Archiv starých nebo neaktuálních příspěvků. Příspěvky, které přinášejí informace, jejíchž poselství již bylo naplněno v minulosti.
Moderátoři: DavidD, TRAM-FÓRUM
-
radek31
- Moderátor
- Příspěvky: 1713
- Registrován: 02.7.2004 16:41
- Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského
Příspěvek
od radek31 » 19.7.2008 22:03
9001 píše:Asi si špatně pochopil název. Jedná se o NEJNIŽŠÍ POVOLENOU rychlost. Takže jestli sem to správně pochopil mušíš v daném úseku jet nejménně tou rychlostí. Což mi přijde v městské provozu rarita. Pokuta za to nejedeš víc
A upřímně "naplno" se stejně využíje maximálně v Trojské, Barrandov a možná na Krejcárku.
kdo špatné pochopil název? Štěpán se ptá co to znamená a já to pochopil správně
na Trojské je v současné době stanovená povinnost jet klesání minimálně 20 a maximálně 25
jenže nebyla pro to návěst, proto se nově zavádí - takže ano, opravdu to je NEJNIŽŠÍ povolená rychlost
a naplno je samozřejmě kvůli stoupání na Trojské a na Buranov, rozhodně ne na Krejcárek - v současné době je v D 1/2 taky povinnost jet ty úseky naplno (to se samozřejmě nedodržuje, protože na Buranově se přes ty dilatace se už 60 jet nedá a na Trojské se zase dostaneš na pozemní komunikaci ještě ve stoupání přes 8% a musíš zpomalit na 50) - v nové d1/2 se musela zavést nová návěst, protože se d1/2 stala obecným předpisem bez pasáží o jednotlivých zvláštnostech některých TT
-
9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10209
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od 9001 » 19.7.2008 21:54
Asi si špatně pochopil název. Jedná se o NEJNIŽŠÍ POVOLENOU rychlost. Takže jestli sem to správně pochopil mušíš v daném úseku jet nejménně tou rychlostí. Což mi přijde v městské provozu rarita. Pokuta za to nejedeš víc
A upřímně "naplno" se stejně využíje maximálně v Trojské, Barrandov a možná na Krejcárku.
-
radek31
- Moderátor
- Příspěvky: 1713
- Registrován: 02.7.2004 16:41
- Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského
Příspěvek
od radek31 » 19.7.2008 21:49
Štěpán píše:Nevíte někdo, k čemu má sloužit nová návěst: "Nejnižší povolená rychlost", která se objevila v novém návrhu D1/2?
myslím, že se to použije třeba na Trojské - podle staré d1/2 se tam má jezdit 20 až 25
nová D1/2 je úmyslně obecný předpis, takže tam žádné zmínky o specialitách Trojské a Buranova být nemají
nově se tedy na Trojské použije nejnižší rychlost 20 a současně omezení nejvyšší rychlosti na 25 - ale je to jen můj odhad, ne fakta
možná, že na klesání Geologická - Hlubočepy se taky dá očekávat něco podobného, v současné době je tam jen max. 35
-
Štěpán
- Uživatel
- Příspěvky: 696
- Registrován: 10.10.2007 22:50
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od Štěpán » 19.7.2008 21:16
Nevíte někdo, k čemu má sloužit nová návěst: "Nejnižší povolená rychlost", která se objevila v novém návrhu D1/2?
http://www.dp-arena.cz/images/stories/2 ... riloha.pdf To je, aby za pár měsíců donutili tramvajáky jet ve Vyšehradském tunelu alespoň krokem?
A proč se pořád uvažuje o nových světelných signálech pro tramvaje, když by úplně stačilo rozšířit výzvové návěstidlo blikající před jakoukoliv změnou čoček?
-
davidtk
- Uživatel
- Příspěvky: 335
- Registrován: 04.1.2008 13:25
Příspěvek
od davidtk » 06.2.2008 14:46
Stejně musím pogratulovat Mr. MOp za jeho rychlost, páč na místo určení dorazil dřív než já s johnym
Každopádně garantované pořadí se ukázalo na špejchaře a dorazilo bez větších problémů na Vysočany a z5 na Podbabu. Naštěstí 9076 byla tak ochotna a zapozovala mi na Podbabě
-
Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Příspěvek
od Absolut » 06.2.2008 14:20
Samozřejmě, symetrická splítková výměna R=33 má dva směry do odbočky a žádnou přímou, jinak by přece nebyla symetrická!
-
P_V
- Uživatel
- Příspěvky: 4079
- Registrován: 23.11.2003 18:49
Příspěvek
od P_V » 06.2.2008 14:03
Absolut píše:Ad P_V: To, co jste napsal, je fyzikálně nesmysl. V přímé jde přes jazyk jen jedna kolej, nikoli obě.
