Prototyp GT6N v Praze

Archiv starých nebo neaktuálních příspěvků. Příspěvky, které přinášejí informace, jejíchž poselství již bylo naplněno v minulosti.

Moderátoři: DavidD, TRAM-FÓRUM

Uživatelský avatar
-R-V-
Uživatel
Příspěvky: 18
Registrován: 04.11.2007 22:01
Kontaktovat uživatele:

Re: Prototyp GT6N v Praze

Příspěvek od -R-V- » 18.2.2009 0:04


Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2600
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: Prototyp GT6N v Praze

Příspěvek od fricoolinek2 » 18.2.2009 0:01

IMG_0001-zm.JPG
...O pár let do budoucnosti, nebo spíš pár desítek let se tak můžeme přenést díky Dopravnímu podniku Brémy...
Celkem realisticky viděno. Tak snad to nakonec bude 17 let a několik týdnů, jenž budou dělit vypravení této tramavje od prvního vypravení 15T na linku.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2600
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od fricoolinek2 » 17.2.2009 23:41

m-íra píše:
MOp píše:Jo, jezdila po trase dávné dvacítky. Dalším problémem byl slabý výkon, díky kterému a zmíněným nerovnostem zůstala viset při zkušební jízdě na Prašném mostě: Od té doby byl její výskyt v ulicích nežádoucí a proto jezdila jen "vokovický výtah".
Tak toto "uvíznutí" na Prašném mostě mám někde doma na videokazetě(ale kde?).Moc poučný snímeček =P~
A kdybys to našel, tak máš možnost tu VHSku nějak zdigitalizovat? DVD-rekordér, digi-kamera s AV vstupem, TV karta v PC...

Uživatelský avatar
m-íra
Uživatel
Příspěvky: 21
Registrován: 03.2.2009 16:39
Bydliště: blízko stanice autobusů 316,355 a 356

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od m-íra » 17.2.2009 23:27

MOp píše:Jo, jezdila po trase dávné dvacítky. Dalším problémem byl slabý výkon, díky kterému a zmíněným nerovnostem zůstala viset při zkušební jízdě na Prašném mostě: Od té doby byl její výskyt v ulicích nežádoucí a proto jezdila jen "vokovický výtah".
Tak toto "uvíznutí" na Prašném mostě mám někde doma na videokazetě(ale kde?).Moc poučný snímeček =P~

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4740
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od MOp » 17.2.2009 23:01

A já dodám něco z historie této tram:
Jedná se o prototypový jednosměrný tříčlánkový 100% nízkopodlažní vůz GT6N, který byl vyroben v roce 1989. Délka 26,8m, sirka 2,3, kapacita 150 z toho sedicich 60. Pohonání ji 3 motory s výkonem každý 85kw (každý podvozek má svůj). Polopantograf Stemmann je umístěn atypicky na zadním článku a klasicky kloubem vzad. Výrobcem je konsorcium AEG z Berlina a MAN/GHH z Norimberka.

Dodána do BSAG Bremen 10.01.1990. Od března 1990 jezdila zkušební jízdy bez cestujících v Brémách.

Od roku 1991 byla zkoušena v různých evropských městech – vždy uvedeno datum od a na jak dlouho.
22./23.04.1991 Bonn - 7 týdnů
29.05.1991 Stockholm - 14 týdnů
12.06.1991 Göteborg - 6 týdnů
02.11.1991 Magdeburg - 9 týdnů
11.11.1991 Berlin - 11 týdnů
27.05.1992 Schwerin - 14 týdnů
17-20.09.1992 Varsava - 5 týdnů
25./26.09.1992 Krakov - 3 týdnů
29./30.09.1992 Poznan - 5 týdnů
20.04.1993 Amsterdam - 28 Týdnů

V Praze se nacházela od noci z 05. na 06.10.1992 na 5 týdnů. Po jejím návratu do Brém byla přečíslována ještě v roce 1992 na ev.č. 3801. Pak už byla jen v Amsterdamu a od 18.05.1993 zpět v Bremách. V květnu 1998 prodělala velkou prohlídku. V červnu 1998 vyjela do ulic, s modifikovaným vzhledem a sloužila chvíli jako cvičná tramvaj. Proč chvíli? Protože 16.06.1998 se přestěhovala do Norrköpingu. Tam obdržel ev.č.21 a časem nové motory o výkonu 100kw každý.

