Vozový park a řidičská oprávnění

Archiv starých nebo neaktuálních příspěvků. Příspěvky, které přinášejí informace, jejíchž poselství již bylo naplněno v minulosti.

Moderátoři: DavidD, TRAM-FÓRUM

Re: Vozový park a řidičská oprávnění

Odeslatod Proxy v 06.1.2011 9:22

Bobik napsal:No, myslím že řízení podniku je všude stejné, ať už dělá hřebíky ve spreji nebo bublinky do vodováhy. Jen se nesmí obklopit kariéristickými pitomci ale odborníky, v tom naprosto souhlasím.
A k těm prototypům - no tak si nechám vyrobit (a holt zaplatím) prototyp, který pořádně vyzkouším a případně v nejhorší výrobci "pěkně poděkuju". A je na výrobci aby se snažil, jde o jeho kšeft. Ovšem samozřejmě základem je kvalitní smlouva a zadávací podmínky. Bude-li toto v pořádku, pak mám výrobek, který výrobce na své náklady doladí a bude fungovat, nebo zmetek za který nemusím platit.
A nebo jsem vážně naivní a dávno to už takhle nefunguje?
Nu, v době, kdy musíš mít na každé vydání veřejných peněz výběrové řízení, proti kterému se kdokoliv může odvolat, tak si takový postup nedokážu v praxi moc dobře představit...
Uživatelský avatar
Proxy
Moderátor
 
Založen: 27.11.2003 14:29
Bydliště: Čtyřiapadesátka je můj budíček

Re: Vozový park a řidičská oprávnění

Odeslatod vláčky87 v 06.1.2011 1:11

To by ta smlouva nesměla být podepsaná dávno předtím. Je to tak, jako když jsme jako děti kupovali " mačku vo vrecku" na poutích.
Ne, že by se dřív problémy nevyskytovaly, sám jich řadu pamatuji, ale k jejich řešení existovaly i jiné /politické/ páky. Stačilo, aby se o problémech zmínil někdo z politických kruhů a byl oheň na střeše. Tím nechci toto obhajovat, ale spoléhat na slušnost dodavatelů mi přijde poněkud " masarykovské". Vždyť jde o miliardy.
Uživatelský avatar
vláčky87
Uživatel
 
Založen: 12.3.2004 9:55
Bydliště: Praha

Re: Vozový park a řidičská oprávnění

Odeslatod Rashid v 06.1.2011 0:48

Bobik napsal: A k těm prototypům - no tak si nechám vyrobit (a holt zaplatím) prototyp, který pořádně vyzkouším a případně v nejhorší výrobci "pěkně poděkuju". A je na výrobci aby se snažil, jde o jeho kšeft. Ovšem samozřejmě základem je kvalitní smlouva a zadávací podmínky. Bude-li toto v pořádku, pak mám výrobek, který výrobce na své náklady doladí a bude fungovat, nebo zmetek za který nemusím platit.
A nebo jsem vážně naivní a dávno to už takhle nefunguje?

A já bláhově věřil, že to takhle funguje tak jak to tady krásně napsal Bobik.
Příklad: tramvaj likviduje oblouky, tak drahý výrobce změň to , aby se to nestávalo. Neopravíš, tak já nemám zájem a další křápy od tebe již nekoupím. A odstupuji od smlouvy.
Stejně dodnes nevím, proč se nedala příležitost Inekonu ? Byly to podobné křápy jako 14T/T15 nebo zase jedno politicko-podvodnícké rozhodnutí ?
Rashid
Uživatel
 
Založen: 09.8.2009 19:10
Bydliště: V Bubenči tam kde postavili pár metrů kolejí, zničili vše, utratili miliardy a nyní tleskají jako kdyby postavili tramvaj do Suchdola

Re: Vozový park a řidičská oprávnění

Odeslatod XSC v 05.1.2011 22:43

Bobik napsal:No, myslím že řízení podniku je všude stejné, ať už dělá hřebíky ve spreji nebo bublinky do vodováhy. Jen se nesmí obklopit kariéristickými pitomci ale odborníky, v tom naprosto souhlasím.
Tak tohle je blbost, kterou nám cpou moderní manažérské příručky. Ale on je opravdu velký rozdíl řídit TV a řídit DP, jak je právě v Praze vidět. Když ředitel o podniku nic neví, vždycky bude obklopen kariéristickými pablby, protože ti umějí lezením do řiti své "schopnosti" lépe prodat.
XSC
Uživatel
 
