Cyklisté ve městě
Moderátoři: DavidD, TRAM-FÓRUM
- Jabberwocky
- ďábelský pedagog
- Příspěvky: 1849
- Registrován: 27.5.2005 10:53
- Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)
To záleží na jízdence. Spořínci, co jedou na nepřestupní, musejí nazpátek hlavou dolů. S přestupním lístkem dostaneš gumové kšandy (škoda, že nejde napsat x s háčkem, sem by páslo :-) a nazpátek se povezeš vismo. Majitelé předplatních kupónů jezdí vismo na hedvábných kšandách s logem DP a třikrát ročně je v náručí snese službu konající dozorčí. Majitelé celoročního předplatného tento nárok mohou uplatnit pětkrát. Kdo jede načerno, dostane baštonádu madlem.
- Jabberwocky
- ďábelský pedagog
- Příspěvky: 1849
- Registrován: 27.5.2005 10:53
- Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)
- Jabberwocky
- ďábelský pedagog
- Příspěvky: 1849
- Registrován: 27.5.2005 10:53
- Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6707
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Nikdo tady nepovažuje eskalátor za pevný schodiště, takže normy pro pevný schodiště eskalátor určitě nemusí.Proxy píše:1) Bohužel zákázáno ze zákona, neb výška stupňů eskalátorů nesplňuje normy pro pevné schodiště A pokud někdo při výšlapu dostane infarkt, tak to bude vina ...
V případě vypnutí eskalátorů (ať už z jakýhokoliv důvodu) se po stojícim eskalátoru i několik minut běžně chodí...
Zrovna tak je po eskalátoru povolená chůze i pokud je v provozu.
Být to zakázáno zákonem jak tvrdíš, asi by měl dozorčí povinost neumožnit vstup, ne ?
Tohle prostě neobhájíš.
- Proxy
- Moderátor
- Příspěvky: 2459
- Registrován: 27.11.2003 14:29
- Bydliště: 4,5,12,20,94
- Kontaktovat uživatele:
1) Bohužel zákázáno ze zákona, neb výška stupňů eskalátorů nesplňuje normy pro pevné schodiště A pokud někdo při výšlapu dostane infarkt, tak to bude vina ...demon píše:Bod 1) je blbost, i stojící schody se daj použít jako rezerva i když se po nich chodí pěšky !
Bod 2) beru, i když uzavření eskalátorů pro opravy se běžně řeší spíš plechovou nebo překližkovou zástěnou než provazem...
2) Pokud jsou schody porouchané, tak do příjezdu mechanika nejsou opatřeny pevnými zábranami. Rovněž schody v údržbě nebo revizi jsou zajištěny pouze provazem. Bohužel jak už jsem psal, lidé jsou schopni si odstranit i pevné zábrany, aby prošli
Jinak musím říci, že je docela škoda, že se při rekonstrukcích v některých stanicích nezmenší šířka eskalátoru a nevybuduje se souběžné pevné schodiště, pro sportovce, kteří si chtějí vyjít schody pěšky
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6707
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Bod 1) je blbost, i stojící schody se daj použít jako rezerva i když se po nich chodí pěšky !Proxy píše:Zastavené schody opatřené zábranami nevstupovat mohou být z různých důvodů:
1) záloha (provozní odpočinek) - pokud by se jedny schody porouchali, je dobré mít připravené druhé jako náhradní než uzavírat stanici
2) porucha, údržba, revize, opravy...
Bod 2) beru, i když uzavření eskalátorů pro opravy se běžně řeší spíš plechovou nebo překližkovou zástěnou než provazem...
- Proxy
- Moderátor
- Příspěvky: 2459
- Registrován: 27.11.2003 14:29
- Bydliště: 4,5,12,20,94
- Kontaktovat uživatele:
Budeš se divit, ale tady jde skutečně o bezpečnost cestujících. Myslíš, že mám sadistickou radost, když vidím, že se lidé mačkají na eskalátorech?demon píše:No jasně, protože by někdy, někde, možná mohla nastat nějaká situace, tak to zakážem radši rovnou...
V červenci by taky moh napadnout sníh (a taky se to nedávno ve Švýcarsku stalo), tak rovnou uzákoníme celoročně povinný řetězy ?