Jezdí tam snad dodnes, a pohádky je konec...
Dobrou noc, strýčku MOpe. Dobrou noc, děti.. :-)

Uživatelský avatar
Honza Šlehofer
Uživatel
Příspěvky: 145
Registrován: 23.10.2005 12:42
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od Honza Šlehofer » 17.2.2009 21:49

Zajímavý článek, bezva. A budou-li i fotky, určitě by to chtělo někam na prazsketramvaje.cz vyvěsit, protože jak je vidět moc lidí o tom asi ani neví a přeci jen to byla první nízkopodlažní tramvaj, která se projela po pražských kolejích (pomíjím ty Krasiny) a vůbec jedniná zahraniční, která se u nás objevila.

jara
Uživatel
Příspěvky: 2303
Registrován: 16.11.2003 17:38
Bydliště: Dejvice jsou pěkné bydlí nás tu víc
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od jara » 17.2.2009 21:39

Vlastním dvě fotografie tohoto vozu nejsou tedy moje. Ale pokusím se zítra projít archív fotek a vyhrabat je.

JaHu
Uživatel
Příspěvky: 224
Registrován: 17.5.2006 8:58

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od JaHu » 17.2.2009 21:27

Taky bohužel nemám použitelnou fotku, jezdila tenkrát ve čtvrtek a v pátek, ve čtvrtek jsem u sebe neměl foťák a v pátek bylo nic moc počasí. Našel jsem ale doma v krabici, kterou jsem chtěl už dávno protřídit a vyházet dva výstřižky z novin. Pokusil jsem se je oskenovat. Na jednom z nich je ručně napsané datum, kdy vyšly noviny s tímto výstřižkem.

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od MF » 17.2.2009 14:59

Absolut píše:Jirka Breník už na Káčku rozklíčoval, že to bylo v říjnu 1992, což přesně sedí na období, kdy už jsem se aktivně pohyboval po Praze, ale ještě nefotil.-
Já taky nefotil, páč jsem byl ještě mlád a myslel jsem, že to tady bude jezdit... :) Pamatuji si jak mě jímala hrůza, že už na lince 3 neuvidím klasiky když začali jezdit KT... :)

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od Absolut » 17.2.2009 14:56

Jirka Breník už na Káčku rozklíčoval, že to bylo v říjnu 1992, což přesně sedí na období, kdy už jsem se aktivně pohyboval po Praze, ale ještě nefotil.-

Uživatelský avatar
slimman
Uživatel
Příspěvky: 501
Registrován: 21.1.2005 20:28
Bydliště: Praha 10

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od slimman » 17.2.2009 13:05

Koukám, že na to máme všichni jen matné vzpomínky. Já si tedy pamatuju vlastně jen to, jak jsme tam jeli namačkaní přes Kulaťák a taky jak někde nějak nešly otevřít dveře a kdosi poznamenal:"No jó, takže nic novýho pod sluncem." :lol:

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4740
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od MOp » 17.2.2009 10:29

Jo, jezdila po trase dávné dvacítky. Dalším problémem byl slabý výkon, díky kterému a zmíněným nerovnostem zůstala viset při zkušební jízdě na Prašném mostě: Od té doby byl její výskyt v ulicích nežádoucí a proto jezdila jen "vokovický výtah".

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od MF » 17.2.2009 9:38

Absolut píše:Ta Brémská NP tramvaj totiž jezdila někdy hodně zkraje 90. let, byl to jeden z prvních kousků, byl jsem se svézt, ale moc si to nepamatuju. Legrační bylo to, že se pro ni hledalo uplatnění a protože leckde drhnula bříškem o zem, tak nakonec jezdila ty předváděčky na trati na Divokou Šárku. Jistě mě doplní starší kolegové. Foto mám někde v archivu, ale ne vlastní, bylo mi tehdy asi 12 let.

RT6 pro Poznaň zkušební jízdy na síti DPP nejezdily.

Pane A., mám pocit, že to bylo někdy 92-94, ale možná se pletu. Já se s ní byl také projet a jezdila z Podbaby na Šárku, protože jak píšeš, tak drhla. I tato trať musela být zbavena boulí z asfalfu... Dokonce jsem měl někde i propagační leták k tomuto vozu...

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od Absolut » 17.2.2009 7:58

Ta Brémská NP tramvaj totiž jezdila někdy hodně zkraje 90. let, byl to jeden z prvních kousků, byl jsem se svézt, ale moc si to nepamatuju. Legrační bylo to, že se pro ni hledalo uplatnění a protože leckde drhnula bříškem o zem, tak nakonec jezdila ty předváděčky na trati na Divokou Šárku. Jistě mě doplní starší kolegové. Foto mám někde v archivu, ale ne vlastní, bylo mi tehdy asi 12 let.

RT6 pro Poznaň zkušební jízdy na síti DPP nejezdily.

Uživatelský avatar
Honza Šlehofer
Uživatel
Příspěvky: 145
Registrován: 23.10.2005 12:42
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Prototyp GT6N v Praze

Příspěvek od Honza Šlehofer » 16.2.2009 22:45

Ještě Vám tam jezdila na nějakých předváděčkách někdy ta německá "brémská" nízkopodlažka (GT6N?), ne? Jsou vůbec někde fotky?

Odpovědět