Cyklisté ve městě

Archiv starých nebo neaktuálních příspěvků. Příspěvky, které přinášejí informace, jejíchž poselství již bylo naplněno v minulosti.

Moderátoři: DavidD, TRAM-FÓRUM

Zamčeno
Uživatelský avatar
Proxy
Moderátor
Příspěvky: 2458
Registrován: 27.11.2003 14:29
Bydliště: 4,5,12,20,94
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Proxy » 26.8.2007 11:04

Káem píše:Výňatek z brněnského tarifu - Tak další důvod, proč by se Praha měla učit od Brna (vedle např. link. vedení a intervalů tramvají a organizace výluk):
3. V zónách 100 a 101 v tramvajích, trolejbusech a autobusech s provozním označením linek 1 až 99 držitel platné předplatní jízdenky může též bezplatně přepravovat spoluzavazadlo (předmět větší než ruční zavazadlo, jehož rozměry přitom nepřesáhnou u kvádru 50 × 60 × 80 cm, u desky 100 × 150 × 5 cm a válce průměr 20 cm a délku 300 cm. Za spoluzavazadla se považují rovněž dětské kočárky a vozíky pro invalidy. Hmotnost spoluzavazadla nesmí přesáhnout 50 kg), psa nebo kolo.
Bohužel tě opět musím usvědčit z neznalosti pražských smluvních přepravních podmínek...
http://www.ropid.cz/cz/spp.htm#6

cituji: "5. Cestující s časovou jízdenkou s platností 24 hodin a více je oprávněn přepravovat bezplatně jedno spoluzavazadlo podléhající placení."

Řekl bych, že podmínky v Brně a v Praze jsou v tomto směru stejné :wink:

Uživatelský avatar
Káem
Uživatel
Příspěvky: 904
Registrován: 03.11.2006 15:32
Bydliště: 1,8,15,25,26,51,56,AE
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Káem » 26.8.2007 6:59

Výňatek z brněnského tarifu - Tak další důvod, proč by se Praha měla učit od Brna (vedle např. link. vedení a intervalů tramvají a organizace výluk):
3. V zónách 100 a 101 v tramvajích, trolejbusech a autobusech s provozním označením linek 1 až 99 držitel platné předplatní jízdenky může též bezplatně přepravovat spoluzavazadlo (předmět větší než ruční zavazadlo, jehož rozměry přitom nepřesáhnou u kvádru 50 × 60 × 80 cm, u desky 100 × 150 × 5 cm a válce průměr 20 cm a délku 300 cm. Za spoluzavazadla se považují rovněž dětské kočárky a vozíky pro invalidy. Hmotnost spoluzavazadla nesmí přesáhnout 50 kg), psa nebo kolo.

Uživatelský avatar
Proxy
Moderátor
Příspěvky: 2458
Registrován: 27.11.2003 14:29
Bydliště: 4,5,12,20,94
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Proxy » 25.8.2007 23:01

Jabberwocky píše:Což je přesně případ těch skládaček. Dahony se do těch rozměrů buď jakž takž vlezou, nebo přesahují třeba jeden rozměr tak nejvýš o čtyři čísla, což se okem stejně nedá odhadnout.
Přesně tak, i na těch fotkách ta skládačka v tramvaji vypadá naprosto v pohodě - myslím, že to je akorát řešení do města a dopravních prostředků
viz. http://www.nakole.cz/images/photos/clan ... /05_xl.jpg

Uživatelský avatar
Jabberwocky
ďábelský pedagog
Příspěvky: 1849
Registrován: 27.5.2005 10:53
Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)

Příspěvek od Jabberwocky » 25.8.2007 22:24

Proxy píše:takže bych přepravu nepovolil pokud se ti nepodaří zmenšit délku kola pod 80 cm. :wink:
Což je přesně případ těch skládaček. Dahony se do těch rozměrů buď jakž takž vlezou, nebo přesahují třeba jeden rozměr tak nejvýš o čtyři čísla, což se okem stejně nedá odhadnout.

