Informovanost při výlukách

Archiv starých nebo neaktuálních příspěvků. Příspěvky, které přinášejí informace, jejíchž poselství již bylo naplněno v minulosti.

Moderátoři: DavidD, TRAM-FÓRUM

Zamčeno
Uživatelský avatar
Tonda Ježek
Uživatel
Příspěvky: 1080
Registrován: 30.11.2003 22:54
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tonda Ježek » 17.9.2007 19:48

Káem píše: Podruhé sorry, ale pobíhání po stanici kvůli informování lidí je hurá akce v tom negativním slova smyslu. V době centrálního hlášení do vozu, světelného panelu ve vozech a pod. je to prostě krok do středověku.
Kolikrát jsi řídil informování cestujících při nějaké výluce či mimořádnosti? Já třebas naposledy 1. září ve stanici metra Černý Most při cca 40ti minutovém zastavení provozu.
Informace cestujícím byla podávána staničním rozhlasem, informačními tabulemi, digitálními venkovními informačními panely. A zkus si schválně tipnout, který druh informování byl jednoznačně nejefektivnější - bylo to ústní informování od mých dvou kolegů a strojvedoucího, kteří korzovali po nástupišti mezi lidmi.
Takže sorry, ale minimálně v tomto případě jsi naprosto vedle ty!

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Příspěvek od Absolut » 17.9.2007 18:16

Káemíčku, smiř se s tím, že pokud při výluce nabídneš kvalitní náhradu, pak prestiž DP stoupá. Je hezké a jednoduché při výluce zrušit jednu linku a dvojici T3 nahradit jedníém krátkým autobusem a léta se to tak dělalo, jenže teď už lidi tou sockou jezdit NEMUSÍ, chápeš, NEMUSÍ.

Vím, že nemáš rád moje přirovnání, ale jedno Ti napíšu. Výluka je, jako když v obchodě nějakou dobu nemají Tvé oblíbené zboží. Můžeš to vydržet s něčím náhradním, co Ti nabídnou, nebo jít jinam. V Tesku prostě potkáš prázdnej regál. V šikmáči na rohu mi na dotaz přinesou něco jinýho. Ze skladu. Prodavačka obětuje minutu a zvedne zadek. Váží si zákazníka. A tohle je to, co se náš DP učí a Ty to považuješ za plýtvání. Cestující je klient, nikoli kaštan. DP sice nevydělává, ale pokud bude udržovat slušný podíl přepravní práce, pak má cenu jej dotovat. Včetně poloprázdných spojů, pokud mají smysl. Přeprava lidí není jako přeprava zeminy ze stavby, nejde čekat, až bude náklaďák zcela plný a pak najet k bagrům dalším náklaďákem...

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martin Šubrt » 17.9.2007 16:10

