Novela D 1/2

Archiv starých nebo neaktuálních příspěvků. Příspěvky, které přinášejí informace, jejíchž poselství již bylo naplněno v minulosti.

Moderátoři: DavidD, TRAM-FÓRUM

Odpovědět
MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Příspěvek od MF » 05.8.2007 15:41

P_V píše:Tam ale píšou "K zpětnému pohybu mimo uzavřené objekty DP musí být vydán služební příkaz." Vypouští se celé "na pravidelně pojížděné trati s cestujícími na vzdálenost delší než 30 m". Takže asi musí být extra bumážka na každý pohyb na Laurové, Zvonařce, na kaliforňanech, na každý zátah a výjezd u některých vozoven zpětněpohybuje-li se vlak vně plotu...
Jestli to bude tak, jak píšeš, tak i potom služební příkaz nepotřebuješ, protože manipulaci v trojúhelníkových obratištích řeší pokyn DN (nebo už pokyn ved. JPT, SVT, JHV).....
Tam je samozřejmě napsáno, jakým způsobem se v obratišti manipuluje... Platnost tohoto materiálu určitě nebude dotčena, tudíž ani obracení na trojúhelníku zpětným pohybem. Ohledně kaliforňanů, tak pokud je toto obratiště použito, tak vždy v příslušném oběžníku DŘ je psán postup manipulace: "Přijede, blabla, stáhne sběrač, blabla, zvedne sběrač, blabla, odjede"... apod.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4076
Registrován: 23.11.2003 18:49

Příspěvek od P_V » 04.8.2007 15:02

MF píše:Zvonařka je obratiště. Služební příkaz je potřeba si vyžádat při manipulaci na pravidelně pojížděné trati s cestujícími (dnes nad vzdálenost 15m couvání a nad 30m zp. pohybu).
Tam ale píšou "K zpětnému pohybu mimo uzavřené objekty DP musí být vydán služební příkaz." Vypouští se celé "na pravidelně pojížděné trati s cestujícími na vzdálenost delší než 30 m". Takže asi musí být extra bumážka na každý pohyb na Laurové, Zvonařce, na kaliforňanech, na každý zátah a výjezd u některých vozoven zpětněpohybuje-li se vlak vně plotu...

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Příspěvek od MF » 04.8.2007 11:33

P_V píše:MF: Doufejme že tam zapracují zpětněpohybovací výjimku pro Zvonařku :-)
Zvonařka je obratiště. Služební příkaz je potřeba si vyžádat při manipulaci na pravidelně pojížděné trati s cestujícími (dnes nad vzdálenost 15m couvání a nad 30m zp. pohybu).

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4076
Registrován: 23.11.2003 18:49

Příspěvek od P_V » 03.8.2007 23:23

MF: Doufejme že tam zapracují zpětněpohybovací výjimku pro Zvonařku :-)

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Příspěvek od MF » 03.8.2007 22:05

Novela snad ještě není schválená a řekl bych, že zde popisované znění je jedno z dalších variant. Každopádně je nesmysl vypínat klasiku po třech minutách, zejména když se doploužíš po nějaké době do konečné a výzbroj je pěkně žhnoucí...

U 14T je to blbost a u T3RP taky. Ty jsou tiché po nějaké té minutě sami.

Co se týká zpětného pohybu, tak bych řekl, že je to dobře. Toto ustanovení je stejně kvůli 10 pct. řidičů - pitomců, kteří když už se nevěnují řízení a vjedou do nesprávného směru, tedy NEVĚDOMĚ někam třeba odbočí a díky bohu se nic nestane, tak to zatlučou a zpětným pohybem legálně vyjedou i když je vjetí do nespr. směru MU, kterou měl za povinnost nahlásit. Takhle se bude jednat o další provinění proti D1/2, takže je možné, že se časem těchto pitomců zbavíme ve prospěch nás všech, když nás i cestující ohrožují. A když sjedu z trasy vědomě, s tím, že tedy jedu na čočky a třeba s blinkrem, ale pouze jinam, tak je to též MU s nahlašovací povinností a je to obdobné. Když něco provedu, tak si to musím vyžrat a ne někde kus cesty pozpátku vyjíždět...

Novelu jsem sice nečetl, ale nevztahuje se to i na couvání? Myslím, že to je i kvůli zvýšenému počtu nehod při provádění těchto manipulací.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4076
Registrován: 23.11.2003 18:49

Příspěvek od P_V » 03.8.2007 19:12

DavidD píše:No důvod si myslím, že je jasný, šetří el. energii.
Myslím důvody i k těm ostatním změnám...
Spotřeba energie je pitomost. I kdyby zapnutý palubní počítač bral celý kilowatt po celou dobu stání, jako že určitě nebere, pak se deset minut jeho vypnutí spotřebuje během 2s nášlapu sólo T3. Stačí aby řidič jel jednu dvě stanice volnějším tempem a ušetří to samé, stačí aby mu jednou padlo stůj a promrhá ještě víc.
Za ty komplikace to nestojí. Podle mě stačí vypnout topení a zhasnout v salonu.

