Prototyp GT6N v Praze
Moderátoři: DavidD, TRAM-FÓRUM
Re: Prototyp GT6N v Praze
Ilustrační foto: http://citybus.cz/new/AEG.jpg
- fricoolinek2
- Uživatel
- Příspěvky: 2600
- Registrován: 23.3.2005 21:38
- Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
- Kontaktovat uživatele:
Re: Prototyp GT6N v Praze
Celkem realisticky viděno. Tak snad to nakonec bude 17 let a několik týdnů, jenž budou dělit vypravení této tramavje od prvního vypravení 15T na linku....O pár let do budoucnosti, nebo spíš pár desítek let se tak můžeme přenést díky Dopravnímu podniku Brémy...
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
- fricoolinek2
- Uživatel
- Příspěvky: 2600
- Registrován: 23.3.2005 21:38
- Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 14T (Porschetra)
A kdybys to našel, tak máš možnost tu VHSku nějak zdigitalizovat? DVD-rekordér, digi-kamera s AV vstupem, TV karta v PC...m-íra píše:Tak toto "uvíznutí" na Prašném mostě mám někde doma na videokazetě(ale kde?).Moc poučný snímečekMOp píše:Jo, jezdila po trase dávné dvacítky. Dalším problémem byl slabý výkon, díky kterému a zmíněným nerovnostem zůstala viset při zkušební jízdě na Prašném mostě: Od té doby byl její výskyt v ulicích nežádoucí a proto jezdila jen "vokovický výtah".
- m-íra
- Uživatel
- Příspěvky: 21
- Registrován: 03.2.2009 16:39
- Bydliště: blízko stanice autobusů 316,355 a 356
Re: Škoda 14T (Porschetra)
Tak toto "uvíznutí" na Prašném mostě mám někde doma na videokazetě(ale kde?).Moc poučný snímečekMOp píše:Jo, jezdila po trase dávné dvacítky. Dalším problémem byl slabý výkon, díky kterému a zmíněným nerovnostem zůstala viset při zkušební jízdě na Prašném mostě: Od té doby byl její výskyt v ulicích nežádoucí a proto jezdila jen "vokovický výtah".
- MOp
- Administrátor
- Příspěvky: 4740
- Registrován: 18.1.2007 22:38
- Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 14T (Porschetra)
A já dodám něco z historie této tram:
Jedná se o prototypový jednosměrný tříčlánkový 100% nízkopodlažní vůz GT6N, který byl vyroben v roce 1989. Délka 26,8m, sirka 2,3, kapacita 150 z toho sedicich 60. Pohonání ji 3 motory s výkonem každý 85kw (každý podvozek má svůj). Polopantograf Stemmann je umístěn atypicky na zadním článku a klasicky kloubem vzad. Výrobcem je konsorcium AEG z Berlina a MAN/GHH z Norimberka.
Dodána do BSAG Bremen 10.01.1990. Od března 1990 jezdila zkušební jízdy bez cestujících v Brémách.
Od roku 1991 byla zkoušena v různých evropských městech – vždy uvedeno datum od a na jak dlouho.
22./23.04.1991 Bonn - 7 týdnů
29.05.1991 Stockholm - 14 týdnů
12.06.1991 Göteborg - 6 týdnů
02.11.1991 Magdeburg - 9 týdnů
11.11.1991 Berlin - 11 týdnů
27.05.1992 Schwerin - 14 týdnů
17-20.09.1992 Varsava - 5 týdnů
25./26.09.1992 Krakov - 3 týdnů
29./30.09.1992 Poznan - 5 týdnů
20.04.1993 Amsterdam - 28 Týdnů
V Praze se nacházela od noci z 05. na 06.10.1992 na 5 týdnů. Po jejím návratu do Brém byla přečíslována ještě v roce 1992 na ev.č. 3801. Pak už byla jen v Amsterdamu a od 18.05.1993 zpět v Bremách. V květnu 1998 prodělala velkou prohlídku. V červnu 1998 vyjela do ulic, s modifikovaným vzhledem a sloužila chvíli jako cvičná tramvaj. Proč chvíli? Protože 16.06.1998 se přestěhovala do Norrköpingu. Tam obdržel ev.č.21 a časem nové motory o výkonu 100kw každý.
Jezdí tam snad dodnes, a pohádky je konec...
Dobrou noc, strýčku MOpe. Dobrou noc, děti..
Jedná se o prototypový jednosměrný tříčlánkový 100% nízkopodlažní vůz GT6N, který byl vyroben v roce 1989. Délka 26,8m, sirka 2,3, kapacita 150 z toho sedicich 60. Pohonání ji 3 motory s výkonem každý 85kw (každý podvozek má svůj). Polopantograf Stemmann je umístěn atypicky na zadním článku a klasicky kloubem vzad. Výrobcem je konsorcium AEG z Berlina a MAN/GHH z Norimberka.
Dodána do BSAG Bremen 10.01.1990. Od března 1990 jezdila zkušební jízdy bez cestujících v Brémách.
Od roku 1991 byla zkoušena v různých evropských městech – vždy uvedeno datum od a na jak dlouho.