Káem píše:MŠ: Opět ty samé omyly:
Cíl je 100% v MHD? Ale ne. Cíl má být to co je pro společnost nejvýhodnější. A to je kompromis.
10 jezdí "plná" před IPP i za IPP: JENŽE se na IPP 3/4 lidí vymění. Jako by byla roztržená. Typická manipulace s fakty z tvojí strany.
Pokud něco v Ječné nepobírá, pak je to první souprava konvoje. Sorry, ale Ječná je přímý důsledek prokladománie.
Žes nedostal lidi do metra je JEJICH chyba - MHD není o libidu ale o přepravě.
Vrcholem je ovšem tvoje věta o centrálním hlášení. Typické nádražnictví. Nejde to. Na to jste se měli soustředit: ABY TO ŠLO. A ne pobíhat se studenty po zastávkách. Chvályhodná snaha, ale na tom, že je to návrat do středověku to nic nemění.
Cílem je, aby v MHD byl takový počet lidí, aby život ve městě byl jakž takž udržitelným, na procenta si nehraju. Pokud jde o 10, vyvracíš mi tu to, co jsem psal, tím, co jsem psal :-). Já právě vím, že se 3/4 lidí na IPP vymění a 10 je plná před i po IPP. Tak proč není plná 30 před IPP stejně??? Protože tam není ta 1/4 co jede skrz. A kupodivu ještě i ti, co by jeli normálně jen na IPP. Ta linak jue prostě psychologicky méně atraktivní, protože jede z centra někam jen jedním směrem a neumožňuje mi určitou volnost rozhodnutí, pokud nemám daný cíl. Ječnou jsem jezdil celkem 13 let do školy. Je to fakt odporný zážitek kdykoliv a časem jsem zkoušel chodit 25 minut pěšky. První tramvaj nepobírá z důvodu, který dejme tomu souhlasí s tím, co píšeš, ale plná až přeplněná je většina spojů. Máš řešení? Linka Zvonařka - Myslíkova v KT na mobilní přejezd :-). Já bych byl samozřejmě rád, kdyby hlášení šlo. Jenže to by pravděpodobně znamenalo začít s technikou hlášení znovu a i hlášení zastávek dělat centrálně dle polohy na GPS. Pak by se centrálně dalo hlásit vše, ale i tak by bylo složité se trefit hlášením on-line. Spousta hlášení zastávek by se centrálně musela típnout a lidem by mohly chybět. Byl bych rád, aby se určitým směrem do budoucna šlo, ale je to taky otázka peněz. Musím využít systém co mám a přání často narazí. Přechod na jiný systém je otázkou 10 - 15 let, protože to jakž takž funguje, tak jsou daleko akutnější priority. Nápady jako ty mám pochopitelně taky, ale musím žít maličko v realitě. ALE URČITĚ TO NĚKDY PŮJDE :-). Všechno totiž jde, když se chce a pro mě opravdu slovo nejde znamená maximálně, že to nejde dočasně...

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martin Šubrt » 17.9.2007 15:58

trainzjohny: Dík, až na to, že zatím nejsem u podniku :-) Činnost provádím o dovolené ze své běžné práce u podniku jiného :-)

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3140
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od trainzjohny » 17.9.2007 15:38

Přesunuto z nediskuzní části zpráv z tisku.
Příspěvek MOpa obrán o několik natahujících enterů.

Jinak práci Martina Šubrta by měli všichni ocenit, páč jako jeden z mála lidí u podniku se snaží (a velmi úspěšně) něco měnit k lepšímu. Kdyby každý dělal svou práci jako on budeme všichni do roka koukat, jaká tady bude MHD.

Uživatelský avatar
Káem
Uživatel
Příspěvky: 904
Registrován: 03.11.2006 15:32
Bydliště: 1,8,15,25,26,51,56,AE
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Káem » 17.9.2007 15:26

MŠ: Opět ty samé omyly:
Cíl je 100% v MHD? Ale ne. Cíl má být to co je pro společnost nejvýhodnější. A to je kompromis.
10 jezdí "plná" před IPP i za IPP: JENŽE se na IPP 3/4 lidí vymění. Jako by byla roztržená. Typická manipulace s fakty z tvojí strany.
Pokud něco v Ječné nepobírá, pak je to první souprava konvoje. Sorry, ale Ječná je přímý důsledek prokladománie.
Žes nedostal lidi do metra je JEJICH chyba - MHD není o libidu ale o přepravě.
Vrcholem je ovšem tvoje věta o centrálním hlášení. Typické nádražnictví. Nejde to. Na to jste se měli soustředit: ABY TO ŠLO. A ne pobíhat se studenty po zastávkách. Chvályhodná snaha, ale na tom, že je to návrat do středověku to nic nemění.

Btw. poučení pro Mopa: Příspěvek ztrácí smysl, pokud lidi nemají čas ho přečíst. Není umění psát, ale ŠKRTAT. (o psaní s dovolením něco vím, když už ne o MHD :-P )

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martin Šubrt » 17.9.2007 15:14

Pokud jde o spokojenost cestujícího, klidně tu 16 na Zámeckou zaplatím. Protože při boji o zachování podílu MHD vůči IAD je každý spokojený cestující dobrý. Kdyby se na MHD hledělo jen ekonomickými brýlemi, je možné ji zrušit hned a basta. To jsou konce tvého pohledu na svět.

