Zátahové orientace

Archiv starých nebo neaktuálních příspěvků. Příspěvky, které přinášejí informace, jejíchž poselství již bylo naplněno v minulosti.

Moderátoři: DavidD, TRAM-FÓRUM

Zamčeno
MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Zátahové orientace

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 09.5.2010 23:26

johndj: Vlastně prosazuješ to co se snažím užívat v praxi (až na to inverzní číslo linky, ale vím jak jej dát a zejména někteří MO jej při zatažení z Barrandova užívají a osobně se mi to zamlouvá, ale neužívám to, protože D1/2 toto značení z nepochopitelných důvodů zakazuje).

johndj
Uživatel
Příspěvky: 185
Registrován: 05.4.2009 21:17
Bydliště: Zličín
Kontaktovat uživatele:

Re: Zátahové orientace

Příspěvek od johndj » 09.5.2010 21:31

Osobně bych prosazoval, aby zátahová orientace byla psaná inverzně s tím, že by byla uvedena poslední zastávka na pravidelné trase. 3 zastávky před "konečnou" bych pouštěl do salonu hlášení, kam linka pokračuje. U linek, jedoucích až do vozovny po své trase bych navrhoval normální označení. Bylo by pak rozlišeno, jestli linka z "konečné" pokračuje dále, nebo jestli v zastávce končí.

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Zátahové orientace

Příspěvek od Absolut » 09.5.2010 20:10

Myslím, že pan MF na to kápnul. Veřejnost už si odvykla od označování náhradních vlaků písmenem X s (někdy) doplněním číslem - přeci jen ceduláků už je minimum a na zálohy se nedávají a kromě toho zálohy v ulicích jsou už pár let zrušené (vyjma noční, samozřejmě). Takže bych klidně byl pro označení zátahů X a cíl vozovny, ale citlivě. Například d-10 zatahující do vozovny Motol z Ďáblic by měla orientaci 10 Vozovna Motol, ale d-10 zatahující z Řep by měla X Vozovna Motol...

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Zátahové orientace

Příspěvek od MF » 09.5.2010 19:09

Radek píše:Otázka je, jak by linky 4x šly vyřešit "licenčně". U tramvají ale přesnou praxi vydávání licencí neznám...

No myslím, že když 17ka je 17ka, tak má jet Modřany - Ďáblice. Když zatahuje, tak to stejně už ta pravá 17ka není, takže to stejně dané licenci neodpovídá. Označení jinou linkou by mělo smysl jen při zveřejnění JŘ takto označených vozů, jinak se řidičů bude furt někdo ptát kude pojede. V Plzni zatahují s označením X Slovany a je klid. Já bych to udělal stejně. Zkrátka X Vozovna Pankrác a hotovo. V každém vitríně JŘ by byla poznámka, že touto zastávkou projíždějí i vozy X do vozovny yyyy většinou po té a té trase...

Uživatelský avatar
Radek
Uživatel
Příspěvky: 1542
Registrován: 19.7.2004 10:00
Bydliště: Tento vlak tam končí
Kontaktovat uživatele:

Re: Zátahové orientace

Příspěvek od Radek » 09.5.2010 17:29

Otázka je, jak by linky 4x šly vyřešit "licenčně". U tramvají ale přesnou praxi vydávání licencí neznám...