Na každé tramvajové výměně je oblouk. I na symetrické...
Tedy se opravuji - z těch fotek mi připadá, že několik metrů za jazykem pokračuje přímý úsek (ne oblouk), tečně navazující na jazyk, který ať si má nějaký ten nezřetelný R100. Ale pokud by se bralo, že jakýkoli oblouk = odbočka, bez ohledu na poloměr a délku, pak by (předpisově) každá symetrická splítková výhybka měla "odbočky" dvě.
-
Fořtík
- Uživatel
- Příspěvky: 2418
- Registrován: 13.11.2003 22:51
- Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od Fořtík » 06.2.2008 13:52
KGX 63 píše:To bych si právě nebyl tak úplně jistý. Obě větve výhybky z přímého směru zní docela divně.
Zítra jdu na školení, tak se na to schválně přeptám pánů školitelů
No, tak jaké k tomu poskytli odborné sloveso?
-
Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Příspěvek
od Absolut » 06.2.2008 12:19
Ad P_V: To, co jste napsal, je fyzikálně nesmysl. V přímé jde přes jazyk jen jedna kolej, nikoli obě.
Na každé tramvajové výměně je oblouk. I na symetrické. Tahle je myslím sjezdová splítková pravá s poloměrem odbočení R=70, teoreticky by tam mohla být i Rustoňácká štíhlá výměna R=100. Ve směru od zastávky d-1 a 18 se jede z odbočky. Předpisy DP kolik se tam má jet neznám, ale určitě je tam oblouk - splítkou tam přichází dvě koleje s osovkou 129mm a přímo pokračuje jen jedna.
-
P_V
- Uživatel
- Příspěvky: 4079
- Registrován: 23.11.2003 18:49
Příspěvek
od P_V » 06.2.2008 11:30
A já furt říkám že odbočka NA VÝHYBCE je, když oblouk začíná už na jazyku. To je podstatné, že odstředivá síla při průjezdu obloukem tlačí na ne zcela pevný jazyk a proto je na místě omezení rychlosti. Tady na jazyku žádný oblouk není, oba směry jsou v přímce s hranou jazyka. Setrvačná hybnost vozu se srovná ještě před jazykem. Odbočka není součástí výhybky.
To by přece bylo postavené na hlavu, kdyby DP připlatil na lepší výhybku a následně mařil využití této investice.
-
I.am.good
Příspěvek
od I.am.good » 06.2.2008 8:49
Tak po shlédnutí včerejšího FŽ mám jasno - je to klasická sjezdová výhybka, takže z levého nástupiště do 15km/hod. Jiná věc je to, že ta výhybka je "dlouhá", takže nejspíš konstrukčně je udělaná na 30 i z oblouku, nicméně na rozdíl třeba od dráhy (kde mají různé výhybky na různé rychlosti) nám D1/2 nerozlišuje normální výhybky, nebo štíhlé výhybky. Vzhledem k tomu, že takovýchto míst je v Praze málo, tak by mohla být v D1/2 uvedena doslovně, jakožto úseky s vyjímkou, kde je možno použít zvýšené rychlosti...
-
Fořtík
- Uživatel
- Příspěvky: 2418
- Registrován: 13.11.2003 22:51
- Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od Fořtík » 05.2.2008 11:22
Zkuste to.
V každém případě si myslím, že nějaký důvod pro to, aby tam vzniknul takovýto - s prominutím - paskvil být musel. Teď by mne jenom zajímalo jaký a proč? Jestliže je jízda z levého nástupiště stále považována za jízdu z odbočky, nechápu celý smysl tohoto dopravního veledíla...
-
davidtk
- Uživatel
- Příspěvky: 335
- Registrován: 04.1.2008 13:25
Příspěvek
od davidtk » 05.2.2008 11:18
Fořtík píše:No jo, jenomže by to chtělo PRÁVĚ až k tomu.
Ten zoom to pěkně zkresluje. De facto to samé je rozjezdová vexle u Prašného mostu od Hradčanské.
S johnym jdeme ven dneska, třeba se k tomu dostanem, trochu jsem nestíhal, vylezl sem, vyfotil a pádil na 25tku směr vypich, kde sem měl celkem štěstí a nemusel čekat 20 minut na bus
jel hned
-
Fořtík
- Uživatel
- Příspěvky: 2418
- Registrován: 13.11.2003 22:51
- Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od Fořtík » 05.2.2008 11:16
No jo, jenomže by to chtělo PRÁVĚ až k tomu.
Ten zoom to pěkně zkresluje. De facto to samé je rozjezdová vexle u Prašného mostu od Hradčanské.