Vozový park a řidičská oprávnění

Archiv starých nebo neaktuálních příspěvků. Příspěvky, které přinášejí informace, jejíchž poselství již bylo naplněno v minulosti.

Moderátoři: DavidD, TRAM-FÓRUM

Zamčeno
Uživatelský avatar
DavidD
Uživatel
Příspěvky: 1624
Registrován: 10.5.2006 17:36

Re: Vozový park a řidičská oprávnění

Příspěvek od DavidD » 04.1.2011 22:12

cwapa píše:
Hhoonnzzaa píše:A už je to tu zase...
2) Jediný rozdíl jsou 1. dveře pro cestující, což je naprosto degradující. Důvody si chytrý domyslý a blbý vyhledá. Psal jsem to už asi 100x . . .
To aby nebyly první dveře pro cestující je pořádná pakárna. #-o
Jo to ano, ale u vozu 14T je pakárna je tam mít. Stačí se projet po centru Brna a sedět na prvním místě..

Uživatelský avatar
cwapa
Uživatel
Příspěvky: 1754
Registrován: 05.7.2007 23:08
Bydliště: všude doma

Re: Vozový park a řidičská oprávnění

Příspěvek od cwapa » 04.1.2011 22:10

Hhoonnzzaa píše:A už je to tu zase...
2) Jediný rozdíl jsou 1. dveře pro cestující, což je naprosto degradující. Důvody si chytrý domyslý a blbý vyhledá. Psal jsem to už asi 100x . . .
To aby nebyly první dveře pro cestující je pořádná pakárna. #-o

Hhoonnzzaa
Uživatel
Příspěvky: 209
Registrován: 09.5.2009 18:15

Re: Vozový park a řidičská oprávnění

Příspěvek od Hhoonnzzaa » 04.1.2011 21:02

A už je to tu zase... když vynechám těch pár nových kousků, které snad možná tím upraveným interiérem mohou být lepší, tak ty zbylé jsou
1) Jsou shodné se 14t
2) Jediný rozdíl jsou 1. dveře pro cestující, což je naprosto degradující. Důvody si chytrý domyslý a blbý vyhledá. Psal jsem to už asi 100x

(rozdílů je samozřejmě více, ale ty nejsou pro běžného cestujícího podstatné)

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Vozový park a řidičská oprávnění

Příspěvek od 9001 » 04.1.2011 20:35

Bobik píše:Tak, řečeno bylo dost - a já se ptám: KDO ZA TO MŮŽE? Jak za 14T, tak za 15T? Přece někdo musel nějak specifikovat zadání a odsouhlasit to. Protože tohle je na trestní oznámení. Furt se řeší jak v podniku nejsou prachy a tohle je přímo galaxie černých děr. Někdo za to přece musí být zodpovědný, ať už jedna osoba, nebo nějaké kolegium. Někdo zadal požadavek - ať už z města coby vlastník DP, nebo přímo z DP a ten buď nebyl splněn - tak proč to přebíral, nebo byl splněn, závady a nevyhovující věci byly chybou v zadání a pak se ptám, jaktože to tedy prošlo?
Bohužel bych to viděl trochu jinak. Škoda, chtěla splnit všechno co DPP/město chtělo a prostě vznikl paskvil. Viz verze 13T v Brně. Ta mi přijde podstatně civilizovanější, i když je to v podstatě tem samý vůz.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Vozový park a řidičská oprávnění

Příspěvek od Bobik » 04.1.2011 6:40

Tak, řečeno bylo dost - a já se ptám: KDO ZA TO MŮŽE? Jak za 14T, tak za 15T? Přece někdo musel nějak specifikovat zadání a odsouhlasit to. Protože tohle je na trestní oznámení. Furt se řeší jak v podniku nejsou prachy a tohle je přímo galaxie černých děr. Někdo za to přece musí být zodpovědný, ať už jedna osoba, nebo nějaké kolegium. Někdo zadal požadavek - ať už z města coby vlastník DP, nebo přímo z DP a ten buď nebyl splněn - tak proč to přebíral, nebo byl splněn, závady a nevyhovující věci byly chybou v zadání a pak se ptám, jaktože to tedy prošlo?

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6705
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Vozový park a řidičská oprávnění

Příspěvek od demon » 03.1.2011 22:06

7105 píše:Nátěr T3R.PLF (a tedy i wlků) je záměrně odlišný od klasických T3, aby cestující dobře poznali, že se jedná o nízkopodlažní tramvaj.
Spíš než o informaci směrem k cestujícím (i když určitě taky), jde o vodítko pro řidiče upozorňující na horší průjezdný profil...
7105 píše:To snad Wokovice tyhle vozy spojují jinak než ostatní vozovny nebo je to prostě krnováky?
Tak to by šlo asi o spárování regulátorů/výzbrojí, než o konkrétní typ vozu, ale já tohle teda u VO nepozoroval...
krtinek píše:Mohl bys to nějak upřesnit, rozvést? :shock:
Sorry nemohl, znalí vědí...

Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3166
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: Vozový park a řidičská oprávnění

Příspěvek od kruťák » 03.1.2011 21:56

demon píše:praskající nerovná podlaha
Mohl bys to nějak upřesnit, rozvést? :shock:

Uživatelský avatar
7105
Uživatel
Příspěvky: 282
Registrován: 30.4.2008 21:48
Bydliště: Wokowice

Re: Vozový park a řidičská oprávnění

Příspěvek od 7105 » 03.1.2011 21:53

MF píše:
7105 píše:Snad. Ale to by se musely přelakovat wlci, což by se DP asi moc nevyplatilo.
Nikde není zakázán provoz sólo vlků či soupravy vlk+vlk. Jen jsou tyto vozy přednostně určeny za wany. Pokud tedy bude vzhledná souprava vínových vozů, tak nevidím problém. Děs by byl vlk + červenobílý vůz (stejně jako wany zpočátku, když nebyly vlci).
Nátěr T3R.PLF (a tedy i wlků) je záměrně odlišný od klasických T3, aby cestující dobře poznali, že se jedná o nízkopodlažní tramvaj. Souprava 2x wlk by byla velmi elegantní, ale DPP by to mohl vyhodnotit jako pro některé cestující matoucí. Teda aspoň já to tak vidím.
Karotka píše:
Proxy píše:Naopak v poslední době nemám rád T3R.PLF. (...) Nejvíc se mi nelíbí jízdní vlastnosti, když je vůz v soupravě. Zvláště ve vlečňáku jsou velmi cítit nárazy spřáhel při zastavení a rozjezdech.
Možno pozorovat nejen u wanowlků, ale i u dalších souprav téže vozovny.
Pravda. Ale týká se to jenom R.PV, ne SUCS. To snad Wokovice tyhle vozy spojují jinak než ostatní vozovny nebo je to prostě krnováky?

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6705
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Vozový park a řidičská oprávnění

Příspěvek od demon » 03.1.2011 21:35

Znovu se ptam, kde bereme informace, že v Rize BEZPROBLÉMOVĚ jezdí ? Ona je Riga poněkud mimo náš obvyklý operační dosah, takže se některé informace holt nemusí ke všem uším dostat v té správné podobě...
V praxi se setkávam s informacema, který se cestou ze Žižkova do Motola dokážou obrátit o 180°, takže mě tohle fakt nepřekvapí.
A pokud kupuju novou tramvaj za 70 mega s životností 25 let, tak se snažim pohlídat si její provedení a kvalitu, a tím spíš, když mam hodně nepříjemný zkušenosti s předchozim modelem stejnýho výrobce.
Ale podle některých lidí jsou praskající pantografy, poruchové brzdy a dveře a praskající nerovná podlaha jen prkotinami, prokazujícími velkopanské chování... :(

Uživatelský avatar
Mr.Cross
Uživatel
Příspěvky: 117
Registrován: 05.11.2006 23:22

Re: Vozový park a řidičská oprávnění

Příspěvek od Mr.Cross » 03.1.2011 21:22

Petr píše:
Karotka píše:(...)Za jakékoli přemístění kontroléru mezi jízdou a výběhem se odmění citelným škubnutím. Je to smutné, ale podle mě v plynulosti jízdy vyhrává T3M.
POděkujme software 3xxxxxxxxxx a některým řidičům.... (85 / 15 % viny)
Souhlas! Soft 3 na 14t se tak dlouho dolaďoval,a každý pičičmunda se do něj hodlal nesmazateně zapsat, až se z něj stal naprostý zmete,který řidičům spíše znesnadňuje službu. Zlatý soft 2! Teď už stím asi nikdo nic neudělá protože tu jsou 15t,tak máme novou obět na "ladění" software. 15t v Rize již několik měsíců bezproblémově vozí své cestující,ale DP Praha se holt chová velkopansky a neustále si vymýšlí další a další prkotiny aby tramvaj nejezila,nehledě na to že schválně nechá urvat kryty podvozků v nepročištěných úsecích se zmrzlým sněhem...

Rashid
Uživatel
Příspěvky: 190
Registrován: 09.8.2009 20:10
Bydliště: V Bubenči tam kde postavili pár metrů kolejí, zničili vše, utratili miliardy a nyní tleskají jako kd

