fricoolinek2 píše:Už mne to štve to hanění 14T - pokud není vyloženě špička, tak je to pro mne osobně jasně nejpohodlnější tramvaj. Pohodlné sedačky (ve velkém počtu), a (na rovných úsecích) pohodlná jízda.
Chápu, je to Váš názor, ale rozhodně nemohu souhlasit. Podle mě je to nejhorší a nejnepohodlnější tramvaj.I Astry díky svým širším uličkám jsou lepší. 14T je použitelná na dlouhé trasy, kdy se nastoupí a jede se.
Nikoliv do centra Prahy, kde je extrémní cirkulace cestujících.Mikrouličky a žádné místo ke stání a tak se stojí všude kde se dá. Sedačky jsou spíš pro hubené vietnamce než pro naše vypasené české zadky. No není nic nejnepřijemnějšího, když na dvojsedáku vedle sedí tlouštík, který zabírá část vaší sedačky a a vy musíte sedět doslova jednou půlkou pozadí ve vzduchu a hlídat zatáčky aby jste nevypadl. Nebo, když v té mikrouličce stojí cestující a vy musíte od nich snášet obouchávání nebo doslova čuchat jejich zadky, protože jiné místo na stání v této tramvaji nemají. Inu daň prý daň za nízkopodlažnost, ale toto za komfortní cestování rozhodně nepovažuju. Přirovnal bych to k dálkovému autobusu, který je zneužíván na městských linkách. Přežeňme to do extrémů, nacpete do uliček již obsazeného Airbusu A-320 nějaké cestující. Bude to podobné - uličky na to nejsou stavěné a všichni si budou vadit. A to 14T je plná už za chvilku při běžném vytížení. Co tedy s ní ????
Doporučuji, jak už zde výborně napsal M.Šubrt, zrušit sedáky vedle sebe a hned bude nádherná ulička.
Mám tu i jedno absurdní řešení, které by také fungovalo. Provozovat tuto tramvaj jen
k sezení a ne ke stání.Jakmile se naplní místa k sezení-stopstav. No řešení tak na apríla.
Nejlepší, ale bude, když se tohoto krámu rychle zbavíme a pokusíme se ho prodat někam na východ. Tedy pokud ji někdo bude chtít. Bohužel i 15T trpí nedostatky co se týká malého prostoru a úzkých uliček. No aspoň 15T není tak hlučná a nemá to zcela nesmyslné sezení napoti sobě v mezičláncích.Z pohledu cestujícího těmto tramvajím neodpustím dvě věci: chybějící první dveře a současné uspořádání sedaček. Humorné je též umístění teploměrů ve článcích.Cestující neznalý trasy, nemá ani možnost si informace přečíst, protože se do mezičlánku přes sedící nedostane.To už je ale lehce řešitelný detail.
Za 60 miliónů bych si teda představoval lepší tramvajku. Třeba to, ale ještě dobře dopadne a Praha dostane maximálně 60 vozů 15T, pak konec a dojde na reko všech zbývajících T3.