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Zátahové orientace

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 09.5.2010 13:29

trainzjohny: To už mi je jasnější - z Modřan/Braníka (3, 17, 21) na PA 44. Ovšem platí asi to, čeho jsem se obával, že na PA by bylo stejné číslo i ze Spořilova (11), Kubánského náměstí (6, 24), Radošovické (19), Ústředních dílen (7), Čechova náměstí (4) a pravděpodobně i případně z opačných konečných linek (zejména 3, 4, 6, 7, 11, 16, 17, 21, 24) - takže můj závěr je, že by cestujícím nebylo jasné kudy takové číslo jede a zatahující tramvaje by nevyužívali (respektive možná se více jejich řidičů ptali kudy jedou) - to je rovnou účelnější prosadit manipulační zatažení! Osobně bych spíše prosazoval pochopitelnou variantu, že zatahovací čtyřicítkové číslo linky by naskočilo automaticky při odhlášení poslední běžné zastávky na trase (např. od Modřan Podolské vodárny, od Barandova do MO Anděla), teda pokud první variantu nechcete propracovat tak, že po celé zatahovací trase budou zastávkové JŘ se zatahovacím číslem linky (což by bylo náročné na místo na označnících).

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3140
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: Zátahové orientace

Příspěvek od trainzjohny » 09.5.2010 13:01

Z Lehovce by se zatahovalo jako linka 41 (do hloubětína), z Řep třeba jako 43 (do motola), z Černokostelecké jako 45 (do strašnic)... co je na tom k nepochopení ?! 8-[

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Zátahové orientace

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 09.5.2010 12:21

Brejšín: Nějak nechápu to tebou navrhované označení zatahujících vlaků "4x" - můžeš vysvětlit? Díky. PS: Tebou zmiňované boční přehozky na cedulácích zatahujících z 8 do HL či z 24 do SA je další nesmyslné přidělávání si naprosto zbytečné a cestující totálně matoucí práce! Za nějaká nová pravidla jsem se již přimlouval, ovšem má to kvůli pár letům ještě cenu řešit na cedulácích? Osobně zastávám názor, že ne a akorát to odůvodní potřebnost přebujelého úřednického aparátu u DP, ROPID atd.

Uživatelský avatar
Brejšín
Uživatel
Příspěvky: 1402
Registrován: 03.5.2005 18:17
Bydliště: Kde dobře vařej

Re: Zátahové orientace

Příspěvek od Brejšín » 09.5.2010 11:17

No k těm hloubětínskejm osmám. Jsou borci co to jedou i s bočníma přehazkama. To samé strašnické 24 zatahující od Kobylis. Je toho spousta.
Chtělo by se to vážněji zamyslet i třeba ve spolupráci s Ropidem a dát jednoznačná pravidla, když do 4 let o ceduláky nezakopnem.
Docela si umím představit aby zatahující vlaky byly označeny 4x(x dle čísla vozovny) pokud nejedou celou trasu linky (párkrát jsem to vyzkoušel a funguje to na 100%). Dále aby vlaky jedoucí celou trasu (na poloze případné koncové stejnojmenné zastávky nezáleží) byly označeny správným číslem ovšem neinverzním označením vozovny bo dle D1/2 se jedná o změnu konečné zastávky a její označení je ve standardním provedení.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Zátahové orientace

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 09.5.2010 7:59

Fořtík: Ano u zatažení linky 18 z Petřin na PA dávat kdykoliv zatahovací kód je naprosto zbytečná práce, protože APEX před vozovnou radiově nestaví ani jednu výhybku.
U zatažení linky 14 z Barrandova do KO je to však od loňské rekonstrukce vozovny jiné, protože tam ta výhybka za občasnou výstupní, která se užívá při zatažení (vpravo smyčka a vlevo vozovna), je od konce loňského srpna radiově ovládaná! Čili když jsem dělal od té doby na Barrandově na lince 14 před jejím zatažením svačináře, tak jsem bez odříkání kolegům ten zatahovací kód ve smyčce zadal, protože jsem nechtěl mít na svědomí jejich sjetí z trasy. (To samé je s linkou 8 zatahující do HL.) A oba se jistě shodneme, že lidem to je přeci jedno (oni se mrknou na číslo a víc z té orientace nečtou) a úplně nesmyslné je i pouštět hlášení "vlak jede do vozovny ..." již při výjezdu z konečné, protože to venku slyšet není, tak není pravda, že by cestující kvůli němu méně nastupovali (naopak jel bych-li s ním na PA z Modřan, tak na Podolské vodárně si jej již nikdo nevšimne a po odbočení na Výtoni na mě začne hromada lidí křičet).
PS: (pro oživení znalostí nejen chemik87) Zatažení ceduláků je psáno na čelo i boky zeleně na bílém podkladě, ale za tmy ta barva je rozeznatelná velmi mizerně. (Případně pokud tam dal kolega skutečně ceduli s modrým nápisem na bílém podkladě místo původní s černým na žlutém, tak vlastně značil, že nejede výlukovou trasu přes Královský letohrádek, ale běžnou přes Hradčanskou! Ovšem musím podotknout, že po zavření Hradčanské dlouho na PA cedulácích nebyla čelní na žlutém podkladě k dispozici. Osobně tam teď jezdím cca jednou měsíčně a tedy se táži - již na těch vozech jsou?) Jinak se také naprosto shodneme, že si kolegové akorát zbytečně přidělávají práci, protože hledání zatahovací cedule je časově náročnější než otočit běžnou se stejným obsahem!

