Klimatizace vozidel (dříve Vedro)
Moderátoři: DavidD, TRAM-FÓRUM
Dovoluji si upozornit zájemce na krátký článeček F.Vaštíka v posledním zpravodaji DPO č. 4/2007, kde zmiňuje že Ostrava má více než 300 vozidel se zvlhčovači nebo klimou kabiny. Dle názoru některých "odborníku" je mi jich líto,když si představím, jaká nebezpečí na ně číhají /plísně, zkraty z netropikalizovaných kabin,no prostě tsunami po česku/.
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6707
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
To bylo jen pro informaci, již dřív jsem tady prezentoval určitý informace ke klimám a chtěl bych ujistit dotyčný, že jsem to nespustil ze zřetele a další informace sháním, jen toho času kdyby bylo víc...MF píše:No, taky jsem to včera četl, všechno má své pro a proti.
S názorem na toho pána naprosto souhlasim, ale neni v tom ani zdaleka sám...
No, taky jsem to včera četl, všechno má své pro a proti. V lecčem lze s ním souhlasit, v lecčem nesouhlasit. Já ho ale moc nemusím vzhledem k tomu když se před lety bojovalo za roletky na T3 a teprve nedávno se začaly osazovat na některé vozy. Tehdy na dotaz roletek odpověděl, že si přece můžeme nafasovat sluneční brýle! No, je vidět, že nadarmo vysokou školu nestudoval. Zajímalo by mě co by říkal, když se brýle nefasovaly. Zavřít očidemon píše:V novém DP-K je odpověď p. Doubka na podněty týkající se montáží klimatizací do tramvajových vozů...
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6707
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
V novém DP-K je odpověď p. Doubka na podněty týkající se montáží klimatizací do tramvajových vozů...
trochu OT - klimatizace vlastnoruční výroby
http://halbot.haluze.sk/?id=3547
http://halbot.haluze.sk/?id=3547
Moje informace jsou trochu odlišné - někdo má strach aby se odpařující voda nedostala do 24 V , atd atd.. Ne, že řidiči nechtějí.. ,,mokrý hadr,, spíše protistrana nemá zájem.
Jinde se to standartně montuje při rekonstrukcích .
Citace :
Naše klimatizace pracují na tramvajích a to hlavně v Brně a Ostravě.Dále pak od nás odebírá klimatizace pro montáž na tramvaje SKD Praha a Krnovské opravny a strojírny. Klimatizační jednotky jsou schválené drážním úřadem.V praze jich pracuje na autobusech několik stovek. Cena klimatizace je 28 500,- CZK bez DPH. Pokud budete mít zájem o další informace, rádi Vám je poskytneme. Klimatizace TRAV-L-COOL
Takže jinde nemají strach ?
Nebo to musí mít i ,,požehnání ,, DP Praha ?
Jízlivě můžu napsat - budeme to v Praze testovat - pak se uvidí ,, co na tom že jinde ti mají.. my máme vlastní kriteria ,,
A proč do toho vrtám ?
Tady se jen slibuje a slibuje u této firmy ... A to pamatuji tady dost ...Řidič je až na posledním místě zájmu ze strany vedení .
Jinde se to standartně montuje při rekonstrukcích .
Citace :
Naše klimatizace pracují na tramvajích a to hlavně v Brně a Ostravě.Dále pak od nás odebírá klimatizace pro montáž na tramvaje SKD Praha a Krnovské opravny a strojírny. Klimatizační jednotky jsou schválené drážním úřadem.V praze jich pracuje na autobusech několik stovek. Cena klimatizace je 28 500,- CZK bez DPH. Pokud budete mít zájem o další informace, rádi Vám je poskytneme. Klimatizace TRAV-L-COOL
Takže jinde nemají strach ?
Nebo to musí mít i ,,požehnání ,, DP Praha ?
Jízlivě můžu napsat - budeme to v Praze testovat - pak se uvidí ,, co na tom že jinde ti mají.. my máme vlastní kriteria ,,
A proč do toho vrtám ?
Tady se jen slibuje a slibuje u této firmy ... A to pamatuji tady dost ...Řidič je až na posledním místě zájmu ze strany vedení .
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2303
- Registrován: 16.11.2003 17:38
- Bydliště: Dejvice jsou pěkné bydlí nás tu víc
- Kontaktovat uživatele:
Jéééé já zapoměl na nízké kačenky..... No jo máš pravdu.demon píše: Járou i na stránkách Ospea je zmiňována Olomouc, kde je údajně 8 vozů s klimou. Samozřejmě je to podstatně menší provoz než Praha, takže srovnání není asi příliš reprezentativní, ale v současnosti je u nás už 26 vozů s klimou a jejich počet měsíc co měsíc narůstá...