Jinak jsi evidentně na těch zastávkách nebyl. I na Míráku jsem spoustu lidí jedoucích na Floru do metra prostě nedostal. Raději byli ochotni jet 135 na Želivského a zpět...

Odklony pro Korunní jsou logické, až na ty 2 linky na trojúhelníku. Mohla tam být jedna a druhá na Zámecké. Víc bych neměnil. Zrušení 16? Ječná někdy nepobírá i tyk, takže oslabit tramvaje na karlák, kde teď vylézá lidí víc na metro, by asi nebylo moc fajn...

Jen mě napadá, že tvoje filozofie přetrhání linek přes centrum nějak nefunguje. Proč je 10 od Flory na IPP plná a 30 prázdná? Jistě, lidi si ještě nezvykli, ale přesto... Prostě ta 30 nejede přes centrum, ale jen němu, tudíž ta tramvaj je psychologicky míň atraktivní a přitom jede stejně jak 10.

Centrální hlášení do vozu je nepoužitelné, protože se u spousty vlaků spolehlivě trefíš do vyhlašování zastávek. Neboj, tohle še jsem už řešil. Včetně hlášení v tramvajích, těch nahraných. Budu to řešit i technicky, jsou tam určité limity a tak to není sranda.

Pobíhání po zastávce je potřeba, dokud jsou rezervy v dalších prvcích informačního systému. A kromě toho, tím pobíháním na spoustu rezerv taky přijdeš, to nefunguje od kancelářského stolu. Taky zjistíš, co by bylo potřeba na příště, kde měly být lépe cedule, co na nich apod. Prostě se to musí odchodit a odmluvit, aby to příště bylo lepší, levnější, přehlednější, aby informátoři byli jen doplňkem inf. systému a ne jeho záplatou...

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4737
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MOp » 17.9.2007 15:08

Vážený pane Ďurane,

dovoluji si reagovat na Váš článek „Výluka“ zejména na práci informátorů.

S příchodem nového vedení v první polovině letošního roku nastal zásadní zlom v komunikaci mezi vedením DPP, médii a hlavně v první řadě cestujícími. První „Hurá stánky“ lákající na nejrůznější akce v souvislosti s letní výlukovou činností připomínaly spíše grotesku, ale postupem času a jejich dalším vývojem a jejich dalším výskytem při následujících rekonstrukčních akcích se kvalita poskytovaných informací, informátorů a materiálů, které „studentíci“ rozdávají zcela určitě zlepšila.

Měl byste si uvědomit, že nejste jediným, který bedlivě střeží každé kroky, které Dopravní podnik a jeho nové vedení nachystalo a uskutečňuje a hlavně, nejste jediný, který práci informátorů kontroluje. Dopravní podnik využil služby jisté reklamní agentury, která si studentíky najímá. Jako každé soukromé firmě ji velice záleží na své image, proto jsou jedinci vybíráni tak, aby se za jejich vykonanou práci tato firma nemusela stydět a byla pro příště opět vybrána. Stejně tak Dopravnímu podniku velice záleží na tom, jak jej vnímají cestující a jakým způsobem jej zmíněná agentura pomocí informátorů prezentuje.

Proto Vám nemusím říkat, že obě společnosti provádějí namátkové kontroly na jejichž základě konají potřebné kroky. Pakliže je jeden z těchto subjektů s prací informátorů nespokojen, jednoduše takové lidi nechce, příště je nenajme, případně je rovnou odvolá. Příkladem budiž první den výluky Malé Strany, kdy dva ze tří informátorů sloužících na Újezdě byli přes noc vyměněni za jiné, kteří svou činnost vykonávají lépe. V neposlední řadě je kontrolují i jiná internetová média zabývající se tramvajovým provozem, než jen DP Aréna, mezi něž se řadí jeden internetový portál jehož jsem základním spolupracovníkem.

