Stránka 2 z 8

Re: Informovanost při výlukách

Napsal: 08.6.2010 23:57
od gabuliatko
Radek píše:Vzhledem k tomu, že primárním výstupem jízdních řádů je xls soubor, stačilo by to tam prostě ručně dopsat...
Tak proti této metodě v roce 2010 hlasitě protestuji.

Re: Informovanost při výlukách

Napsal: 08.6.2010 21:15
od Radek
Vzhledem k tomu, že primárním výstupem jízdních řádů je xls soubor, stačilo by to tam prostě ručně dopsat...

Re: Informovanost při výlukách

Napsal: 08.6.2010 19:05
od gabuliatko
je pravdou, že by se vůbec nic nestalo, kdyby se do zastávkového j.ř. napsala poznámka, že v zast. Motol je přestup na X9 směr Řepy a podobně. Ale asi by to musel CHAPS naprogramovat a DPP zaplatit.

Re: Informovanost při výlukách

Napsal: 08.6.2010 12:36
od 9001
Naprosto by dostačovala A3 jako je v tram s vyobrazenou sítí. Jeden čas se dělala poměrně dobrá věc, že se v příštřešku překrýval plánek sítě za aktuální s výlukami.

To samé by se dalo umístit i na sloupek. Schématický by bohatě stačil...

Re: Informovanost při výlukách

Napsal: 08.6.2010 2:50
od Bobik
Nojo, ale aby z toho taky bylo něco poznat při tý (možný) velikosti, přecijen plachtu A1 tam nevylepíš.

Re: Informovanost při výlukách

Napsal: 07.6.2010 15:57
od pawel
podle mě by většinu trablí vyřešilo důsledné vyvěšení vždy aktuálního plánku metro+tram na každý zastávkový sloupek...

Re: Informovanost při výlukách

Napsal: 07.6.2010 13:42
od kruťák
thriller2 píše:Můj turista stál na zastávce Hlavní nádraží a neměl ani tušení, kterým směrem se na Sídl. Řepy jede. Měl přitom s sebou dost podrobný popis cesty od vlaku na tram zast. a info, že má jet devítkou na S.Ř. Tolik asi k užitečnosti informátorů a masového přestupu na X-9 v dané situaci.
Však právě o tom mluvím. Když má někdo podrobný popis cesty parkem, neupadne mu ruka, když si k "devítkou na Řepy" připíše info typu "přes Újezd, Anděl, Motol". Případně první zastávku po nástupní - v tomto případě "Jindřišská". Pokud se nevyznám v jízdním řádu a omylem vlezu do devítky, která na další zastávce hlásí "Husinecká", tak je jasné, že jedu špatně, takže vystoupím a pojedu na stranu druhou...
thriller2 píše:malá informace navíc v jízdním řádu o tom, že některé stanice jsou obsluhovány NAD, by neuškodila, ba dokonce někomu pomohla. Ne každý totiž zná trasy všech tram nazpaměť.
Však já se také nebráním "zazavináčování" nebo "zašednutí" zastávek, kam linka nejede - na druhou stranu ale striktně nesouhlasím s vlastní vinou neinformovaným cestujícím, který je potom naštvaný na DP, že dojel špatně... Pokud si nejsem jistý, od toho tu jsou právě infocentra , infolinky, informátoři a v poslední řadě informovaní ostatní cestující... To je to samé, co se řešilo v tématu Zátahové orientace - když chci z Anděla na Sídl. Barrandov a přijede mi dvacítka ale s nápisem "Vozovna Motol", tak do ní přece buď nepolezu a počkám na další nebo se zeptám, zda na ten Barrandov jede...

Re: Informovanost při výlukách

Napsal: 07.6.2010 13:17
od thriller2
krtinek píše:Ale tohle byla výjimečná situace, protože byly volby. Proto jsem taky psal, že se turista podívá do mapy - v ní vidim, kam a kudy potřebuju jet. A hle na Andělu mi lidi v refl.vestách rozdávaj letáky, před a v Motole něco dlouhého hlásič hlásí a všichni lidi z tramvaje přestupujou na linku X-9 (typické označení náhradní dopravy i v jiných státech). Něco je asi špatně a ta devítka mě na Slánskou nedoveze - budu se muset podívat do mapy, JŘ nebo otevřít pusu a zeptat se někoho...
Souhlasám s tim, že chybí infoletáky a informace v angličtině na webu a že je to ostuda - na druhou stranu existují infocentra (call-centra), kde mi rádi pomůžou, navíc v cizím jazyce a vědi tam o všech aktuálních výlukách...
Zkrátka podávat dobré informace je jedna věc, druhá věc je jejich příjem a zodpovědné jednání - komu není vzájemné rady, tomu není hospodářské pomoci :twisted:
Můj turista stál na zastávce Hlavní nádraží a neměl ani tušení, kterým směrem se na Sídl. Řepy jede. Měl přitom ssebou dost podrobný popis cesty od vlaku na tram zast. a info, že má jet devítkou na S.Ř. Tolik asi k užitečnosti informátorů a masového přestupu na X-9 v dané situaci.
Říkám jenom, že i když je tolik informací o výlukách v podobě letáků, papírů nad řády, tabulí, informátorů, hlášení atd. atd., malá informace navíc v jízdním řádu o tom, že některé stanice jsou obsluhovány NAD, by neuškodila, ba dokonce někomu pomohla. Ne každý totiž zná trasy všech tram nazpaměť.

Re: Informovanost při výlukách

Napsal: 07.6.2010 11:37
od kruťák
thriller2 píše:
krtinek píše:Každý NORMÁLNÍ člověk se před cestou do města, kde to nezná, podívá do mapy
Informace o současných výlukách byly zveřejněny (mapově), pokud se nemýlím, až v sobotu, takže turista, který sem přijel řekněme v pondělí neměl šanci něco dopředu zjistit. Navíc v informačních stojanech v metru jaksi chybí to podstatné - informační letáky.
Ale tohle byla výjimečná situace, protože byly volby. Proto jsem taky psal, že se turista podívá do mapy - v ní vidim, kam a kudy potřebuju jet. A hle na Andělu mi lidi v refl.vestách rozdávaj letáky, před a v Motole něco dlouhého hlásič hlásí a všichni lidi z tramvaje přestupujou na linku X-9 (typické označení náhradní dopravy i v jiných státech). Něco je asi špatně a ta devítka mě na Slánskou nedoveze - budu se muset podívat do mapy, JŘ nebo otevřít pusu a zeptat se někoho...
Souhlasám s tim, že chybí infoletáky a informace v angličtině na webu a že je to ostuda - na druhou stranu existují infocentra (call-centra), kde mi rádi pomůžou, navíc v cizím jazyce a vědi tam o všech aktuálních výlukách...
Zkrátka podávat dobré informace je jedna věc, druhá věc je jejich příjem a zodpovědné jednání - komu není vzájemné rady, tomu není hospodářské pomoci :twisted:

Re: Informovanost při výlukách

Napsal: 07.6.2010 11:18
od Martin Šubrt
DavidD píše:No je fakt divný, že když kouknu na stránky dpp, tak v případě angličtiny tam najdu poslední zmíňku o výluce v oblasti Blanky z 3.listopadu..to je fakt dost na nic... http://www.dpp.cz/en/transit-restrictio ... -continue/

A už vůbec nemluvím o tom, že linkové vedení je tam popsané česky :-(
Jo jo, taky jsem koukal, ostuda až na půdu. Kdykoluiv jedu do cizího města v Evropě, na webu si najdu vše přehledně a vždy aktuálně, včetně výluk - většinou v angličtině. přitom vypklňovat ty základní věci na stránky zabere půl hoďku denně, kdokoliv by to zvládnul i po práci...

Re: Informovanost při výlukách

Napsal: 07.6.2010 11:13
od DavidD
No je fakt divný, že když kouknu na stránky dpp, tak v případě angličtiny tam najdu poslední zmíňku o výluce v oblasti Blanky z 3.listopadu..to je fakt dost na nic... http://www.dpp.cz/en/transit-restrictio ... -continue/

A už vůbec nemluvím o tom, že linkové vedení je tam popsané česky :-(

Re: Informovanost při výlukách

Napsal: 07.6.2010 10:46
od thriller2
aspirine píše:Blbost,před nebo v zastavce,která slouží k přestupu na NAD je rozhlasem informováno!
Informováno je česky a tedy pouze pro čechy.
9001 píše:Zásadní otázka. Pokud vím jsme v Čechách a pokud i já někam jedu, tak se naučím základní fráze a něco si zjistím. Co mi pořád je do nějakých turistů. Ingnorují hlášení jako každýkoli jiný cestující i kdyby to bylo v každém jazyce.
Popř. mám pusu, najdu si informační středisko a ptám se. Bohužel se blížíme k tomu, že kočku přece v mikrovlnce sušit můžeme, protože v návodu to není zakázáno a podobně.
I když se turista naučí základní fráze, stejně neporozumí řeči z reproduktoru nebo dlouhému informačnímu textu. Pražská MHD by měla být přístupná všem, kdo ji používají a platí za ni, tedy nejen domorodcům ale i turistům.
krtinek píše:Tak to bych byl naprostý *** kdybych jel do cizího města s tak chatrnou instrukcí. Každý NORMÁLNÍ člověk se před cestou do města, kde to nezná, podívá do mapy, jízdního řádu nebo si zavolá na infolinku...
Informace o současných výlukách byly zveřejněny (mapově), pokud se nemýlím, až v sobotu, takže turista, který sem přijel řekněme v pondělí neměl šanci něco dopředu zjistit. Navíc v informačních stojanech v metru jaksi chybí to podstatné - informační letáky.
OMH píše:Naprosto souhlasím! Kdyby se měli realizovat všechny vaše nápady, tak v tramvaji pořád zní nějaké hlášení. Nejlépe v X cizích jazycích, o zastávkách, přestupech, výlukách atd. ve všech mezistaničních úsecích. Nakonec by nebyl čas ani zahlásit aktuální zastávku(...)
V hlášení v cizím jazyce nevidím žádný problém, stačí to totiž říct jedinou větou typu Z důvodu výluky vlak jede jinudy., Vlak jede do depa jinou, než pravidelnou trasou., Zde přestupte na náhradní bus!, atd.

Re: Informovanost při výlukách

Napsal: 06.6.2010 23:31
od kruťák
OMH píše:To, že jezdí lidi po paměti je jejich riziko. Stejně jako když pojedu po paměti a nevšimnu si nové dopravní značky (o této změně nemůžu dostat informaci v mailu).
Taková drobnost - podle zákona (řikala známá z dopravního odboru) se u větší změny musí informovat. Např. ve vedlejším městě, kde změnili hlavní a vedlejší silnici, měsíc stála 100m před křižovatkou značka "Pozor! Změna přednosti v jízdě. Dbejte zvýšené pozornosti dopravnímu značení".
Jinak souhlas, to by už potom byl z tramvaje rozhlas :lol: V idosu jsou informace vždy aktuální a z 99,9% jsou zahrnuty náhradní dopravy.

Re: Informovanost při výlukách

Napsal: 06.6.2010 23:23
od milbi
OMH píše:...Kdyby se měli realizovat všechny vaše nápady, tak v tramvaji pořád zní nějaké hlášení...
Zcela upřímně - nejsem ani řidič tramvaje, ani zaměstnanec DPP, jen informovaný cestující (zejména díky tomuto webu). Informace, které se tu nebo na dpp.cz dozvím, předávám dál těm, o kom vím, že se jich týkají (kolegové v práci, kamarádi). A když vidím v tramvaji zmatené turisty, také jim dokážu poradit (anglicky a v nouzi i německy). Na JŘ nekoukám, páč mám idos v mobilu. Čili mé dříve uvedené nápady jsou jen pokusy usnadnit cestování některým jedincům a s ohledem na mě je mi jedno, jestli se něco z toho implementuje (stejně bych to nevyužil). Navíc netuším, jestli někdo z oddělení JŘ nebo zastávkové služby toto fórum sleduje :-)

Re: Informovanost při výlukách

Napsal: 06.6.2010 23:14
od MOp
Martyn: Je to dílo informátora pocházejícího z Ropidu.