Uživatelský avatar
Proxy
Moderátor
Příspěvky: 2458
Registrován: 27.11.2003 14:29
Bydliště: 4,5,12,20,94
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Proxy » 25.8.2007 22:19

Pavel PS píše:A ještě jedna spekulace: kdybych si odmontoval přední kolo, a nesl ho zvlášť, jedná se pořád o jízdní kolo, nebo už jenom o zavazadlo, za které bych si zaplatil dovozné a mohl do všech dopr. prostředků?
V tomto případě doporučuji nahlédnout do přepravních podmínek, kde se jasně píše následující
Cestujícímu není dovoleno brát s sebou do vozidla ani do přepravního prostoru předmět, jehož rozměry přesahují 50x60x80 cm nebo předmět tvaru válce, delší než 3 m nebo o průměru větším než 25 cm a předmět deskového tvaru, je-li větší než 150x150x10 cm, i když přesahují jeden z uvedených rozměrů.
Objemné předměty dosahující výše uvedených rozměrů lze vzít do vozidla jako zavazadlo jen s ohledem na okamžité obsazení vozidla.

Jízdní kolo, jehož rozměry přesahují rozměry pro přepravu zavazadel, lze přepravovat pouze v metru nebo v cyklobusech.
Podle mne je to tedy jasné: Pokud rozmontované jízdní kolo nepřesahuje rozměry pro zavazadlo - tedy s odmontovaným předním kolem a otočenými řídítky o 90 stupňů se jedná o předmět deskového tvaru - nesmí překročit rozměry 150x150x10 cm. Pokud je to nahraně je možné z přepravy vyloučit při zaplněném vozidle. Pokud kolo rozměry přesahuje má cyklista smůlu a přeprava tohoto zavazadla je zakázána. Tipuji, že díky pedálům bude šířka vždy větší než 10 cm - takže bych přepravu nepovolil pokud se ti nepodaří zmenšit délku kola pod 80 cm. :wink:

Peter
Uživatel
Příspěvky: 66
Registrován: 08.8.2007 18:58
Bydliště: Praha - v noci 504, 510
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Peter » 25.8.2007 21:19

Pavel PS píše:A ještě jedna spekulace: kdybych si odmontoval přední kolo, a nesl ho zvlášť, jedná se pořád o jízdní kolo, nebo už jenom o zavazadlo, za které bych si zaplatil dovozné a mohl do všech dopr. prostředků?
Taky jsem už o tom přemýšlel a docela by mne zajímala reakce dotyčných míst..ale napsat na ropid meila si netroufnu neb si myslím, že mne budou mít tak trochu za blázna :)

add kola : já jezdím na klasickým horským, je pravda, že na kostkách (zvláště na náplavkách to je utrpení), ale kdo chce jezdit v Praze musí trpět :).

Uživatelský avatar
Pavel PS
Uživatel
Příspěvky: 91
Registrován: 31.1.2007 21:29
Bydliště: tak už nejbližší vozovnou nejsou Střašidelnice, ani Pankrác, ale Kobylisy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pavel PS » 25.8.2007 21:14

njn, mezilidske vztahy a tolerance v dnešní době, radši nebudu dál pitvat :-( Ono by stačilo, kdyby syklisté mohli do tramvají (přeci jen víc prostoru než v busech) a pak do busů 3xx a 4xx.

Jednou jsem píchnul a neměl lepení ani náhradní duši, tak jsem zkusil přemluvit řidiče busu a povedlo se mi to hned na první pokus a realný problém s přepravou kola fakt není (mimo špičku).

A ještě jedna spekulace: kdybych si odmontoval přední kolo, a nesl ho zvlášť, jedná se pořád o jízdní kolo, nebo už jenom o zavazadlo, za které bych si zaplatil dovozné a mohl do všech dopr. prostředků?

