Klimatizace vozidel (dříve Vedro)
Moderátoři: DavidD, TRAM-FÓRUM
- Tonda Ježek
- Uživatel
- Příspěvky: 1080
- Registrován: 30.11.2003 22:54
- Kontaktovat uživatele:
Re: Klimatizace vozidel (dříve Vedro)
Přidám vlastní zkušenost, sice se to netýká tramvají, ale to snad moc nevadí. Na některých stanovištích v metru se teplota pohybuje v tropických dnech 24 hod v rozmezí 30° - 40°C. Již před několika lety byly nakoupeny ochlazovače vzduchu tzv. mokré hadry, prádelna,...). Když pominu fakt, že těch pár co jsme na metru měli bylo pořád rozbitých, tak se do toho během dvanácti hodinové směny muselo nalít cca 10 litrů vody, která z větráku pořád stříkala. Výsledek byl, že to sice vzduch trochu ochladilo, ale vlhkost vzduchu byla 100%. Takže je stejně skoro nikdo nepoužíval včetně mě a jejich další nákup se nekonal.
Cca 3 roky zpátky odbory dohodly nakoupení klimatizačních jednotek, které fungují naprosto bezvadně a bez problému udržují teplotu na 25°C.
Cca 3 roky zpátky odbory dohodly nakoupení klimatizačních jednotek, které fungují naprosto bezvadně a bez problému udržují teplotu na 25°C.
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6706
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Klimatizace vozidel (dříve Vedro)
Ano i když jen OA, ale nevěřil bys jak i to se dokáže ohřát...egee píše:ptám se těch co mě kritizují jste řidiči ?? ?
A mimo to tě nekritizuji, nýbrž se ti snažím osvětlit problematiku.
Ze stránek výrobce - "Ochlazovače vzduchu se používají ke snížení teploty v kabině a pracují na principu odpařování vody. Ventilátorem je vzduch nasáván z venkovního prostředí přes výparníkový filtr, kde dochází k jeho ochlazování pomocí odpařující se vody. Ochlazený vzduch je dále vháněn do kabiny řidiče prostřednictvím čtyř nastavitelných výdechů. Spotřeba vody 1-3 litry/hod., snížení teploty až o 10°C"
- MOp
- Administrátor
- Příspěvky: 4740
- Registrován: 18.1.2007 22:38
- Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Klimatizace vozidel (dříve Vedro)
Ochlazovač vzduchu Trave-l-cool. V roce 2008 jej na busech vystřídal ochlazovač Dirna Bycool R-Evolution.egee píše:jaký je název tzv. ,,mokrého hadru " oficiálně ?
Rád bych uživatele egee upozornil, že na tramforu stejně nic neovlivni, tudiz je zbytecne zde do toho ryt. Jsme jen fandove, nic vic...
Re: Klimatizace vozidel (dříve Vedro)
ptám se těch co mě kritizují jste řidiči ??
ono to je slovíčkaření klimatizace
přál bych každému posedět v kabině hodinu na sluníčku ...kde panel má 80stupňů a více
to je vše ...
takže jaký je název tzv. ,,mokrého hadru " oficiálně ?
ono to je slovíčkaření klimatizace
tolik slovník .Klimatizace je zařízení pro úpravu vzduchu v celých budovách či jednotlivých místnostech a v dopravních prostředcích (auta, lodě, letadla). Pracuje tak, že nasává venkovní vzduch (minimálně musí přivádět 10% čerstvého vzduchu), který filtruje, upravuje teplotu, vlhkost na požadované hodnoty a pomocí ventilátorů je dopravuje na příslušná místa..........
Jedno z 1. klimatizačních zařízení v Československu bylo instalováno v budově Elektrických podniků hlavního města Prahy v roce 1932 v Praze.
Kód: Vybrat vše
http://cs.wikipedia.org/wiki/Klimatizace
to je vše ...
takže jaký je název tzv. ,,mokrého hadru " oficiálně ?