22./23.04.1991 Bonn - 7 týdnů
29.05.1991 Stockholm - 14 týdnů
12.06.1991 Göteborg - 6 týdnů
02.11.1991 Magdeburg - 9 týdnů
11.11.1991 Berlin - 11 týdnů
27.05.1992 Schwerin - 14 týdnů
17-20.09.1992 Varsava - 5 týdnů
25./26.09.1992 Krakov - 3 týdnů
29./30.09.1992 Poznan - 5 týdnů
20.04.1993 Amsterdam - 28 Týdnů
V Praze se nacházela od noci z 05. na 06.10.1992 na 5 týdnů. Po jejím návratu do Brém byla přečíslována ještě v roce 1992 na ev.č. 3801. Pak už byla jen v Amsterdamu a od 18.05.1993 zpět v Bremách. V květnu 1998 prodělala velkou prohlídku. V červnu 1998 vyjela do ulic, s modifikovaným vzhledem a sloužila chvíli jako cvičná tramvaj. Proč chvíli? Protože 16.06.1998 se přestěhovala do Norrköpingu. Tam obdržel ev.č.21 a časem nové motory o výkonu 100kw každý.
Jezdí tam snad dodnes, a pohádky je konec...
Dobrou noc, strýčku MOpe. Dobrou noc, děti..
- Honza Šlehofer
- Uživatel
- Příspěvky: 145
- Registrován: 23.10.2005 12:42
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 14T (Porschetra)
Zajímavý článek, bezva. A budou-li i fotky, určitě by to chtělo někam na prazsketramvaje.cz vyvěsit, protože jak je vidět moc lidí o tom asi ani neví a přeci jen to byla první nízkopodlažní tramvaj, která se projela po pražských kolejích (pomíjím ty Krasiny) a vůbec jedniná zahraniční, která se u nás objevila.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2303
- Registrován: 16.11.2003 17:38
- Bydliště: Dejvice jsou pěkné bydlí nás tu víc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 14T (Porschetra)
Vlastním dvě fotografie tohoto vozu nejsou tedy moje. Ale pokusím se zítra projít archív fotek a vyhrabat je.
Re: Škoda 14T (Porschetra)
Taky bohužel nemám použitelnou fotku, jezdila tenkrát ve čtvrtek a v pátek, ve čtvrtek jsem u sebe neměl foťák a v pátek bylo nic moc počasí. Našel jsem ale doma v krabici, kterou jsem chtěl už dávno protřídit a vyházet dva výstřižky z novin. Pokusil jsem se je oskenovat. Na jednom z nich je ručně napsané datum, kdy vyšly noviny s tímto výstřižkem.
Re: Škoda 14T (Porschetra)
Já taky nefotil, páč jsem byl ještě mlád a myslel jsem, že to tady bude jezdit... Pamatuji si jak mě jímala hrůza, že už na lince 3 neuvidím klasiky když začali jezdit KT...Absolut píše:Jirka Breník už na Káčku rozklíčoval, že to bylo v říjnu 1992, což přesně sedí na období, kdy už jsem se aktivně pohyboval po Praze, ale ještě nefotil.-
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: Škoda 14T (Porschetra)
Jirka Breník už na Káčku rozklíčoval, že to bylo v říjnu 1992, což přesně sedí na období, kdy už jsem se aktivně pohyboval po Praze, ale ještě nefotil.-
Re: Škoda 14T (Porschetra)
Koukám, že na to máme všichni jen matné vzpomínky. Já si tedy pamatuju vlastně jen to, jak jsme tam jeli namačkaní přes Kulaťák a taky jak někde nějak nešly otevřít dveře a kdosi poznamenal:"No jó, takže nic novýho pod sluncem."
- MOp
- Administrátor
- Příspěvky: 4740
- Registrován: 18.1.2007 22:38
- Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 14T (Porschetra)
Jo, jezdila po trase dávné dvacítky. Dalším problémem byl slabý výkon, díky kterému a zmíněným nerovnostem zůstala viset při zkušební jízdě na Prašném mostě: Od té doby byl její výskyt v ulicích nežádoucí a proto jezdila jen "vokovický výtah".
Re: Škoda 14T (Porschetra)
Absolut píše:Ta Brémská NP tramvaj totiž jezdila někdy hodně zkraje 90. let, byl to jeden z prvních kousků, byl jsem se svézt, ale moc si to nepamatuju. Legrační bylo to, že se pro ni hledalo uplatnění a protože leckde drhnula bříškem o zem, tak nakonec jezdila ty předváděčky na trati na Divokou Šárku. Jistě mě doplní starší kolegové. Foto mám někde v archivu, ale ne vlastní, bylo mi tehdy asi 12 let.
RT6 pro Poznaň zkušební jízdy na síti DPP nejezdily.
Pane A., mám pocit, že to bylo někdy 92-94, ale možná se pletu. Já se s ní byl také projet a jezdila z Podbaby na Šárku, protože jak píšeš, tak drhla. I tato trať musela být zbavena boulí z asfalfu... Dokonce jsem měl někde i propagační leták k tomuto vozu...
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: Škoda 14T (Porschetra)
Ta Brémská NP tramvaj totiž jezdila někdy hodně zkraje 90. let, byl to jeden z prvních kousků, byl jsem se svézt, ale moc si to nepamatuju. Legrační bylo to, že se pro ni hledalo uplatnění a protože leckde drhnula bříškem o zem, tak nakonec jezdila ty předváděčky na trati na Divokou Šárku. Jistě mě doplní starší kolegové. Foto mám někde v archivu, ale ne vlastní, bylo mi tehdy asi 12 let.
RT6 pro Poznaň zkušební jízdy na síti DPP nejezdily.
RT6 pro Poznaň zkušební jízdy na síti DPP nejezdily.
- Honza Šlehofer
- Uživatel
- Příspěvky: 145
- Registrován: 23.10.2005 12:42
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Prototyp GT6N v Praze
Ještě Vám tam jezdila na nějakých předváděčkách někdy ta německá "brémská" nízkopodlažka (GT6N?), ne? Jsou vůbec někde fotky?