Informovanost při výlukách

Archiv starých nebo neaktuálních příspěvků. Příspěvky, které přinášejí informace, jejíchž poselství již bylo naplněno v minulosti.

Moderátoři: DavidD, TRAM-FÓRUM

Zamčeno
Uživatelský avatar
OMH
Moderátor
Příspěvky: 1789
Registrován: 23.3.2009 21:11
Bydliště: Praha 1
Kontaktovat uživatele:

Re: Informovanost při výlukách

Příspěvek od OMH » 06.6.2010 23:11

9001 píše:Zásadní otázka. Pokud vím jsme v Čechách a pokud i já někam jedu, tak se naučím základní fráze a něco si zjistím. Co mi pořád je do nějakých turistů. Ingnorují hlášení jako každýkoli jiný cestující i kdyby to bylo v každém jazyce.

Popř. mám pusu, najdu si informační středisko a ptám se. Bohužel se blížíme k tomu, že kočku přece v mikrovlnce sušit můžeme, protože v návodu to není zakázáno a podobně.
Naprosto souhlasím! Kdyby se měli realizovat všechny vaše nápady, tak v tramvaji pořád zní nějaké hlášení. Nejlépe v X cizích jazycích, o zastávkách, přestupech, výlukách atd. ve všech mezistaničních úsecích. Nakonec by nebyl čas ani zahlásit aktuální zastávku =D> A navíc, čím víc hlášení, tím víc to lidi přestanou vnímat. Tak tu pořád nevymešlejte další a další problémy. Ano, DP musí informovat (a to i na netu) a zároveň cestující si musí informace hledat a sledovat. To, že jezdí lidi po paměti je jejich riziko. Stejně tak, jako když já pojedu po paměti autem a nevšimnu si nové dopravní značky (a o této změně nemůžu dostal ani informaci v mailu, u DP s výlukami ano).

milbi
Uživatel
Příspěvky: 421
Registrován: 16.5.2009 19:26
Bydliště: Milovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Informovanost při výlukách

Příspěvek od milbi » 06.6.2010 23:04

krtinek píše:Každý NORMÁLNÍ člověk se před cestou do města, kde to nezná, podívá do mapy, jízdního řádu nebo si zavolá na infolinku...
Souhlasím - také se koukám do mapy. Jenže takové mapy nejsou příliš aktualizované (viz plánky na dpp.cz), nehledě na to, že se občas stane, že ani web dpp o výluce neinformuje (výluka na Žižkově celkem nedávno). Takže člověk chtě nechtě musí spoléhat na informace na jízdních řádech (šlendrián, že už dva dny před začátkem a koncem výluky jsou jízdní řády budoucí nechejme stranou).
Jedinou jistotou je IDOS, výluky tam jsou poslední dobou zpracované dobře.
Přesto si myslím, že doplnění jízdních řádů o "originální" zastávky s poznámkou, jak se k nim dostat, by nemusel být problém. Potom by nebyla potřeba umělecká práce některých dobrovolníků v okolí Kulaťáku, jak je vidět na některých fotkách.

Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3014
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: Informovanost při výlukách

Příspěvek od kruťák » 06.6.2010 22:49

V tomto se naprosto shoduju s 9001!
milbi píše:Přijeďte někdy do cizího města, kde jste v životě nebyli a mějte jen instrukce typu "z Hlavního nádraží jeďte tramvají 9 směr Sídliště Řepy a vystupte v zastávce Slánská". :)
Tak to bych byl naprostý *** kdybych jel do cizího města s tak chatrnou instrukcí. Každý NORMÁLNÍ člověk se před cestou do města, kde to nezná, podívá do mapy, jízdního řádu nebo si zavolá na infolinku...
milbi píše:Ne každý studuje výluky před cestou, ne každý se vyzná v místopise města, kde třeba nebydlí....
V tom případě je to ale jeho chyba, že ho nezajímá, jak to s ním dopadne. Vlastně je předem jasné, že bude mít problémy. Jak řiká můj kolega: "Má osobitný přístup k řešení problémů - sám si je vytváří" :lol:

Sám mám toho dost nacestováno a nikdy bych nebyl tak nezodpovědný, abych jel naslepo do cizího města. Bez jediného pohledu do mapy či JŘ, přes jaké zastávky se do mého cíle jede. V případu, který popisuješ, má člověk instrukce - od koho je dostal? Může mu zavolat a poradi se s ním...
Příklad zodpovědného jednání: vím, že mám jet na Slánskou (předchozím pohledem do JŘ vím, že přes zastávky Újezd, Anděl, Kotlářka, Motol, Slánská. Nebo pohledem do mapy kouknu, na které zastávce se trať "dělí" a jaká je zastávka další, aby se mi nemohlo stát, že na křižovatce pojedu jinam. Takže mi stačí si pamatovat nebo napsat dvě slova. Dál: přijdu ke sloupku, kouknu do JŘ a vidim 20 zastávek a hle: Anděl, . Druhá věc je inteligence "spotřebitelů" JŘ - včera se mě na Nám. Repu ptal podivně anglicky mluvící cizinec, zda se busem 133 dostane na "Malechitse" z této zastávky nebo z "other side" - proto by se snad i měla dát do JŘ šipka, jakým směrem jede, protože někdo nepochopí, že ta čísla tam jsou minuty dojezdu na další zastávky... Nebo "odjeté" zastávky zašedit .

Navíc v dnešní době internetu není problém dojít na "idos" případně jeho zahraniční obdoby - některá města (či dokonce státy) nabízí přímo google.

Závěr:
Jediné, s čím souhlasím je, že by se mohly do jízdních řádů (které se stejně musí tisknout výlukové) napsat např. kurzívou nebo odsazeně a šedě původní zastávky. Současné informování pro inteligentního člověka (ať je to Čech či cizinec) bohatě stačí.

Martyn: to už jsem fotil v ponělí, účelu to slouží, nevidím důvod, proč by se to tam nemělo vyskytovat :D

martyn
Uživatel
Příspěvky: 601
Registrován: 02.12.2006 23:31
Bydliště: Praha 13-Stodůlky
Kontaktovat uživatele:

Re: Informovanost při výlukách

Příspěvek od martyn » 06.6.2010 22:37

Mimo diskusi: kdopak z místních se přizná? :D (foceno v pátek, takže současný výskyt nezaručen)
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9676
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Informovanost při výlukách

Příspěvek od 9001 » 06.6.2010 22:24

MM- To co ty píšeš, ale je krásná ukázka, že jak Češi, turisti na JŘ i orientace v určitých situacích stejně kašlou, jak by jinak mohli vlézt do inverzně označené tramvaje s konečnou, která v JŘ není #-o

Případ napadení řidiče u vozovny je na deportaci a nebo ještě líp menší domluvu obuškama. Za SVOJÍ blbost mlátí někoho jiného.

Závěrem bych řekl, určitě je dobré vystoupení do vozu a informování. To rozhodně @3644
Ostatní je naprosto mimo mísu, protože lidi stejně první den jedou podle zvyku a tam normální hlášení o výluce dostačuje, protože pak je to trkne.
Turisti, at se trochu snaží. Informací je podle mě dost a při troše normálního myšlení a otevření pusy naprosto dostačující.

Uživatelský avatar
Fořtík
Uživatel
Příspěvky: 2418
Registrován: 13.11.2003 22:51
Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Informovanost při výlukách

Příspěvek od Fořtík » 06.6.2010 22:10

9001 píše:Zásadní otázka. Pokud vím jsme v Čechách a pokud i já někam jedu, tak se naučím základní fráze a něco si zjistím. Co mi pořád je do nějakých turistů. Ingnorují hlášení jako každýkoli jiný cestující i kdyby to bylo v každém jazyce.

Popř. mám pusu, najdu si informační středisko a ptám se. Bohužel se blížíme k tomu, že kočku přece v mikrovlnce sušit můžeme, protože v návodu to není zakázáno a podobně.
Málokdy spolu souhlasíme, ale zde souhlasím v plném rozsahu.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8461
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Informovanost při výlukách