Jak uvádíte, ve zmiňovaný den, kdy jste pořídil fotografie bylo počasí, kdy by člověk psa do ulic nevyhnal. Nevím jak Vy, ale já bych se v dešti urychleně schoval, stejně jako mnozí jiní, ale informátoři, které jsem viděl já (při jakémkoliv jejich nasazení po dobu prázdnin) mokli na dešti a informovali seč jim síly stačily. A pakliže naleznu informátora schovaného před deštěm s propagačními materiály v rukou, mohu o něm z kabiny řidiče prohlásit, že neinformoval? On přeci není prvotně tím, který se potřebuje něco dozvědět. On je tam od toho, aby byl schopen odpovědět na všemožné dotazy zvídavých kolemjdoucích, ať již jsou jakéhokoliv rázu. Pakliže by takový člověk chodil od člověka k člověku a nabízel letáček, bude jednoduše považován notorického „prudiče“ případně za roznašeče letáků. A právě v tomto se udělal od minulých akcí zrovna při začátku výluky Korunní obrovský pokrok.

Při minulých akcích byla většina informátorů oblečena pouze do oranžových triček s nápisem Hurá, pakliže na nich onen nápis vůbec byl. Zaměstnanec, či sympatizant DPP si jistě ledasco domyslí v souvislosti s Vyvolenými, ale obyčejný cestující neměl šanci rozpoznat, zda je daný člověk informátor či nikoliv. Obzvláště se tento fakt projevil při minulém nasazení na Malé Straně. Cestující, kteří přijeli linkou NAD X-23 na Újezd informátory přehlíželi a obtěžovali raději řidiče společnosti Hotliner, který je s jadrným slovníkem posílal nejčastěji pryč. Sám totiž také netušil, že oni oranžoví mužíci, stojící se stánkem jen 2 metry vedle, jsou tam právě od toho, aby cestujícím, kteří jsou bezradní mohou pomoci. Zkušebně se následně ověřilo, že pakliže si jeden z informátorů oblékne výstražnou vestu, je kolem něj rázem dav lidí a studenti nejsou schopni stíhat informovat. V případě výluky Korunní byli všichni informátoři označeni vestou s logem DP. Rázem byli vidět, cestujícími byli respektováni - a hlavně – cestující se na ně obraceli!

Nezanedbatelný posun zaznamenaly od počátku prázdnin vědomosti informátorů. Zatímco na začátku prázdnin rozdávali pouze letáky (navíc chybné a ani o tom nevěděli), při posledních dvou akcích byli všichni jedinci proškoleni a dostali kromě informačních materiálů i nadstandardní informace kde naleznou poštu, bankomat, jak se dostat na významné cíle a v případě, že by si nevěděli rady, bylo každé stanoviště vybaveno atlasem Prahy. Dále obdrželi schéma v té době platného linkového vedení – bohužel v případě Malé Strany jen pro vlastní potřebu a v počtu cca 10ks alespoň černobílé kopie pro úplné ztracené zoufalce. Při výluce Korunní mapových podkladů bylo oficiální cestou vydáno v barevném provedení cca 500ks a nešetřit s nimi, byly by rozdány během půl hodiny.

Kladete-li si otázku, jak toto všechno mohu vědět, odpovím Vám – na posledních zmiňovaných akcích jsem informátorům s Martinem Šubrtem ve svém volném čase osobně vypomáhal - v případě výluky Malé Strany po dva dny 4 hodiny a na I.P.Pavlova jeden den 2 hodiny – to vše zcela ZDARMA a dobrovolně.

V případě I.P.Pavlova nesmím opomenout vyseknout informátorům pochvalu za ztíženou situaci - v průběhu odpoledne došlo v onom deštivém odpoledni také ke stržení troleje v podjezdu na Fidlovačce a linky 18 a 24 byly odkloněny právě přes I.P.Pavlova. Bezradných cestujících tam bylo opravdu dosti, ale informátoři stihli zajistit kvalitní informování jak pro ně, tak pro cestující na zastávkách, kteří byli zmateni, cože tam jezdí za linky, které tam nemají vůbec co pohledávat.

