Klimatizace vozidel (dříve Vedro)

Archiv starých nebo neaktuálních příspěvků. Příspěvky, které přinášejí informace, jejíchž poselství již bylo naplněno v minulosti.

Moderátoři: DavidD, TRAM-FÓRUM

Zamčeno
Uživatelský avatar
Tedy
Uživatel
Příspěvky: 728
Registrován: 08.10.2006 12:19
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tedy » 19.7.2007 14:21

vláčky87 píše:Úplná klimatizace vozů není problém technický, ale ekonomický a částečně i zdravotnický, jak jsem napsal o pár stránek dříve. Montovalo se seriově do vozů pro Manilu, vyrobcem je např Thermo-King Kolín, který ho dodává i pro železnice. V pořizovací ceně to ale není zanedbatelná položka, a myslím že ing. Doubek byl ve svém odhadu ještě skromný. Obrovsky též rostou náklady na údržbu a provoz.
Na tramvajích typu T3 není kam umístit a vozidlo nemá dostatečný výkon v palubní síti , je potřeba střídavý systém 3x400V .Úprava T3 by zasáhla zcela zásadně do modernizace a prodražila by vozilo o 1 000 000 Kč....
( ing.Jan Doubek ,j.S.v.T. ) aby bylo jasno jinak je v DP Kontaktu

Uživatelský avatar
vláčky87
Uživatel
Příspěvky: 171
Registrován: 12.3.2004 9:55
Bydliště: Praha

Příspěvek od vláčky87 » 19.7.2007 13:43

Klima kabiny skutečně není milionová položka, mají ji např poslední vozy LF v Olomouci, a utáhne to větší měnič z Cegelecu / např SMTK 13/.

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3140
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od trainzjohny » 19.7.2007 12:50

vláčky87 píše:Úplná klimatizace vozů není problém technický, ale ekonomický a částečně i zdravotnický, jak jsem napsal o pár stránek dříve. Montovalo se seriově do vozů pro Manilu, vyrobcem je např Thermo-King Kolín, který ho dodává i pro železnice. V pořizovací ceně to ale není zanedbatelná položka, a myslím že ing. Doubek byl ve svém odhadu ještě skromný. Obrovsky též rostou náklady na údržbu a provoz.
Ale tady se nebavíme o klimatizaci vozů ale pouze kabin řidiče ! A tam to není žádná miliónová položka.

Uživatelský avatar
vláčky87
Uživatel
Příspěvky: 171
Registrován: 12.3.2004 9:55
Bydliště: Praha

Příspěvek od vláčky87 » 19.7.2007 12:05

Úplná klimatizace vozů není problém technický, ale ekonomický a částečně i zdravotnický, jak jsem napsal o pár stránek dříve. Montovalo se seriově do vozů pro Manilu, vyrobcem je např Thermo-King Kolín, který ho dodává i pro železnice. V pořizovací ceně to ale není zanedbatelná položka, a myslím že ing. Doubek byl ve svém odhadu ještě skromný. Obrovsky též rostou náklady na údržbu a provoz.

Uživatelský avatar
Oskar
Uživatel
Příspěvky: 1212
Registrován: 10.6.2006 11:17
Bydliště: Ano
Kontaktovat uživatele:

Re: klíma

Příspěvek od Oskar » 19.7.2007 11:48

Quetzalcoatl píše:Klimatizace, která by prodražila cenu vozu o milion, by musela mít výkon mrazírenského boxu. V autech stojí klimatizce několik "jen" několik desítek tisíc.
Když v autě je to přece jenom jednodušší neboť pohon chladícího agregátu zajišťuje motor vozidla, což v tramvaji asi nejde. A obávám se, že pro elektrický pohon chladícího agregátu odpovídajícího výkonu nejsou v palubní síti tramvaje dostatečné výkonové rezervy (aspoň u MG). Takže by se muselo řešit napájení z 600V, pomocí nějakého invertoru, který by bylo zřejmě třeba zakázkově vyvinout a vyrobit a to by mohlo cenu dost prodražit, navíc při progressizaci by se dal akorát tak vzít a vyhodit...

Jiná situace je u Progressů, tamní statický měnič by jistě byl schopen z výstupu pro napájení ventilátorů 3x230V napájet i další motor.

Ale stejně si myslím, že TRAV-L-COOL by bohatě stačil, i když po něm autobusáci plivou (asi jsou rozmazlení). Navíc v tramvaji by se uplatnila uzavřená kabina řidiče... No a co se týče účinnosti, tak kromě dusna před bouřkou, kdy se vlhkost vzduchu hodně zvyšuje, by byla víc než dostačující.

Quetzalcoatl
Uživatel
Příspěvky: 407
Registrován: 23.6.2006 15:23
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

klíma

Příspěvek od Quetzalcoatl » 19.7.2007 0:56

Klimatizace, která by prodražila cenu vozu o milion, by musela mít výkon mrazírenského boxu. V autech stojí klimatizce několik "jen" několik desítek tisíc.

Klimatizace za 60 tisíc.
Zdroj za dvacet tisíc.
Řidiči mě v létě nebudou otravovat, že jim je horko - k nezaplacení*.

Navíc klíma (nebo mokrý hadr) namontovaná na T3PředRekonstrukcí se při GO při odstrojování schová do regálu a za půl roku voilá - máme tu nové T3R.P s klimatizací "zadarmo".

*Pokud zavoláte do 20 minut, tak se zvýší i efektivita práce a nebudou vás prudit otevřené dveře do kabiny a stejnokroj neodpovídající vaší korporal ydentyti. :)

Kerberos
Uživatel
Příspěvky: 45
Registrován: 13.11.2006 17:26
Bydliště: Praha

Příspěvek od Kerberos » 19.7.2007 0:27

egee píše:Kerberos
Tato klima se používá v Ostravě ,jinak bych to sem nedal .. ,takže ověřené, jinak jsem psal výrobci ,aby mi zaslal bližší informace..
Kdyby ses podíval níže našel bys to ...
Pozrel som si to. Je to poloklima, nieje udany chladiaci vykon, ucinok zavisi na vlhkosti okolneho vzducha. V praxi sa takyto vyrobok neda povazovat za klimatizaciu v pravom slova zmysle. Pokial chceme byt ferovi tak pan Dubek hovoril asi pravdu - plna klimatizacia by bola o mnoho drahsia a hmotnejsia.

Uživatelský avatar
Tedy
Uživatel
Příspěvky: 728
Registrován: 08.10.2006 12:19
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tedy » 18.7.2007 19:52

Kerberos
Tato klima se používá v Ostravě ,jinak bych to sem nedal .. ,takže ověřené, jinak jsem psal výrobci ,aby mi zaslal bližší informace..
Kdyby ses podíval níže našel bys to ...
Obrázek

Kerberos
Uživatel
Příspěvky: 45
Registrován: 13.11.2006 17:26
Bydliště: Praha

Příspěvek od Kerberos » 18.7.2007 19:34

egee píše:Klimatizace TRAV-L-COOL

Obrázek
Technická data:

Příkon: max.cca 70W (6A), min.cca 40W (3,3A)
Napětí: 12/24 V, Váha chladícího zařízení: cca 8 kg
Spotřeba vody: cca 0,5 l/hod, Rozměry: délka 805mm, šířka 680mm, výška nad střechou vozidla 180mm, rozměr pod plochou střechy 64mm
Mechanické vlastnosti:

Klimatizační zařízení na bázi odpařování vody
Chlazení při jízdě i stání vozidla
Nízká potřeba proudu
Je vhodný na střešní otvor (356 x 356) mm
Lehké zařízení - není nutné dodatečné střešní vyztužení
Kompletní dodávka, oddělený vodní systém
Žádný spec. chlad. prostředek - neškodící život. prostředí
Větrání vozidla pomocí ventilátoru

info http://www.nopozm.cz/klimatizace/klimat ... l-cool.htm

To se dá namontovat za pár hodin .....

Suhlasim, ze vodicia su teraz out z horucavy. Vsak pozor na par veci z vasich prispevkov, ktore by nemusely fungovat - sme na kolajovom vozidle!