-
- Uživatel
- Příspěvky: 452
- Registrován: 18.2.2009 22:45
- Bydliště: Praha 3 (1,9,16 uz bohuzel ne), sem tam Praha 11 :-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Klimatizace vozidel (dříve Vedro)
Egee evidentne nikdy nemel zkusenost s necim, cemu se rado rika klimatizace, ale pritom to jen dela Vietnam. I na doma to je takrka nepouzitelny, natoz ve skleniku v ulicich
Re: Klimatizace vozidel (dříve Vedro)
Že se tady neřeší situace? nemáme v Praze cca 90 vozů s plnohodnotnout klimatizací? Které město todle má? Které město může říct, že ročně jim tam chodí 20-40 nových vozů s pl. klimatizací? Myslím, že je to nastavené dobře.. By mě zajímalo, jak za současného stavu, by jsi to udělal jinak..egee píše:a proč je tomu tak ?? Proč jinde maj jiné a kdo o tom rozhoduje ? Je mi jedno v čem se liší ale není mi jedno že jiná města se snažila situaci nějak řešit ,TADY NE !! a parafrázuji SYTÝ HLADOVÉMU NEVĚŘÍ - ÚŘEDNÍK V KLIMA KANCLU NEVĚŘÍ ŘIDIČI V KABINĚ .brnensky a prazsky T6 se od sebe lisi podstatne vic
PvvS
nevím proč mi laješ a za co ?
Že jsem ukázal prstem na problém který tady je řadu let ? První ventilátory v kabině pokud si pamatuji byly z PC .
Je někde studie o tom jak jsou nehygienické ,,mokré hadry,, ? sem s ní . Ale asi se žádná studie nedělala to si myslím . Řidič je totiž na posledním místě v zájmu.
to je jako by se psalo o bezdomovcích a né chlazení kabiny řidičeBtw., je-li tam skutečně risiko (zvýšené) tvorby plísní, tak chápu, že jsou mnozí proti. Plísně jsou svinstvo, jejich spóry spouštějí alergické reakce, některé jsou dokonce karcinogenní. Tohle fakt asi nebrat...
Nemám k tomu co dodat .
Zkus více naslouchat okolí, všichni ti řikají, že mokrý hadr je na nic. Ukazjí na to i zkušenosti řidičů..máš s tím jiné zkušenosti? pokud ne, zkus tomu uvěřit
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6706
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Klimatizace vozidel (dříve Vedro)
Je tady už 88 tramvají s klimatizací, což je přes 10% vozovýho parku tramvají, vynechám-li stálý zadní vozy a pomalu každej tejden se jejich stav zvyšuje.egee píše:A vím jak to zase tady dopadne v létě, řidič dostane pár Juvíků a bude mu povoleno rozepnout o knoflík více...
Ale pro někoho je to zjevně málo.
Jsem bytostně přesvědčenej, že zrovna ty by jsi byl jedním z těch, co by řvali, že je hroznej vopruz dolejvat do ochlazovače vodu, že je to stejně k ničemu, protože to vůbec nechladí, že z toho kape voda, že to smrdí a kdoví co ještě...
U nás (myslim DP) se žádná taková studie určitě nedělala, taky moc nevidim důvod.egee píše:Je někde studie o tom jak jsou nehygienické ,,mokré hadry,, ? sem s ní . Ale asi se žádná studie nedělala to si myslím.
Výrobce pochopitelně takovou studii iniciovat a platit nebude a zákazník si takovou věc po ověření spíš neobjedná, než aby jí formou studie prověřoval.
Nicméně zvýšená vlhkost a tvorba plísní je obecně jedním z problémů jakýchkoliv klimatizačních jednotek, nejenom propíraných ochlazovačů...
Re: Klimatizace vozidel (dříve Vedro)
Já vykrádám galerky ? Kde prosím - nedávám to přece jako vlastní - a co si pletu ? Na to atest papíru je napsáno klimatizace - a ten dokument pro mě to dokument je je můj, mnou vyžádaný žádna krádež( osobně jsem kontaktoval tu firmu) a pokud jsem někde nějaké fotky zveřejnil v článcích byly se souhlasem autorů .
