Stránka 1 z 32

Re: Zátahové orientace

Napsal: 04.9.2011 12:04
od kruťák
Ano, je to jednu fotku zpátky, nějak mi přeskočila. Takže se Praha má co učit nejen od Západu, ale i od východních kolegů... Samozřejmě se zachováním akustického hlášení.

Re: Zátahové orientace

Napsal: 04.9.2011 10:17
od Jakub
Vzadu je to normální inverzní číslo, je to tam tuším několik fotek zpátky.

Re: Zátahové orientace

Napsal: 04.9.2011 10:08
od kruťák
Obrázek
Tohle čelní zobrazení zdá se být celkem dobré, a jak to vypadá vzadu?

Re: Zátahové orientace

Napsal: 15.7.2011 22:00
od Petrpes
Ale jo, pro běžného řidiče různý překódování cestou není.
Ale proč prostě neni zátahovej kód pro takovou 3, 17 jedoucí na Výtoň ZC a dále na PA udělanej tak, že někam do půlky centra bude Výtoň a pak se to SAMO změní na vozovnu...
Taky už jsem zažil 22 Hostík - Motol co sjela z trasy až na Újezdě. Já měl 22 Újezd až na Mírák, na IPP už nasedaj lidi na BH atd., dal jsem vozovnu.
Kdyby to šlo automaticky, tak by to bylo pro každého. 22 Motol na Hostíku cestující dost mátla.

Dobrej příklad je poslední 12 z Barr. na Palmovku a pak do KO, jednou dobou 5 min. za ní jela ješte jedna na Výstaviště a do KO Trojskou.
Samozřejmě obě jely s negativní vozovnou, dnes budou mít obě i negativní 12, ač ta přes Palmovku by měla jet pozitivně.
Přitom info o vozovně by u té první, mělo nastat až někde na N.Holešovice.

No tohle nevyřešíme, řidič potřebuje jasnou a stručnou info co nakódovat a inteligentně by to mělo být vymyšlené už od tvůrců JŘ.
Ale ty uměj třeba poslat 3 tramvaje s Kubáně ze sm. ve dvou minutách, tak co chtít...

Teď jsem jel s 9223 zátah 24 z Kubáně a minutu před 24/06 jede přejezd 24-53, a před tu 53 najíždí na Otakarce 53 do Ďáblic, někdy se podjedou a lidi neví... Noční už to znají, ale proč nemůže jet ten přejezd o 5 min jinak, to netuším.
No a jako perlička na závěr je téměř shodný zátah 24/06, 3/09, 17/09 a do toho nějaká 11 + ten přejezd.
Sjíždí se to už od Synkáče a po jednom projíždí světla na Povstání.

PS: Včera byl alespoň v noci vypnutej Palouček, sláva...

Re: Zátahové orientace

Napsal: 15.7.2011 17:35
od 9001
Petrpes: Nápad hezký, ale neuskutičnitelný. Musíme počítat s tím, že s tramvají nejezdí všichni jako koníček. Další problém je znalost systému. Pro hodně je problém to vůbec ovládat, ale to hlavní.

Nesmí to být složité a nesmí to být moc úkonů a především musí být jasné dané pravidla. Tohle vymýšlení je bohužel více na škodu. Počkej až MM napíše román o tom, jak na každé lince se má tohle dělat.

A to ještě neřešíme případy vokovických 7,11 a všech linek co nejsou moc pravidelné pro vozovny. Tu dostane řidič jednou za půl roku?

Re: Zátahové orientace

Napsal: 15.7.2011 17:19
od Petrpes
Kobylisy, to jsou experti, 24 vozovna s NEGACÍ komplet celou trasu... Co dodat, přitom stačí dát zátahovej kód třeba na Palmovce a 24 nechat pozitiv...

PA 3, také jezdily takto už z Lehovce, ale tam NEjede celou trasu bo zátahy sjíždí z trasy na Moráni směr Palačák, ale i tak.
Já si nechal i při zátahu Výtoň až na Vltavskou, samo s pozitivem.
Po odhlášení Těšnova už by šla na teploměru Botanika.

A co říkáte na zátahy se 17 z Výtoně, hlásič 4060 jde dát až po odhlášení Výtoně kdy se cíl změní po dlouhém výlukokecu na Ďáblice!!!
Ale zase nejezděj experti s Pankrácí z Ďáblic.

Řešení na 17 pro chápavé (není jediné):
Jet s 0217 na hl. i or. až na Palačák a tam zadat 1017 a hl. 4225 :)
Výtoní tak projedete bez problémů stejně jako 3 z Lehovce, ostatně 4225 je Lehovec-PA depo.