Uživatelský avatar
Jabberwocky
ďábelský pedagog
Příspěvky: 1849
Registrován: 27.5.2005 10:53
Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)

Příspěvek od Jabberwocky » 25.8.2007 21:12

On je bohužel rozdíl mezi cyklostezkou, kam mohou opravdu pouze cyklisté, a cyklotrasou, což je silnice pro auta, vedle které se jenom postaví cedule, že jako bacha, občas by tu mohl projet kolař. Čeho máme v Praze víc, je nabíledni...

S těmi tramvajemi a autobusy je to otázka. Ono jakmile se vůz jen trochu zaplní, budou na cyklistu všichni vrčet. A vp tramvaje, tam je to v podstatě zabité už z principu.
V souvislosti s tím mě ale napadá jiná věc. Už delší dobu se snažím vyšpekulovat, jaké kolo je do města vlastně nejvhodnější. Možná leckoho překvapím, ale horská i treková kola jsem nakonec zavrhl - jsou orientována výkonově a jakákoli jiná jízda než výkonová je na nich ve městě utrpením. Silniční kola jsou na dlažbě taky jako ryba na suchu. Mnohem lepší je "cruiser", tedy jakási cyklolimuzína :-) A vůbec při tom nevadí, že to je stará liberta po tetě. Důležitá jsou péra pod zadkem kvůli dlažbě a vzpříměné sezení, aby člověka nebolelo za krkem a viděl pořádně kolem sebe (hlavně kvůli autům). Experimentoval jsem však dál. Budete se mi chechtat, ale nakonec jsem skončil u prastarého kapesního kolečka Sobi 20, se kterým se bez problémů vejdu do metra na eskalátor a kličkování mezi lidmi na přeplněných Příkopech je hračkou. Přiznávám, že inspirací mi byla podobná kapesní kola, která jsem viděl v německých městech. Dodatečně mi to potvrzuje i tenhle článek: http://www.nakole.cz/vemeste/clanek.php3?id=262 Teď uvažuji, že bych přece jen dost těžké a pomalé Sobi vyměnil za nějakou moderní skládačku, abych mohl i do tramvaje či busu. Ty Dahony nevypadají zle, ale jsou dost drahé: http://www.azub.cz/cz/skladacky/modely.php Našel jsem něco podobného, co vyrábějí Češi: http://www.hota.cz/kola.html (na stránce až dole, není to to odstrkovadlo nahoře :-) Uvažuji o tom modelu s torpédem a třístupňovou planetovou převodovkou. Na torpédo jsem si za tu dobu, co jezdím městem na plečkách, už dost zvykl a tři stupně do města bohatě stačí. Planetová převodovka řadí plynuleji než přesmykač, takže do města dobré. Jenže nevím, jak je to s kvalitou. Nemáte s hotami někdo zkušenosti?

Peter
Uživatel
Příspěvky: 66
Registrován: 08.8.2007 18:58
Bydliště: Praha - v noci 504, 510
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Peter » 25.8.2007 21:08

Pavel PS píše:Jo a dovolím si otázku, proč s kolem nemůžu třeba do tram a busu?
Já mám takovou svou teorii :). Kolo do busu či tram nesmí, to ano. Ale když se na to podívate z jiného úhlu pohledu, tak přepravní řád velí, že přeprava rozměrnějších předmětů záleží na aktuální přepravní situaci atd. No a kolo se dá považovat i za rozměrnější zavazadlo ne? :D

Teď trochu vážně, sám sem se dostal do sitauce, že mne na "vejšlapu" v okolí Zadní Kopaniny potkal tak příšerný slejvák, že sem byl proch..... až na kost a ne a ne přestat...chvíli na to jela 256, slušně jsem požádal řidiče, jestli by mne nevzal, odpověděl, že žádný problém..myslím si, že pokud není bus našláplej, a člověk se před nástupem slušně zeptá řidiče tak se většinou "odvozu" dočká.

