Stránka 3 z 8

Re: Vozový park a řidičská oprávnění

Napsal: 04.1.2011 22:12
od DavidD
cwapa píše:
Hhoonnzzaa píše:A už je to tu zase...
2) Jediný rozdíl jsou 1. dveře pro cestující, což je naprosto degradující. Důvody si chytrý domyslý a blbý vyhledá. Psal jsem to už asi 100x . . .
To aby nebyly první dveře pro cestující je pořádná pakárna. #-o
Jo to ano, ale u vozu 14T je pakárna je tam mít. Stačí se projet po centru Brna a sedět na prvním místě..

Re: Vozový park a řidičská oprávnění

Napsal: 04.1.2011 22:10
od cwapa
Hhoonnzzaa píše:A už je to tu zase...
2) Jediný rozdíl jsou 1. dveře pro cestující, což je naprosto degradující. Důvody si chytrý domyslý a blbý vyhledá. Psal jsem to už asi 100x . . .
To aby nebyly první dveře pro cestující je pořádná pakárna. #-o

Re: Vozový park a řidičská oprávnění

Napsal: 04.1.2011 21:02
od Hhoonnzzaa
A už je to tu zase... když vynechám těch pár nových kousků, které snad možná tím upraveným interiérem mohou být lepší, tak ty zbylé jsou
1) Jsou shodné se 14t
2) Jediný rozdíl jsou 1. dveře pro cestující, což je naprosto degradující. Důvody si chytrý domyslý a blbý vyhledá. Psal jsem to už asi 100x

(rozdílů je samozřejmě více, ale ty nejsou pro běžného cestujícího podstatné)

Re: Vozový park a řidičská oprávnění

Napsal: 04.1.2011 20:35
od 9001
Bobik píše:Tak, řečeno bylo dost - a já se ptám: KDO ZA TO MŮŽE? Jak za 14T, tak za 15T? Přece někdo musel nějak specifikovat zadání a odsouhlasit to. Protože tohle je na trestní oznámení. Furt se řeší jak v podniku nejsou prachy a tohle je přímo galaxie černých děr. Někdo za to přece musí být zodpovědný, ať už jedna osoba, nebo nějaké kolegium. Někdo zadal požadavek - ať už z města coby vlastník DP, nebo přímo z DP a ten buď nebyl splněn - tak proč to přebíral, nebo byl splněn, závady a nevyhovující věci byly chybou v zadání a pak se ptám, jaktože to tedy prošlo?
Bohužel bych to viděl trochu jinak. Škoda, chtěla splnit všechno co DPP/město chtělo a prostě vznikl paskvil. Viz verze 13T v Brně. Ta mi přijde podstatně civilizovanější, i když je to v podstatě tem samý vůz.

Re: Vozový park a řidičská oprávnění

Napsal: 04.1.2011 6:40
od Bobik
Tak, řečeno bylo dost - a já se ptám: KDO ZA TO MŮŽE? Jak za 14T, tak za 15T? Přece někdo musel nějak specifikovat zadání a odsouhlasit to. Protože tohle je na trestní oznámení. Furt se řeší jak v podniku nejsou prachy a tohle je přímo galaxie černých děr. Někdo za to přece musí být zodpovědný, ať už jedna osoba, nebo nějaké kolegium. Někdo zadal požadavek - ať už z města coby vlastník DP, nebo přímo z DP a ten buď nebyl splněn - tak proč to přebíral, nebo byl splněn, závady a nevyhovující věci byly chybou v zadání a pak se ptám, jaktože to tedy prošlo?

Re: Vozový park a řidičská oprávnění

Napsal: 03.1.2011 22:06
od demon
7105 píše:Nátěr T3R.PLF (a tedy i wlků) je záměrně odlišný od klasických T3, aby cestující dobře poznali, že se jedná o nízkopodlažní tramvaj.
Spíš než o informaci směrem k cestujícím (i když určitě taky), jde o vodítko pro řidiče upozorňující na horší průjezdný profil...
7105 píše:To snad Wokovice tyhle vozy spojují jinak než ostatní vozovny nebo je to prostě krnováky?
Tak to by šlo asi o spárování regulátorů/výzbrojí, než o konkrétní typ vozu, ale já tohle teda u VO nepozoroval...
krtinek píše:Mohl bys to nějak upřesnit, rozvést? :shock:
Sorry nemohl, znalí vědí...

Re: Vozový park a řidičská oprávnění

Napsal: 03.1.2011 21:56
od kruťák
demon píše:praskající nerovná podlaha
Mohl bys to nějak upřesnit, rozvést? :shock:

Re: Vozový park a řidičská oprávnění

Napsal: 03.1.2011 21:53
od 7105
MF píše:
7105 píše:Snad. Ale to by se musely přelakovat wlci, což by se DP asi moc nevyplatilo.
Nikde není zakázán provoz sólo vlků či soupravy vlk+vlk. Jen jsou tyto vozy přednostně určeny za wany. Pokud tedy bude vzhledná souprava vínových vozů, tak nevidím problém. Děs by byl vlk + červenobílý vůz (stejně jako wany zpočátku, když nebyly vlci).
Nátěr T3R.PLF (a tedy i wlků) je záměrně odlišný od klasických T3, aby cestující dobře poznali, že se jedná o nízkopodlažní tramvaj. Souprava 2x wlk by byla velmi elegantní, ale DPP by to mohl vyhodnotit jako pro některé cestující matoucí. Teda aspoň já to tak vidím.
Karotka píše:
Proxy píše:Naopak v poslední době nemám rád T3R.PLF. (...) Nejvíc se mi nelíbí jízdní vlastnosti, když je vůz v soupravě. Zvláště ve vlečňáku jsou velmi cítit nárazy spřáhel při zastavení a rozjezdech.
Možno pozorovat nejen u wanowlků, ale i u dalších souprav téže vozovny.
Pravda. Ale týká se to jenom R.PV, ne SUCS. To snad Wokovice tyhle vozy spojují jinak než ostatní vozovny nebo je to prostě krnováky?

Re: Vozový park a řidičská oprávnění

Napsal: 03.1.2011 21:35
od demon
Znovu se ptam, kde bereme informace, že v Rize BEZPROBLÉMOVĚ jezdí ? Ona je Riga poněkud mimo náš obvyklý operační dosah, takže se některé informace holt nemusí ke všem uším dostat v té správné podobě...
V praxi se setkávam s informacema, který se cestou ze Žižkova do Motola dokážou obrátit o 180°, takže mě tohle fakt nepřekvapí.
A pokud kupuju novou tramvaj za 70 mega s životností 25 let, tak se snažim pohlídat si její provedení a kvalitu, a tím spíš, když mam hodně nepříjemný zkušenosti s předchozim modelem stejnýho výrobce.
Ale podle některých lidí jsou praskající pantografy, poruchové brzdy a dveře a praskající nerovná podlaha jen prkotinami, prokazujícími velkopanské chování... :(

Re: Vozový park a řidičská oprávnění

Napsal: 03.1.2011 21:22
od Mr.Cross
Petr píše:
Karotka píše:(...)Za jakékoli přemístění kontroléru mezi jízdou a výběhem se odmění citelným škubnutím. Je to smutné, ale podle mě v plynulosti jízdy vyhrává T3M.
POděkujme software 3xxxxxxxxxx a některým řidičům.... (85 / 15 % viny)
Souhlas! Soft 3 na 14t se tak dlouho dolaďoval,a každý pičičmunda se do něj hodlal nesmazateně zapsat, až se z něj stal naprostý zmete,který řidičům spíše znesnadňuje službu. Zlatý soft 2! Teď už stím asi nikdo nic neudělá protože tu jsou 15t,tak máme novou obět na "ladění" software. 15t v Rize již několik měsíců bezproblémově vozí své cestující,ale DP Praha se holt chová velkopansky a neustále si vymýšlí další a další prkotiny aby tramvaj nejezila,nehledě na to že schválně nechá urvat kryty podvozků v nepročištěných úsecích se zmrzlým sněhem...