Být přítomen na stanovišti není opravdu žádný med. Po pár hodinách bolí nohy, pak záda a v neposlední řadě druhý den nemůžete mluvit. Nesmím ani opomenout vrtochy počasí, kdy je chvíli teplo, chvíli zima a člověk před tím nemůže nikam utéct. Zmínění studentíci byli na stanovištích v těchto dnech skoro nonstop od 6 do 19 hodin, s možností krátké přestávky na oddech v době oběda. Pakliže si některý z nich jen na chvíli sedl, či si odskočil, během chvilky zvonil mobilní telefon a z něj se ozvalo – Nesmíte sedět, musíte informovat! Tudíž kontrolní mechanismy opravdu fungují a všichni zúčastnění vykonávali práci v těchto pro mne NEDŮSTOJNÝCH podmínkách, nehledě na to, že se museli doprošovat obchodníků sídlících v okolí, zda si mohou odskočit na toaletu. Pochybuji, že byste tohoto ponížení byl Vy sám schopen.


Jděte si to vyzkoušet, slibuji, bude to pro Vás nezapomenutelný zážitek!

Uživatelský avatar
Káem
Uživatel
Příspěvky: 904
Registrován: 03.11.2006 15:32
Bydliště: 1,8,15,25,26,51,56,AE
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Káem » 17.9.2007 14:15

Absolut píše:Ano, tramvaj je poloprázdná, ale důležité je zajistit službu, tedy náhradní dopravu pro cestující. ...
Ano, a ať nás to stojí co to stojí, jsi zapomněl napsat.
Sorry ale takhle se to opravdu nedělá. Můžeš si s ing. Ď. podat ruku, v podstatě myslíte oba stejně. Jediné správné ekonomické řešení bylo prodloužit 4 na Nádraží Bráník a 16 zrušit. Ukončení na Zámecké je typický technický a technologický pohled. Špatně. Nechal bych vás to zaplatit. Klidně i podle nízké sazby Radka 31 tzn 5 -15 Kč/km jízdy tramvaje.
Kdybych chtěl být hodně brutální, tak napíšu, že ND je metro A mezi Mírákem a Želivárnou.
Podruhé sorry, ale pobíhání po stanici kvůli informování lidí je hurá akce v tom negativním slova smyslu. V době centrálního hlášení do vozu, světelného panelu ve vozech a pod. je to prostě krok do středověku.
A ještě: odklony mají být především LOGICKÉ a ne šotoušské (dvě linky na trojúhelníku).
Je vidět, že do této úrovně ještě ředitelské koště nedosáhlo.

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Příspěvek od MF » 17.9.2007 12:09

Absolut to napsal pěkně, plně s ním souhlasím.

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Příspěvek od Absolut » 17.9.2007 11:13

Vážený pane Ďurane,

Váš článek je příkladem neskutečného negativismu našeho národa.

Linka 30 byla zavedena proto, aby pro lidi, kteří dojedou d-10 na IPP nebo až na V.Vodárnu existovala varianta, jak se dostat na navazující úsek linky 10 hrazený d-30. Proto je nesmysl tuto náhradní linku ukončovat na Olšanských hřbitovech.

Pokud by nebyly žádné informační stojany, budete vykřikovat, že je málo informací.

Pokud by na Zvonařce končila jen d-30, budete vykřikovat, proč nemohly končit obě linky na Zámecké. Pokud by byly obě linky na Zámecké, budete vykřikovat, proč nic nekončí na Zvonařce. Jinak z hlediska organizace výluky je to samozřejmě jedno, kde budou na tomhle konci linky ukončeny.

