Stránka 1 z 4

Re: KS 2009

Napsal: 19.12.2008 2:59
od Bobik
demon píše: -> Od 1.7.2009 za každou hodinu čekání mezi jednotlivými částmi dělené směny přísluší zaměstnanci příplatek ve výši 25,- Kč.
Tak nevím. Doby pětihodinového volna mezi částmi směny jsou nějak pryč. Poslední dobou mám šejdry tak 2-3 hoďky mezi tím. Takže to víceméně vyjde nastejno. Je to aspoň za každou započatou hod?
Jinak to vypadá zajímavě, jsem zvědav....

Re: KS 2009

Napsal: 18.12.2008 11:53
od KGX 63
demon píše:-> Od 1.7.2009 za každou hodinu čekání mezi jednotlivými částmi dělené směny přísluší zaměstnanci příplatek ve výši 25,- Kč.
Navrhuji do 30.6.2009 šejdry zrušit úplně :lol: :lol:

Re: KS 2009

Napsal: 18.12.2008 4:07
od MF
Mě už je to jedno. Rozhodl jsem se u tohoto podniku skončit v 1. čtvrtletí příštího roku. Mám lepší kšeft. V lednu si dodělám do ŘP skupinu E, abych jej měl plný a sbohem :!: Maximálně si nechám vedlejšku.

Re: KS 2009

Napsal: 17.12.2008 21:07
od demon
Ještě to nikde nezaznělo, tak to dám sem - máme těsně před podepsáním dodatku KS pro rok 2009 (v pátek) a dohoda je zatím na:
-> Týdenní pracovní doba zůstává 37,5 h.
-> Příplatek za praxi – zůstává stávající tabulka.
-> Rozdělení THP/THN bude zrušeno, podnik garantuje, že výše mzdy nepoklesne pod sjednanou smluvní mzdu včetně výkonnostních odměn v předchozím roce.
-> Zaměstnavatel garantuje navýšení mzdových tarifů nejméně o 0,1 % nad inflaci CPI roku 2008 od 1.3.2009.
-> Při zvyšování mzdového tarifu bude navýšeno spodní rozhraní mzdového tarifu o 4% výše než horní rozhraní mzdového tarifu.
-> Nemocenská – 2x za rok náhrada mzdy za první tři dny ve výši 60% průměrné mzdy.
-> Od 1.7.2009 za každou hodinu čekání mezi jednotlivými částmi dělené směny přísluší zaměstnanci příplatek ve výši 25,- Kč.
-> Penzijní i životní připojištění zůstává v nezměněné podobě.
-> Prémie zůstávají 10% a 7%.
-> V případě dalšího propouštění budou nejdříve propouštěni pracovníci z kooperací (agenturní zaměstnanci).

Jednání o navýšení mezd proběhne v lednu.

Re: KS 2009

Napsal: 29.11.2008 16:53
od Bobik
demon píše: Po dobách kdy se vypovídaly nevýhodné smlouvy, rušily sporné projekty a odstřihávali od "lizu" různí vyžírkové a překupníci, už se bohužel zase vše začíná vracet do starých kolejí.
Proč nakupovat přímo od výrobce, když má kamarád živnostňák na nákup a prodej, že... @3656
Jo, to je přesně jeden z těch důvodů proč bych do nátlakové akce (stávky) klidně šel. Dobře , dokážu pochopit že jednou je DP nahoře jednou dole a podle toho přidá/nepřidá, ale aby když jsou hubený roky nás všelijaký vyžírkové odíraly protože by se mohlo stát že by na ně už nezbylo tak to ne. Pokud budu vědět, že se mě můj management snaží řídit naprosto efektivně a bez zbytečných ztrát, budu držet hubu a krok (a souhlasit se Štěpánem) ale do tý doby ne.

