Stránka 7 z 8

Napsal: 18.9.2007 21:06
od Proxy
***

Napsal: 18.9.2007 17:34
od 9001
Káem píše:Kde je na andělu nějakej doktor pošta nebo škola? Všechno je snad na Barr. a ze Žvahova je to k žádnýmu doktorovi nedopraví stejně.
Od toho jsou ostatně linky 55X a 7XX.
Jakou Prahu 13 porád? Průjezd kolem důcho´dáku je spíš symbolickej, místní dopravu tam obstarává 231.
takže zamítnuty námitky :-P
Blízko Anděla je nějaká střední škola, pokud projdeš OC tak je tam velká poloklinika nebo nějaké zdravotnické zařízení. Takže instituce tam jsou.

Napsal: 18.9.2007 11:46
od Káem
Proxy píše:Nevím, jak může vzrůst obliba MHD, která nedopraví lidi do školy, na nákup, na poštu nebo k lékaři :roll: což jsou spojení, která si přetrhal - to máš stejné, jako když jsi tvrdil, že Holešovice musí mít na Bulovku spojení pomocí d-15 8-)
Kde je na andělu nějakej doktor pošta nebo škola? Všechno je snad na Barr. a ze Žvahova je to k žádnýmu doktorovi nedopraví stejně.
Od toho jsou ostatně linky 55X a 7XX.
Jakou Prahu 13 porád? Průjezd kolem důcho´dáku je spíš symbolickej, místní dopravu tam obstarává 231.
takže zamítnuty námitky :-P

Napsal: 18.9.2007 11:29
od Proxy
***

Napsal: 18.9.2007 10:20
od Tonda Ježek
Káem píše:Ale asi jo, v podstatě můžete mít všichni kus pravdy, ale pokušim se přeci jen trochu - já nevím - snad vidět dál. Prostě tak jako si cestující zvykli na samoobsluhy v prvních vozech a tak jako si zvykají že řidič tramvaje je oddělen od publika takřka hermeticky, a tak jako si hledají jízdní řády na netu, tak vývoj jinam nepůjde, než že se budou muset naučit vnímat informace podávané jednoznačně a stroji.
Jenže každý moderní informační systém musí, aby byl efektivní, podávat pouze základní informace. Například kdyby na digitálním panelu probíhalo jedno hlášení 3 minuty, bylo by to k ničemu. Takže pro ty podrobné hlášení si stejně informací chtivý cestující dojdou k lidskému zdroji. A to nemá nic společného s vývojem techniky. Tohle tedy platí hlavně u mimořádností a výluk.
Při běžném provozu je určitě dobré si cestující vychovávat, jak popisoval Prox, aby informační systémy využívali.

Napsal: 18.9.2007 9:27
od Káem
Absolut píše:Proxi,

hodně mi to připomíná návrh, který jsem poslal na stiznosti.podnety@dpp.cz. Asi taky jezdíš po městě :D Bylo mi mailem vysvětleno, že Modřany opravdu d-21 během výluky Palačáku nepotřebují, že v Nuslích d-7 opravdu nechybí atd.
Najednou ti vadí vědecké výpočty teoretiků od stolu, kterými mě tak rád absolutošotoušku v jiných případech utíráš. Kdo s čim zachází.... :twisted:

Napsal: 18.9.2007 9:24
od Káem
Proxy: tangenta by to byla sice krásná (124), ale Vršovice by měla na P5 pobrat 7, zatímco 118 by pobrala lidi na P5 i z Spořilova a ev. i dále. Navíc bych 118 nevedl na Smích nádr., ale kolem důchoďáku na Knížecí. To by mi umožnilo zrušit 4, 104 a 120, a 128 vést v trase Žvahov-Hlubočepy- Slivenecká, a 248 od Holyně z Polikliniky do Klukovic. Posílil bych tím význam tramvají (hle jak je mám rád!!) a na 13 by mohly být soupravy po celý den. Díky nižším intervalům (midibusy na 128 by musely být po 15 min) by vzrostla i obliba MHD. A myslím, že bych ještě ušetřil.

Napsal: 18.9.2007 9:17
od Absolut
Proxi,

hodně mi to připomíná návrh, který jsem poslal na stiznosti.podnety@dpp.cz. Asi taky jezdíš po městě :D Bylo mi mailem vysvětleno, že Modřany opravdu d-21 během výluky Palačáku nepotřebují, že v Nuslích d-7 opravdu nechybí atd.