Stížnost se dá vymyslet vždycky, pochvala jen málokdy. Náhradní doprava linkou 30 je funkční. Ano, tramvaj je poloprázdná, ale důležité je zajistit službu, tedy náhradní dopravu pro cestující. Pokud by na IPP existoval oblouk od Štěpánské k Muzeu, pak by tudy jezdily objížďkou d-10 i d-16. Asi by se také sjížděly s d-11. A na tom NENÍ NIC ŠPATNĚ, pokud je to dočasný stav během výluky. Cestujícím d-11 nemůžeme sebrat standart, na který jsou zvyklí jen proto, že v úseku IPP-Flora jezdí společně s d-11 nějaká odkloněná linka. Naši klienti (dříve kaštani) totiž jezdí třeba taky na Spořilově.

Bohužel, dokud budou Češi vždycky jen hledat, na co by mohli nadávat, tak asi máme ty hvězdičky na SPZ jen na ozdobu ...

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martin Šubrt » 17.9.2007 11:09

Tu je má reakce:
Vážený pane Ďurane,
dovoluji si reagovat na Váš článek o výluce v Korunní ulici.

Pokud jde o dopravní opatření, je možné s Vámi souhlasit, že jedna z linek 16 a 30 mohla být ukončena v obratišti Zámecká. To je také můj osobní názor. Nemám ovšem blízko k provozním věcem, tudíž mohly být určité důvody.

Mnohem blíže mám k informacím pro cestující. Na začátku prázdnin jsem ostře kritizoval začátek Hurá akce a kvalitu informování při začátku výluky na Palackého náměstí. Od té doby se ovšem v DP udělalo spoustu práce.

Od výluky Újezd - Malostranská, kde byli informátoři použiti také, jsem zodpovědný za jejich proškolení a během tří prvních dnů výluky Újezd - Malostranská a dvou prvních dnů výluky v Korunní ulici jsem byl osobně na stanovištích přítomen.

Na fotografii "Studenti rozdávali letáky, neinformovali", jste tudíž zachytil mne.

Pro Vaši informaci. Sehnat informátory, kteří by byli ochotní být na zastávce od 5:45 ráno do 19:00 večer, když jim přesný termín oznámíte tři dny před výlukou, není snadné. Jsem si vědom, že je u DP spousta starších pracovníků, kteří by informovali rádi, jenže mnoho z nich zase neumí anglicky a německy. A pochybuji, že by odbory při jednáních akceptovaly podobné směny, které by se staly součástí práce třeba řidičů v době jejich volna.

Celý problém sehnat lidi je velmi složitý a nové vedení DP zatím ukazuje, že chce lidi opravdu informovat a tuto službu zlepšovat.

Pro výluku Korunní nebyla dvě, ale tři stanoviště. Flora, Náměstí Míru a I.P. Pavlova. V 15:00 hodin v úterý bylo stanoviště z Náměstí Míru přesunuto na I.P.Pavlova, protože tam se ukázala poptávka po informacích jako výraznější.

Celkem se akce účastnilo 7 "studentů", z nichž s některými mohu být spokojen na jedničku, s jinými ne. Vzhledem k posunu termínu na poslední chvíli bohužel neměli čas dva lidé, jejichž práci jsem vysoce ohodnotil na předchozí akci na Malé Straně.

I pro akci Korunní dostali informátoři podrobné školení o všech potenciálních věcech souvisejících s výlukou. Uměli odpovědět na všechna možná spojení v okolí výluky, byli vybavení atlasem města a byli schopni najít i jiné než dopravní cíle. Kromě toho jsem je vybavil informacemi i o místech, kde je nejbližší banka, pošta, městský úřad, centrála VZP apod., což byly časté dotazy při minulé akci.

Tentokrát měli i kartičky s kontakty na oddělení stížností DP, kam odkazovali nespokojené cestující. Jakékoli výraznější problémy pak odkazovali na mne. Osobně jsem byl na všech třech stáncích přítomen střídavě po oba dva dny.