Re: KS 2009

Napsal: 24.11.2008 20:03
od demon
dušan píše:...pojďme zkusit najít řešení úspor místo managementu, který to asi neumí.[/color]
Nevím jestli neumí, podle mě spíš nechce.
Po dobách kdy se vypovídaly nevýhodné smlouvy, rušily sporné projekty a odstřihávali od "lizu" různí vyžírkové a překupníci, už se bohužel zase vše začíná vracet do starých kolejí.
Proč nakupovat přímo od výrobce, když má kamarád živnostňák na nákup a prodej, že... @3656

Re: KS 2009

Napsal: 22.11.2008 18:12
od dušan
Brejšín píše:Heč já už měl jako brigoš dvě krátké nedělní zálohy. :devilsmokin
já netvrdím, že nikdo na záloze není, jen píši, že jsem nikoho neviděl, ty světlá vyjímko :lol:

Re: KS 2009

Napsal: 22.11.2008 16:59
od Brejšín
Heč já už měl jako brigoš dvě krátké nedělní zálohy. :devilsmokin

Re: KS 2009

Napsal: 22.11.2008 12:32
od dušan
Proxy píše:Dušane, já bych byl s výrokem o nepotřebných úřednicích také trochu opatrný. Protože bych nebyl rád, aby to tu sklouzlo k nadávání na líné kancelářské, kteří pouze vyžírají víkendové výhodářské šichty. :oops:
Tohle už slýchám léta, ale ještě jsem neviděl žádné konkrétní návrhy, kde škrtat :oops: Vždyt dopravní i géřed prošlo za posledních let několika transformacemi, slučováním, rozdělování, audity... skutečně je tam ještě někde prostor k propouštění?

Já si spíš myslím, že by dopravní podnik měl zainvestovat do nových technologií, které by dlouhodobě dokázaly nahradit lidskou sílu. S tím třeba souvisí i rozvoj systému střídaných přestávek, které brzdí chybějící zázemí pro řidiče.
neměl jsem na mysli kancelářské, kteří si jezdí o víkendech, sice se mi to též nelíbí, protože pokud o víkednu chybí člověk, tak by měl doplinit stav řidičů a ne že řidič doplňuje stav brigádníků - ještě jsem neviděl brigádníka na záloze!!! ale to jsem opravdu neměl na mysli.
s těmi novými technologiemi souhlas - jistě by se dalo hodně ušetřit při vykazování podobných činností, které dělají třeba dva lidi.
dám jeden příklad z tramvají - máš jednoho člověka, který do pc zanese mojí směnu. v tu chvíli by přeci vše mohlo jít absolutně automatizovaně, protože se v pc objeví číslo tram, na které odsloužím službu. pokud se během cesty nic nestane, není přeci nutné, aby se do počítače zanášela moje šichta znovu, protože v tom systému už jsem. to samé jsou blouděnky - máme doris, který sleduje cestu tramvají a řidič by nemusel vypisovat změnu trasy. jsou to jen příklady z pohledu řidiče, ale věřím tomu, že v době tak rozvinutých technologií by počítač dokázal sám spočítat výplatu jen z toho, že nedošlo k žádným úpravám ve službě, kterou mi zadal ten první člověk. z toho plyne, že by třeba pro tramvaje mohla fungovat jen jedna mzdová účetní, která by zadávala (ale to by mohli dělat i výpravčí) neschopenky, paragrafy a podobnobné neplánované změny.
uznávám, že je to pohled jen tímto směrem, neznám přesnou náplň lidí z kanceláří, ale stále mám pocit, že je tu v podniku příliš mnoho byrokracie a místa, místo toho aby se rušila, mění názvya pohybují se v různých jednotkách.
tak tak jsem to myslel.

Re: KS 2009

Napsal: 22.11.2008 12:16
od Proxy
dušan píše:takže pojďme vrátit debatu nad kolektivní smlouvu, propouštění nepotřebných lidí (z kanclů a ne provozů), dodržování smluv a pojďme zkusit najít řešení úspor místo managementu, který to asi neumí.
Dušane, já bych byl s výrokem o nepotřebných úřednicích také trochu opatrný. Protože bych nebyl rád, aby to tu sklouzlo k nadávání na líné kancelářské, kteří pouze vyžírají víkendové výhodářské šichty. :oops:
Tohle už slýchám léta, ale ještě jsem neviděl žádné konkrétní návrhy, kde škrtat :oops: Vždyt dopravní i géřed prošlo za posledních let několika transformacemi, slučováním, rozdělování, audity... skutečně je tam ještě někde prostor k propouštění?

