Stránka 5 z 32

Re: Zátahové orientace

Napsal: 17.1.2011 21:45
od BerryML
Každá civilizace se měří tím, jak se stará o své nedokonalé, řekl dkosi. Mě jenom štvou opravdu extrémy typu linky 12 na andělu, že každá jede z Barrandova a má v případě zátahu 4 různé vozovny. V tom se nevyzná někdy ani rodilej pražák, natož návštěvník ať už z čech nebo ze zahraničí. A tak je myslím dost od věci udělat to přehledněji a tak, aby se v tom vyznalo co nejvíc lidí, neboť každému se nezavděčíš...

Re: Zátahové orientace

Napsal: 17.1.2011 21:22
od peterkostelecky
ElWapp píše:K slabozrakým cestujícím si dovolím poznámku, že je snad i žádoucí, aby byli informování o tom, že je "něco jinak", když už si to třeba na čelním panelu nepřečtou. K čemu by měli vidět číslo linky, když tramvaj po trase té linky stejně nepojede.
V tom případě když na to nevidí, tak at je tam napsáno cokoliv, nebo jak koliv velký, nebo nic, tak to prostě nevidí a doporučuji si pořídit ZTP (výhody z tarifu :) a SHT s čudlem na repráák ..

Re: Zátahové orientace

Napsal: 17.1.2011 21:19
od peterkostelecky
V tom případě se mi nabízí otázka (spíše na Pepu), ale uz je trochu mimo téma ....

Co musí řidič zkontrolovat nez vyjede na trat z depa na linku?

Jaké má povinosti depo, když je nabízen do vypravení, resp. smí se vypravit na linku s cestujicími? (resp. jaké se vykonávají prohlídky, co se musí zkontrolovat, a vůbec co vše se musí a nemusí) ??

Re: Zátahové orientace

Napsal: 17.1.2011 21:06
od ElWapp
K slabozrakým cestujícím si dovolím poznámku, že je snad i žádoucí, aby byli informování o tom, že je "něco jinak", když už si to třeba na čelním panelu nepřečtou. K čemu by měli vidět číslo linky, když tramvaj po trase té linky stejně nepojede.

Re: Zátahové orientace

Napsal: 17.1.2011 21:00
od BerryML
Napsal jsi to skoro přesně, jenže kdo z řidičů ví, kdo všechno ho může kontrolovat? To je jedna věc. Druhá je, že kromě evropský legislativy (která mimochodem řeší pouze fungování něčeho podobnýho ROPIDu), na to není žádná tuzemská, tudíž, když přijde člobrdík z ROPIDu, a vytasí na mě legitku, můžu ho poslat kliďánko do hajzlu, protože on je jen smluvní kontrolor, nikoli stanovený vyhláškou/zákonem, a u soudu by pohořel, páč v zákoně je naprosto jasně dáno, kdo má právo kontroly (právní postup si opakovat nemusíme, že? Třeba ten: Zákon - vyhláška - norma - smlouva). Že se v tramvaji nekouří a podobný věci je mimo diskuzi, to se nedělá. Ošem zatahování řeší jen VPN, nic víc. Pokud by mi človíček z ROPIDu řekl jen bla, bla, tak se mu vymluvím jen na procento slabozrakejch v populaci s odkazem na veřejný zájem a myslím, že jich 50,5% v populaci neni.( nic proti nim, je mi jich líto, může se to stát i mě, ale brát zbytek populace jako rukojmí? ). Je zajímavý, že demokracie má vyjadřovat zájmy většiny, ROPID to bere asi jnak...