Napsal: 18.9.2007 9:06
od Proxy
***

Napsal: 18.9.2007 8:53
od Absolut
Ad 9001: Hele a jakpak jezdí Tvůj kamarád teď? Metrem? IAD? Pěšky Výtoň - Anděl? Budem přes Barranďák? Tramvají odklonem?

Modřany - Barrandov taky jezdím TRAM+BUS+TRAM. Je to časově efektivní.

Napsal: 18.9.2007 8:48
od Káem
9001 píše: Kamarád bydlí na Kavčích horách a na cestu do Motola používá 148 na Podolskou vodárnu + tram s přestupem na Palackého náměstí.
Správně tak činí. Chválím ho :-) A kdyby 148 končila na Palačáku a měla int 6-10 minut, jezdily by jako on stovky lidí a výrazně by 148 odlehčila - JEČNÉ!!! (to je to co tu někteří pořád nechápou)

Napsal: 17.9.2007 23:31
od 9001
Musám Ti odporovat. Záleží do jaké lokality Prahy 5 pojedou. Jasně oblast Smíchova a Barrandova je rychlejší přes busy, ale spojení na Anděl a dále Motol, Řepy je rychlejší tramvajově.

Kamarád bydlí na Kavčích horách a na cestu do Motola používá 148 na Podolskou vodárnu + tram s přestupem na Palackého náměstí.

Napsal: 17.9.2007 22:50
od Jabberwocky
Káem píše:Tohle totiž není otázka fyziky a matematiky, ale spíš společenských věd.
Jo, Žižka tramvají nejezdil - a já to musím vědět! ;-)

Napsal: 17.9.2007 22:11
od Káem
Ale asi jo, v podstatě můžete mít všichni kus pravdy, ale pokušim se přeci jen trochu - já nevím - snad vidět dál. Prostě tak jako si cestující zvykli na samoobsluhy v prvních vozech a tak jako si zvykají že řidič tramvaje je oddělen od publika takřka hermeticky, a tak jako si hledají jízdní řády na netu, tak vývoj jinam nepůjde, než že se budou muset naučit vnímat informace podávané jednoznačně a stroji. (Btw. zrovna dneska ráno si řidič 14 na Strossu nedokázal vzpomenout, kde je Újezd a jestli tam jede - tak bych ty živý lidi zas tak nepřeháněl :-))
Kde nemá MŠ pravdu je ta Ječná. Ptá se na řešení - po dokončení palačáku by ta jeho linka nemusela na kolejový přejezd, ale objede to (Ječná) - myslíkova-palačák-moráň - (Ječná). Ale byla by naprd, protože ta frekvence je P5 - P4 a tudíž řešení (mimo výstavbu dvoreckého mostu) je v autobusových linkách 148 a 118. Což chápu, že tramvajofilové vidí neradi stejně, jako když napíšu, že řešení je v metru :-)
Absolutošotoušku, ty všechno strašně absolutizuješ - nikdo nehovoří o náhradě dvojice T3 sólo busem, ale o náhradě dvou prázdných linek jednou akorát obsazenou, a to ještě po dobu výluky. jdi se podívat, jak "plné" jezdí 4 a 16, zejména, vjede-li před ně 10.
A znova připomínám - i dneska spousta lidí jinou volbu než MHD nemá a i dneska spousta lidí do MHD nevleze, ani kdyby byla zadarmo a v minutovym intervalu. Tohle totiž není otázka fyziky a matematiky, ale spíš společenských věd.

Napsal: 17.9.2007 19:57
od Proxy
Tonda Ježek píše:Kolikrát jsi řídil informování cestujících při nějaké výluce či mimořádnosti? Já třebas naposledy 1. září ve stanici metra Černý Most při cca 40ti minutovém zastavení provozu.
Informace cestujícím byla podávána staničním rozhlasem, informačními tabulemi, digitálními venkovními informačními panely. A zkus si schválně tipnout, který druh informování byl jednoznačně nejefektivnější - bylo to ústní informování od mých dvou kolegů a strojvedoucího, kteří korzovali po nástupišti mezi lidmi.
Takže sorry, ale minimálně v tomto případě jsi naprosto vedle ty!
Souhlasím s Tondou - naprosto stejnou zkušenost jsem učinil o den dříve na Florenci B, kde jsem zůstal o hodinu v práci přes čas, aby se k cestujícím dostali potřebné informace :wink: a také aby kaštani měli komu nadávat do očí 8-)