Uživatelský avatar
DavidD
Uživatel
Příspěvky: 1624
Registrován: 10.5.2006 17:36

Příspěvek od DavidD » 03.8.2007 18:42

P_V píše:Škoda že nepřiložili i důvodovou zprávu. Ale možná je to příznačné.
No důvod si myslím, že je jasný, šetří el. energii.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4076
Registrován: 23.11.2003 18:49

Příspěvek od P_V » 03.8.2007 18:39

Škoda že nepřiložili i důvodovou zprávu. Ale možná je to příznačné.

Uživatelský avatar
DavidD
Uživatel
Příspěvky: 1624
Registrován: 10.5.2006 17:36

Re: novela D 1/2

Příspěvek od DavidD » 03.8.2007 18:36

Já bych to nechal, tak jak to je. MG vypínat třeba až po vychladnutí, ale jinak si myslím, že je zbytečné je nechat v provozu a tak dělat rámus a spotřebovávat elektřinu. A 14T+T6+Progressy prostě nevypínat. Oni si sami ohlídají chlazení a když se pak vypnou ventilátory, tak nevěřím tomu, že ta tramvaj spotřebovává mnoho energie.

Uživatelský avatar
Oskar
Uživatel
Příspěvky: 1212
Registrován: 10.6.2006 11:17
Bydliště: Ano
Kontaktovat uživatele:

Re: novela D 1/2

Příspěvek od Oskar » 03.8.2007 18:08

7080 píše:Když doporučuješ nevypínat klasiku, aby netrpěl MG a vychladila se výzbroj, tak bych ti doporučil přestěhovat se do blízkosti smyčky Radošovická, kde je na 51 pauza 50 minut. Myslím, že by jsi rychle změnil názor.
Tohle je zase opačný extrém. Já to napsal v reakci na ten návrh předpisu, který nařizuje vypnutí po třech minutách. Pauza 50 minut je pro mě už odstavení a na takovou dobu samozřejmě i MG vypnout.
7080 píše:Nejsem pro to, dojet do smyčky a okamžitě vypínat, ale nechat pět šest mint běžet klasiku na vyfoukání bohatě stačí, samozřejmě podle počasí. Na Progress je to ale málo, když člověk protáhne Evropskou na Šárku, tak se občas stane, že si dojdu koupit jídlo do mekáče a když se vrátím, tak se vůz ještě intenzivně chladí. Párkrát ho vypnout znamená, že se nemusím pak už vůbec rozjet. A tyristorky jsou na tom ještě hůř, těm krátkodobé vypnutí vůbec nesvědčí.
Přijde mi, že zase někdo přemýšlel hlavou a tohle vzniklo. Stejně jako nápad vrchní stavby, která doporučovala jezdit oblouky jen takovou rychlostí, aby vůz nepískal.
Řekl bych, že vyhovující formulace by byla, že řidič musí vypnout řízení po zjevném vychlazení výzbroje. Vypínat Progress, když se ještě chladí je dost prasárna a nedivím se, že to pak těžce nese.

Spíš si ale myslím, že by tu větičku mohli vypustit úplně a pojmout jí jen jako doporučení, nechť řidič zapojí vlastní hlavu a rozhodne. Bohužel takové řešení vyžaduje, aby všichni řidiči nějakou vlastní hlavu měli.

Ještě jedna věc mě překvapila. A sice zákaz zpětnopohybování bez příkazu. Znamená to, že když nějaký řidič udělá chybu a vjede do špatného směru, bude se radši snažit chybu co nejrychleji ututlat mnohem nebezpečnějším couváním, místo aby, sypajíc si popel na hlavu, leč legálně, chybu odzpětnopohyboval.

Uživatelský avatar
7080
Uživatel
Příspěvky: 1084
Registrován: 02.12.2005 13:40
Bydliště: V kopci mezi M 135 a M 22