A k olomouci tam jsem to myslel jen tak že sice mají klimu ale na typech tramvají které v Praze nemáme. Na T3kách (ne na bulvách) mají jen takovej ten ventilátor jak mají staré karosy . Takže to neřeší to že by byla instalace drahá. K mokrému hadru nikde jsem zatím ještě nečetl ale to že je to pro max rychlost 40 km/h!!!!!
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6707
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Nemluvil jsem a priori o pražských tramvajích....egee píše:Kolik tzv. ,,mokrých hadrů, je v pražských tramvajích ?
Z mé strany byla řeč obecně o tramvajích a autobusech vybavených tzv."mokrým hadrem".
Prošel jsem všechny zápisy z TEKu a PEKu za poslední dva roky a kromě opravdu velmi vyjímečných zmínek o tom, že existuje něco takové, jako je klimatizace, jsem nenašel nic relevantního.
Tímto se omlouvám za svou informaci, že se to řeší každý TEK.
Určitě se to řešilo v minulosti, proto to mám takhle zafixované, ale tahle snaha nejspíš ustala a zjevně klima není pro řidiče důležitější, než stav záchodového prkénka na sociálním zařízení v Podbabě.
Tohle je typický případ sporu typu "já o voze, ty o koze"...egee píše:...jeden vysoce postavený úředník DP napsal, že něco nejde a že by to bylo drahé .. nechci opět citovat DP Kontakt a obyčejný řidič našel a publikoval že to jde a i v jiných městech, kde je podle mě nižší rozpočet, nižší dotace a že to zajisté nestojí milión jak je prezentováno. Dokonce je ceník přiložen. Že řidiči Porshe to nepouživají ? To je jejich problém... Kolik je vozů v provozu ?
Jeden vysoce postavený úředník DP, který napsal že něco nejde a že by to bylo drahé, evidentně zmiňoval skutečnou klimatizaci, kterou řekněme velká část řidičů, včetně jejich zástupců v rozličných komisích, vnímá jako jedinou možnou variantu, zatímco "obyčejný řidič" našel a publikoval chladící zařízení, které skutečně vyžaduje nižší investice a zajisté nestojí milion, ovšem je částí řidičů (dle zkušeností z jiných provozů) vyhodnocováno jako nevyhovující.
Járou i na stránkách Ospea je zmiňována Olomouc, kde je údajně 8 vozů s klimou. Samozřejmě je to podstatně menší provoz než Praha, takže srovnání není asi příliš reprezentativní, ale v současnosti je u nás už 26 vozů s klimou a jejich počet měsíc co měsíc narůstá...
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2303
- Registrován: 16.11.2003 17:38
- Bydliště: Dejvice jsou pěkné bydlí nás tu víc
- Kontaktovat uživatele:
No nevím jestli je to zrovna dobré ke zdraví mít klimatizaci. Chápu že být 10 hodin v 50 stupních není nic příjemného. Nezažil jsem nemohu posoudit. Ale zase být 10 hodin v 25 stupních když okolo je 40. A ty musíš jít na vexle a zase zpět. To jsem zažil párkrát při cestách po vlasti v klima vozech ČD a ono když pak máš dva takové přestupy. Já ti z toho měl bolesti krku někdy jen hlavy.egee píše:Opakuji, jiná města - jiný vozový park a jiný přístup ke zdraví řidičů...
jara
a není tady napsáno podobné ?Hold jiný kraj jiný mrav. Tady se kvůli blbejm roletkám na vozy T3 to zkoušelo přes 5let.
Kód: Vybrat vše
http://www.ospea.cz/clanek.php?page=378
Opakuji, jiná města - jiný vozový park a jiný přístup ke zdraví řidičů...
Není to v lidech jen ? V těch co sedí nahoře ? Těm to je fuk ,oni pohodlí maji ..Zatím mi připadá, že odpovědní se mají strach zeptat jinde. Raději řeknou, že něco nejde, i když to jde. Vypadá to, že jen pražské nápady jsou nejlepší a bylo by ostudou zeptat se jak to dělají jinde , kolik to stojí a podobně. A tak se dále vymýšlí a testuje to, co už v jiných městech několik let funguje.