Cyklisté ve městě

Archiv starých nebo neaktuálních příspěvků. Příspěvky, které přinášejí informace, jejíchž poselství již bylo naplněno v minulosti.

Moderátoři: DavidD, TRAM-FÓRUM

Zamčeno
Uživatelský avatar
Jabberwocky
ďábelský pedagog
Příspěvky: 1849
Registrován: 27.5.2005 10:53
Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)

Příspěvek od Jabberwocky » 28.8.2007 14:06

To záleží na jízdence. Spořínci, co jedou na nepřestupní, musejí nazpátek hlavou dolů. S přestupním lístkem dostaneš gumové kšandy (škoda, že nejde napsat x s háčkem, sem by páslo :-) a nazpátek se povezeš vismo. Majitelé předplatních kupónů jezdí vismo na hedvábných kšandách s logem DP a třikrát ročně je v náručí snese službu konající dozorčí. Majitelé celoročního předplatného tento nárok mohou uplatnit pětkrát. Kdo jede načerno, dostane baštonádu madlem.

Uživatelský avatar
Káem
Uživatel
Příspěvky: 904
Registrován: 03.11.2006 15:32
Bydliště: 1,8,15,25,26,51,56,AE
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Káem » 28.8.2007 13:54

Jabberwocky píše:No dobře, κύκλος neboli cyklus je řecky kruh, ježdění na eskalátoru dokolečka se dá považovat za cyklistiku. Ale bez přestupů, hezky nazpátek spodem, žádný ulejvání!
A taky se to tam nevobrací jako v páternosteru??? Nebo jo?

Uživatelský avatar
Jabberwocky
ďábelský pedagog
Příspěvky: 1849
Registrován: 27.5.2005 10:53
Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)

Příspěvek od Jabberwocky » 28.8.2007 13:48

No dobře, κύκλος neboli cyklus je řecky kruh, ježdění na eskalátoru dokolečka se dá považovat za cyklistiku. Ale bez přestupů, hezky nazpátek spodem, žádný ulejvání!

Uživatelský avatar
PvvS
Uživatel
Příspěvky: 1403
Registrován: 15.11.2003 20:20
Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od PvvS » 28.8.2007 12:51

Nestaci jezdit dokolecka dokola ?

Uživatelský avatar
Jabberwocky
ďábelský pedagog
Příspěvky: 1849
Registrován: 27.5.2005 10:53
Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)

Příspěvek od Jabberwocky » 28.8.2007 12:36

Helejte se, koukejte po těch eskalátorech jezdit na kole (nabo aspoň běhat s kolem přes rameno) - takovéhle ot tu trpět nebudu, když už jsem si themu pracně vymyslel a založil! ;-)

Uživatelský avatar
PvvS
Uživatel
Příspěvky: 1403
Registrován: 15.11.2003 20:20
Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od PvvS » 28.8.2007 11:57

Kdyz sme u eskalatoru. Jak je u vypnutych eskalatoru zajisteno blokovani proti pohybu ? Jenom motorem a prevody ?

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6707
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od demon » 28.8.2007 11:48

Proxy píše:1) Bohužel zákázáno ze zákona, neb výška stupňů eskalátorů nesplňuje normy pro pevné schodiště :( A pokud někdo při výšlapu dostane infarkt, tak to bude vina ...
Nikdo tady nepovažuje eskalátor za pevný schodiště, takže normy pro pevný schodiště eskalátor určitě nemusí.
V případě vypnutí eskalátorů (ať už z jakýhokoliv důvodu) se po stojícim eskalátoru i několik minut běžně chodí...
Zrovna tak je po eskalátoru povolená chůze i pokud je v provozu.
Být to zakázáno zákonem jak tvrdíš, asi by měl dozorčí povinost neumožnit vstup, ne ?

Tohle prostě neobhájíš. :wink:

Uživatelský avatar
Proxy
Moderátor
Příspěvky: 2459
Registrován: 27.11.2003 14:29
Bydliště: 4,5,12,20,94
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Proxy » 28.8.2007 11:40

demon píše:Bod 1) je blbost, i stojící schody se daj použít jako rezerva i když se po nich chodí pěšky !
Bod 2) beru, i když uzavření eskalátorů pro opravy se běžně řeší spíš plechovou nebo překližkovou zástěnou než provazem...
1) Bohužel zákázáno ze zákona, neb výška stupňů eskalátorů nesplňuje normy pro pevné schodiště :( A pokud někdo při výšlapu dostane infarkt, tak to bude vina ...
2) Pokud jsou schody porouchané, tak do příjezdu mechanika nejsou opatřeny pevnými zábranami. Rovněž schody v údržbě nebo revizi jsou zajištěny pouze provazem. Bohužel jak už jsem psal, lidé jsou schopni si odstranit i pevné zábrany, aby prošli :roll:

Jinak musím říci, že je docela škoda, že se při rekonstrukcích v některých stanicích nezmenší šířka eskalátoru a nevybuduje se souběžné pevné schodiště, pro sportovce, kteří si chtějí vyjít schody pěšky 8-)

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6707
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od demon » 28.8.2007 11:25

Proxy píše:Zastavené schody opatřené zábranami nevstupovat mohou být z různých důvodů:
1) záloha (provozní odpočinek) - pokud by se jedny schody porouchali, je dobré mít připravené druhé jako náhradní než uzavírat stanici
2) porucha, údržba, revize, opravy...
Bod 1) je blbost, i stojící schody se daj použít jako rezerva i když se po nich chodí pěšky !
Bod 2) beru, i když uzavření eskalátorů pro opravy se běžně řeší spíš plechovou nebo překližkovou zástěnou než provazem...

Uživatelský avatar
Káem
Uživatel
Příspěvky: 904
Registrován: 03.11.2006 15:32
Bydliště: 1,8,15,25,26,51,56,AE
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Káem » 28.8.2007 9:46

Na Pankráci jsou schody mimořádně blbě architektonicky vyřešené - tam i já chodím těmi, ke kterým se dostanu a ne těmi, kterými se má.
I já vozím v domovním výtahu kolo. Nastojato :-)

Uživatelský avatar
Proxy
Moderátor
Příspěvky: 2459
Registrován: 27.11.2003 14:29
Bydliště: 4,5,12,20,94
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Proxy » 28.8.2007 9:41

demon píše:No jasně, protože by někdy, někde, možná mohla nastat nějaká situace, tak to zakážem radši rovnou...
V červenci by taky moh napadnout sníh (a taky se to nedávno ve Švýcarsku stalo), tak rovnou uzákoníme celoročně povinný řetězy ?
Budeš se divit, ale tady jde skutečně o bezpečnost cestujících. Myslíš, že mám sadistickou radost, když vidím, že se lidé mačkají na eskalátorech?
Zastavené schody opatřené zábranami nevstupovat mohou být z různých důvodů:
1) záloha (provozní odpočinek) - pokud by se jedny schody porouchali, je dobré mít připravené druhé jako náhradní než uzavírat stanici
2) porucha, údržba, revize, opravy - tyto stavy jsou skutečně nebezpečné - neb může být uvolněné madlo či schodový stupeň, rozjeté vůle, případně může být na konci schodů otevřená mechanika, na které se pracuje - tyto všichny věci nastupující kaštan nemusí vědět, a proto se umisťují zábrany. Navíc připomínám, že strojovna eskalátorů jsou rozsáhlé technické prostory pod eskalátory, takže pracující mechaniky nemusí z povrchu nikdo vidět :!:
Karotka píše:Mempo by mělo povolit přepravu kol ve svých óbrvýtazích aspoň osobám s patřičnou kvalifikací (III. stupeň - Transporta 320kg, II. stupeň - Transporta 250kg, červený diplom - páternoster)
Znovu opakuji: přeprava kol v osobních výtazích je ostatním cestujícím na obtíž, blokuje výtah pro skutečně potřebné (osoby obtížně pohyblivé, kočárky) a zvyšuje riziko zaseknutí výtahu. Například výtahy na Muzeu se v poslední době zasekávají i dvakrát denně. Zvažte, jestli vám to čekání na hasiče v porouchaném výtahu zato stojí...
Naposledy upravil(a) Proxy dne 28.8.2007 9:47, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Karotka
Uživatel
Příspěvky: 1180
Registrován: 09.2.2005 20:59
Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.

Příspěvek od Karotka » 28.8.2007 0:42

syverin píše:....byl jsem zvyklý vozit kolo od nás z 8. patra panelového domu taktéž výtahem (Transporta 1975, 320kg, 4 (o)soby)....
Žabaři :lol:
7. patro, Transporta 1987(?), 250 kg, 3 osoby... žádní sobi ani Sobi, žádný piktogram, v "návodu k řízení" není o kolech ani slovo (zřejmě to konstruktéry nenapadlo ani v nejhorším snu).

Mempo by mělo povolit přepravu kol ve svých óbrvýtazích aspoň osobám s patřičnou kvalifikací (III. stupeň - Transporta 320kg, II. stupeň - Transporta 250kg, červený diplom - páternoster)

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3140
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od trainzjohny » 27.8.2007 21:56

demon píše:No jasně, protože by někdy, někde, možná mohla nastat nějaká situace, tak to zakážem radši rovnou...
V červenci by taky moh napadnout sníh (a taky se to nedávno ve Švýcarsku stalo), tak rovnou uzákoníme celoročně povinný řetězy ? :wink:
Na to přesně pasuje rčení "Nač stahovat kalhoty, když brod je ještě daleko"...
Souhlasím v tom, že ten zákaz je tam zbytečný, ale je tam a ty kaštani vědi kulový proč tam je a stejně tam lezou.
Ale jinak 100% souhlas s
demon píše:... zákazy by se porušovat neměly. 8-)

Uživatelský avatar
syverin
Uživatel
Příspěvky: 947
Registrován: 29.11.2004 14:00
Bydliště: V noci 512
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od syverin » 27.8.2007 21:52

To snad abych se taky k něčemu přiznal :-)
Na Dejvické jsem 2x použil výtah k přepravě kola z nástupiště na povrch, snad mi budiž omluvou, že se jednalo o můj cyklistický dávnověk (2000) a byl jsem zvyklý vozit kolo od nás z 8. patra panelového domu taktéž výtahem (Transporta 1975, 320kg, 4 (o)soby). Nemluvě o tom, že jsem pak k dopravě do Divoké Šárky použil zadní plošiny úplně prázdné nedělnodopolední tramvaje č. 20.
Tehdy jsem si nebyl vědom žádného přestupku proti pravidlům :-) a proti mému počínání kupodivu také nikdo nic nenamítal.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6707
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od demon » 27.8.2007 21:43

trainzjohny píše:Zbytečnej možná je, ale je tam, až tam jednou bude uvolněný schod a někdo si tam namele dr**žku páč na něm spadne bude vina kde .... ano přesně tam.
No jasně, protože by někdy, někde, možná mohla nastat nějaká situace, tak to zakážem radši rovnou...

V červenci by taky moh napadnout sníh (a taky se to nedávno ve Švýcarsku stalo), tak rovnou uzákoníme celoročně povinný řetězy ? :wink:

Na to přesně pasuje rčení "Nač stahovat kalhoty, když brod je ještě daleko"...

Ale nechme toho, máš pravdu, že zákazy by se porušovat neměly. 8-)

Zamčeno