Re: Zátahové orientace

Napsal: 15.7.2011 12:15
od MM-Mikulovsky
Stále vedu s kolegy diskuze o zobrazování (ne)inverzního čísla při zátazích - nyní jsem v jedné obsáhlé s jedním KO kolegou.
Mnou zjednodušené jeho odůvodnění proč co nejvíce zdůraznit na lince 14 zátah do KO zní, že při zátahu výstupní zastávka je do vozovky (prý rušné - v porovnání se situací před PA) a hlavně bez zvýšené hrany, což jako starší člověk vidí jako negativum pro mnohé cestující, pro něž je výhodnější si vyčkat spoje jedoucího do obratiště a proto nad svou prací přemýšlí místo tupého dodržování ne zcela domyšlených instrukcí.
Tak jako další mi navíc "vmetl", že stejně cestující význam inverzního čísla neznají, páč (jak sám říkám) jim jej DPP nevysvětlil.

Re: Zátahové orientace

Napsal: 21.4.2011 10:49
od Bobik
Jak to tam nastavit se všichni dozví z VJŘ, nebo to bude obsahovat směrnice, která k tomu vyjde.
Osobně s negativem zatahuju už delší dobu (a musím říct že to má pozitivní efekt), co jsem slyšel tak je to "shora" tolerováno, nicméně furt záleží na jakého ólala narazíš, ofiko to povoleno není.

Re: Zátahové orientace

Napsal: 20.4.2011 23:00
od MM-Mikulovsky
7105: Směrnice obsahující negativní číslo při zátahu (krom mnoha dalšího jako např. novou návěst sekce, jíž je možno projíždět "podjízdou" a na níž není možné zůstat "viset" - zatím není v Praze instalovaná jediná, ale prý se nějaké chystají na vhodná - respektive pro klasické sekce naprosto nevhodná místa) má platnost od 1. července - takže stále by se mělo zatím zatahovat s klasickým pozitivním číslem, ale sám vidím, že se počet kolegů použvající negativní číslo zvyšuje.
Osobně bych "mezičas" od vydání do platnosti oné směrnice bral za přechodné období = netrestal nové negativní číslo, které je dosud stále ještě špatně, ale u DPP (když jeden VO kolega byl prý trestán za kraťase posledního březně, páč ty je možno podle nařízení nosit od 1. dubna) je to 100% nereálné. Jenže bez přechodného období bude 1.7. s velkou pravděpodobností problém, že naprostá většina kolegů asi nemá ani tucha, jak negativní číslo nastavit! Přitom je to jednoduché - do Apexu zadat při zadávání zátahového kódu, který se píše do řádku "hlásič" (na nějž je navázáno zobrazování cíle a trasa na "teploměru") ještě číslo 1 na začátek čtyřmístného kódu "orientace" (vázané na číselná pole orientací). Jsem zvědaví, jestli to je zmiňováno na 2. letošním školení řidičů TRAM DPP, jehož termín se prolíná s termínem mnou navrhovaného přechodného období.

Re: Zátahové orientace

Napsal: 20.4.2011 21:40
od 7105
Dnes jsem poprvé viděl inverzní digitální zátahové orientace (cca 20.25, 26 zatahující do Vokovic z Divoké Šárky) a musím říct, že je to opravdu mnohem výraznější. Na zatahujícím wanowlkovi na 22 ale byly orientace normální.

Re: Zátahové orientace

Napsal: 19.4.2011 20:59
od 9001
pawel- Nevidím důvod se dožadovat angličtiny. Prostě se budu muset naučit pár frází a při troše inteligence se člověk neztratí

Re: Zátahové orientace

Napsal: 19.4.2011 18:30
od pawel
inverzní označení je krok správným směrem. je to drobnost, ale jistě přínosná, a navíc zadarmo.

p.s. 9001, ve finsku se ovšem budeš dožadovat angličtiny, není-liž pravda?

Re: Zátahové orientace

Napsal: 16.4.2011 21:12
od 9001
7105 píše:
9001 píše:Strašnice jich možná mají víc, protože za Vokovice tam kope pár wan :wink:
Dobře, 5 20 pořadí; 7 21, z toho 6 nízkopodlažních. Strašnice ale mají lepší systém zatahování, tudíž se méně lidí splete.
Tohle bude fakt lepší neřešit. Takhle 22 zatahuje snad od doby co ji Vokovice jezdí a nikomu to nikdy nevadilo. Že pár pitomců neřeší stříšky a hlášení, v případě Alstomů i docela dobře označený vůz, to už je věc jiná, ale ne na nějaké složité a drahé řešení.

Re: Zátahové orientace

Napsal: 16.4.2011 21:09
od 7105
9001 píše:Strašnice jich možná mají víc, protože za Vokovice tam kope pár wan :wink:
Dobře, 5 20 pořadí; 7 21, z toho 6 nízkopodlažních. Strašnice ale mají lepší systém zatahování, tudíž se méně lidí splete.

Re: Zátahové orientace

Napsal: 16.4.2011 20:53
od 9001
Strašnice jich možná mají víc, protože za Vokovice tam kope pár wan :wink: