Číselné řady pro linky

Archiv starých nebo neaktuálních příspěvků. Příspěvky, které přinášejí informace, jejíchž poselství již bylo naplněno v minulosti.

Moderátoři: DavidD, TRAM-FÓRUM

Uživatelský avatar
syverin
Uživatel
Příspěvky: 947
Registrován: 29.11.2004 14:00
Bydliště: V noci 512
Kontaktovat uživatele:

Re: Číselné řady pro linky

Příspěvek od syverin » 31.1.2010 18:35

Oskar píše:Staré tramvaje nemají kolejnicovou brzdu napájenou z troleje, ale z brzdného proudu EDB. Z toho ale taky plyne, že při smyku je KB neúčinná.
Aha, tak to se omlouvám za müstifikaci ;)

Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2384
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Re: Číselné řady pro linky

Příspěvek od pawel » 31.1.2010 18:24

92 doopravdy skončila kvůli klesání v chotkově. o pár let později se to ale nějak technicky/předpisově (?) vyřešilo, a tak se 91 převedla do současné trasy, která je každopádně o dost atraktivnější než dřívější polookruh bez hradu. a pokud správně tuším, v nějaké době jezdila už z královky.

Uživatelský avatar
Oskar
Uživatel
Příspěvky: 1212
Registrován: 10.6.2006 11:17
Bydliště: Ano
Kontaktovat uživatele:

Re: Číselné řady pro linky

Příspěvek od Oskar » 31.1.2010 18:03

viva.tv1 píše:...,protože zjistili že je zbytečná.
To by mě zajímalo, která historická linka zbytečná není…
syverin píše:Já mám dojem, že jsem někdy někde četl (kdy a kde to bylo po mně nechtějte), že to tehdy zakázali z důvodu, že staré tramvaje neměly kolejnicové brzdy napájené z baterie (a tedy neúčinné při výpadku proudu), což na větších sklonech představovalo bezpečnostní riziko.
Staré tramvaje nemají kolejnicovou brzdu napájenou z troleje, ale z brzdného proudu EDB. Z toho ale taky plyne, že při smyku je KB neúčinná.

Uživatelský avatar
syverin
Uživatel
Příspěvky: 947
Registrován: 29.11.2004 14:00
Bydliště: V noci 512
Kontaktovat uživatele:

Re: Číselné řady pro linky

Příspěvek od syverin » 31.1.2010 17:42

Já mám dojem, že jsem někdy někde četl (kdy a kde to bylo po mně nechtějte), že to tehdy zakázali z důvodu, že staré tramvaje neměly kolejnicové brzdy napájené z baterie (a tedy neúčinné při výpadku proudu), což na větších sklonech představovalo bezpečnostní riziko.

Taky je nutné si uvědomit, že linka 91 byla tehdy polookružní v trase Výstaviště - Stross - Malostranská - Újezd - Národní třída - Václavské náměstí - Náměstí Republiky - Stross - Výstaviště, takže další turistická linka okolo Hradu nějaké ty cestující mít mohla.

viva.tv1
Uživatel
Příspěvky: 410
Registrován: 22.12.2006 15:31
Bydliště: 1, 5, 6, 9, 11, 16, 19, A22, A25, A26, A27, A53, A55, A56 i S5
Kontaktovat uživatele:

Re: Číselné řady pro linky

Příspěvek od viva.tv1 » 31.1.2010 16:47

MOp píše:Historická linka č. 92 byla zavedena v roce 1992 a vedena v trase Dlabačov - Pražský hrad - Malostranská - Malostranské náměstí. Roku 1993 se nedožila a byla zrušena..
...,protože zjistili že je zbytečná.

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4737
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Číselné řady pro linky

Příspěvek od MOp » 31.1.2010 16:19

Historická linka č. 92 byla zavedena v roce 1992 a vedena v trase Dlabačov - Pražský hrad - Malostranská - Malostranské náměstí. Roku 1993 se nedožila a byla zrušena..

Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2384
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Re: Číselné řady pro linky

Příspěvek od pawel » 31.1.2010 16:13

jj, 92 dlabačov/královka-hrad-mal.nám.

Uživatelský avatar
OMH
Moderátor
Příspěvky: 1789
Registrován: 23.3.2009 21:11
Bydliště: Praha 1
Kontaktovat uživatele:

Re: Číselné řady pro linky

Příspěvek od OMH » 31.1.2010 15:45

viva.tv1 píše:
MF píše:...
92-95 tuším neobsazeno
...
jestli mě paměť slouží, tak 92 byla snad také dříve historická linka
Je to tak, bohužel si tolik už nepamatuju, ale myslím že jedna z konečných byla na Malostranském nám.

viva.tv1
Uživatel
Příspěvky: 410
Registrován: 22.12.2006 15:31
Bydliště: 1, 5, 6, 9, 11, 16, 19, A22, A25, A26, A27, A53, A55, A56 i S5
Kontaktovat uživatele:

Re: Číselné řady pro linky

Příspěvek od viva.tv1 » 31.1.2010 15:42

MF píše:...
92-95 tuším neobsazeno
...
jestli mě paměť slouží, tak 92 byla snad také dříve historická linka

Uživatelský avatar
Oskar
Uživatel
Příspěvky: 1212
Registrován: 10.6.2006 11:17
Bydliště: Ano
Kontaktovat uživatele:

Re: Číselné řady pro linky

Příspěvek od Oskar » 30.1.2010 23:22

JANEK L. píše:Jaký pořadí má Sněhový pluh 5419 ze Střešovic - 91/74 nebo 61/74?
B) je správně. Devítka patří ÚDu.

JANEK L.
Uživatel
Příspěvky: 274
Registrován: 12.11.2007 17:18
Bydliště: dříve Praha, potom Neratovice a nyní opět Praha

Re: Číselné řady pro linky

Příspěvek od JANEK L. » 30.1.2010 22:40

Jaký pořadí má Sněhový pluh 5419 ze Střešovic - 91/74 nebo 61/74?

Uživatelský avatar
Oskar
Uživatel
Příspěvky: 1212
Registrován: 10.6.2006 11:17
Bydliště: Ano
Kontaktovat uživatele:

Re: Číselné řady pro linky

Příspěvek od Oskar » 11.12.2009 23:08

JANEK L. píše:Jaká pořadí mají Sněhové pluhy a Cvičné vozy? Díky
Co vím, tak cvičné linky mají pořadí podle volacího znaku instruktora. U pluhů bych to odhadoval na <číslo vozovny>*10 + 1

JANEK L.
Uživatel
Příspěvky: 274
Registrován: 12.11.2007 17:18
Bydliště: dříve Praha, potom Neratovice a nyní opět Praha

Re: Číselné řady pro linky

Příspěvek od JANEK L. » 11.12.2009 22:29

Jaká pořadí mají Sněhové pluhy a Cvičné vozy? Díky

Uživatelský avatar
2217
Uživatel
Příspěvky: 746
Registrován: 16.11.2006 23:16
Bydliště: kousíček od Národní Třídy
Kontaktovat uživatele:

Re: Číselné řady pro linky

Příspěvek od 2217 » 11.9.2009 13:35

Když už tu byly tramvaje pro děti do škol zmíněny, bylo někdy v historii něco takového? Předpokládm, že nikoli, rpotože co vím, tak by se to asi nevyplatilo.

Uživatelský avatar
willyjeff
Uživatel
Příspěvky: 1761
Registrován: 30.11.2004 16:11
Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Číselné řady pro linky

Příspěvek od willyjeff » 10.9.2009 19:50

Já jsem tušil, že nechápeš oč jde.

Školní linky = cvičné jízdy. No a aby si frekventanti také zkusili jaké to je jezdit podle JŘ, tak je několik linek, které mají svůj vlastní řád, ale jezdí podle nich jen cvičné jízdy. Osobně jsem si to nikdy nezkusil :cry:

Odpovědět