Založen: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Vozový park a řidičská oprávnění

Odeslatod Bobik v 05.1.2011 17:45

No, myslím že řízení podniku je všude stejné, ať už dělá hřebíky ve spreji nebo bublinky do vodováhy. Jen se nesmí obklopit kariéristickými pitomci ale odborníky, v tom naprosto souhlasím.
A k těm prototypům - no tak si nechám vyrobit (a holt zaplatím) prototyp, který pořádně vyzkouším a případně v nejhorší výrobci "pěkně poděkuju". A je na výrobci aby se snažil, jde o jeho kšeft. Ovšem samozřejmě základem je kvalitní smlouva a zadávací podmínky. Bude-li toto v pořádku, pak mám výrobek, který výrobce na své náklady doladí a bude fungovat, nebo zmetek za který nemusím platit.
A nebo jsem vážně naivní a dávno to už takhle nefunguje?
Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
 
Založen: 23.6.2008 20:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Vozový park a řidičská oprávnění

Odeslatod vláčky87 v 05.1.2011 17:30

Nemíním dlouho polemizovat, ale neadresný prototyp dnes nikdo nevyvíjí, na to ani největší výrobci nemají, proto se dnes více vyskytují vady po uvedení do provozu celých seríí / viz např. Combino/. A o tom manažerismu, odsuď až pocuď, nejde jen o ředitele, i když jsem přesvědčen, že i tam by měla být odbornost, ale nelze být pět let šéfem výroby rohlíků, pak ledniček a nakonec řídit třeba doly na čokoládu. Navíc se k tomu obklopovat lidmi, kteří hledají jen kariéru. A můžeš mě cupovat, ale po 42 letech strávených okolo tramvají mě moc nepřesvědčíš.
Uživatelský avatar
vláčky87
Uživatel
 
Založen: 12.3.2004 9:55
Bydliště: Praha

Re: Vozový park a řidičská oprávnění

Odeslatod Bobik v 05.1.2011 17:07

No a co že se tak vyrábí, to přece neznamená že to musím kupovat.
A "manažérismus" - na tom nakonec nemusí být nic špatného - po řediteli se nechce aby rozuměl výrobku a uměl ho opravit, od toho jsou technici, po řediteli se chce aby podnik řídil (čili vyhodil neschopné techniky a nabral schopné).
Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
 
Založen: 23.6.2008 20:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Vozový park a řidičská oprávnění

Odeslatod vláčky87 v 05.1.2011 16:07

Pro poslední diskutující!
Ono se dnes vyrábí úplně jinak, než za doby vzniku T1 - T3. Tehdy bylo všeobecné zadání od nějakého ministerstva nebo centrálního úřadu, kde seděli občas i vysloužilí praktikové, vznikl prototyp na náklady výrobce, náklady na vývoj hradil jiný orgán, např FMTIR nebo něco podobného a bylo co ladit. Dopravní pdniky pak musely vzít co vzniklo nebo spadlo ze stolu po exportních dodávkách. Tak vznikly ještě vozy T5 a T6 včetně KT8D5. Po roce 1989 již výrobci musí zahrnout celý vývoj do ceny a proto se vyrábí vlastě pouze adresné a placené prototypy. Zanedbatelný není ani fakt, že dříve byli u zadání dlouholetí odborníci, dnes v éře manažerismu málokdo stráví v jednom oboru celý život, natožpak v jedné firmě.
A dodatek k diskutované obsaditelnosti- Uvědomte si, že čím více i nepohodlných sedaček, tím méně cestujících a tím nižší hmotnost, která při počtu náprav a tím daném obrzdění by mohla ovlivnit brzdné vlastnosti.
Uživatelský avatar
vláčky87
Uživatel
 
Založen: 12.3.2004 9:55
Bydliště: Praha

Re: Vozový park a řidičská oprávnění

Odeslatod Radek v 05.1.2011 9:34

Mno, v případě 15T jsme objednali rohlíky na 10 let dopředu a pak jsme je teprve ochutnali.
Uživatelský avatar
Radek
Uživatel
 