Elektricke zariadenie musi mat certifikáciu podla EN 50155
Je rozdiel medzi klimatizaciou a poloklimou jak v cene tak vo vahe a spotrebe a ...

Uživatelský avatar
Jabberwocky
ďábelský pedagog
Příspěvky: 1849
Registrován: 27.5.2005 10:53
Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)

Příspěvek od Jabberwocky » 18.7.2007 18:04

Jesti se ozvou... NIcméně pokud bude něco v TV, tak mě prosím upozorněte, jelikož já se na TV nedívám.

I.am.good

Příspěvek od I.am.good » 18.7.2007 17:03

A kdo si dodá odvahu, nějak to slohově promítne do článku a pošle naší drahé objektivní paní šéfredaktorce Kočí do DPKontaktu???
Rovnou v tom článku bych odsoudil vyjádření ing. Doubka, dále jako pokračování tento článek. A trval bych na jeho zveřejnění. Taky bych tohle poslal na odbory, specielně ty tramvajácké.

A žebrovoky - až/jestli se ti ozvou třeba z té Novy, co jim tam dohodit citaci pana Doubka a k tomu zjištění kolegy egee společně s obrázky z jiných měst ČR? :wink:

Uživatelský avatar
Martins
Uživatel
Příspěvky: 134
Registrován: 17.6.2005 10:42
Bydliště: Ostrava - Zábřeh

Příspěvek od Martins » 18.7.2007 15:44

KGX 63 píše:A nepleteš si náhodou spřáhlo s pantografem? :idea:
Ježiš, já píší blbosti :lol: . Omlouvám se, vedro a 20 hodin v práci (úterní ranní šichta se protáhla až do dvou do noci) si vybírá následky.

Uživatelský avatar
Tedy
Uživatel
Příspěvky: 728
Registrován: 08.10.2006 12:19
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tedy » 18.7.2007 15:21

egee píše:http://www.karavan-servis.cz/aktualne/13/
myslím že by to plně stačilo i pro nás,

Výhody této klimatizace :
funguje při nespuštěném motoru - 24 hodin denně
energeticky nenáročné - odběr proudu při 12 V / 45 W
účinnost klimatizace je znázorněna v grafu na druhém obrázku
spolehlivá funkčnost a znázorněné zapojení na třetím obrázku
levný a tichý provoz než u kompresorové klimatizace - čerpadlo,ventilátor
vylepšená technologie ochlazování - spotřeba vody (0,8 - 1,5 litr/hod.) - vyšší výkon
Záruční a pozáruční servis ,vyškolení servisní pracovníci výrobcem

co vy na to ??
Ptal jsem se v té firmě .
zde je odpověď.

Pokud máte elektrický rozvod 12 v nebo 24 v tak lze , vodní má výkon 900 m3 / hod. a spotřebu vody cca 1,5 litru vody za hodinu – nelze navolit teplotu pouze nastavit výkon přes rádiodálkové ovládání. Cena cca 28950,- + DPH,
Montáž cca 5300,- + DPH na místě určení (DEPO).


KARAVAN - SERVIS

Uživatelský avatar
KGX 63
Uživatel
Příspěvky: 470
Registrován: 30.1.2007 13:16
Bydliště: jižní konečná metra C

Příspěvek od KGX 63 » 18.7.2007 14:38

Martins píše:Na tramvaji T3 není kam umístit klimatizační jednotku ...

Ale jde, jen nebude přesně v ose vozidla (kvůli ručnímu stahování spřáhla), ale posunuta více k levému kraji.
Vozy vybavené elektrickým stahováním spřáhla můžou mít klimu v ose.

Vozy, které šli na instalaci mokrého hadru do Martinova se vrátili zhruba za tři dny.[/i]
A nepleteš si náhodou spřáhlo s pantografem? :idea:

Uživatelský avatar
Jabberwocky
ďábelský pedagog
Příspěvky: 1849
Registrován: 27.5.2005 10:53
Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)

Příspěvek od Jabberwocky » 18.7.2007 14:25

Oskar: Jo, poslal :-)

Zamčeno