Zátahové orientace

Archiv starých nebo neaktuálních příspěvků. Příspěvky, které přinášejí informace, jejíchž poselství již bylo naplněno v minulosti.

Moderátoři: DavidD, TRAM-FÓRUM

Zamčeno
Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4740
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Zátahové orientace

Příspěvek od MOp » 24.10.2010 22:29

Martin Šubrt píše:K těm SSZ. Zatímco v civilizovaném Německu se přechody přes TT u zastávek nesignalizují, byť je třeba signalizován přechod ze strany na zastávku, v Praze to s výjimkou hrdinné odvahy projektanta a zabradlového odsunutí přechodu na Kavalírce nejde a standard prostě je tam ty světla vrazit. Vděčíme za to dvěma spěcialistům na dopravní telematiku na odboru dopravy MHMP a jejich oblíbenému policistovi.
Ja bych k tomu prechodu na Kavalirce jeste dodal - kde udelali soudruzi chybu, ze jim ten pokus o prvni Z prechod v Praze nevysel.. Asi se malo v cizine divali kolem sebe, ale takto to tam zmrvit dokazi pouze ceske hlavicky a rucicky.

Kdyz uz zde byla rec o te Hradcanske - cekam, kdy tam kazdou chvili, nekdo nekoho sejme.. Neda mi to si take neprisadit. Pokud jede tram v primem smeru krizovatkou Spejchar/Hradcanska, stiha v pripade fungujici dynamiky volno jen pokud jede velice rychle. Pokud se vsak ridic coura, coz je i pripad jizdy z Badeniho, je vzdy temer 100% sance, ze chytne stuj primo na cumaku. Nedej boze, kdyz jsou v zastavkach jiz nejake ty soupravy a ridici stridajici prestavky. Zaroven SSZ blize krizovatce Hradcanska trpi casto ztratami pameti, tudiz se znenadani tram odhlasuji a ridici nez pochopi, ze se maji jit navolit, tak radeji cekaji a cekaji, dokud nejede nekdo proti. No a kdyz se jede ve smeru dc, tak presne po odstanicovani a naslapnuti pada okamzite volno. Ve skutecnosti to tam ve spicce vypada jako jedno jedine parkoviste tramvaji..

Quetzalcoatl
Uživatel
Příspěvky: 407
Registrován: 23.6.2006 15:23
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Zátahové orientace

Příspěvek od Quetzalcoatl » 24.10.2010 22:05

Já se taky musím přidat s jedním postřehem o přechodech. Jde o dvojici přechodů v zastávce Biskupcova DC. Jeden je dole, na konci zastávky a nesignalizovaný, druhý nahoře, součástí křižovatky a vybavený tlačítky. Cestující vystoupivší z tramvaje se více-méně rovnoměrně rozlijí k oběma přehodům. Ti nahoře si navolí a čekají. Ty dole řidiči pustí hned a protože obvykle přechází víc lidí najednou, trvá to delší dobu. Nahoře stále svítí chodcům červená, ale cesta se jim mezitím vyklidí a přecházejí. Dvě a čtvrt sekundy po přejítí posledního padne chodcům volno. Řidič automobilu, který dole čekal na to, až lidi přejdou, je odměněn opětovným stáním na červenou, tentokrát před prázdným přechodem. Když se zadaří, tak padne stůj i tramvaji, která se právě chtěla rozjet.
Co mi však doopravdy vadí, jsou zapnuté SSZ i v noci. Příjde mi absurdní, když ve čtyři ráno stojí jedno jediné auto uprostřed liduprázdné křižovatky. S tím se spojují věci jako zbytečná hluková zátěž při rozjíždění a při samotném stání. Přitom se mi zdá, že jen pár let dozadu byla blikající oranžová mnohem častější.

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Zátahové orientace

Příspěvek od Martin Šubrt » 24.10.2010 22:04

Köln: Blikač (červený) Bonn: Blikač (s tramvají)
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Zátahové orientace

Příspěvek od Martin Šubrt » 24.10.2010 21:44

ElWapp píše:Mám přesně na mysli SSZ související s obchodními centry... konkrétně hlavně Arkády Pankrác, kde je přechod na čudlík, čekací doba ke čtyřiceti vteřinám a provoz aut v tomhle směru minimální... výsledek? Většina jde na červenou rovnou, menšina nejdřív chvíli čeká a pak jde na červenou taky, přičemž jakmile přejdou, rozsvítí se půlminutová červená pro auta #-o
Samozřejmě máte pravdu, ale na to je na MHMP jediná odpověď. Chodci porušují pravidla. Semafory musí být kvůli zpomalení řidičů a kvůli nevidomým a starým lidem všude a v provozu nejlépe pořád...