A vím jak to zase tady dopadne v létě
řidič dostane pár Juvíků a bude mu povoleno rozepnout o knoflík více
v kancelářích mocných se klimatizace vymění za novější
to ti nevadí ??
asi bude muset někdo padnou a způsobit MÚ a pak se bude něco řešit jak je zvykem
PvvS
nevím proč mi laješ a za co ?
Že jsem ukázal prstem na problém který tady je řadu let ? První ventilátory v kabině pokud si pamatuji byly z PC .
Je někde studie o tom jak jsou nehygienické ,,mokré hadry,, ? sem s ní . Ale asi se žádná studie nedělala to si myslím . Řidič je totiž na posledním místě v zájmu.
Nemám k tomu co dodat .
A vím jak to zase tady dopadne v létě
řidič dostane pár Juvíků a bude mu povoleno rozepnout o knoflík více
v kancelářích mocných se klimatizace vymění za novější
to ti nevadí ??
asi bude muset někdo padnou a způsobit MÚ a pak se bude něco řešit jak je zvykem
a proč je tomu tak ?? Proč jinde maj jiné a kdo o tom rozhoduje ? Je mi jedno v čem se liší ale není mi jedno že jiná města se snažila situaci nějak řešit ,TADY NE !! a parafrázuji SYTÝ HLADOVÉMU NEVĚŘÍ - ÚŘEDNÍK V KLIMA KANCLU NEVĚŘÍ ŘIDIČI V KABINĚ .brnensky a prazsky T6 se od sebe lisi podstatne vic
PvvS
nevím proč mi laješ a za co ?
Že jsem ukázal prstem na problém který tady je řadu let ? První ventilátory v kabině pokud si pamatuji byly z PC .
Je někde studie o tom jak jsou nehygienické ,,mokré hadry,, ? sem s ní . Ale asi se žádná studie nedělala to si myslím . Řidič je totiž na posledním místě v zájmu.
to je jako by se psalo o bezdomovcích a né chlazení kabiny řidičeBtw., je-li tam skutečně risiko (zvýšené) tvorby plísní, tak chápu, že jsou mnozí proti. Plísně jsou svinstvo, jejich spóry spouštějí alergické reakce, některé jsou dokonce karcinogenní. Tohle fakt asi nebrat...
Nemám k tomu co dodat .
- PvvS
- Uživatel
- Příspěvky: 1403
- Registrován: 15.11.2003 20:20
- Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
- Kontaktovat uživatele:
Re: Klimatizace vozidel (dříve Vedro)
egee : Mohl by ses laskave uklidnit a mito kopirovani fotek do diskuse (zasirani mista pro DF a vykradani galerek) , davat laskave jenom ODKAZ ?? A az si prestanes plest pojem s prujmem (sprchovy kout ala mokry hadr a klima), tak sprekvapenim zjistis ze brnensky a prazsky T6 se od sebe lisi podstatne vic, nez jenom kuplem a hadrem..
- Jabberwocky
- ďábelský pedagog
- Příspěvky: 1849
- Registrován: 27.5.2005 10:53
- Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)
Re: Klimatizace vozidel (dříve Vedro)
Btw., je-li tam skutečně risiko (zvýšené) tvorby plísní, tak chápu, že jsou mnozí proti. Plísně jsou svinstvo, jejich spóry spouštějí alergické reakce, některé jsou dokonce karcinogenní. Tohle fakt asi nebrat...
Re: Klimatizace vozidel (dříve Vedro)
Oskar ti to vysvětloval:egee píše:někdo tady nepochopil jak jsem to s těmi spřáhly myslel a který to je rok ? A co že to mají na střeše ?