Já si spíš myslím, že by dopravní podnik měl zainvestovat do nových technologií, které by dlouhodobě dokázaly nahradit lidskou sílu. S tím třeba souvisí i rozvoj systému střídaných přestávek, které brzdí chybějící zázemí pro řidiče.

Re: KS 2009

Napsal: 22.11.2008 10:29
od dušan
VIKtor píše:Tak by mě zajímalo, co za práci u DP děláš a co dělá tvoje skoropani? koupit si za rok tolik věcí (auto, lednice...) co jsi napsal (každý měsíc) + dovolená mi nějak nesedí (o té poznámce, že nemůžeš dát z jednoho platu 12000,- bych se vzledem k předchozímu nevyjadřoval)...
Protože na plat trmvajáka ani busmena to nevypadá - to spíš bus(nis)mana! :lol:
Kolegové (i nekolegové) diskutující - nějak se nám diskuse nad kolektivní smlouvou zvrtla do směru "kdo má více a má se lépe".
ať tomu někdo věří nebo ne, tramvaják s normální pracovní dobou opravdu může mít plat kolem 20 tis čistého, plus něco navíc díky nějakým přesčasům.

takže pojďme vrátit debatu nad kolektivní smlouvu, propouštění nepotřebných lidí (z kanclů a ne provozů), dodržování smluv a pojďme zkusit najít řešení úspor místo managementu, který to asi neumí.

Re: KS 2009

Napsal: 22.11.2008 5:15
od VIKtor
willyjeff píše:
MF píše:Já snad začnu věřit, že DP je jeden z nejlepších zaměstnavatelů. Ty 2000,- co Ti zbydou bych Ti sebral. Možná bys mohl navrhnout, že by nám DP místo zmrazení mezd měl ještě ubrat.
Jak myslíš, za chvilku tu bude socialismus, jak si ho všichni přejete a peníze mi budeš moct vzít ...Hezky všichni stejně...Nikdo nesmí vyčnívat, jenom ty nahoře, jako v každém systému, ale v socialismu je to posvěcené v zájmu pracujícího lidu :D No vždycky mě ty názory rozesmívají, bohužel se to ale opět stává realitou...

A ještě k tomu mému příspěvku. A víš jak to dělám? Pro každý měsíc si dělám osobní rozpočet, takže vím kolik za co utratit. Jedeme do Globusu, že tam můžeme nechat maximálně 2500CZK, ale necháme tam méně, protože plno věcí usoudíme, že zase tolik nepotřebujem. Lidé neumí hospodařit, nic víc. A hodin víc nemám, nejsem nějaký výhodář, beru jako ostatní. Jen si to asi umím víc rozvrhnout...Ale ten první přispěvěk asi smažu, závist je ošklivá věc.
Tak by mě zajímalo, co za práci u DP děláš a co dělá tvoje skoropani? koupit si za rok tolik věcí (auto, lednice...) co jsi napsal (každý měsíc) + dovolená mi nějak nesedí (o té poznámce, že nemůžeš dát z jednoho platu 12000,- bych se vzledem k předchozímu nevyjadřoval)...
Protože na plat trmvajáka ani busmena to nevypadá - to spíš bus(nis)mana! :lol:

Re: KS 2009

Napsal: 21.11.2008 22:40
od demon
Rozpočet DP na rok 2009 – aktuální stav (Důvodová zpráva DP ke zmrazení platů)
Původní návrh rozpočtu pro rok 2009 vychází z realizovaných opatření v centralizaci nákupu a personální oblasti (proběhlé organizační změny), tvorby účetních rezerv na nezbytné opravy a udržování infrastruktury, dále zohledňuje nepříznivý vývoj cen motorové nafty a elektrické energie, výši odpisů souvisejících se zprovozněním úseku IV. C2 a rovněž zohledňuje inflační růst mezd.
V souladu s výše uvedenými aspekty činí částka provozní dotace požadované Dopravním podnikem na příští rok 9 073 420 000 Kč, a to i bez příspěvku na krytí vytvořené účetní rezervy na opravy a udržování infrastruktury ve výši 800 946 000 Kč.
V rámci probíhajících jednáních s MHMP byla DP přidělena dotace pouze ve výši 7 120 531 000 Kč, tj. o 1 952 889 000 Kč méně a to z důvodu tlaku na úspory vyvolaného zejména světovou ekonomickou krizí a z důvodu snižování zadluženosti města (nutnost splácení dlouhodobých historických finančních závazků).
Situace je ovlivněna i do budoucna nepříznivým stavem v hospodaření města – rozpočtovým schodkem ve výši 8,6 mld Kč. Maximální hodnota inflace akceptovaná MHMP je 3,6%.
S ohledem na meziroční snížení provozní dotace je pro udržení vyrovnaného hospodářského výsledku nutno zvážit opatření v podobě korekce přepravních výkonů a tarifních úprav.
V personální oblasti je nutné uvažovat buď o nenavyšování objemu mzdových prostředků nebo o razantním snížení počtu zaměstnanců, neboť personální náklady jsou spolu s odpisy nejvýznamnějšími nákladovými položkami z hlediska celé společnosti.

V Praze dne 19.11. 2008
vypracoval: 400 000

Re: KS 2009

Napsal: 21.11.2008 21:42
od Proxy
Štěpán píše:Já prostě stávkovat nehodlám, protože i když si teď DP u mne hodně pohorší tím, že nedodrží podepsanou smlouvu (nebo dodrží, ale propustí pár desítek zaměstnanců), tak furt k němu cítím dost velkou loajalitu za podmínky, které pro své zaměstnance vytváří. Na celý problém se nedívám jen ze strany zaměstnanců, ale taky ze strany DP. Zkuste to taky.
Právě proto, že jsem na straně DP, tak stávku za dodržení kolektivní smlouvy podporuju. Rozhodnutí magistrátu totiž poškozuje pražskou dopravu jako celek a proti tomu je nutné se kolektivně postavit. Z mého pohledu by ta stávka nebyla namířena proti vedení DP, ale proti Magistrátu, který musí převzít odpovědnost vlastníka za závazky Dopravního podniku :!:

Moje životní náklady se za poslední rok velmi zvýšily, ačkoliv moje životní situace zůstala stejná. Jestliže jsem loni našetřil na letošní dovolenou (byť jsem se musel hodně uskromnit proti svým představám), ale o to nejde. Ze svého platu podporuju nejen svou maminku v důchodu, které se letos dramaticky zvýšily úhrady za pravidelně úživané léky, ale také částečně podporuju svého drahou polovičku, která ještě studuje a kolejné šlo letos opět nahoru. O společném bydlení si při výši současných tržních nájmů v Praze můžeme jenom zdát. Vlastně mohu být rád, že nemůže mít děti, protože vážně nevím jak bych je uživil :oops: Jenže spousta našich kolegů z DP, své rodiny má a z něčeho je musí živit, když ceny stále stoupají. Z těchto důvodů musím bohužel se stávkou souhlasit.

Re: KS 2009

Napsal: 21.11.2008 18:59
od demon
Bobik píše:A potom to taky chce nepodcenit komunikaci s veřejností... Pokud se to podaří nějak (aspoň trochu) klientům vysvětlit, máme napůl vyhráno.
Takhle nějak jsi to myslel ? Odboráři DPP pohrozili stávkou kvůli stravenkám a režijkám
Pokud vím, Kalouskovi šel ohledně režijek tento dopis
dopisKalouskovi.jpg
a v něm se o stávce rozhodně nemluví...