ElWapp
Uživatel
Příspěvky: 542
Registrován: 14.5.2009 19:29

Re: Zátahové orientace

Příspěvek od ElWapp » 24.10.2010 21:40

Mám přesně na mysli SSZ související s obchodními centry... konkrétně hlavně Arkády Pankrác, kde je přechod na čudlík, čekací doba ke čtyřiceti vteřinám a provoz aut v tomhle směru minimální... výsledek? Většina jde na červenou rovnou, menšina nejdřív chvíli čeká a pak jde na červenou taky, přičemž jakmile přejdou, rozsvítí se půlminutová červená pro auta #-o

Ještě jeden dotaz k semaforům, jde v našem právním prostředí vytvořit přechod se světelnou závorou, tzn. klidový stav - blikající oranžová, když se někdo bojí přejít, stiskne si tlačítko, autům blikne červená a chodcům zelená? Chodcům by asi taky musela blikat oranžová, ale to by snad mohlo jít provést...

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Zátahové orientace

Příspěvek od Martin Šubrt » 24.10.2010 21:39

milbi píše:
Martin Šubrt píše:Zatímco v civilizovaném Německu se přechody přes TT u zastávek nesignalizují, byť je třeba signalizován přechod ze strany na zastávku...
Dovolím si nesouhlasit. V Drážďanech, stejně jako v Kolíně nad Rýnem jsem viděl spoustu přechodů se SSZ před zastávkou tramvaje (ať už před nebo za zastávkou)
V Kolíně nad Rýnem jsem byl před dvěma měsíci a nevybavuji si jediný signalizovaný přechod přes tramvajovou trať u zastávek tramvají. Samozřejmě s výjimkou míst, kdy je přechod součástí křižovatky, u které je zastávka a kdy je přecházení součástí řízení všech směrů křižovatky. Jinak pochopitelně jsou semafory u zastávek z chodníků k zastávkám a pak jsou přes trať též instalované ampule, ale nikoli semaforové, ale s blikači, teré svítí, nebo blikají, když tramavaj jede, ale nejde o semafory.

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Zátahové orientace

Příspěvek od Martin Šubrt » 24.10.2010 21:30

ElWapp píše:Martin Šubrt: Je nějaká naděje na změnu k lepšímu? Sám mám na očích několik přechodů, kde bych semafory nejraději pokácel, protože jsou naprosto kontraproduktivní...
Záleží na tom, kdo vytvoří na radnici koalici. Z hlediska dopravy by byla asi nejrozumnější TOP+ČSSD. Pokud jedním členem bude ODS, bude to horší. Pokud to bude ODS+ČSSD...no comment... Bohužel, i na tyhle věci má vliv politika. Nicméně v pozitivním vývoji by bylo cílem, aby tento vliv skončil a do Prahy se vrátil rozum.

Myslíte třeba přechod Na Radosti, Slezská - Perunova, přechod v zadní Libuši a řadu vjezdů do OC, kde se dělají plnohodnotné křižovatky včetně levých odbočení (např. Spojovací), což komplikuje řízení celých oblastí, místo dělání jen vjezdu a výjezdu bez křižovatky...

Naděje je vždycky, Praha bude mít podporu z Plzně, kde mají odvahu věci zkoušet a poskytují dobré zkušenosti. Dopraváci se nevzdávají...

milbi
Uživatel
Příspěvky: 421
Registrován: 16.5.2009 19:26
Bydliště: Milovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Zátahové orientace

Příspěvek od milbi » 24.10.2010 21:24

Martin Šubrt píše:Zatímco v civilizovaném Německu se přechody přes TT u zastávek nesignalizují, byť je třeba signalizován přechod ze strany na zastávku...
Dovolím si nesouhlasit. V Drážďanech, stejně jako v Kolíně nad Rýnem jsem viděl spoustu přechodů se SSZ před zastávkou tramvaje (ať už před nebo za zastávkou)

ElWapp
Uživatel
Příspěvky: 542
Registrován: 14.5.2009 19:29

Re: Zátahové orientace

Příspěvek od ElWapp » 24.10.2010 21:21

Martin Šubrt: Je nějaká naděje na změnu k lepšímu? Sám mám na očích několik přechodů, kde bych semafory nejraději pokácel, protože jsou naprosto kontraproduktivní...

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Zátahové orientace

Příspěvek od Martin Šubrt » 24.10.2010 21:11

K těm SSZ. Zatímco v civilizovaném Německu se přechody přes TT u zastávek nesignalizují, byť je třeba signalizován přechod ze strany na zastávku, v Praze to s výjimkou hrdinné odvahy projektanta a zabradlového odsunutí přechodu na Kavalírce nejde a standard prostě je tam ty světla vrazit. Vděčíme za to dvěma spěcialistům na dopravní telematiku na odboru dopravy MHMP a jejich oblíbenému policistovi. Neuvěřitelný nárůst chození na červenou a tramvajových průjezdů též na červenou oni odmítají přjmout a vždy mluví o tom, že účastníci provozu porušují pravidla - tudíž jejich návrhy a realizace jsou dokonalé...

Jenom podotknu, že v Plzni se stejnými normami, ale jinými lidmi...to bez semaforů a pouze s blikači, když jede tramvaj, umí.

Obávám se, že ještě ze setrvačnosti spíše nesmyslných přechodů přibude. Plány výstavby upsané Eltodo ďáblu jsou na rok dopředu... Například u zastávky Vinohradské hřbitovy, Okrouhlická, na zlomu terénu za Lipanskou dc, Krymská zc, dokonce jsou velké tužby přidat druhý přechod na Zlíchov přímo k zastávkám...