Uživatelský avatar
chemik
Uživatel
Příspěvky: 1776
Registrován: 29.5.2009 10:02
Bydliště: Tam, kde jezdí třistačtrnda

Re: Zátahové orientace

Příspěvek od chemik » 09.5.2010 6:25

Fořtík píše:To je stejné, jako když Kobylkáři z Barrandova zatahujou 14 s kódem, případně naši borci z Petřin 18 taky s kódem... Holt někomu to nevysvětlíš... :roll:
Nedávno jsem viděl našeho pankráckého borce, jež měl linku 18 a jezdil s tyristorkou, který aby to dovedl k dokonalosti, tak při zatahování z Petřin si sundal přední žlutou cedulku VOZOVNA PANKRÁC a nahradil jí takovou tou modrobílou, nebo jakou to má barvu, kde byl nápis stejný - asi potřeboval zdůraznit, že jede zatáhnout... =D> =D>

Uživatelský avatar
Fořtík
Uživatel
Příspěvky: 2418
Registrován: 13.11.2003 22:51
Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Zátahové orientace

Příspěvek od Fořtík » 09.5.2010 6:17

fibou píše:A já třeba nechápu, proč třeba taková linka 8. když zatahuje z Podbaby do Hloubětína, má (dle předpisů) jako cíl uvedeno Vozovna Hloubětín, když jede celou svou trasou a akorát místo doprava zahne na konci doleva, jenže pořád výstupní zastávka je Starý Hloubětín. A téměř všichni kolegové tam vesele s nápisem Voz. HL jezdí. A pak jsem také zaslechl názor, že nejen že si tam kolega dá Voz. HL, ale také si hned z Podbaby navolí hlášení Vlak jede do vozovny Hl..., že prý pak cestující tak neotravujou s nástupem... :roll:
To je stejné, jako když Kobylkáři z Barrandova zatahujou 14 s kódem, případně naši borci z Petřin 18 taky s kódem... Holt někomu to nevysvětlíš... :roll:

fibou
Uživatel
Příspěvky: 356
Registrován: 12.10.2006 14:55
Bydliště: Praha Hloubětín

Re: Zátahové orientace

Příspěvek od fibou » 09.5.2010 0:17

A já třeba nechápu, proč třeba taková linka 8. když zatahuje z Podbaby do Hloubětína, má (dle předpisů) jako cíl uvedeno Vozovna Hloubětín, když jede celou svou trasou a akorát místo doprava zahne na konci doleva, jenže pořád výstupní zastávka je Starý Hloubětín. A téměř všichni kolegové tam vesele s nápisem Voz. HL jezdí. A pak jsem také zaslechl názor, že nejen že si tam kolega dá Voz. HL, ale také si hned z Podbaby navolí hlášení Vlak jede do vozovny Hl..., že prý pak cestující tak neotravujou s nástupem... :roll:

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Zátahové orientace

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 08.5.2010 23:59

Leinad: Není to, dle mne úplně špatná úvaha. Asi protože jsem nad tím také nedávno uvažoval, poněvadž když přejíždím přímo z jedné linky do vzdálenější konečné jiné částečně souběžné linky - např. z linky 6 od Otakarovy do Ústředních dílen, tak již před ní zadávám do 2. řádku v APEXU číslo, tam běžně jezdící, linky 7. Má to výhodu pro mě - po odhlášení konečné se toto číslo automaticky přehodí i do prvního řádku APEXU, kde to já nemusím psát ručně, ale nesmím zapomenout samozřejmě změnit ještě kódování ve třetím řádku, dle něhož vlak sleduje dispečink a případně pomocí SMS někdy následně střídající řidič. A je to v neposlední řadě ohleduplné pro cestující, pro něž na té tramvaji jsem, jim díky tomu delší trasa toho spoje je jasná i bez čtení cíle a tedy v neposlední řadě také od zadu, kde je z venčí vidět jen číslo linky.

U zatahování jsem to však zavrhl - jak píšeš většinou by jedna změna čísla linky nestačila a jak píše willyjeff, bylo by to i proto ještě více matoucí, protože skutečně spousta lidí orientace vůbec nečte a hlášení neposlouchá (i proto jsem se naučil zapínat hlášení "vlak jede do vozovny....." těsně před poslední či předposlední běžnou zastávkou, protože tak je ještě nejvíc zaujme - delší opakování jejich pozornost otupí). Ovšem stálo by zato, aby odpovědní se inspirovali např. Brnem a na předním vnějším panelu bylo místo inverzního nápisu "vozovna" (a pod ním obyčejným písmem její název) inverzně napsáno "voz. ..........(jaká)" a pod tím uvedeno kudy - jak ty navrhuješ poslední běžnou zastávku na trase a po jejím odhlášení nějakou následnou významnou zastávku (např. při zatahování do HL "Nádr. Vysočany" či "Nádr. Libeň". Např. při zatahování linek 4 a 16 od Anděla na PA by takovéto řešení bylo potřeba jako sůl, aby byla cestujícím jasná trasa. Většinou sice ony linky jedou nejkratší cestou z Palačáku přes Výtoň, ale od Kotlářky bylo zvykem zatahovat některé spoje z IPP přes Bruselskou (a čtyřka často zatahuje přímo z běžně výstupní Čechovo náměstí. (V takovém případě já kóduji zatahovací kód PA za Mírákem, ale viděl jsem některé kolegy i na tuto trasu dojet s nápisem "vozovna PA" již na IPP a tedy pravděpodobně mít jej již od začátku posledního půlkola!)

Dle mne je toto logické a jasně přehledné řešení jako cca před rokem zavedené dvě verze výjezdních kódů linky 4 z PA na Čechovo nám. Původní kód platí v situacích, kdy nástupní zastávku o vlak po příjezdu takřka okamžitě opouští a po ní má na orientaci napsáno "Čechovo náměstí" (po jehož odhlášení se automaticky objeví nápis druhé konečné Smíchovské nádraží (odpoledne)/Barrandov(ráno) (dříve Kotlářka/Řepy). Nový výjezdní kód linky 4 z PA na Čechovo nám. se užívá v situacích, kdy tram po příjezdu před nástupní zastávkou vyčkává (většinou cca jeden interval) a v takovém případě na orientaci je uvedena "Oblouková", která je pro cestující v ten moment cílovou výstupní zastávkou.

Uživatelský avatar
willyjeff
Uživatel
Příspěvky: 1761
Registrován: 30.11.2004 16:11
Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Zátahové orientace

Příspěvek od willyjeff » 08.5.2010 22:56

To zavání slušným bordelem, zvlášť když většina lidí ty transparenty prostě nečte.

Zamčeno