Zastavené schody opatřené zábranami nevstupovat mohou být z různých důvodů:
1) záloha (provozní odpočinek) - pokud by se jedny schody porouchali, je dobré mít připravené druhé jako náhradní než uzavírat stanici
2) porucha, údržba, revize, opravy - tyto stavy jsou skutečně nebezpečné - neb může být uvolněné madlo či schodový stupeň, rozjeté vůle, případně může být na konci schodů otevřená mechanika, na které se pracuje - tyto všichny věci nastupující kaštan nemusí vědět, a proto se umisťují zábrany. Navíc připomínám, že strojovna eskalátorů jsou rozsáhlé technické prostory pod eskalátory, takže pracující mechaniky nemusí z povrchu nikdo vidět
Znovu opakuji: přeprava kol v osobních výtazích je ostatním cestujícím na obtíž, blokuje výtah pro skutečně potřebné (osoby obtížně pohyblivé, kočárky) a zvyšuje riziko zaseknutí výtahu. Například výtahy na Muzeu se v poslední době zasekávají i dvakrát denně. Zvažte, jestli vám to čekání na hasiče v porouchaném výtahu zato stojí...Karotka píše:Mempo by mělo povolit přepravu kol ve svých óbrvýtazích aspoň osobám s patřičnou kvalifikací (III. stupeň - Transporta 320kg, II. stupeň - Transporta 250kg, červený diplom - páternoster)
Naposledy upravil(a) Proxy dne 28.8.2007 9:47, celkem upraveno 1 x.
- Karotka
- Uživatel
- Příspěvky: 1180
- Registrován: 09.2.2005 20:59
- Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.
Žabařisyverin píše:....byl jsem zvyklý vozit kolo od nás z 8. patra panelového domu taktéž výtahem (Transporta 1975, 320kg, 4 (o)soby)....
7. patro, Transporta 1987(?), 250 kg, 3 osoby... žádní sobi ani Sobi, žádný piktogram, v "návodu k řízení" není o kolech ani slovo (zřejmě to konstruktéry nenapadlo ani v nejhorším snu).
Mempo by mělo povolit přepravu kol ve svých óbrvýtazích aspoň osobám s patřičnou kvalifikací (III. stupeň - Transporta 320kg, II. stupeň - Transporta 250kg, červený diplom - páternoster)
- trainzjohny
- Moderátor
- Příspěvky: 3140
- Registrován: 10.9.2006 15:06
- Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
- Kontaktovat uživatele:
Souhlasím v tom, že ten zákaz je tam zbytečný, ale je tam a ty kaštani vědi kulový proč tam je a stejně tam lezou.demon píše:No jasně, protože by někdy, někde, možná mohla nastat nějaká situace, tak to zakážem radši rovnou...
V červenci by taky moh napadnout sníh (a taky se to nedávno ve Švýcarsku stalo), tak rovnou uzákoníme celoročně povinný řetězy ?
Na to přesně pasuje rčení "Nač stahovat kalhoty, když brod je ještě daleko"...
Ale jinak 100% souhlas s
demon píše:... zákazy by se porušovat neměly.
- syverin
- Uživatel
- Příspěvky: 947
- Registrován: 29.11.2004 14:00
- Bydliště: V noci 512
- Kontaktovat uživatele:
To snad abych se taky k něčemu přiznal
Na Dejvické jsem 2x použil výtah k přepravě kola z nástupiště na povrch, snad mi budiž omluvou, že se jednalo o můj cyklistický dávnověk (2000) a byl jsem zvyklý vozit kolo od nás z 8. patra panelového domu taktéž výtahem (Transporta 1975, 320kg, 4 (o)soby). Nemluvě o tom, že jsem pak k dopravě do Divoké Šárky použil zadní plošiny úplně prázdné nedělnodopolední tramvaje č. 20.
Tehdy jsem si nebyl vědom žádného přestupku proti pravidlům a proti mému počínání kupodivu také nikdo nic nenamítal.
Na Dejvické jsem 2x použil výtah k přepravě kola z nástupiště na povrch, snad mi budiž omluvou, že se jednalo o můj cyklistický dávnověk (2000) a byl jsem zvyklý vozit kolo od nás z 8. patra panelového domu taktéž výtahem (Transporta 1975, 320kg, 4 (o)soby). Nemluvě o tom, že jsem pak k dopravě do Divoké Šárky použil zadní plošiny úplně prázdné nedělnodopolední tramvaje č. 20.
Tehdy jsem si nebyl vědom žádného přestupku proti pravidlům a proti mému počínání kupodivu také nikdo nic nenamítal.
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6707
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
No jasně, protože by někdy, někde, možná mohla nastat nějaká situace, tak to zakážem radši rovnou...trainzjohny píše:Zbytečnej možná je, ale je tam, až tam jednou bude uvolněný schod a někdo si tam namele dr**žku páč na něm spadne bude vina kde .... ano přesně tam.
V červenci by taky moh napadnout sníh (a taky se to nedávno ve Švýcarsku stalo), tak rovnou uzákoníme celoročně povinný řetězy ?
Na to přesně pasuje rčení "Nač stahovat kalhoty, když brod je ještě daleko"...
Ale nechme toho, máš pravdu, že zákazy by se porušovat neměly.