Kdyby vše ve městě fungovalo normálně, nikdy by to do realizací nedošlo. Ale tady je každé světlo navíc zatím spíše oslavováno. Pochopitelně vykopat ihned obě Hradčanské, Zlíchov, časový ostrůvek Jana Masaryka, Poštovku, Golf, Palačák u zastávek, Olšanské hřbitovy, Sázavská, Kladská. Je smutné, že většina jsou realizace z posledních tří let, které stojí zbytečné prachy, za které by bylo daleko víc jiné muziky...

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Zátahové orientace

Příspěvek od Bobik » 24.10.2010 18:29

Brejšín píše:..... myslí že to budou řidiči TRAM mlátit na nouzovou brzdu .......
Už ne. Poté co si mě podala jedna "matluba" to příště raději projedu. Minimálně pro mě to bude bezpečnější.... :lol:

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Zátahové orientace

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 24.10.2010 18:11

Brejšín píše:No ono by na tom Palačáku stačilo, že když padne volno v jednom směru Moráň - Anděl aby to padlo i v protisměru tj. Anděl - Moráň a to samé přímo po nábřeží. možná ba tam ta tramvaj potom nečekala 2 minuty než oběhné velé kolečko všech směrů na SSZ.
Toto to snad ještě stále umí + dokonce (mnou již někde na TF jednou popisované) protijedoucí 14 i 3 (variantně ZC 21). Ale naprosto jsem nepochopil proč když jede sama 14 ZC, tak to od Výtoně pouští jen vpravo, byť tam stojí 17 na rovně! Případně nestojíli tam ani ona může snad (pro nekolizní směr) SSZ pustit rovně z mostu 10 a 16. Jak už tu také někdo psal (na obdobné poznámky snad chemika či fořtíka) - prostě to chce nový dokonalejší řadič!

Uživatelský avatar
Brejšín
Uživatel
Příspěvky: 1402
Registrován: 03.5.2005 18:17
Bydliště: Kde dobře vařej

Re: Zátahové orientace

Příspěvek od Brejšín » 24.10.2010 17:58

No ono by na tom Palačáku stačilo, že když padne volno v jednom směru Moráň - Anděl aby to padlo i v protisměru tj. Anděl - Moráň a to samé přímo po nábřeží. možná ba tam ta tramvaj potom nečekala 2 minuty než oběhné velé kolečko všech směrů na SSZ.

Jo půl kila semtextu ještě na SSZ na Poštovce, Golfu, Badeniho a té Hradčanské. Opravdu skvělá technika - tolik jízd na signál stůj jsem neviděl za celej svůj dosavadní život jako teď za poslední měsíc. I z vlastní skušenosti vím, že prostě člověk při příjezdu k SSZ zaostří na aktuální stav čoček - vidí volno a potom začne sledovat celek včetně aut, bočních ulic, jestli někde není potenciální mrtvola a přitom má celoou dobu v periferním vidění tu společnou zelenou pro auta, no a když zjistí že nikde nic není znovu zaostří na čočky a ejhle ono na stůj (přitom nikdo nikde, auta ve směru DC i ZC zelená a tramvaj na stůj, hmmm opravdu si soudruzi od dopravní policie (či kdo to takhle na-vrhl) myslí že to budou řidiči TRAM mlátit na nouzovou brzdu .......

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Zátahové orientace

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 24.10.2010 17:57

Martin Šubrt píše:7) Pokládám tedy otázku. Jsou různé jízdní doby i v úsecích, kde jedou všechny linky po stejné tarse? Popsaný příklad má logické odůvodnění vzniku a též řešení, ale jde vlastně o jiné úseky.
................
Horní Palmovku - vykopat a odvézt :-). Dát hlavní tramvajím.
16.) Obě SSZ Hradčanské okolo zastávky vykopat a odvézt :-).
7.) Ptej se Petra - určitě bude vědět přesněji, ale myslím, že jak jsme se o tom bavili v týdnu, tak tvrdil něco o rozdílném čase linek 1 a 10 přes Krejcárek (sice opět je to obdoba Albertova - na sousedních kříženích Ohrada, dolní Palmovka se ty linky zase rozjíždí, ovšem zastávky za nimi jsou stejně daleko). Navíc neseděl mu (krátký) čas na úsek Krejcárek - horní Palmovka po odečtení času pro 12tku z horní Palmovky na dolní.
- " vykopat a odvézt :-)" přidáván návrhy na další adepty mezi SSZ na stejný konec : světelná závora u zastávek Jana Masaryka, SSZ přechodů přes TT u zastávek Palackého nám. na nábřeží a Kublov

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Zátahové orientace

Příspěvek od Bobik » 24.10.2010 17:09

ADD Palačák - přijde mi že nějakou dobu po reko to tam šlapalo poměrně slušně. A až pak (někdy cca před rokem) tam kdosi rozvrtal cykly.

Zamčeno