Re: novela D 1/2

Příspěvek od 7080 » 03.8.2007 13:59

Oskar píše:Tady se přímo nabízí výklad, že používá-li řidič "ochranný pracovní oděv vyrobený z fluorescenčního materiálu s vysokou viditelností", není povinen zajišťovat bezpečný výstup cestujících, nastanou-li okolnosti podle odst. 2., písm. a) - f).
Když doporučuješ nevypínat klasiku, aby netrpěl MG a vychladila se výzbroj, tak bych ti doporučil přestěhovat se do blízkosti smyčky Radošovická, kde je na 51 pauza 50 minut. Myslím, že by jsi rychle změnil názor.
Nejsem pro to, dojet do smyčky a okamžitě vypínat, ale nechat pět šest mint běžet klasiku na vyfoukání bohatě stačí, samozřejmě podle počasí. Na Progress je to ale málo, když člověk protáhne Evropskou na Šárku, tak se občas stane, že si dojdu koupit jídlo do mekáče a když se vrátím, tak se vůz ještě intenzivně chladí. Párkrát ho vypnout znamená, že se nemusím pak už vůbec rozjet. A tyristorky jsou na tom ještě hůř, těm krátkodobé vypnutí vůbec nesvědčí.
Přijde mi, že zase někdo přemýšlel hlavou a tohle vzniklo. Stejně jako nápad vrchní stavby, která doporučovala jezdit oblouky jen takovou rychlostí, aby vůz nepískal.

Uživatelský avatar
Oskar
Uživatel
Příspěvky: 1212
Registrován: 10.6.2006 11:17
Bydliště: Ano
Kontaktovat uživatele:

Re: novela D 1/2

Příspěvek od Oskar » 03.8.2007 13:06

DavidD píše:Teda je fakt, že to vypínáni soupravy je pěkná hovadina...vždyť je to samá elektronika (mimo T3/SU) a ta to nemá pěkně ráda. To je jako by někdo řekl, když nebudete 3 minuty na pc pracovat, tak ho vypněte. Mam pocit, že každý technik přes pc, by vás pěkně hnal...
Řekl bych, že problém je přesně opačný. To, co na PC nesnáší časté spouštění a zastavování je hard disk a monitor. Elektronika jako taková, pokud zdroj nemá tendence při zapínání produkovat nějaké zásadní výkyvy napětí, moc netrpí. Takže u Progressů a spol. bych řízení klidně vypínal.

Naopak bych rozhodně nedoporučoval vypínat řízení na vozech s motorgenerátorem, neboť při roztáčení mechanizmus nejvíc trpí, navíc točící se MG zajistí aspoň na konečné pořádné vychlazení elektrovýzbroje.

Co je pak ale úplná hovadina, je vypínání řízení u vozů 14T, neboť tam je to v přímém rozporu s návodem k použití, který pro pobyt v obratišti předepisuje pouze přepnutí z polohy TRAKCE do polohy ZAP.


Ještě mě zaujal tento odstavec:
§ 44 píše:3. Nastanou-li okolnosti, uvedené v odst. 2., písm. a) - f) tohoto paragrafu je řidič povinen zajistit bezpečný výstup cestujících a v případě potřeby zastavovat ostatní vozidla. Přitom je povinen použít výstražnou vestu s vysokou viditelností, pokud vstupuje do vozovky. Po pominutí předmětných událostí může řidič každého vlaku umožnit bezpečný nástup cestujících i mimo prostor zastávky. Toto ustanovení se nevztahuje na řidiče vlaku, který používá ochranný pracovní oděv vyrobený z fluorescenčního materiálu s vysokou viditelností.
Tady se přímo nabízí výklad, že používá-li řidič "ochranný pracovní oděv vyrobený z fluorescenčního materiálu s vysokou viditelností", není povinen zajišťovat bezpečný výstup cestujících, nastanou-li okolnosti podle odst. 2., písm. a) - f).

admirak

Příspěvek od admirak » 03.8.2007 11:06

Jestli to chápu správně tak řidič který couvá z kabiny nesmí couvat na přechod, ale pokud řidič tramvaj řídí z pomocného stanoviště tak se jedná o zpětný pohyb a to řidič může vjet na přechod?

Quetzalcoatl
Uživatel
Příspěvky: 407
Registrován: 23.6.2006 15:23
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: novela D 1/2

Příspěvek od Quetzalcoatl » 03.8.2007 10:35

radek31 píše: doufám v zastávky na znamení, mluví se o nich už dlouho (nemám zatím čas to celé číst, takže nevím jestli to tam je)
§35
2. Z hlediska zastavování drážních vozidel rozlišujeme zastávky na:
b) na znamení - kde musí zastavit všechny tramvajové vlaky určené k pravidelné přepravě cestujících jen při požadavku výstupu nebo nástupu cestujících,

Uživatelský avatar
vláčky87
Uživatel
Příspěvky: 171
Registrován: 12.3.2004 9:55
Bydliště: Praha

Příspěvek od vláčky87 » 03.8.2007 10:29

Musím potvrdit davidaD, poslední zkušenost z Osijeka, kde bylo v posledních týdnech pořádně teplo/40 ve stínu/a Progressům se to po vypnutí moc nelíbilo a nešly startovat, dokud se jim nedomluvilo. Z toho vyplynul pokyn v extr. teplotách nevypínat, ať se nemusí čekat na vychladnutí.

Odpovědět