Uživatelský avatar
Mapl
Uživatel
Příspěvky: 622
Registrován: 11.5.2005 20:42
Bydliště: Praha 2 - Vinohrady
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mapl » 25.8.2007 20:43

Ano, dobré by bylo, aby cyklisté mohli do autobusů´. A s předností kočárku - to jevelmi dobrý nápad.
Ale v praxi by to mohlo být centrem hádek. :wink: :roll:

Uživatelský avatar
Pavel PS
Uživatel
Příspěvky: 91
Registrován: 31.1.2007 21:29
Bydliště: tak už nejbližší vozovnou nejsou Střašidelnice, ani Pankrác, ale Kobylisy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pavel PS » 25.8.2007 20:41

Taky se přidávám do klubu cyklistů :-) Praha se pořád chvástá, jak podporuje cyklistickou dopravu, buduje cyklostezky, na mapě to vypadá krásně, ale realita je dost (slabě řečeno) odlišná. Třeba cyklistický pruh v ulici U Plynárny v Michli, samý sloup veřejného osvětlení, parkující auta, zastávky MHD., atd.. Krásně se jezdí i u Hostivařské přehrady, od té pak směrem za Jížní měto.. No a pak to mám rád i na východním okraji Prahy, kolem Koloděj :-)

Jo a dovolím si otázku, proč s kolem nemůžu třeba do tram a busu? Omezil bych to na dobu mimo špičku a pokud by kolo nepřekáželo kočárku, jinak by měl kočárek přednost a cyklista by musel vystoupit.

Uživatelský avatar
Jabberwocky
ďábelský pedagog
Příspěvky: 1849
Registrován: 27.5.2005 10:53
Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)

Příspěvek od Jabberwocky » 25.8.2007 18:53

Mánes-Staroměstská nestojí za nic, a navíc se to nedá ani nijak pořádně objet. Tam se halt musí dolů s kola a pěkně po svých.

Peter
Uživatel
Příspěvky: 66
Registrován: 08.8.2007 18:58
Bydliště: Praha - v noci 504, 510
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Peter » 25.8.2007 11:15

Jako cyklista se musím taky přidat :). Osobně jezdím čas do času do práce na kole z Krče na Florenc a například úsek od Mánesa po Staroměstkou je děsivý..člověk se prodírá mezi lidma a autama, ráno to ještě jde, ale odpoledne to je tragédie.

Jinak na periferii Prahy to docela jde..Prokopské údolí, Modřany, Krčský les, Radotín nebo Zbraslav..tady se dá jezdit docela dobře, ale přes centrum to je utrpení.

Uživatelský avatar
Matošo
Uživatel
Příspěvky: 279
Registrován: 06.6.2007 11:46
Bydliště: Vršovice - z okna koukám na konečnou čtyřky
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Matošo » 25.8.2007 11:04

Tak pod tohle se podepisuju. My, kolaři to máme po Praze fakt těžký. Kromě pár kilometrů od Výtoně do Modřan a asi dvou kilometrů od Výtoně k Fidlovačce je to po Praze bída. Zřejmě je to lepší na "okrajích" Prahy, jako třeba v Letňanech, Troji, Kunraticích atp., ale to neni totéž...

Uživatelský avatar
Jabberwocky
ďábelský pedagog
Příspěvky: 1849
Registrován: 27.5.2005 10:53
Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)

Cyklisté ve městě

Příspěvek od Jabberwocky » 25.8.2007 10:54

Tak si tady trochu přihřeju vlastní polívčičku. Kromě MHD využívám pro pohyb ve městě dost intensivně taky kolo. Kombinace metro+kolo je podle mého nejrychlejší způsob přepravy v Praze. Tady je pohled na pražské rekonstrukce (včetně TT) z perspektivy městského cyklisty: http://www.nakole.cz/vemeste/clanek.php3?id=267

Edit: Kruci, když si to po sobě teď čtu, vypadá to, že jsem ten článek snad napsal já - tak to prosím nikoli. Vlastní polívčičku si přihřívám jako cyklista, ne jako autor :-)

Zamčeno