Založen: 19.7.2004 9:00
Bydliště: Tento vlak tam končí

Re: Vozový park a řidičská oprávnění

Odeslatod OMH v 05.1.2011 9:04

Rashid napsal:Nekupuji přece rohlík a když vím, že je to výrobek na prd

Ty si nejdříve vezmeš rohlík v samoobsluze, sníš ho doma k snídani a pak ho jdeš zaplatit do krámu?
Většina z nás si koupí rohlíky a "předpokládá/doufá", že bude dobrý ;)
Uživatelský avatar
OMH
Moderátor
 
Založen: 23.3.2009 21:11
Bydliště: Praha 1

Re: Vozový park a řidičská oprávnění

Odeslatod Bobik v 05.1.2011 6:27

Tak koukám že Bermudský trojúhelník je proti tomu zjistit viníka (viníky) těchto paskvilů naprosto odpočinkový lehký nedělní rébusek, co?

Sakra, někde přece musí (no alespoň by měli) k tomu existovat nějaké dokumenty.
Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
 
Založen: 23.6.2008 20:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Vozový park a řidičská oprávnění

Odeslatod demon v 05.1.2011 6:20

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
 
Založen: 08.4.2006 15:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...

Re: Vozový park a řidičská oprávnění

Odeslatod Rashid v 05.1.2011 0:56

Velmi by mě zajímalo, jak vlastně probíhalo uzavření smlouvy o nákupu 14T/15T mezi Škodofkou a DP Praha. Tedy DP má zájem, dostane prototyp, který zkouší v ulicích a pak se rozhodne o dalším nákupu. Výrobci zadá vlastní požadavky na vybavení a popřípadně změny modifikací u dalších vyráběných vozů.
Nebo to bylo jinak, DP Praha aniž by cokoliv vyzkoušel rovnou podepsal smlouvu o nákupu
60 ks 14T a 250 15T ? Snad ne. Nemohu si to jinak vysvětlit nákup 14T.
Nekupuji přece rohlík a když vím, že je to výrobek na prd a výrobce do budocna nic měnit nehodlá, tak ho prostě nekoupím. Tento článek bude ode mě asi naivní :roll: neboť v dnešní
době nerozhoduje kvalita výrobku, ale malá domů. Já dám vydělat tobě, když ty dáš vydělat mě. :lol: Proč jsme vlastně nekoupily tramvaje od Inekonu ????
Rashid
Uživatel
 
Založen: 09.8.2009 19:10
Bydliště: V Bubenči tam kde postavili pár metrů kolejí, zničili vše, utratili miliardy a nyní tleskají jako kdyby postavili tramvaj do Suchdola

Re: Vozový park a řidičská oprávnění

Odeslatod DavidD v 04.1.2011 22:53

demon napsal:Kolikrát se to tu musí ještě zopakovat ? :roll:
První úzké dveře a následující úzká ulička pro cestující se sníženou pohyblivostí, kteří se do takových dveří derou tak nějak ze zásady, by byla asi ještě větší úchylárna, než big sedačky, rachtající podvozky, "user friendly" zadržovací tyče a další vychytávky toho vozu...
Buďme rádi, že aspoň téhle chyby jsme se vyvarovali. :wink:
přesně :!:
Uživatelský avatar
DavidD
Uživatel
 
Založen: 10.5.2006 16:36

Re: Vozový park a řidičská oprávnění

Odeslatod demon v 04.1.2011 22:40

Kolikrát se to tu musí ještě zopakovat ? :roll:
První úzké dveře a následující úzká ulička pro cestující se sníženou pohyblivostí, kteří se do takových dveří derou tak nějak ze zásady, by byla asi ještě větší úchylárna, než big sedačky, rachtající podvozky, "user friendly" zadržovací tyče a další vychytávky toho vozu...
Buďme rádi, že aspoň téhle chyby jsme se vyvarovali. :wink:
Uživatelský avatar
demon
Uživatel
 
Založen: 08.4.2006 15:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...

PředchozíDalší

Zpět na Archiv

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 4 návštevníků

cron