocit, že každý technik přes pc, by vás pěkně hnal...

radek31
Moderátor
Příspěvky: 1713
Registrován: 02.7.2004 16:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Novela D 1/2

Příspěvek od radek31 » 02.8.2007 23:55

http://www.ospea.info/modules.php?name= ... cle&sid=88
Vážení kolegové,dopravní podnik připravuje celkovou novelizaci předpisu D1/2.

Nová D1/2 má několik nových návěstí např. místo s omezenou rychlostí (jen pro čelo vlaku) nebo začátek (konec) úseku s povolenou provozní rychlostí 60.km/h.

Textová část např.upravuje některé základní pojmy nebo služební náležitosti.
Novinkou je ustanovení „stojí-li u sloupku osoba o dvou holích musí řidič,který stanicoval jako druhý,znovu zastavit u označníku zastávky a umožnit jí nástup“
nebo pokud je stání v obratišti delší jak tři minuty musí řidič vypnout řízení.
Nově je povolen zpětný pohyb mimo uzavřené objekty DP jen na služební příkaz.
nevím co si o tom myslet - na jednu stranu nové návěsti jsou opravdu velmi rozumné a dlouho očekávané - snad zůstanou i ve finální verzi
ale ten zákaz zpětného pohybu? to je škoda
dnes je povoleno 30 metrů a když se řidič jednou za rok/dva/tři spletl, tak si došel na krabičku a svojí chybu bezpečně napravil - nebavíme se o couvání od panelu, ale o zpětném pohybu
doufám v zastávky na znamení, mluví se o nich už dlouho (nemám zatím čas to celé číst, takže nevím jestli to tam je)
to stanicování je snad logické a automatické už dnes, v takovém případu nezastaví jen ***** (ale proboha proč zrovna 2 hole, jedna nestačí?)
vypínání vlaků v obratišti - to je teda pěkná hovadina (samozřejmě pokud to neplatí jen pro vlaky s MG) - nedovedu si představit, že by někdo ve smyčce vypínal alstoma

Odpovědět