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 06.6.2010 21:42

9001: Zrovna někdy před týdnem mi během zátahu se sólem na PA nastoupila na Kublově DC hromada německých turistů. Byli trochu hlučnější ani Čech neměl šanci zaslechnout hlášení - jako obvykle jsem si na Podolské vodárně otevřel dveře kabiny postavil se a do vozu osobně informoval (tentokráte dle situace nejen česky ale i "lámanou" němčinou), že jedu vpravo do vozovny PA a ne do centra a všichni pochopili. Osobně jsem názoru, že je to dodržení ustanovení 5. odstavce §1 D1/2 "V případech, které nejsou v předpisu D 1/2 výslovně uvedeny, je nutno jednat podle nejlepšího vědomí a svědomí tak, aby byla zajištěna bezpečnost, plynulost a pravidelnost provozu MHD a nebyla ohrožena bezpečnost provozu na pozemních komunikacích.". Kdyby v obdobných atypických případech - tedy i při výlukách jednali všichni kolegové obdobně nemůžou být následně (údajně - jak bylo někým psáno v kategorii Zátahové orientace) napadeni ve 22-ce před vozovnou VO skupinou nasraných turistů. Musím se tázat, kdo nakonec potřebuje podrobný návod - cestující či řidiči, kteří mají v popisu práce vlastně službu jim?
Aspirine: Práci řidičům by šlo ulehčit alespoň jak navrhuješ těmi dostatečnými informacemi v JŘ, psaných obdobně (myšleno odsazený začátek sloupečku) jako úseky ježděné běžně např. linkami 4 (Smíchovské nádraží - Barrandov) a 16 (Kotlářka - Řepy) jen pouze v ranní špičce. Místo zavináče by však bylo naspáno „BUS X..“ (v případě vynechaného úseku obsluhovaného jinými tramvajemi „TRAM…“) a nejlépe celé kurzívou.

milbi
Uživatel
Příspěvky: 421
Registrován: 16.5.2009 19:26
Bydliště: Milovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Informovanost při výlukách

Příspěvek od milbi » 06.6.2010 21:28

9001 píše:Zásadní otázka. Pokud vím jsme v Čechách a pokud i já někam jedu, tak se naučím základní fráze a něco si zjistím. Co mi pořád je do nějakých turistů. Ingnorují hlášení jako každýkoli jiný cestující i kdyby to bylo v každém jazyce. Popř. mám pusu, najdu si informační středisko a ptám se. Bohužel se blížíme k tomu, že kočku přece v mikrovlnce sušit můžeme, protože v návodu to není zakázáno a podobně.
Proč jen cizinci? I našinec, který přijede do Prahy třeba v osm večer, ví, že chce jet do stanice Slánská, jede tam devítka směřující na Sídliště Řepy. Ale který je to směr? Nebo ještě lépe - ví, kam přibližně chce, najde si na mapě v metru (na internetu, na jezevčíkovi v tramvaji atd.) nejbližší stanici a prstem dojede na konečnou a následně na (přestupní) stanici hledá vytipovanou konečnou v jízdním řádu. Jenže ouha, stanice, kterou si našel na mapě, v seznamu zastávek není, takže buď se musí zeptat jiných čekajících cestujících, nebo řidiče první tramvaje, která přijede.
Pokud by byl problém doplnit do JŘ i stanice, které nejsou "dočasně" obsluhovány, potom by možná stálo uvažovat o změně výlukových papírů tak, aby obsahovaly kromě stručně informace "od, do, linky, změněná trasa" také seznam zastávek a jak se na ně dostat (např.: "Motol, Krematorium Motol, Hlušičkova, Slánská, Blatiny, Sídliště Řepy: linky 9 a 10 směr Motol nebo Vozovna Motol a dále autobus X-9", resp. třeba na Podolské vodárně: "Jiráskovo náměstí - linkami 3,6,16,17 do stanice Palackého náměstí a dále autobus 176").
Je to služba veřejnosti, přispělo by to k pohodlí cestování a lidé by nebyli zmateni tolik. Kolik procent i pravidelných cestujících pochopí z výlukového papíru, který je společná pro více výluk a obsahuje jen úseky, nikoliv všechny dotčené stanice, kudy to vlastně jede a kde má přestoupit.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9676
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Informovanost při výlukách

Příspěvek od 9001 » 06.6.2010 20:59

Zásadní otázka. Pokud vím jsme v Čechách a pokud i já někam jedu, tak se naučím základní fráze a něco si zjistím. Co mi pořád je do nějakých turistů. Ingnorují hlášení jako každýkoli jiný cestující i kdyby to bylo v každém jazyce.

Popř. mám pusu, najdu si informační středisko a ptám se. Bohužel se blížíme k tomu, že kočku přece v mikrovlnce sušit můžeme, protože v návodu to není zakázáno a podobně.

