Zátahové orientace
Moderátoři: DavidD, TRAM-FÓRUM
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zátahové orientace
mart337:100% souhlas s předchozím příspěvkem - Osobně se přikláním k zde na TF navržené "D..(původní číslo linky)" a "depo...(název)", protože by to mělo být jasnější cizincům i našim (slovo "vozovna" se objevuje v názvech mnoha běžných zastávek) a v neposlední řadě je toto slovo skoro o polovinu kratší než "vozovna", které by se s názvem do jednoho řádku jistě nevešlo. Jinak jestli se nepletu, tak síla čar číslic je dnes na tři body, v případě zúžení na dva (možno i částečného poměrného snížení) by se ty tři znaky měli vlézt do stejného prostoru, jako nyní dva. Souhlasím i s tvým (ještě v dřívějším příspěvku) uváděným podnětem - nechat na bočních a vnitřních transparentech TRAM rolovat významné zastávky, jako na BUS.
Re: Zátahové orientace
Takhle by to asi celkem ušlo, ale mně by se stejně víc líbilo odlišit ten zatahující vlak jinak.Brejšín píše:To OP LU - No samozřejmě, vždyť na začátku jsem psal že až ....... .
Dlouhé zátahy přes celé město by samozřejmě jeli s kmenovým číslem linky a jak již zde někdo uvedl došlo by k přeznačení na jinou linku či jen vyhlášení upozornění ALE i zátahové trasy.
Jinak tady všichni řešíte Angličtinu, ale to bohužel není nejrozšířenější světový jazyk v naší MHD.
Tak mne napadlo, nešlo by přeci jen udělat nějakým způsobem třímístné označení linky? Vždyť změnou fontů by měla existovat možnost čísla zeštíhlit natolik, aby se tam vešla v trojici.
Když to jde s nápisy - např. Černokostelecká vypadá jinak, než jiné, tak proč by nešlo takhle upravit i třeba "D(V,Z)22" jako označení zatahujícího vlaku.
Bylo by to daleko čistější řešení, než nějaké "nové linky 41-9".
A na čele by mohla být větším písmem nahoře poslední pravidelná zastávka, pod ní pak drobněji "vozovna ...", a na té poslední zastávce by se to překlopilo čistě na vozovnu, jak je to nyní. A slovní dvojjazyčné krátké hlášení o zatažení, jak je tomu nyní postačí. Trasu kudy, si najdou kdo to potřebují, na transparentu uvnitř, a turisty to zajímat moc nebude, Ti si vystoupí a počkají na další pravidelný spoj, aby se dostali tam kam chtějí.
A co se týče jazyků, i v metru už máme na konečné hlášení v angličtině (v tram by se také ušlo). Angličtina je přeci jenom asi nejuniverzálnější jazyk.
A co se týče těch "nejrozšířenějších" - pokud jsou tady - většinou ne jako turisti, ale za prací, či dokonce natrvalo, ať se naučí používat češtinu.
Re: Zátahové orientace
No jestli náhodou nezatahují manipulačně (alespoň v Berlíně kde jsem byl). Pak tam taky byla výluka a jak pěkně převlíkali.
Ono to stejně dopadne tak, že se na poslední pravidelné zastávce vykopnou lidi a tradá (aby se nám ten systém málolinek nesesypal).
Ono to stejně dopadne tak, že se na poslední pravidelné zastávce vykopnou lidi a tradá (aby se nám ten systém málolinek nesesypal).
Re: Zátahové orientace
A že v Berlíně, Mnichově, kterým se oháníte taky nemění čísla linek při zátahu. Zbytečné přehlcování čísel.
Re: Zátahové orientace
To OP LU - No samozřejmě, vždyť na začátku jsem psal že až ....... .
Dlouhé zátahy přes celé město by samozřejmě jeli s kmenovým číslem linky a jak již zde někdo uvedl došlo by k přeznačení na jinou linku či jen vyhlášení upozornění ALE i zátahové trasy.
Takže klasika:
zatahující 10 do Kobylis od Řep by mezi Krejcárkem a Palmovkou převlíkla na 42 jelikož nedojede do konečné zastávky.
zatahující 12 do Kobylis od Barrandova by jela s neinverzní Vozovnou Kobylisy neb se jedná jen o prodloužení spoje v plné trase.
zatahující 22 ZC by převlíkla na 47 za Malostranskou a taky by proběhlo hlášení aby se použil následující spoj linky 22.
zatahující 24 od Kobylis by jela samozřejmě jela jako 24 OVŠEM s neinverzní Strašnickou.
Jinak tady všichni řešíte Angličtinu, ale to bohužel není nejrozšířenější světový jazyk v naší MHD.
Dlouhé zátahy přes celé město by samozřejmě jeli s kmenovým číslem linky a jak již zde někdo uvedl došlo by k přeznačení na jinou linku či jen vyhlášení upozornění ALE i zátahové trasy.
Takže klasika:
zatahující 10 do Kobylis od Řep by mezi Krejcárkem a Palmovkou převlíkla na 42 jelikož nedojede do konečné zastávky.
zatahující 12 do Kobylis od Barrandova by jela s neinverzní Vozovnou Kobylisy neb se jedná jen o prodloužení spoje v plné trase.
zatahující 22 ZC by převlíkla na 47 za Malostranskou a taky by proběhlo hlášení aby se použil následující spoj linky 22.
zatahující 24 od Kobylis by jela samozřejmě jela jako 24 OVŠEM s neinverzní Strašnickou.
Jinak tady všichni řešíte Angličtinu, ale to bohužel není nejrozšířenější světový jazyk v naší MHD.
Re: Zátahové orientace
Hm, ono je to hezké, ale jak se odliší zátahové trasy jednotlivých linek do dané vozovny? Pochopím, že pro Pankrác z Modřan je to jednoduché - pro ty kdo to znají a případně i pro ostatní. Ale co třeba takový Hloubětín z Modřan (3 a 17), nebo Vokovice z Hostivaře (22 a 26) a Strašnice na Karláku (22 a 24). Jak poznáš, po které trase budou zatahovat? Jestli Ti taková 45 na Karláku, pojede po 24 do Nuslí a nebo po 22 na Pavlák?Brejšín píše:Teď jde o to co je jednodušší a systémovější. Zdali to že prostě každý den naseru 1000 lidí tím že je odvezu někam jinam než chtěli ač nasedli do správného čísla linky. Nebo to že v okénku účelových linek bude o 7 čísel více (41-45,47,48) a bude tam napsáno že všechny míří ke svým vozovnám (1-5,7,8) po jasně definované trase, a tím pádem nenaseru nikoho.
Jestli se nepletu tak v Ostravě také mají účelovou linku 13 sloužící pro nájezdy a zátahy od Výstaviště na Křivou.
Já jsem někdy před cca 6 lety psal ještě jako cestující mail na DP, zda by se boční vnější a vnitřní (pod stropem) transparenty nedaly provozovat jako u autobusů, tzn. že by se tam zobrazovaly důležité body trasy, kudy vozidlo jede. Jednalo se mi o to, že tehdy se různě zatahovalo na 4 na PA (Pal, IPP) Tehdy mi bylo zodpovězeno, že z kapacitních důvodů toto není možno provést. Myslím si, že dnes by to snad s rozvojem kapacity pamětí už i šlo.
Jinak jsem taky zastáncem toho, že by nebylo marné jednoduché hlášení o zatažení do vozovny i anglicky. Bez nějakých složitostí. Taky to pouštím tak 2,3 stanice před opuštěním trasy. To by mělo i cizincům stačit jako varování, že to nejede normálně, ale někam jinam.
-
- problémový jedinec
- Příspěvky: 436
- Registrován: 27.3.2009 19:40
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zátahové orientace
Toto řešení by šlo dělat až by nebyly ceduláky.Brejšín píše:Teď jde o to co je jednodušší a systémovější. Zdali to že prostě každý den naseru 1000 lidí tím že je odvezu někam jinam než chtěli ač nasedli do správného čísla linky. Nebo to že v okénku účelových linek bude o 7 čísel více (41-45,47,48) a bude tam napsáno že všechny míří ke svým vozovnám (1-5,7,8) po jasně definované trase, a tím pádem nenaseru nikoho.
Jestli se nepletu tak v Ostravě také mají účelovou linku 13 sloužící pro nájezdy a zátahy od Výstaviště na Křivou.
Re: Zátahové orientace
Teď jde o to co je jednodušší a systémovější. Zdali to že prostě každý den naseru 1000 lidí tím že je odvezu někam jinam než chtěli ač nasedli do správného čísla linky. Nebo to že v okénku účelových linek bude o 7 čísel více (41-45,47,48) a bude tam napsáno že všechny míří ke svým vozovnám (1-5,7,8) po jasně definované trase, a tím pádem nenaseru nikoho.
Jestli se nepletu tak v Ostravě také mají účelovou linku 13 sloužící pro nájezdy a zátahy od Výstaviště na Křivou.
Jestli se nepletu tak v Ostravě také mají účelovou linku 13 sloužící pro nájezdy a zátahy od Výstaviště na Křivou.
- Damir Holas
- Uživatel
- Příspěvky: 1564
- Registrován: 23.8.2006 17:28
- Bydliště: Slánská / Koh-i-noor / Radlická / Zemědělská univerzita
Re: Zátahové orientace
No jo, do vozovny, ale kudy? Když cizincům na Brusnici oznámíš, že jede do vozovny, můžou se mylně domnívat, že jejich toužebný Hrad je při cestě... Proto bych pro jistotu zmínil i to, že daná souprava pokračuje po trase JINÉ linky.Absolut píše:Damire, já bych jim řekl jen že vůz z této zastávky jede do vozovny.