Re: Vozový park a řidičská oprávnění

Příspěvek od Rashid » 03.1.2011 2:36

fricoolinek2 píše:Už mne to štve to hanění 14T - pokud není vyloženě špička, tak je to pro mne osobně jasně nejpohodlnější tramvaj. Pohodlné sedačky (ve velkém počtu), a (na rovných úsecích) pohodlná jízda.
Chápu, je to Váš názor, ale rozhodně nemohu souhlasit. Podle mě je to nejhorší a nejnepohodlnější tramvaj.I Astry díky svým širším uličkám jsou lepší. 14T je použitelná na dlouhé trasy, kdy se nastoupí a jede se.
Nikoliv do centra Prahy, kde je extrémní cirkulace cestujících.Mikrouličky a žádné místo ke stání a tak se stojí všude kde se dá. Sedačky jsou spíš pro hubené vietnamce než pro naše vypasené české zadky. No není nic nejnepřijemnějšího, když na dvojsedáku vedle sedí tlouštík, který zabírá část vaší sedačky a a vy musíte sedět doslova jednou půlkou pozadí ve vzduchu a hlídat zatáčky aby jste nevypadl. Nebo, když v té mikrouličce stojí cestující a vy musíte od nich snášet obouchávání nebo doslova čuchat jejich zadky, protože jiné místo na stání v této tramvaji nemají. Inu daň prý daň za nízkopodlažnost, ale toto za komfortní cestování rozhodně nepovažuju. Přirovnal bych to k dálkovému autobusu, který je zneužíván na městských linkách. Přežeňme to do extrémů, nacpete do uliček již obsazeného Airbusu A-320 nějaké cestující. Bude to podobné - uličky na to nejsou stavěné a všichni si budou vadit. A to 14T je plná už za chvilku při běžném vytížení. Co tedy s ní ????
Doporučuji, jak už zde výborně napsal M.Šubrt, zrušit sedáky vedle sebe a hned bude nádherná ulička.
Mám tu i jedno absurdní řešení, které by také fungovalo. Provozovat tuto tramvaj jen
k sezení a ne ke stání.Jakmile se naplní místa k sezení-stopstav. No řešení tak na apríla. :D
Nejlepší, ale bude, když se tohoto krámu rychle zbavíme a pokusíme se ho prodat někam na východ. Tedy pokud ji někdo bude chtít. Bohužel i 15T trpí nedostatky co se týká malého prostoru a úzkých uliček. No aspoň 15T není tak hlučná a nemá to zcela nesmyslné sezení napoti sobě v mezičláncích.Z pohledu cestujícího těmto tramvajím neodpustím dvě věci: chybějící první dveře a současné uspořádání sedaček. Humorné je též umístění teploměrů ve článcích.Cestující neznalý trasy, nemá ani možnost si informace přečíst, protože se do mezičlánku přes sedící nedostane.To už je ale lehce řešitelný detail.
Za 60 miliónů bych si teda představoval lepší tramvajku. Třeba to, ale ještě dobře dopadne a Praha dostane maximálně 60 vozů 15T, pak konec a dojde na reko všech zbývajících T3. [-o<

Uživatelský avatar
Fořtík
Uživatel
Příspěvky: 2418
Registrován: 13.11.2003 22:51
Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Vozový park a řidičská oprávnění

Příspěvek od Fořtík » 03.1.2011 1:58

Jako cestujícímu mi na voze 14T vadí, že se tam nedá téměř nikde pohodlně stát. V podvozkových článcích stání ani náhodou a ve zbytku to není o moc lepší, zvláště když do tramvaje nastoupí kočárek, nebo nedejbože vozíčkář. Jako cestující bych na 14T nepochválil nic.

Jako řidiči mi na 14T vadí, že se bez počítače ani nepoškrábu na prde*i, aneb naprosto nesmyslně omezující, až buzerující omezovače a to jak v oblouku, tak ve svahu - viz zde citované Modřany. A oblouky, to je kapitola sama pro sebe. Když ještě nebyly Vršovice plné OR, tak byl sakra rozdíl, jestli se tam jelo s klasikou, nebo se 14T. Všechny oblouky to omezovalo na 20, na 15... A to mě fakt štve. Ještě malinký detail - vadí mi, že vůz neumožňuje jet v tahu menší konstantní rychlostí, než 5 km/h. Naopak, jako řidiči se mi u 14T líbí tempomat, to je paráda.

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4737
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Vozový park a řidičská oprávnění

Příspěvek od MOp » 02.1.2011 23:04

Stížnosti cestujících a zejména řidičů (typu házeč páky) na odpich vozů, přinutili dopravce s tím něco udělat. Při rozjezdu se mnohým nelíbilo, že proletěli skrz vůz..

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Vozový park a řidičská oprávnění

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 02.1.2011 22:51

Petr píše:
Karotka píše:(...)Za jakékoli přemístění kontroléru mezi jízdou a výběhem se odmění citelným škubnutím. Je to smutné, ale podle mě v plynulosti jízdy vyhrává T3M.
POděkujme software 3xxxxxxxxxx a některým řidičům.... (85 / 15 % viny)
Může mi někdo vysvětlil, kdo a proč schválil "hrabání se" (přeinstalovávání do dalších a dalších kusů) v software 14T, když jsou vidno nové verze horší a horší?

Uživatelský avatar
Petr
Provozovatel
Příspěvky: 2040
Registrován: 14.11.2003 8:36
Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
Kontaktovat uživatele:

Re: Vozový park a řidičská oprávnění

Příspěvek od Petr » 02.1.2011 22:02

Karotka píše:(...)Za jakékoli přemístění kontroléru mezi jízdou a výběhem se odmění citelným škubnutím. Je to smutné, ale podle mě v plynulosti jízdy vyhrává T3M.
POděkujme software 3xxxxxxxxxx a některým řidičům.... (85 / 15 % viny)

Zamčeno