Re: Zátahové orientace

Napsal: 17.1.2011 20:30
od MF
peterkostelecky píše:No a co má řidič dělat, když řidič ve voze nemá tu plechovou cílovku, aby si ji dal za okno? za to řidič nemůže, za to můž depo. Proč by mělo řidiče zajímat, že mu ji depo nedalo? To je takovej problem ji tedy vyndat, protože tady nikde nečtu že si musí dát na cílovku platnou zastávku? Je problém si na "stříšku" z druhé strany napsat Zámecká či Nám. Bří Synků? Aha?
Proč mě by měl jako řidiče za něco mordovat ropid? Aha? co já jako řidič mám společnýho s ropidem? vubec nic ... já jako ridic snim zadnou smlouvu nemam, tak ropid at me vylize ***** a MĚ jakožto v roli ridice si myslim nemá jaký koliv právo za něco pokutovat. Ja jako ridic pracuji a jsem zavazan a mam podepsanou smlouvu s DPP nikoliv s ropidem, tak at si to ropid vyrizuje s DPP ... Já přece nemůžu na lenost "depáků", kteří nenalepí cílovky.
Řidič sice při výjezdu nemá povinnost kontrolovat vlak, ale ten přebírá od depa. Tedy, jej přebere a tím, že podepíše vozové knihy stvrzuje, že je vlak komplet - nechybí třeba panel, čelní okno, vůz není poškozen nehodou a takpodobně. Jestli mu chybí cedule a nevšimne si, tak má smůlu. Jestli si nevšimne poškození po nehodě a za hodinu zatáhne, má smůlu. Nemůže tvrdit, že to už bylo před výjezdem.
ROPID má kontrolní pravomoc vůči všem zaměstnancům dopravců, tedy hlavně vůči řidičům a nimi prováděné služby vůči veřejnosti. Nemůže tedy například kontrolovat řidiči doklady. Pokud zjistí přestupek - třeba kouření ve voze (časté zejména u busů za město, ale i na tram), tak zjištění nahlásí na DP, který je ROPIDEM sankcionován. DP samozřejmě pak přestupek řidiče trestá snížením prémií. Vzájemné vztahy jsou dány různými smlouvami. ROPID je těmito smlouvami stejně vážná kontrola jako kontrola ze strany zaměstnavatele.

Re: Zátahové orientace

Napsal: 17.1.2011 20:00
od OMH
to je emocí... :roll:

Re: Zátahové orientace

Napsal: 17.1.2011 19:30
od peterkostelecky
chemik87 píše:
peterkostelecky píše:Pochybuji o tom, že by někdo mordoval řidiče za to, že to má takhle zobrazený. Tady se to řeší jak kdyby to byl největší problém lidstva ...
Hehe, to byses divil ;))) Uvidí tě četník z ROPRDu a máš to hezky za pokutu. Složky DP inverzní značení, řekl bych, neřeší...

Dám příkládek. Linka 18. Vozy 2xT3, klasiky z Cvokovic. Nejezdilo se od Náměstí bří Synků na Pankrác (výluka nehod, nevim), točilo se přes Zámeckou zpět DC. Kolega tedy správně dle D1/2, kde stojí:
Nejede-li vlak do své pravidelné cílové zastávky, musí být označení cílové zastávky vpředu odstraněno. Na vozech vybavených informačními panely musí být nastaven správný název cílové zastávky
odstranil přední orientaci VOZOVNA PANKRÁC. No a už ho nějaký aktivní studentík z ROPRDu měl tendenci yebat za špatně označenej vlak. Aha? Takže kde to jsme? Aha?
No a co má řidič dělat, když řidič ve voze nemá tu plechovou cílovku, aby si ji dal za okno? za to řidič nemůže, za to můž depo. Proč by mělo řidiče zajímat, že mu ji depo nedalo? To je takovej problem ji tedy vyndat, protože tady nikde nečtu že si musí dát na cílovku platnou zastávku? Je problém si na "stříšku" z druhé strany napsat Zámecká či Nám. Bří Synků? Aha?
Proč mě by měl jako řidiče za něco mordovat ropid? Aha? co já jako řidič mám společnýho s ropidem? vubec nic ... já jako ridic snim zadnou smlouvu nemam, tak ropid at me vylize ***** a MĚ jakožto v roli ridice si myslim nemá jaký koliv právo za něco pokutovat. Ja jako ridic pracuji a jsem zavazan a mam podepsanou smlouvu s DPP nikoliv s ropidem, tak at si to ropid vyrizuje s DPP ... Já přece nemůžu na lenost "depáků", kteří nenalepí cílovky.

Re: Zátahové orientace

Napsal: 17.1.2011 17:22
od Jakluk
chemik87 píše:...Nejezdilo se od Náměstí bří Synků na Pankrác...
Nebylo to náhodou broušení kolejí 1.-3. listopadu.:?: Jedenáctka na Spořilov tehdy jezdila normálně.
P.S. Nedivím se ti že nevíš, co se dělo - žlutého papíru A4 na označníku si nikdo nevšimne a výlukové hlášení se nekonalo ](*,)

Re: Zátahové orientace

Napsal: 17.1.2011 17:09
od pawel
já bych s tím nedělal žádné velké cavyky...

varianta 1: dvouřádkový nápis = 22 vozovna vokovice (inverzně) / brusnice
+podává informaci, do které vozovny jede
-nepřehledné, příliš mnoho informací, spíš pro insidery
varianta 2: 22 brusnice, poté 22 vozovna vokovice
+jednoduché a jednoznačné --> idiotensicher
-není jasné, zda mohu pokračovat z brusnice někam dál

hlášení po odjezdu z pohořelce: "vlak jede do zastávky brusnice a dále pokračuje (event.: přes zastávky...) do zastávky vozovna vokovice."

kromě toho bych číslo linky dal vždy u zatahujících spojů inverzně (a to i vzadu), aby to trklo do očí. slabozrací si trhnou nohou, nebo se zeptají, případně mohou zírat na číslo linky zblízka poté, co vjede tram do stanice (nic proti nim, ale tohle mi připadá už přehnané, navíc v ostravě takto jezdí všechny spoje a nikomu nic nevadí...).