"Mícháš jabka a hrušky. Je rozdíl mezi
1. klimou (s kompresorem – princip chladničky)
2. „mokrým hadrem“ (ochlazování díky odpařování vody)"
To na T6 v roce 96 je 2),to dp nechtěl, nic to nevychladí a ještě se z toho mohou vytvářet plísně v kabině..
Vůbec není jedno jak se tomu řiká. Přirovnám to:máš velkou místnost a chceš jí osvětlit, máš na výběr, buď malou lampičku nebo velký lustr..egee píše:Oskare
Nemíchám hrušky a jablka - podívej se na datum atestu té firmy a je mi jedno zda se tomu říká mokrý hadr nebo klimatizace jde o princip jako takový přece . Mohli se se soudruzi z DP Praha v minulosti podívat v rámci soudružské družební návštěvy podívat jak to jinde řeší ...
Ano, podívat se mohli a věřím, že to udělali, ale jak píše Oskar, v roce 96 nebyl na trhu výrobce, který by byl schopný vyrobit 1) o stejné velikosti a příkonu jako 2).
Víš, taky nemáš pravdu. V každém městě se na reko T3 pohlíží jinak. V Praze jsou neperspektivní a již od začátku se na ně pohlíží jako vozy na přechodnou dobu, než přijdou nové s nízkou podlahou. V ostatních provozech, se s nimi počítá jako s vlajkovou lodí minimálně na x let, proto ty rozdílné vložené finance..egee píše:Tramvaje T3 (včetně rekonstruovaných) jsou neperspektivní a nemá tedy cenu do nich cokoli dalšího investovat.
sakra zajímavý názor , takže jinde jsou hlupáci co nevědí co s pěnězma ??
Re: Klimatizace vozidel (dříve Vedro)
někdo tady nepochopil jak jsem to s těmi spřáhly myslel a který to je rok ? A co že to mají na střeše ?
http://foto.bmhd.cz/DPMB/tramvaje/T6A5/vozy/
Jistě ČKD vyrobí co si zákazník objedná
http://cs.wikipedia.org/wiki/Tatra_T6A5
http://foto.bmhd.cz/DPMB/tramvaje/T6A5/vozy/
Jistě ČKD vyrobí co si zákazník objedná
http://cs.wikipedia.org/wiki/Tatra_T6A5
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6706
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Klimatizace vozidel (dříve Vedro)
Fakt tomu nerozumíš !egee píše:a na těch fotkách to mají kde umístěné ? Ty brněnské šaliny ?? A drážní úřad ,který posvětil ten dokument taky nevěděl o čem je řeč ??
To co maj Brněnský šaliny na střeše opravdu NENÍ klimatizace o které psal Doubek v tebou citovaném úryvku !
Drážní úřad ti posvětí cokoliv, co závažně neohrožuje provoz a nevykazuje zásadní vady (zvlášť když je to minimálně 100 kiláků od něj).
Re: Klimatizace vozidel (dříve Vedro)
demon
a na těch fotkách to mají kde umístěné ? Ty brněnské šaliny ?? A drážní úřad ,který posvětil ten dokument taky nevěděl o čem je řeč ?? Je to marné Démon není řidič a tak co je vedro v kabině zná jen z obrázků a vyprávění ...A tak jen můžeme závidět snahu jiných měst o zlepšení podmínek .
Jak jsem napsal co není made in praha není dobré ....
a na těch fotkách to mají kde umístěné ? Ty brněnské šaliny ?? A drážní úřad ,který posvětil ten dokument taky nevěděl o čem je řeč ?? Je to marné Démon není řidič a tak co je vedro v kabině zná jen z obrázků a vyprávění ...A tak jen můžeme závidět snahu jiných měst o zlepšení podmínek .
Jak jsem napsal co není made in praha není dobré ....
Re: Klimatizace vozidel (dříve Vedro)
nene, mělo by to být na ranní směnu od večera dolité. Jinak by to ale tím být mohlodemon píše:Možná bude kámen úrazu zrovna v tomhle...MF píše:...účinnost přijde jako nedostatečná...Vodu jsem do toho ještě nelil, nevím kam...