Ne se všemi změnami, které Ropid udělal, souhlasím, ale jejich snaha o maximální zjednodušení linkového vedení a snížení počtu linek, byť za cenu více přestupů, je mi velmi sympatická. Tohle vidím jako krok zpět.Brejšín píše:No vidíte, kdyby ta 22 zatahující z BH do Vokovic byla označena číslem 47 tak nemusím nic hlásit, nikomu nic oznamovat a už vůbec přepisovat cílovou zastávku. Všem místním by to bylo jasné jak facka a pro slídili by byla na sloupku uvedena trasa linky 47 s tím že jezdí „kyvadlově“.
Re: Zátahové orientace
No vidíte, kdyby ta 22 zatahující z BH do Vokovic byla označena číslem 47 tak nemusím nic hlásit, nikomu nic oznamovat a už vůbec přepisovat cílovou zastávku. Všem místním by to bylo jasné jak facka a pro slídili by byla na sloupku uvedena trasa linky 47 s tím že jezdí „kyvadlově“.
Re: Zátahové orientace
Jak jsem již navrhoval, psal bych na čela vozů poslední zastávky na pravidelné trase.
3 zastávky před "konečnou" bych upozorňoval, že vlak jede tam a tam, nebo, že končí. Hlásil bych česky i anglicky s tím, že české i anglické hlášení by znělo: "Vlak v zastváce XY končí/sjíždí z pravidelné trasy. Ve směru pravidelné konečné (může být i jméno) využijte další spoj." V češtině bych pak při zátahu hlásil i významné zastávky na zátahové trase. Pokud by se zatahovala z pravidelné končné hlásil bych, že vlak dále pokračuje po trase tam a tam.
Edit: V Berlíně a tuším, že i minimálně v Mnichově, se významné přestupní zastávky hlásí i v AJ. V Praze by to také neškodilo. Některé zastávky bych hlásil celé anglicky (například Terminal One), většinu názvů zastávek bych ale nepřekládal. Záleželo by na významu a jménu zastávky.
3 zastávky před "konečnou" bych upozorňoval, že vlak jede tam a tam, nebo, že končí. Hlásil bych česky i anglicky s tím, že české i anglické hlášení by znělo: "Vlak v zastváce XY končí/sjíždí z pravidelné trasy. Ve směru pravidelné konečné (může být i jméno) využijte další spoj." V češtině bych pak při zátahu hlásil i významné zastávky na zátahové trase. Pokud by se zatahovala z pravidelné končné hlásil bych, že vlak dále pokračuje po trase tam a tam.
Edit: V Berlíně a tuším, že i minimálně v Mnichově, se významné přestupní zastávky hlásí i v AJ. V Praze by to také neškodilo. Některé zastávky bych hlásil celé anglicky (například Terminal One), většinu názvů zastávek bych ale nepřekládal. Záleželo by na významu a jménu zastávky.
Re: Zátahové orientace
všechny neeee odhadem tak 5%, tj. nejdůležitější, ale stejně je překlad většinou dost divnej (Dom umenia = Palace of art - wtf?) a pomalu se od toho (bohudík) upouští...peterkostelecky píše:Nemusíme jet daleko, vzpomeňme si na KE Tam se hlásí SK a v AJ úplně všechny zastávky
Překládat názvy zastávek je v 99% blbost, nikomu to reálně nepomůže.
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: Zátahové orientace
Damire, já bych jim řekl jen že vůz z této zastávky jede do vozovny. Univerzální hláška, co by se říkala vždycky před opuštěním trasy, nezávisle na tom, do které vozovny a z jaké linky by se jelo.
- Damir Holas
- Uživatel
- Příspěvky: 1564
- Registrován: 23.8.2006 17:28
- Bydliště: Slánská / Koh-i-noor / Radlická / Zemědělská univerzita
Re: Zátahové orientace
Pokud banda turistů pojede zatahující 22 dejme tomu z Bílé Hory na Hrad a ta je českým a následně anglickým hlášením na Brusnici upozorní, že dál se jede jako linka č. 20 do zastávky Vozovna Vokovice, tak jim snad dojde, že je něco v nepořádku... Pokud ne, budiž jim samo nebe milostivo. Jestliže mám zjištěno, že se někam dostanu linkou 22, sednu do linky 22 a najednou zjistím, že se z ní stává linka 20 a jede úplně jinam, mám snad dost rozumu na to, abych vystoupil. Pokud ne, musim to mít v nohouBrejšín píše:Jakmile bude použito normální číslo linky tak to neřeší to vůbec nic, polovina cestujících dnes neumí Česky a nezná pražský místopis. Důkazem budižš desítky turistů vyhazovaných z linky 22 u vozovny Vokovice.
- peterkostelecky
- ovocnář
- Příspěvky: 211
- Registrován: 26.4.2010 12:47
- Bydliště: 4, 7, 12, 14, 20, 54, 104, 120, 121, 123, 130, 137, 167, 191, 217, 231, 501, 770, S65, =B=
Re: Zátahové orientace
Loni o prázdninách anojaluh píše:Nějak si ze své únorové návštěvy nevybavuji, že by byly zastávky hlášeny také v AJ...peterkostelecky píše: Nemusíme jet daleko, vzpomeňme si na KE Tam se hlásí SK a v AJ úplně všechny zastávky, ale nevím jestly i zátahy, tím se tam žádným nejel ...