Uživatelský avatar
aspirine
Uživatel
Příspěvky: 134
Registrován: 11.2.2007 19:40
Bydliště: pod sebou Hl.nádraží,a výhled na Prahu
Kontaktovat uživatele:

Re: Informovanost při výlukách

Příspěvek od aspirine » 06.6.2010 20:08

Jo takhle,tak to jsou na tom cizinci blbě no..co se týče,tak Řepy tam nemuže být napsáno jako cíl,když vlak končí v Motole..dle 1/2 musí být vak označen cílovou stanicí...takže leda tak v jízdním řádu jiným písmem no

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8461
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Informovanost při výlukách

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 06.6.2010 19:37

aspirine píše:
thriller2 píše:Myslím, že v situaci, kdy linka končí někde na trase a zbytek trasy se jede v provedení NAD (jako nyní 9 a X9) by na tram orientacích měla být uvedena původní konečná a v jízdních řádech by měly být napsány i zastávky obsluhované NAD s language friendly informací, že jde o NAD. Taky by bodlo před Dejvickou hlásit anglicky že tram nejede do centra, protože jsem v pátek na Podbabě viděl, jak ve třech tramkách po sobě zůstávali sedět divící se cizinci. Určitě se to na lince 36 děje pravidelně.
Blbost,před nebo v zástavce, která slouží k přestupu na NAD je rozhlasem informováno!
Rozhlas informuje česky - tak jako při zátahu do vozoven a cizinci tomu naprosto nerozumí!!! Naprosto souhlasím s návrhem thriller2 - tak jak mnoho lidí, včetně mne, nadává na nepořádky na ČD, tak tam přec při výlukách jen určitého úseku trasy vlaku je správně běžně v JŘ a na info tabulích uváděna normální trasa a jen rozhlas upozorňuje na výluku v úseku + info tabule v něm neukazují číslo koleje, ale zastávku NAD!

milbi
Uživatel
Příspěvky: 421
Registrován: 16.5.2009 19:26
Bydliště: Milovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Informovanost při výlukách

Příspěvek od milbi » 06.6.2010 19:26

aspirine píše:Blbost,před nebo v zastavce,která slouží k přestupu na NAD je rozhlasem informováno!
Blbost to myslím není. Těch pár zastávek "navíc" se na JŘ vejde, mohou být napsány kurzívou po vzoru vlakových jízdních řádů a mnoha lidem to ušetří starosti. Stejně tak, když je výluka "na trase" a tramvaj jede část trasy jinudy, by mohly by být "objeté" zastávky uvedeny kurzívou na konci seznamu odděleně s popisem "do zastávek kurzívou spojení s přestupem na linku X-Y v zastávce ABC, resp. pěšky ze stanice ABC". Ne každý studuje výluky před cestou, ne každý se vyzná v místopise města, kde třeba nebydlí.
A že je před nebo v zastávce informováno? Přijeďte někdy do cizího města, kde jste v životě nebyli a mějte jen instrukce typu "z Hlavního nádraží jeďte tramvají 9 směr Sídliště Řepy a vystupte v zastávce Slánská". Jak poznáte, který směr z dvojice Spojovací vs. Motol byl původně Sídliště Řepy? :)

Uživatelský avatar
aspirine
Uživatel
Příspěvky: 134
Registrován: 11.2.2007 19:40
Bydliště: pod sebou Hl.nádraží,a výhled na Prahu
Kontaktovat uživatele:

Re: Informovanost při výlukách

Příspěvek od aspirine » 06.6.2010 19:12

Blbost,před nebo v zastavce,která slouží k přestupu na NAD je rozhlasem informováno!

thriller2
Uživatel
Příspěvky: 1055
Registrován: 19.2.2009 19:29
Kontaktovat uživatele:

Informovanost při výlukách

Příspěvek od thriller2 » 06.6.2010 8:18

Myslím, že v situaci, kdy linka končí někde na trase a zbytek trasy se jede v provedení NAD (jako nyní 9 a X9) by na tram orientacích měla být uvedena původní kovečná a v jízdních řádech by měly být napsány i zastávky obsluhované NAD s language friendly informací, že jde o NAD.
Např:
TRAM 9
SPOJOVACÍ
...
...
Hotel Golf
Vozovna Motol
MOTOL
BUS X-9
VOZOVNA MOTOL
Motol
...
...
Sídl. Řepy
Včera mě to napadlo, když jsem na Hlavním Nádraží radil cizincům, jak se dostat na Sídliště Řepy. Věděli, že tam mají jet devítkou, ale nemohli to v řádu najít.

Taky by bodlo před Dejvickou hlásit anglicky že tram nejede do centra, protože jsem v pátek na Podbabě viděl, jak ve třech tramkách po sobě zůstávali sedět divící se cizinci. Určitě se to na lince 36 děje pravidelně.

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Informovanost při výlukách

Příspěvek od Absolut » 03.11.2009 15:41

A jo, on to psal 2007. Napíšu mu SMS.

Zamčeno