Myslel jsem to tak, že na 22 jezdí nejvíc ceduláčů zatahujících do Vokovic, provozovny, která má se zátahy asi nejvíc problémů (kvůli umístění a spoustě T3SUCS, u kterých člověk přehlédne snáze než u vozů s BUSE)9001 píše:7105: Ceduláče taky nejezdí jenom na 22
Zátahové orientace
Moderátoři: DavidD, TRAM-FÓRUM
Re: Zátahové orientace
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zátahové orientace
-jo takhle, jasný9001 píše:-karosák: já jenom reagoval na to, že nikde se to takhle nezobrazuje.
-Řekl bych, že čitelnost oproti špinavé čelní cedule je podstatně vyšší
-to asi jo
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zátahové orientace
karosák: já jenom reagoval na to, že nikde se to takhle nezobrazuje.
V Brně mi to přijde ok. Ostrava už je trochu úlet...
Řekl bych, že čitelnost oproti špinavé čelní cedule je podstatně vyšší
V Brně mi to přijde ok. Ostrava už je trochu úlet...
Řekl bych, že čitelnost oproti špinavé čelní cedule je podstatně vyšší
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zátahové orientace
Vim že to jezdí, transparent není součástí trakčního obvodu, tak proč by to nemělo jezdit Ale to je nápis "výluka" opravdu tak obrovský přínos, aby stál za blešení Není spíš lepší ta klikatá šipka V Brně taky blešej texty, když zobrazují výluky, ale jsou tam nějaké informace, např. teď výluka 4 na Nám. Míru. Z Obřan to vyráží s textem "ČESKÁ [symbol]bus[/symbol] Nám. Míru. V Ostravském blešení na pravidelných linkách nevidím vůbec žádný přínos Někomu se to holt líbí a místní nikdy nepoznali normální zobrazení, tak nikoho nenapadne v tom šťourat. Ještě bych to byl v Praze ochtoten přijmout na nočních linkách, ale tohle mi přijde lepší.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zátahové orientace
7105: Ceduláče taky nejezdí jenom na 22 A stejně to otázka pár let kdy budou úplně pryč... 15T vypadají zatím spolehlivě-
karosák: Osobně mě napadá Ostrava. Tam inverze mají a v kombinací s jejich výluka, to je pak teprve blecha a ono to jezdí
karosák: Osobně mě napadá Ostrava. Tam inverze mají a v kombinací s jejich výluka, to je pak teprve blecha a ono to jezdí
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zátahové orientace
No mě na tom přijde dobré, že se negativní, tedy horší zobrazení, použilo právě pro tento účel, tedy pro klienty "podivné" spoje. Kdo hůř vidí, nebo v noci i dobře vidící klient, zkrátka ten, kdo to nepřečte řekne, že je to divnej zelenej flek a počká si na pořádný číslo. Proč jinde slabozrací nenadávají Kde je to jinde Pokud vím, tak je to jen v Ostravě a odtamtud máme informací málo. Třeba nadávajím, SONS tam sídlo nemá Liberec, Plzeň, Olomouc i Brno mají normální fonty a Mo-Li mají cedulky parádně "u nosu". Ani jinde mimo ČR jsem se nesetkal s inverzním zobrazením. Nemůžu si pomoct, ale jsou to prostě blechy. Nejde jen o to, že je to inverzně, ale především je drobnější font takto zobrazených znaků-velmi podobný úzkému fontu z prvních zobrazení na T6. Jediné uplatnění bych viděl na zadní orientaci vozů 14T. A potom ještě přirovnání Bude před vámi za bílého dne stát vůz na vzdálenost, kdy přečtete ev. č. ještě dobře (napříkad na druhé straně křižovatky). Ale zkuste na stejnou vzdálenost přečíst ev. č. za tmy, kdy jsou vedle čísla světlomety. Už to moc nejde kvůli tomu světlu okolo. A totéž s tím inverzem-kolem zelené LEDky a uprostřed blecha. Takže na zátah dobrý.
Re: Zátahové orientace
U ceduláků bych navrhoval, cedule s číslem venku = normál, cedule za sklem = zátah
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6706
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zátahové orientace
To ale značně přeceňuješ možnosti a schopnosti digitálních orientací.
Vždyť cedulové vozy jsou v tomhle směru označeny možná líp než s digi orientacemi.
Lidi lezou a i dál polezou do všech tramvají jedoucích jejich směrem, ať už jsou označeny jakkoliv a hlásí cokoliv a pouhá změna barvy čísla je od toho rozhodně neodradí.
Vždyť cedulové vozy jsou v tomhle směru označeny možná líp než s digi orientacemi.
Lidi lezou a i dál polezou do všech tramvají jedoucích jejich směrem, ať už jsou označeny jakkoliv a hlásí cokoliv a pouhá změna barvy čísla je od toho rozhodně neodradí.
Re: Zátahové orientace
Takže do zatahující 22 pořád lidi polezou.demon píše:Cedulí se to pochopitelně netýká...
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6706
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zátahové orientace
Cedulí se to pochopitelně netýká...
- Vojta Tramvaj
- Uživatel
- Příspěvky: 468
- Registrován: 25.8.2010 15:16
- Bydliště: Bohužel u "255002"
- Kontaktovat uživatele:
Inverzní číslo
Jen by mě zajímalo, jak to bude s ceduláčema. To se jako otočí cedule nebo se to nechá jak to je?
Re: Zátahové orientace
ElWapp píše:Ta 18 na Pankrác tedy inverzně bude, nebo ne? A zvýrazněné slůvko "vozovna" zůstává ve všech případech?
Pokud jsem to správně pochopil tuto složitou větnou konstrukci, tak ne.MM-Mikulovsky píše:...vlaky nejedoucí z konečné do vozovny přes všechny zastávky na běžné trase budou mít negativní číslo na vnějších elektronických orientacích...
Re: Zátahové orientace
No, chvíli jsem dumal, jestli mi jako přijede "linka -16", než mi to došlo.MM-Mikulovsky píše:Pro mne ano (pro někoho snad ne?)
Re: Zátahové orientace
Ta 18 na Pankrác tedy inverzně bude, nebo ne? A zvýrazněné slůvko "vozovna" zůstává ve všech případech?
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zátahové orientace
A není zrovna tohle úplně jedno? Když někam jedu, tak se něco naučím kecnout. Taky se v Německu, Francii, Itálii nedožaduji češtiny...trainzjohny píše:Ti to podle mě pochopí snáz než současný systém kdy je linka zavezla úplně někam do řiti a přitom to pořád byla ta linka.MM-Mikulovsky píše:důležité bude toto dokázat vysvětlit příležitostným cestujícím pražské MHD - jako jsou zejména turisté a to často zahraniční neovládající ani slovo česky![/b]