Re: Zátahové orientace

Napsal: 17.1.2011 15:19
od chemik
peterkostelecky píše:Pochybuji o tom, že by někdo mordoval řidiče za to, že to má takhle zobrazený. Tady se to řeší jak kdyby to byl největší problém lidstva ...
Hehe, to byses divil ;))) Uvidí tě četník z ROPRDu a máš to hezky za pokutu. Složky DP inverzní značení, řekl bych, neřeší...

Dám příkládek. Linka 18. Vozy 2xT3, klasiky z Cvokovic. Nejezdilo se od Náměstí bří Synků na Pankrác (výluka nehod, nevim), točilo se přes Zámeckou zpět DC. Kolega tedy správně dle D1/2, kde stojí:
Nejede-li vlak do své pravidelné cílové zastávky, musí být označení cílové zastávky vpředu odstraněno. Na vozech vybavených informačními panely musí být nastaven správný název cílové zastávky
odstranil přední orientaci VOZOVNA PANKRÁC. No a už ho nějaký aktivní studentík z ROPRDu měl tendenci yebat za špatně označenej vlak. Aha? Takže kde to jsme? Aha?

Re: Zátahové orientace

Napsal: 17.1.2011 13:56
od gabuliatko
peterkostelecky píše:
7080 píše:To by jsi se divil, jak vypadá hejno turistů, když vystoupí na Vítězném náměstí(lepší případ) ze zatahující 22.
Já sem to říkal ... je to tady :-DD
Není nad teplé lidské řidičovo slovo. Ale již mi bylo vysvětleno, že tu primárně (a asi ani terciálně) nejsme pro vožení turistů. Takže smolík. Řidič řídí, neinformuje.

Re: Zátahové orientace

Napsal: 17.1.2011 13:34
od peterkostelecky
7080 píše:To by jsi se divil, jak vypadá hejno turistů, když vystoupí na Vítězném náměstí(lepší případ) ze zatahující 22.
Já sem to říkal ... je to tady :-DD

Re: Zátahové orientace

Napsal: 17.1.2011 13:24
od 7080
peterkostelecky píše:Myslím, že je zcela zbytečné řešit nějakou tečku, nebo čárku, ale systém na kterém by to fungovalo :roll: Do Apexu narvu cokoliv, takže nejni problem.

Pokud, že je to zakázané, kvůli slabozrakým, proč to tam tady je? Pochybuji o tom, že by někdo mordoval řidiče za to, že to má takhle zobrazený. Tady se to řeší jak kdyby to byl největší problém lidstva ... Myslím, že bohatě stačí současný systém na který jsme všichni zvyklí. Nápis Vozovna nebo Depo, je zcela jasný a i idiotovi musí dojít, že tramvaj zatahuje a měl by se podívat do JŘ jestly mu tam staví. A cizinci? Nestává se mi že bych je potkával v zatahujicích spojích, ale vy mi samozřejmě budete řikat že jíich potkáváte mnoho (o tom ta diskuse vlastně je :-))
To by jsi se divil, jak vypadá hejno turistů, když vystoupí na Vítězném náměstí(lepší případ) ze zatahující 22.

Re: Zátahové orientace

Napsal: 17.1.2011 13:11
od peterkostelecky
Myslím, že je zcela zbytečné řešit nějakou tečku, nebo čárku, ale systém na kterém by to fungovalo :roll: Do Apexu narvu cokoliv, takže nejni problem.

Pokud, že je to zakázané, kvůli slabozrakým, proč to tam tady je? Pochybuji o tom, že by někdo mordoval řidiče za to, že to má takhle zobrazený. Tady se to řeší jak kdyby to byl největší problém lidstva ... Myslím, že bohatě stačí současný systém na který jsme všichni zvyklí. Nápis Vozovna nebo Depo, je zcela jasný a i idiotovi musí dojít, že tramvaj zatahuje a měl by se podívat do JŘ jestly mu tam staví. A cizinci? Nestává se mi že bych je potkával v zatahujicích spojích, ale vy mi samozřejmě budete řikat že jíich potkáváte mnoho (o tom ta diskuse vlastně je :-))