Re: Vozový park a řidičská oprávnění

Napsal: 03.1.2011 2:36
od Rashid
fricoolinek2 píše:Už mne to štve to hanění 14T - pokud není vyloženě špička, tak je to pro mne osobně jasně nejpohodlnější tramvaj. Pohodlné sedačky (ve velkém počtu), a (na rovných úsecích) pohodlná jízda.
Chápu, je to Váš názor, ale rozhodně nemohu souhlasit. Podle mě je to nejhorší a nejnepohodlnější tramvaj.I Astry díky svým širším uličkám jsou lepší. 14T je použitelná na dlouhé trasy, kdy se nastoupí a jede se.
Nikoliv do centra Prahy, kde je extrémní cirkulace cestujících.Mikrouličky a žádné místo ke stání a tak se stojí všude kde se dá. Sedačky jsou spíš pro hubené vietnamce než pro naše vypasené české zadky. No není nic nejnepřijemnějšího, když na dvojsedáku vedle sedí tlouštík, který zabírá část vaší sedačky a a vy musíte sedět doslova jednou půlkou pozadí ve vzduchu a hlídat zatáčky aby jste nevypadl. Nebo, když v té mikrouličce stojí cestující a vy musíte od nich snášet obouchávání nebo doslova čuchat jejich zadky, protože jiné místo na stání v této tramvaji nemají. Inu daň prý daň za nízkopodlažnost, ale toto za komfortní cestování rozhodně nepovažuju. Přirovnal bych to k dálkovému autobusu, který je zneužíván na městských linkách. Přežeňme to do extrémů, nacpete do uliček již obsazeného Airbusu A-320 nějaké cestující. Bude to podobné - uličky na to nejsou stavěné a všichni si budou vadit. A to 14T je plná už za chvilku při běžném vytížení. Co tedy s ní ????
Doporučuji, jak už zde výborně napsal M.Šubrt, zrušit sedáky vedle sebe a hned bude nádherná ulička.
Mám tu i jedno absurdní řešení, které by také fungovalo. Provozovat tuto tramvaj jen
k sezení a ne ke stání.Jakmile se naplní místa k sezení-stopstav. No řešení tak na apríla. :D
Nejlepší, ale bude, když se tohoto krámu rychle zbavíme a pokusíme se ho prodat někam na východ. Tedy pokud ji někdo bude chtít. Bohužel i 15T trpí nedostatky co se týká malého prostoru a úzkých uliček. No aspoň 15T není tak hlučná a nemá to zcela nesmyslné sezení napoti sobě v mezičláncích.Z pohledu cestujícího těmto tramvajím neodpustím dvě věci: chybějící první dveře a současné uspořádání sedaček. Humorné je též umístění teploměrů ve článcích.Cestující neznalý trasy, nemá ani možnost si informace přečíst, protože se do mezičlánku přes sedící nedostane.To už je ale lehce řešitelný detail.
Za 60 miliónů bych si teda představoval lepší tramvajku. Třeba to, ale ještě dobře dopadne a Praha dostane maximálně 60 vozů 15T, pak konec a dojde na reko všech zbývajících T3. [-o<

Re: Vozový park a řidičská oprávnění

Napsal: 03.1.2011 1:58
od Fořtík
Jako cestujícímu mi na voze 14T vadí, že se tam nedá téměř nikde pohodlně stát. V podvozkových článcích stání ani náhodou a ve zbytku to není o moc lepší, zvláště když do tramvaje nastoupí kočárek, nebo nedejbože vozíčkář. Jako cestující bych na 14T nepochválil nic.

Jako řidiči mi na 14T vadí, že se bez počítače ani nepoškrábu na prde*i, aneb naprosto nesmyslně omezující, až buzerující omezovače a to jak v oblouku, tak ve svahu - viz zde citované Modřany. A oblouky, to je kapitola sama pro sebe. Když ještě nebyly Vršovice plné OR, tak byl sakra rozdíl, jestli se tam jelo s klasikou, nebo se 14T. Všechny oblouky to omezovalo na 20, na 15... A to mě fakt štve. Ještě malinký detail - vadí mi, že vůz neumožňuje jet v tahu menší konstantní rychlostí, než 5 km/h. Naopak, jako řidiči se mi u 14T líbí tempomat, to je paráda.

Re: Vozový park a řidičská oprávnění

Napsal: 02.1.2011 23:04
od MOp
Stížnosti cestujících a zejména řidičů (typu házeč páky) na odpich vozů, přinutili dopravce s tím něco udělat. Při rozjezdu se mnohým nelíbilo, že proletěli skrz vůz..

Re: Vozový park a řidičská oprávnění

Napsal: 02.1.2011 22:51
od MM-Mikulovsky
Petr píše:
Karotka píše:(...)Za jakékoli přemístění kontroléru mezi jízdou a výběhem se odmění citelným škubnutím. Je to smutné, ale podle mě v plynulosti jízdy vyhrává T3M.
POděkujme software 3xxxxxxxxxx a některým řidičům.... (85 / 15 % viny)
Může mi někdo vysvětlil, kdo a proč schválil "hrabání se" (přeinstalovávání do dalších a dalších kusů) v software 14T, když jsou vidno nové verze horší a horší?

Re: Vozový park a řidičská oprávnění

Napsal: 02.1.2011 22:02
od Petr
Karotka píše:(...)Za jakékoli přemístění kontroléru mezi jízdou a výběhem se odmění citelným škubnutím. Je to smutné, ale podle mě v plynulosti jízdy vyhrává T3M.
POděkujme software 3xxxxxxxxxx a některým řidičům.... (85 / 15 % viny)