Od této akce rozdávali studenti kromě letáků DP i mapky celé sítě se všemi zastávkami tramvají a metra a aktuálním stavem linkového vedení. Tuto mapku jsem zatím připravil sám a lidé si ji brali velmi rádi.

Pokud chcete slyšet mé hodnocení. Se stanovištěm Flora, kde jste vyfotografoval studenta v kapuci, jsem byl velmi spokojen. Studenti byli aktivní a kromě rozdávání letáků byli schopni opravdu poradit. Zrovna na Floře byl "student" Ondra a "studentka" Lucka, kteří informovali také s úsměvem a nadhledem, ale také velmi správně.

Pokud jde o Náměstí Míru, tam se příliš mnoho lidí o informace nezajímalo, přesto zde obě slečny zvládali situaci dobře a informace poskytovali. Oslovovali ovšem pouze lidi tápající u zastávkového sloupku, případně u mapy výluky, jinak je často oslovování mezi lidmi na zastávce chápáno jako obtěžování.

Stánek také splnil svůj účel, protože spoustu informačních materiálů alespoň nezmoklo. Pokud jste na nějakém místě viděl jednoho, či dva lidi, znamenalo to, že si prostě museli odskočit na jídlo, na záchod, nebo se zahřát. Pokud pršelo, byli často schovaní v přístřešku. Tak jako já na fotografii. Ono po 9 hodinách na střídavém dešti prostě není moc příjemné promoknout až na kost a pak ještě 4 hodiny pokračovat.

K dispozici sice byli deštníky, ale s nimi v ruce se hůř ukazovalo na letácích, v mapách apod. Takže studenti raději mokli.

Pokud jde o zastávku I.P.Pavlova, nejenže studenti informovali, ale pokud to bylo vzhledem k poptávce po informacích možné, já a kolega jsme nastoupili do každé linky 16 v zastávce a důrazně jsme cestující upozornili, že nejede na náměstí Míru. Tento fakt Vám může potvrdit řada řidičů linky číslo 16, kterým se touto cestou omlouvám za to, že jsme je případně někdy zdrželi.

Hlášení o výluce si lidé mnohdy nevšímají, a proto jich bez našeho zásahu řada přejela za roh na Bruselskou. Pokud jsme měli možnost lidi informovat, odjížděla 16 za roh prázdná a snad ubylo nadávek, které často musí snášet řidiči pak na Bruselské.

V této souvislosti bych rád poděkoval "studentu" Jaromírovi, který byl již na minulé akci na Malostranské a cestující informoval často na vyšší úrovni, než to dokážou pracovníci informačních středisek s idosem na monitoru před sebou.

Také jsme často informovali o místě výdeje Zlatách stránek, cestách na letiště, hrad, Václavské nám. apod. Svědkem spousty poskytovaných informací byl i redaktor Pražského denníku, který si naši činnost velmi pochvaloval.

Mrzí mě také, že třeba píšete o tom, že linka 30 by měla končit na Olšanských hřbitovech. Pro mnoho starších lidí je možnost přestoupit na linku 30 na I:P.Pavlova opravdu vhodná a byla často námi doporučována. Některé starší lidi jsme na zastávku za rohem i doprovázeli a do tramvaje jim pomohli. To znamená, že jsme rozhodně letáky jen tupě nerozdávali.

Vzhledem k nízkým teplotám a dešti si naopak myslím, že všichni "studenti" předvedli maximum. Rezervy pochopitelně mám v hlavě a pro další akci se je opět pokusím napravit. Týká se to výběru lidí, stanovišť, vzhledu poskytovaných letáků apod.

Dále podotýkám, že ne všichni na místě stáli DP peníze, tudíž Váš závěr o vyhazování peněz není správný. Přinejmenším jeden člověk byl na minulé akci i na této přítomen zcela zdarma, dokonce o své dovolené, stejně tak jako na předchozím školení. Hádejte kdo...

Přestože způsob výběru lidí a jejich ohodnocení se určitě ještě nějakým směrem vyvine, domnívám se, že DP jde nyní správným směrem. Po zlepšení některých informačních materiálů budou pak informátoři ještě lépe využitelní na konkrétních místech, můžou být méně vázaní na stánek apod..

A cílem není jenom informovat lidi, jak se kam dostanou, ale také předcházet konfliktům mezi cestujícími a řidiči, ke kterým při nevhodně poskytnuté informaci, nebo informaci neposkytnuté vůbec, může docházet.

I o to se v posledních dnech snažíme a budeme se snažit i dále. A samozřejmě vítáme jakékoliv připomínky a kritiky k takové snaze, protože právě o tom to je, aby se vše postupně zlepšovalo.
Jenom občas mrzí kritika, která není podložená delším pobytem na zmíněné zastávce.

Přeji Vám pěkný den
Ing. Martin Šubrt

P.S.: Připomínky k informování cestujících, návrhy a podněty uvítám velmi rád od kohokoliv na adrese: Subrt.Martin@seznam.cz

jara
Uživatel
Příspěvky: 2303
Registrován: 16.11.2003 17:38
Bydliště: Dejvice jsou pěkné bydlí nás tu víc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jara » 17.9.2007 10:20

Březnové vydaní pořadu Dětská televize byl o MHD. Když se na to podíváte. Je tam o Muzeu ve Střešovicích kde mluví vedoucí pan Pokorný. Pak vozovna Pankrác kde se dozvíte vše o tramvajích. Například od pani řidičky :-) . Dále je tam pěkná ukázka z Dispečinku tramvají. Je to hlavně tedy ze sálu. A Vedoucí směny tam popisuje uplně všechno co se na sále řeší. A je to podbarvené záběry kde představí snad uplně vše co je právě na sále. Bohůžel ale MF nebyl zrovna v době natáčení v práci. :-)
http://www.play.cz/popup/watch.php?file ... 9+televize

jara
Uživatel
Příspěvky: 2303
Registrován: 16.11.2003 17:38
Bydliště: Dejvice jsou pěkné bydlí nás tu víc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jara » 17.9.2007 9:57

Tak si vám otevřu stránky DP-Arény a co nevidím http://www.dp-arena.cz/1/index.php?opti ... &Itemid=44 .
Stojí to za to si prohlédnout fotky. Zejména ten student co má pod sebou tuto větu:Studenti rozdávali jen letáky – neinformovali!
Ten by se snad již příště neměl vůbec objevit při další hurá akci!!! Je to fakt drzost jak se v tom dešti opirá o tu budku. No co na to řekne Martin Šubrt :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: . Když jsem ho na I.P.Pavlova viděl jak tam v dešti běhal od tramvaje k tramvaji a informoval cestujicí kam jaká linka jede. :lol: :lol: :lol: A mezi tím se tam jak je z fotky vidět jiný studenti opírají. :lol: :lol: je to fakt hrůza. A zrovna na té fotce mám pocit že jsou vidět u toho studenta ty pěkné mapy jak jich DP vytisknul 500 že jo?Pěkný článek stojí za přečtení!!!! Nakonec bych k tomu napsal. Jak jsem viděl informovanost cestujicích z kabiny.


Kdybych totiž na tom I.P.Pavlova v uterý nebyl a přes 40 minut nepozoroval jak to probíhá tak bych tomuto článku i věřil. Ale zrovna v tu dobu co jsem byl na místě tak cca 10 minut pršelo. A ze 4 lidí co informovali tedy opravdu 2-3 informovali a jeden stál. Ale informovanost byla vcelku dobrá. Dvě osoby vždy nastoupili do linky 16 (vždy jeden do předního a druhý do zadního :-) ) a upozornili cestujicí že zahejbá napravo a jede na zvonařku. A rázem z plné tramvaje bylo v tramvaji k 10 cestujicím. A zbytek přestoupil na linku takovou kterou potřeboval dále k cestě. Takže ona asi pravdivost článku bude tak k 50%.

Zamčeno